Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lostchild

Ik heb CHRONISCHE PIJN en ik rook

Recommended Posts

oftewel (om dat lange verhaal ff kort te maken).

 

canna is geen geregistreerd middel, zou best kunnen dat dat zo is maar onderzoek ernaar doen doen we maar niet, veel te lastig en we zouden big pharma wel eens in de wielen kunnen gaan rijden dan ;)

 

Ze kunnen me wat.. me kleine tentje staat inmiddels in de woonkamer met 2 planties erin (moest wel overigens maar dat daargelaten)

 

Medicinaal gebruik wordt willens en wetens gedwarsboomd en alsof het alleen maar in de hoek van BMC gebeurt terwijl er zo'n enorme massa aan medicinaal gebruikers is wat zijn medicijn via alternatieve circuits betrekt omdat de apotheek weg niet voldoet of je failliet krijgt in no-time?

 

BMC kan niet veel uitrichtten, 1e stap zou zijn in overleg gaan met de patienten wat zij nu willen en dat aan gaan bieden en tevens onbestraalde wiet.

Bestraalde kan ik me voorstellen dat dit van belang is als je ontzettend bevattelijk bent voor wat dan ook, voor de "reguliere" patient.. svp geen pillekes geur aan de wiet want een heleboel van wat in de wiet zit werkt daardoor niet (nog afgezien van de stoffen die na bestraling kunnen ontstaan..brrrrr).

 

VVD liberaal, ze geloven het allemaal B) oh boy, als mijn beperkende factor nu eens weg zou vallen op niet al te lange termijn dan gaan ze nog wat van deze jongen horen denk ik ;) erger me kapot maar ben met handen en voeten nog steeds gebonden helaas, hopelijk heb ik straks nog genoeg over om ervoor te gaan maar ben een doordouwer dus...

 

en dan heb ik het niet over mitrailleurs leegschieten ofzo B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

fok man.....wat een gedoe voor ons medicijn..........

 

ik zit nu thuis met acute bronchitis.............hahahaha krijg je met dat blowen hahahah nee daar ligt het niet aan.......al een keer eerder gehad, keelontsteking die naar luchtwegen geslagen is.....nu zonder die keelontsteking, alhoewel.......

 

wel een reden om bij stress geen sigaretten meer te roken want dat helpt zeker niet mee..................en weer de waterpijp op te zoeken, wietthee te zetten, enz.

Hopelijk is mijn brein net zo sterk als mijn wil.....................

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op verzoek topic weer actief gemaakt. Go for it.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn dank is groot, binnenkort eens een echte update doen :hug:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hooooop dat ik binnenkort met een positief bericht kan komen voor de Belgen onder ons. Ik loop nu al enige tijd bij de pijnpoli voor infiltraties, die helaas niet aanslaan....

Aanstaande donderdag moet ik weer binnen komen, voor een gesprek over mediwiet bij chronische pijn.

Mijn fysiologisch arts is om,nu de rest van het team nog. Als die akkoord gaan hebben een primeur voor chronisch pijnpatienten in Belgie.

Dan krijg ik ook mijn attest voor medisch gebruik.

Voor mij heel belangrijk daar ik kort na de rip van mijn kweek bezoek kreeg van de blauwe petten en ik nu wacht op vervolg.... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds wanneer geven ze dan recepten voor Mediwiet in België...zeker wat nieuws!!.....waar ga je die dan halen, in de apotheek daar?

 

Succes in ieder geval.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen recept maar attest! Hoe je aan je medicijn komt is je eigen zorg.

pijnpoli´s en unversitaire ziekenhuizen geven deze al langer af maar meestal is dat aan terminale patienten, aan chronisch pijnpatienten is dit nog niet gebeurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klinkt mij in de oren als vooruitgang............. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

we hebben het nog niet, maar dat het in bespreking is, is al heel wat ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb 2x een scooter ongeluk gehad op mijn 16e waardoor ik aantal beschadigingen in mijn knie heb opgelopen waardoor ik een chonische ontsteking heb in mijn knie. En als ik tijdje niet blow (Rook alleen waterpijp) al jaren. Dan begin ik het wel aardig te voelen. En s'avonds voor het slapen gaan flink dampen om lekker snel in slaap te komen heb een slaapstoornis dus gebruik het snachts ook weer 2/3x zelfde ritueel om in slaap te komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geneeskrachte eigenschappen van marihuana niet meer te ontkennen

 

steve-deangelo2.jpg

Steve DeAngelo

“Praat met bijna iedereen die ouder is dan 65 jaar of ze gebruiken een waslijst aan medicijnen waarvan de bijwerkingen vaak ernstiger zijn dan de kwalen waarvoor ze ingenomen worden”. Dit zegt Steve De Angelo van het “Harborside Health Center” in Oakland, Californië.

Het “National Institute on Drug Abuse” (NIDA) heeft een monopolie op de legale levering van marihuana voor onderzoeksdoeleinden. Omdat het NIDA meer gericht is op het bestuderen van marihuanamisbruik dan de potentiële voordelen ervan, is het voor onderzoekers in de VS moeilijk om de hand te leggen op marihuana voor gebruik in hun studie. Eén opmerkelijke uitzondering is een onderzoeksproject geïnitieerd door de Universiteit van Californië in 2000. “The Center for Medicinal Cannabis Research” heeft uitgewezen dat cannabis verlichting kan bieden voor mensen die pijn lijden als gevolg van schade aan de zenuwen, HIV, beroertes en andere aandoeningen.

Sanya-Gupta_t580.jpg

Dr. Sanya Gupta (links)

Het groeiende bewijs dat cannabis geneeskrachtige waarde heeft wordt steeds moeilijker te ontkennen. Neem bijvoorbeeld Dr. Sanya Gupta, “chief medical correspondent” van CNN. Hij was een scepticus ten opzichte van medische cannabis en heeft in 2009 een artikel in de “Time” geschreven, genaamd “Why I Would Vote NO on Pot”. Na in andere landen dieper op de materie te zijn ingegaan, veranderde zijn mening 180 graden zeggende: “Wij hebben de Verenigde Staten bijna 70 jaar vreselijk en stelselmatig misleid en ik verontschuldig me voor de rol die ik hierin heb gespeeld”.

cannabis.jpgIn het Harborside Health Center zijn Steve DeAngelo en zijn team zich er goed van bewust dat cannabis een effectieve behandeling is voor een breed scala aan gezondheidsproblemen,waaronder veel kwalen waar ouderen door hun leeftijd nou eenmaal last van kriijgen. Het probleem is dat ouderen vaak verkeerd zijn geïnformeerd over cannabis. Het is daarom dat DeAngelo Sue Taylor, een gepensioneerd katholiek schoolhoofd heeft ingehuurd om de vooroordelen en onterechte angst bij senioren in het Oaklandgebied weg te nemen. Zoals Raylor zegt: “Ik ben hier om het stigma van medische cannabis te verwijderen”.

 

 

bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben op mijn 16de aangereden door een auto (niet mijn fout)

Daarna altijd last gehouden van mijn been en rug maar het werd steeds erger dus ben toen maar ff naar dokter geweest, die stuurde me door naar de fysio.

Tijdje fysio gedaan maar nog steeds pijn, MRI scan laten maken en uitslag was hernia :no

Daaraan geopereerd en het ging een tijdje goed maar een jaar later begon ik weer last te krijgen dus gelijk weer dokter en weer een MRI scan laten maken en ja hoor weer hernia :(

Voor de 2de keer geopereerd binnen 2 jaar tijd.

Heb af en toe wel pijn in mijn been vooral als ik lang sta of veel moet lopen dat komt omdat er een zenuw in mn rug is beschadigd en die pijn straalt uit naar t been, maar als ik een dikke indica rook gaat het stukken beter :vape:

Edited by Aik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom bij de club (vrolijk niet wrang bedoeld natuurlijk).

 

Wat jouw overkomen is (hernia na verhelpen 1e) is precies waarom ik mijn zachte hernia niet aan laat pakken.

 

Wat je zegt over het pijn in je been hebben herken ik wel een beetje als ik weer eens zo verkrampt raak (zo voelt het aan de speiren) dat mijn wervelkolom op rare manier soort van 'locken' krijgt om de nek stabiel te houden, zeer vervelend.. ff je maaltijd bereiden is een hel dan en ik kan dan amper de stoel uit.

 

Heb je een bepaalde indica voorkeur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@lostchild

Eigelijk niet echt, blow nu zon 2 jaar en ik haal altijd bij de shop en tja wat je daar allemaal krijgt ik weet het niet maar lekker is soms wat anders, welke strains raad jij aan?

Na de zomer wil ik een klein tentje kopen met een 150w hps en kijken of ik daar wat onder kan kweken.

Ja dat verkrampen is erg vervelend dan kun je gewoon ff niks :no

Edited by Aik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Herijuana of Anesthesia hebben beide een geweldige body stoned al zag ik in Cannalytics topic van Blowsterke ook wat interessants vorbijkomen qua CBD waarde, de Sinai en die ken ik niet.

Ik heb zelf een verschillend gebruik, om de dag door te komen een s5 en tegen einde dag/ s'avonds indica of ICE al is dat erg onderhevig an hoe ik de dag doorkom.. zit ik nu vanwege ... 3/4 vd dag in de stoel dan is het alles door elkaar en ben ik helemaal de weg kwijt soms (Amnesia hakt erin dan) maar dat maakt me niet uit: ga ik om 21:30 lekker al naar bed en voel ik me volgende dag vaak al stukje beter en kan tenminste weer wat.

 

Wietjes uit de CS is inderdaad een gok wat je hebt en ook voornamelijk op pats/boem/high gericht, er zal als je zelf aan de slag gaat een walhalla aan je voeten liggen :vape:

Zou er 250W in hangen overigens, 150W HPS kom je niet zo vaak tegen (eerder MH) en dat levert primo wiet op maar veel minder qua hoeveelheid tov HPS.

 

Is je omgeving (incl. medici) content met wat je doet aan zelfmedicatie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik woon bij mn ma en zij heeft er geen problemen mee dat ik het rook ik slik ook antidepressiva en sinds ik ben begonnen met blowen zit ik gewoon stukken beter in mijn vel en dat merkt zij ook.

De huisarts weet er ook van af en vind het ook wel oke.

Ik weet niet of mijn moeder een 250w goed vind maar kan het altijd overleggen .

Ik ga ff kijken naar de strains bedankt :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cannabis maakt pijn draaglijker

 

THC, de werkzame stof in cannabis, maakt pijn draaglijker. Onderzoekers van de Universiteit van Oxford ontdekten dat THC delen van het brein op een laag pitje zet, waardoor we de wereld als ‘wazig’ ervaren en pijn draaglijker voor ons wordt.

Lichaamseigen_cannabis.jpg?1309956705

 

Blad van de wietplant. Wikimedia Commons

Cannabis, afkomstig van de wietplant, is vooral populair onder blowers. De werkzame stof in cannabis is THC. Vanaf september 2003 is het toegestaan om cannabis voor medische doeleinden te gebruiken. Cannabis is op doktersrecept verkrijgbaar en wordt gebruikt om pijnklachten te verlichten van onder andere multiple sclerose (MS) of migraine.

“We weten weinig over cannabis en welke aspecten van pijn beïnvloed worden door cannabis. We hebben dit onderzoek uitgevoerd om uit te vinden wat er gebeurt in de hersenen als iemand pijn heeft en tegelijkertijd cannabis gebruikt”, zegt Michael Lee, onderzoeker bij het Oxford University Center for Functional Magnetic Resonance Imaging of the Brain (FMRIB). De onderzoeksgroep heeft hersenscans (MRI-scans) gemaakt van twaalf vrijwilligers.

Verminderde samenwerking tussen hersengebieden

 

De Engelse onderzoekers zagen tijdens pijn de anterior cingulate cortex (ACC) in de hersenen actief worden. Dit gebied aan de voorkant van de hersenen is belangrijk voor ons zelfbewustzijn, de vorming van onze identiteit en de verwerking van pijn. Door activatie van de ACC zijn we ons bewust van de pijn. Zodra een proefpersoon THC gegeven werd, zagen de onderzoekers echter minder activiteit in de ACC. De vrijwilligers gaven ook aan dat het onplezierige gevoel van pijn afnam.

Hersenen.png?1356098213

 

Het gele, voorste deel van de hersenen is de anterior cingulate cortex.

De verminderde activiteit in de ACC komt door de ‘ontkoppeling’ van twee belangrijke hersengebieden, waardoor er minder samenwerking tussen deze gebieden is. Het eerste gebied is de anterior cingulate cortex. Het tweede gebied is de amygdala, een hersenkern betrokken bij emotie, angst en agressie.

MRI_scanner.jpg?1246963111

 

MRI-scanner.

Pijn makkelijker verdragen

 

De vrijwilligers kregen een pilletje THC of een placebo ter controle, vlak voor de hersenscans. De pijn werd geïnduceerd door een speciale crème op de huid van het been te smeren. Deze crème bevatte capsaïcine: het bestanddeel van chilipepers dat een heet, brandend en pijnlijk gevoel geeft. De helft van de groep proefpersonen kreeg een ‘namaak’-crème zonder capsaïcine opgesmeerd ter controle.

In de MRI-scanner werd aan de vrijwilligers gevraagd om de intensiteit en de onaangenaamheid van de pijn aan te geven: hoeveel pijn het branden van de huid deed en in hoeverre dit hen hinderde of draaglijk was. “Wij zagen dat bij vrijwilligers die THC hadden geslikt de intensiteit van pijn niet veranderde. Maar ze konden diezelfde pijn juist makkelijker verdragen; ze hadden minder hinder van de pijn."

Nut bij chronische pijn

 

“Cannabis werkt niet als een gebruikelijk medicijn tegen pijn. MRI-scans laten zien dat de activiteit van hersengebieden die verantwoordelijk zijn voor het pijngevoel, niet afneemt.” Dit is ook precies wat de vrijwilligers in de scanner aangaven.

“Pijnstillers, zoals opium en morfine, laten in deze hersengebieden namelijk wel een vermindering van activiteit zien. In plaats daarvan heeft cannabis vooral invloed op de emotionele reactie op pijn. De pijn en de onaangenaamheden van pijn maakten de deelnemers minder uit.”

De mogelijk schadelijke effecten van langdurig cannabis (gebaseerd) medicijngebruik en de hoeveelheid THC die nodig is bij chronische pijn moeten nog meer onderzocht worden. Maar Michael Lee ziet in dit onderzoek aanwijzingen dat cannabis nut kan hebben bij de behandeling van chronische pijn.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Topic net doorgespit en lees erg veel overeenkomsten met mijn eigen ervaring,

ook de onbegrip van alle instanties en zelfs de mensen om je heen heb ik allemaal doorlopen.

Ik ben toen ik 20 was aangereden van achter door een bestelbus terwijl ik stilstond, heb er een whiplash en

trauma in me onderrug (scheve wervel, uitpuilende tussenschijf, litteken weefsel aangroei op houdings spieren, enz) aan overgehouden.

Daardoor een hele reeks aan klachten ontstaan en eerst een shitload aan pijnstillers i.c.m. maagbeschermers gehad,

pas later kwam ik achter de werking van (medicinale) cannabis en ben reeds van alle pillen af.

Bij mij werkt een dikke indica goed tegen de pijn en kan ik me weer enigszins ontspannen.

 

@ Aik & lostchild, kan de volgende strains erg aanbevelen;

 

World of seeds - Afghan kush x white widow

World of seeds - Afghan kush x black domina

Super strains - Enemy of the state

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lees je bericht nu pas capo sry :innocent:

Nogal drukke tijd waar ik in zat en nu bijna ten einde, verhuizen gaat je als 44 jarige bejaarde niet in de koude kleren zitten ook al laat je zowat alles doen :thumbsdown:

 

Al dat geregel en je kop erbij houden vreet energie helaas.

 

jammer dat je 1st reguliere pad op was gegaan dat zal flink tegengevallen zijn met die mooie verhaaltjes vd witte jassen stinkende heelmeesters, waarom geven ze niet aan dat er niets is ipv je onder mom van eea voor te schotelen wat dan vooral gebaseerd is op bijwerkingen en misschien doet het bij jou ook wel wat :execute anti depressiva in lichte dosis of epileptica ed aan iemand die er geen last van heeft bah.

 

WOS heb ik nogal slechte ervaringen mee: pas ontzettend op voor HERMAAAAAAAAAAA's ik heb gekocht (medical pack) en dat was heemraad, nieuw gekregen en wat denk je.. weer HERMAAAAA, speuren op Google bleek dat 8 vd 10x voor te komen ofzo, mij niet meer gezien met die broeder.

 

Enemy hoor ik vaker over, waar zijn die te krijgen?

 

s5 doet ook wonderen, niet zozeer tegen de pijn maar (na gewenning want wel heftig wietje) maakt het dat je fluitend qua humeur de dag door komt (hier dan) denk dat de terpenen en mycelenen dat doen in combi met een THCV boost ofzo, in ieder geval geen Amnees ding waar ik knettergek van wordt :jump:

 

je klinkt alsof je de boel aardig op de rit hebt, houwe zo!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog een minty Thai gevonden met THCV.Komt niet vaak voor tegenwoordig helaas.Als er THCV in S5 zit zou je ook minder de munchies hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga mij wenden tot de pijnpoli voor reguliere medicatie na een korte afbouw met olie uit de apotheek.

Geen makkelijke beslissing maar wel 1 die ik verwacht had ooit te moeten gaan nemen.

Sinds 2008 heb ik door gebruik van cannabis het kunnen redden met mijn pijncomplex en daar ben ik het kruid erg dankbaar voor.

Nu werkt dat niet meer en ga ik mijn heil anders zoeken.

Dag.

  • Sad 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer dat je er niet onderuit komt LC.

Goed dat je het aan zag komen, ik stel me voor dat je hier toch enigszins naar toe hebt kunnen/moeten leven.

Ik ben wel blij voor je dat er nog mogelijkheden zijn vwb medicatie, ook al zijn dat heftige middelen. Ik duim met je mee dat je een spoedige en voldoende werkende medicatie gaat vinden.

Heel veel sterkte!:hug:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
2 hours ago, lostchild said:

Ik ga mij wenden tot de pijnpoli voor reguliere medicatie na een korte afbouw met olie uit de apotheek.

Geen makkelijke beslissing maar wel 1 die ik verwacht had ooit te moeten gaan nemen.

Sinds 2008 heb ik door gebruik van cannabis het kunnen redden met mijn pijncomplex en daar ben ik het kruid erg dankbaar voor.

Nu werkt dat niet meer en ga ik mijn heil anders zoeken.

Dag.

Ben bang dat je regulier ook niet verder zal komen mbt pijnbestrijding.

Probleem bij de olie uit de apotheek is dat ze alleen de cannabinoïden overhouden door de verhitting die ze toepassen.Kijken niet naar het totale plaatje & je moet hetzelf dokken.Krijg niks vergoed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt Twiet, ik zag het inderdaad al even aankomen, de intrede van (mogelijk) de liefde van mijn leven zet eea wat eerder op de agenda.

Alle planten en zaden die ik in huis had zijn gisteren de kliko in gegaan, hoop volgende week alle kweekspullen, net een nieuwe LED lamp en zo nog wat zaken^_^
De GS man zal (als hij deze update van het topic niet gelezen heeft) best verbaast opkijken denk ik.

@konopi

Jammer dat je zo reageert, je leest maar half en zo zijn je bedenkingen mbt de olie uit de apotheek aan het verkeerde adres gericht.

Wil ik bij de pijnpoli wat beginnen dan ben ik zelfs verplicht cannabis producten uit de apotheek af te nemen, dat weet jij ook drommels goed:search:

Maak je er maar niet ongerust om dat ik het zelf moet betalen die 2x dat ik denk een flesje nodig te hebben dat lukt prima sinds 2015 ^_^

 

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor, ook nog goede berichten.:tu

Je leven gaat er zo toch ineens heel anders uitzien. Ergens een opluchting lijkt me, dat hele illegale wietgebeuren de deur uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...