Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kitefreak

Outdoor Scrog met Basic beer....................en Hash star

Recommended Posts

Toch besloten om een outdoor topic te openen.Ik had hem eerst samengevoegd met mijn guerilla-topic,maar er is verandering in gekomen.De vrouw wilt niet(meer)dat de Basic beer te hoog gaan worden.Daarom moet ik er maar een scrog van maken ben ik bang.Daarvoor dit topic,om jullie mee te laten kijken.Ook zijn er nog twee Hash star planten met een lange geschiedenis.

Om maar bij de Hash Star te beginnen ongeveer eind April dit jaar.

gallery_9147_7372_476655.jpg

Ik had de zaadjes laten ontkiemen om daar een vrouwtje uit te halen die als moeder kon dienen voor wat buiten stekken.Besloten me toch nog niet aan het stekken te wagen de plantjes maar in me g-kit gezet.Die was tenslotte leeg en dan kon ik wat zaad maken,dacht ik.Twee vrouwtjes en een man had ik,maar om daar nou een 600watt voor te laten draaien :no

gallery_9147_7372_716025.jpg

gallery_9147_7372_132376.jpg

Nu zat ik dus met twee planten die bestoven waren,hier zijn jammer genoeg geen foto's van.

Ik wilde ze niet weg gooien en heb ze daarom van al hun bloemen ontdaan en buiten in een kastje gezet.

gallery_9147_7894_1667727.jpg

Hier zijn ook de 5 Basic beer zaden opgegroeid die later de volle grond zijn ingegaan toen het mooie plantje waren van +/-15cm.

gallery_9147_7894_703471.jpg

gallery_9147_7894_205795.jpg

Toen de planten hun voorbloei vertoonden heb ik de mannen verwijderd,2 stuks om precies te zijn.

Hiernaast heb ik toen de Hash star geplaatst.Die stonden tenslotte al een maand of 3 in hun 3ltr potje(ronde) die ze meer dan zat waren.De plantjes werden gelig en hadden meer wortelruimte nodig.

gallery_9147_7894_300812.jpg

De Hash star is aan het regeneren en is zwaar in de stress.Lange tijd zijn ze heel klein gebleven en ze maken alleen maar drievingerig blad aan.De Basics groeien als een gek.Het enige wat ik de planten geef is een weekelijkse douche met Bio nova sproeimix.Super spul is het.

gallery_9147_7894_25149.jpg

Echte mooie groene planten zijn het.En dan komt het he :oeps de eerste bewoners.Ze zijn vriendelijk verzocht te vertrekken met Brimex insectenspray.

gallery_9147_7894_1006749.jpg

gallery_9147_7894_1212353.jpg

gallery_9147_7894_902464.jpg

Natuurlijk kwam ook de slak op bezoek :P hiervoor heb ik wat bier vallen in de grond gegraven.De twee buitenste planten heb ik getopt om ze meer de breedte in te laten gaan.Ook de Hash star is weer groen en wat gegroeid.

gallery_9147_7894_1324282.jpg

gallery_9147_7894_413556.jpg

gallery_9147_7894_1936121.jpg

gallery_9147_7894_1186784.jpg

Nu komt het.........de Basic beer mag niet te HOOG worden van mijn vrouwtje!Dit voor de buren en de rest wat er in huis staat :lol: Ik begrijp haar wel B)

Nu moet/zal ik de Basics laag houden doormiddel van een soort scrog.Scheelt dat ik de planten had getopt ;)

Ik heb er een soort kooi omheen gemaakt van gaas wat ik nog had.Hierin zullen(grote)gaten worden geknipt op de plekken waar dat nodig is.Zo probeer ik ze een beetje laag te houden.Ook zal ik de onderste takken proberen te geleiden via het groene rek aan de voorkant.

gallery_9147_7894_1855622.jpg

gallery_9147_7894_1078706.jpg

gallery_9147_7894_303604.jpg

gallery_9147_7894_152036.jpg

gallery_9147_7894_1286857.jpg

De Hash star groeit nu ook goed(met 3 vingers)maar zal straks begroeid worden en te weinig licht krijgen ben ik bang.Weet nog niet wat ik er mee moet doen??

gallery_9147_7894_487590.jpg

Remember de planten krijgen alleen weekelijks een sproeibeurt met Bio Nova :P

:D

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

zet er mooi uit man, ik vnd die kleine hashstar egt heel vet.

ik zou hem zelf uitgraven en een mooie grote pot geven, dan kan die toch tot ze recht komen.

succes, grtz peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het mag niet van je vrouw??? :lol:

elvis-spanking2copy.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope Doc vriendin by the way.

Begrijp haar wel,iemand moet mij in toom houden :lol: meer meer meer :P

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit wat in lionofjudah,maar er worden grote gaten in het gaas geknipt en de planten zullen op het net worden gebonden.Ben al begonnen :blink: Zal vanavond een update plaatsen.Sommige uitlopers zijn er al doorheen.

Misschien dat ik die Hash star wel in een kuip zet ja.Als de wortels van beide planten niet TE veel beschadigen!

:whistling

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste uitlopers hebben het net bereikt en zijn gebonden.Zal nog aardig wat werk worden :no

gallery_9147_7894_107685.jpg

gallery_9147_7894_672340.jpg

gallery_9147_7894_1754631.jpggallery_9147_7894_733511.jpg

gallery_9147_7894_247796.jpg

Verder heb ik over de plantjes eigenlijk weinig te melden :whistling

Tot nu toe heb ik ze nog geen water gegeven alleen 1a2 keer per week een sproeibeurt.

gallery_9147_7894_138007.jpg

Ook de Hash star heb ik ff op de foto genomen.Ze blijven :blink:

gallery_9147_7894_238600.jpg

:nerd

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er lekker ui man!

en kitefreak = kitesurfer zeker? :whistling

Top combi, here the same

Share this post


Link to post
Share on other sites

:blink: :whistling Yep!

Natural high al vele jaren.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

:no We blijven binden :)

Vanmorgen weer wat takjes plat gelegd.Op moment van schrijven staan ze alweer fier overeind :whistling

De onderste takken buig ik onder het groene net(aan de voorkant)door,zo krijgen de uitlopers aan de binnenkant meer licht.En ik een mooi veldje :blink:

Net heeft het gelukkig sinds een tijdje weer geregend.De planten lusten wel een slokje denk ik.

gallery_9147_7894_72940.jpg

gallery_9147_7894_725906.jpg

:nerd

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit kan het mooiste veldje outdoor worden :specool maar aan de hash star zou ik toch iets doen, ze gaat overwoekerd worden.

Ga ik zeker volgen, succes.

 

grtz pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat witte over je substraat bij de beginfoto's, droogt ie zo snel uit onder TL?

Valt wel mee hoor,maar zo gaat het nog langzamer ;) Daar komt bij dat er ook wortelgroei onstaat in de bovenste laag van je aarde die (meestal)normaal droog staat.Indoor onder de HPS gebruik ik het ook.Scheelt me toch zeker 1x water geven in de week :specool

Maar aan de hash star zou ik toch iets doen, ze gaat overwoekerd worden.

Bedankt en afscheid heb ik genomen.....met pijn in me hart ;) Ik heb ze afgeknipt :j Ze begonnen al te strekken en uitgraven wou ik me niet aan wagen.Die mooie basic's ernaast wil ik geen ''eventuele'' schade aanbrengen.Toch ga ik die Hash star een keer afbloeien,het was een mooi plantje,want proeven wil ik hem ooit!

 

Mijn netje buiten begint al aardig vol te raken.Buigen buigen en nog eens buigen.Vanmorgen weer veel plat gebonden en alles staat nu alweer omhoog gedraaid :yummy: Wat een herstellingsvermogen heeft zo'n plant toch,en dat allemaal uit een mini zaadje ;)

Ik beken dat ik iets te ijverig ben geweest met binden!De middelste plant was niet getopt,maar is door te strak binden geheel afgebroken ;) De top was alweer omhoog gaan staan en ik dacht hem weer ff plat te drukken met een knak als gevolg ;) De onderste takken zullen nu wel goed uitlopen :D Ik heb ze net weer hun weekelijkse douche gegeven voor de rest geen water ofzo.

Maak zo foto's die ik hier nog ff neer drop.

:wub: first

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foto's gemaakt :specool Er zal geen Hash star meer te zien zijn :yummy:

Voor de rest geen praatjes maar plaatjes!

gallery_9147_7894_98418.jpg

gallery_9147_7894_803392.jpg

gallery_9147_7894_1677404.jpg

gallery_9147_7894_817437.jpg

gallery_9147_7894_51766.jpg

En natuurlijk de afgebroken top!!

gallery_9147_7894_1821640.jpg

Zo nu ga ik eerst een heerlijke mojito maken en genieten met een :wub:

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er heerlijk uit.

Geef je dan steeds water via het open stukje aarde langs de stam?

Zoja is het niet dan zo dat de afvalstoffen die daar naar toe worden gebracht weer naar onder gaan

en dat daarna je plant energie verspilt aan het weer naar boven brengen van die afvalstoffen?

Of geef je ze op een andere manier water?

 

'Nikoz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Geef je dan steeds water via het open stukje aarde langs de stam?

Of geef je ze op een andere manier water?

Water :wub: helemaal vergeten ;)

Tot nu toe hebben ze alleen water met wortelstimulator gehad toen ze de aarde zijn ingegaan.Het regent zo nu en dan,nu al een tijdje niet :specool ,en daar komt bij dat ze in de volle grond staan.De planten gaan zelf wel opzoek naar een slokje!!Mochten ze het echt droog/moeilijk krijgen dan geef ik water met een gieter.Daarop monteer ik een slang die tussen de planten word gelegd.

Dat verhaal over afvalstoffen heeft een kern van waarheid,maar niet outdoor zover ik weet en ervaren heb.Wat als het enige tijd regent dan?Uiteraard zet een plant zijn afvalstoffen af.Nu alleen in de volle grond,en daar zit het verschil ;) In een pot vloeit alles terug.In de volle grond niet.Dat is ook de rede waarom voeden in de volle grond eigenlijk niet zo heel veel zin heeft.Het kan wel,maar een hoop zal wegvloeien de grond in.

Nog bedankt voor je complimenten :j

:yummy:

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je een punt, er zit inderdaad een verschil tussen kweken in de volle grond en in potten wat dat betreft.

Wanneer begin je meestal met binden?

Als je de topjes net een tijdje boven het net uit komen of wacht je wat langer?

 

'Nikoz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kite,

 

de vrouwtjes zien er nog steeds mooi uit, leuk scroghokje ook :rolleyes:

 

die hash star zegt me ook wel wat, ff zaden checken.. ;)

 

ik blijf je volgen !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk wat comments! :rolleyes:

@Nikoz Is Smokin' Weed;Ben begonnen met binden toen ze ongeveer en cm of 5 door het gaas kwamen.Moest er wel eerst gaten inknippen natuurlijk,want de mazen zijn veels te klein.Nu de groei er een beetje uitgaat denk ik dat er nog 1x gebonden gaat worden.

 

@Richie Hawtin;Thanks voor je complimenten.Vind de dames er ook lekkertjes uitzien :rolleyes: Begrijp ik dat jij Hash star zaden hebt liggen?Ik heb nog 10x Big white en White skunk liggen,ook nog een paar Mixed kush :rolleyes:

 

Gisteren en vandaag hebben de planten wat regen te verduren gehad!Water geven zal lange tijd niet nodig meer zijn ;) De eerste witte haartjes komen heel langzaam te voorschijn.De middelste plant laat nu al wat langer op zich wachten.Wat ik al eerder aangaf,er zit duidelijk meer sativa in haar.Ranker,minder dicht.....

Alles zal waarschijnlijk nog 1x plat gebonden worden voordat ik ze de vrije loop laat.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

No thnx!

Ben net ongeveer een uurtje aan het binden geweest.Alles was goed uitgelopen,maar de meesten liggen weer plat!

Echt een hoop groeischeuten hebben de planten.De scrog doet zijn werk.

gallery_9147_7894_315387.jpg

gallery_9147_7894_1336847.jpg

gallery_9147_7894_1765765.jpg

gallery_9147_7894_1165818.jpg

;)

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Kitefreak

 

ik heb geen hash star in huis maar dat zal snel veranderen, gisteren betsellingkje geplaatst en ze zijn onderweg :rolleyes:

 

volgende kweek begint stilaan vorm te krijgen, hash star, cheese/amnesia (budmeester), white widdow (greenhouse)

en zoals gewoonlijk ook nog iets van Sannie :rolleyes:

 

jouw meiden gaan ook nog steeds lekker, keep ip up !! ;)

 

grts

Richie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben jij niet vergeten om je planten te dieven??

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Richie Hawtin;Hash star!! :rolleyes: Ik volg je nu al.

 

@Poebe;Dieven cq uitdunnen doe ik als de plant echt goed in bloei komt.Ze zullen dan niet meer van vorm veranderen.Nieuwe scheuten groeien dan niet meer aan,en de plant zal op dat moment alle energie in haar bloemen steken.Nu lijkt me dat nog ietsie te vroeg,maar je bent attent ;)

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat gaat een super buiten scrog worden

Nog zeker een maandje groeien :rolleyes:

Toppie hoor kitefreak ;)

Have fun en geniet ze

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...