Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Smaugies

Buiten 2K9!

Recommended Posts

Hey luitjes!

 

Ik ben alweer een tijdje bezig met mijn kweek, maar tot op heden nog niet de moeite genomen dit met jullie te delen.

Helaas is mijn oude account pleite (Triggs) en zijn mijn oude posts over genomen door een random ander persoon.

 

Config:

3xEarly Special

2xChurch (feminized, waarvan een nog onder de lamp. #2 chilled em al lekker buiten in de volle grond)

1x? Mr X (volle grond)

 

In het begin hebben ze op iets te sterke grond gestaan (mix van kokos + koe/kippen-mest compost en wat schrale zwarte grond).

Gelukkig zijn ze daar nu goed van aan het bijkomen en hoef ik me voorlopig nog niet druk te maken over extra voeding <_<.

 

Gisteren de grootste van de 3 ES (alle 3 in pot) voor de 2e maal getopt de andere 2 blijven nog klein genoeg naar mijn zin.

De verwijderde scheuten staan nu te chillen onder de lamp, zodat ik daar misschien nog iemand blij mee kan maken.

 

Hell with all the small talk, some pics!

 

In den beginne was er nog (bijna) niets

gallery_19195_8119_88035.jpg

 

Even voorstellen:

ES1 (2009-05-17)

gallery_19195_8119_122186.jpg

 

ES2 (2009-05-17)

gallery_19195_8119_131164.jpg

 

ES3 (2009-05-17)

gallery_19195_8119_20701.jpg

 

Mr X (2009-05-17)

gallery_19195_8119_176183.jpg

 

De Kerk

med_gallery_19195_8119_143370.jpg

 

Mr-X bij de kapper geweest

gallery_19195_8119_143520.jpg

 

Vage groeps foto. De ES's zijn aardig bijgetrokken van het voedingsoverschot.

gallery_19195_8119_56722.jpg

 

Mr-X in het zonnetje

gallery_19195_8119_166626.jpg

 

ES1 voor de 2e maal getopt

gallery_19195_8119_86028.jpg

 

Verrasend veel luis dit jaar, maar gelukkig zit mn tuin vol met een flink leger van lieveheersbeestjes die hun werk prima doen!

gallery_19195_8119_49354.jpg

 

Er staat nog meer foto's in mijn album.

Edited by Smaugies

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan me nog meer vertellen, maar dat is GEEN lieveheersbeestje <_<. Of eentje uit de hel :rofl. Verder ziiet het er lekker uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer eens tijd voor een update.

 

stammetje van ES1 gaat allemaal prima, hopen dat het een durske is :whistling

gallery_19195_8119_104461.jpg

 

ES1 in vol ornaat

gallery_19195_8119_255312.jpg

 

ES2 is aan een inhaal race begonnen :blink:

gallery_19195_8119_31786.jpg

 

ES3 chilled em ook nog steeds

gallery_19195_8119_174859.jpg

 

Aan uw rechter zijde ziet U een Church, zojuist overgepot en links nog een feminized apparaat (weet zo het soort niet meer). Ik hoop hier tzt nog iemand blij mee te maken

gallery_19195_8119_35974.jpg

 

De Church in de volle grond, strekt een beetje maar begint wel lekker in te lopen op de tomaten plantjes links van haar.

gallery_19195_8119_63351.jpg

 

En uiteraard gaat X er ook nog voor. Een paar (door mij) onverklaarbare bruine randjes aan een paar blaadjes en een aantal nieuwe scheuten hebben last van zwarte vliegjes. Deze worden dagenlijks verwijderd en het lijkt er op dat ik deze battle win!

gallery_19195_8119_108098.jpg

 

Dat was em weer..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog even een kleine update.

 

Zie het verschil tussen de ES zaailingen. Ik vind vooral de meest linkse een toffe opbouw hebben :whistling

gallery_19195_8119_330917.jpg

 

En dan nog de big X. Ik snap er niets van, maar deze zit altijd onder de luizen terwijl de planten die een meter verder op staan nergens last van hebben. De hele opbouw word er zelfs door aangetast. Eergisteren nog maar een keer gespoten en dat heeft wel weer even geholpen. Kan ik iets doen om permanent van doe rotbeestjes af te zijn?

 

gallery_19195_8119_116064.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer een update! (ook al check er niemand, zolang ik het maar leuk vind om te posten :specool)

 

Overzichtje de ES's

gallery_19195_8119_193803.jpg

 

ES3 heeft zijn ware aard laten zien (een durske!!!)

gallery_19195_8119_2889.jpg

 

En meteen maar het daar bij behorende stammetje van ES3

gallery_19195_8119_95302.jpg

 

X Gaat er ook nog voor, gelukkig heb ik nog maar weinig ongedierte kunnen spotten de laatste paar dagen. De nieuwe scheuten zien er tenminste normaal uit.

gallery_19195_8119_329855.jpg

 

Gisteren afscheid genomen van die ene Church in pot, deze heb ik ter adoptie aangeboden aan mijn buurman (hij blij ik blij, goede reden om van de winter eens op bezoek te gaan voor een bak koffie en een Church smoke :yummy:)

Het overgebleven klein grut.

gallery_19195_8119_172996.jpg

 

Groeize!

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey smaugies

 

Ik zie dat je aardig je best hebt gedaan dit jaar, alles ziet er echt veelbelovend uit !

bij de getopte planten zie je echt de reden waarom mensen toppen

heb je al eens geprobeert te fimmen ?

en waarom geen update van "de kerk" :specool

 

prachtige planten,keep up the good work!

 

Grtz mD

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Murderdrug: Bedankt voor je reactie! in princiepe heb ik ze allemaal gewoon getopt, echter is dat bij 2 meer als een fimm uitgevallen :yummy:

Ik ben ze nu hier en daar een beetje aan het bijbuigen om zo mooie volle bossen te krijgen.

 

Ik vrees wel dat ik niet onder verduisteren uit ga komen. Als ik andere kweekverslagen lees van Early Specials is het echt een must. (helaas).

Misschien vandaag toch maar eens ff wat zeil gaan halen. Iemand een id hoe lang ik ongeveer moet verduisteren met de ES's ?

 

De eerste topactie bij ES3 (vrouwtje), 3 flinke vertakkingen :wub:

gallery_19195_8119_281379.jpg

 

Alle 3 de ES's bij elkaar, rechtonder is ES3. Nu maar hopen dat de andere 2 snel geslacht gaan tonen.

gallery_19195_8119_233678.jpg

 

En uiteraard de kerk! + unknown in pot(je). De race tegen de tomatenplantjes lijkt enigsinds verloren, hopen dat ie ze nog goed in gaat halen.

gallery_19195_8119_135916.jpg

 

En dan nog X langs de schutting, ik kan em beter scarface gaan noemen..

gallery_19195_8119_56149.jpg

 

Dat was em weer voor vandaag!

[edit]Ik zie nu pas het grote verschil met een week geleden :specool[/edit]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn ik lig hier men toetsenbord onder te kwijlen :specool

je ziet echt hard het verschil met vorige weeks pic !

Met dat toppen en fimmen ist nog altijd afwachten wat je plantje gaat doen.

Ik weet niet hoelang je moet gaan verduisteren bij ES3, maar verduisteren zal je toch moeten :yummy:

wanneer ga je ermee beginnen ?

 

Grtz mD

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zojuist mijn hobbyhok klaargemaakt voor verduistering (aka rotzooi opstapelen). Ik zit nog een beetje in dubio wanneer ik moet beginnen met verduisteren.

Over 2 weken ben ik naar een festival en ik weet nog niet of ik mijn huisgenoot zo ver kan krijgen om 2 keer per dag met mijn plantjes te gaan sjouwen.

 

Mocht ik hem zo ver krijgen dan is het plan om ze alle 3 rond 19:00 in het verduisterhok te zetten om ze vervolgens weer rond 22:00 - 22:30 naar buiten te halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat ze zo hard gaan toch nog even een update vandaag.

De 3 ES's zijn gisteren voor de eerste keer het verduisterhok in gegaan.

 

3 Dagen geleden heb ik voor de eerste keer 1/3 van de aanbevolen hoeveelheid voeding gegeven.

Omdat ze mij in beginnen te halen kwa lengte ben ze gaan buigen, zoals te zien op de foto's

 

ES3 (vrouwtje), blijft de mooiste van het stel

gallery_19195_8119_417.jpg

 

En een overzicht van alles

gallery_19195_8119_241202.jpg

 

Er staan meer foto's in mij album voor wie wil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed bezig daar. gaat erg lekker zo te zien

 

je vraagt ook hulp ivm luis. dit al eens geprobeerd?

 

1 liter lauwwarm water

1 eetlepel groene zeep

1 eetlepel brandspiritus

 

goed mengen en de plant aan onder- en bovenzijde mee bespuiten. wat druppels op je grond is niet erg maar maak het niet te erg nat, dek de grond dan even af met een krantje.

 

na 3 a 4 dagen herhalen en blijven contoleren. de zeep zorgt er voor dat het beschermende waslaagje van de luis kapot gaat en de luis gaat dood. is het aloude huistuinkeukenboerderijrecept van klazien uit friesland en werkt.

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tip digibetic!

 

Ik heb een paar weken geleden spul van gekocht bji het tuincentrum en ben hier redelijk over tevreden.

Echter is het wel de moeite om deze mix de volgende keer ook eens te proberen. Na 2 weken ellende lijkt het er op dat ik de luizenplaag eindleijk onder controle heb.

 

Maar een goedkopere manier en zeker een om zelf te brouwen zie ik zeker meer zitten. Mochten ze weer terug komen dan zal ik aan Klazien denken ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Smaugies, je tuintje ziet er super gezond uit hoor.

 

En je hebt mooie planten ook.

 

Van ongedierte blijf je nu eenmaal last houden buiten.

 

Ook ik heb alles tegen luis en ongedierte gespoten, uiteraard heel mijn tuin.

 

Nu ook onder controle, maar we moeten alert blijven als outdoor kwekers he.

 

Mooi soortje om te zien groeien die Es3, ken het niet.

 

Succes dit jaar en ook met verduisteren.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, het is weer eens tijd voor een update.

 

De ES's gaan redelijk.

Tijdens mijn weekendje weg is er helaas een ES door midden gebroken door de zware regenval.

Een beetje isolatietape bleek voldoende te zijn om haar te redden :lol:.

 

De 3 ES's worden nu nog steeds verduisterd en hebben allemaal hun geslacht laten zien (durskes!). Echt hard in de bloei zitten ze nog niet, maar het zal niet lang meer gaan duren :lol:

Helaas hebben ze ook alle 3 last van wat roest. Volgens de gast van de growshop trok dat wel bij zodra ik begon met bloeivoeding geven (denk zelf eigenlijk niet aan een voedings tekort). Iemand enig idee wat het kan zijn? (plaatjes staan onderin)

 

Het lelijke eendje bij de schutting maakt het verder prima.

De nieuwe scheuten krijgen mooie grote bladeren en om haar niet te groot te laten worden ben ik zelfs flink aan het buigen gegaan.

 

Verder staat er nog wat klein spul. De kerk gaat er de laatste paar dagen wel wat harder voor, alleen denk ik niet dat ie het nog gaat winnen van de tomaatjes.

Een paar stekken voor een vriend staan klaar voor vervoer en de andere femized op pot moet een dezer dagen nog ergens de grond in.

 

gallery_19195_8119_81553.jpg

 

gallery_19195_8119_187686.jpg

 

gallery_19195_8119_88379.jpg

 

gallery_19195_8119_344837.jpg

 

gallery_19195_8119_276603.jpg

 

gallery_19195_8119_198326.jpg

 

gallery_19195_8119_53837.jpg

 

gallery_19195_8119_47770.jpg

 

gallery_19195_8119_195381.jpg

 

gallery_19195_8119_221548.jpg

 

gallery_19195_8119_105830.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker tuintje , goeie foto's

Je bedoelt die vlekken op het blad van foto 6 ? lijkt me meer vogelpoep ofzo dat er op heeft gezeten en later is afgespoelt

 

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bah!.. even mijn gal uit spugen.

 

Op 16 aug gestopt met verduisteren (had ook niet de mogelijkheid om langer door te gaan).

~1,5 week geleden al mn planten nogal zwaar getroffen door de harde wind, maar gelukkig goed kunnen fixen met tape en wat touw.

 

Loop ik zojuist door mn tuintje om wat foto's te maken, zijn alle 3 de "early" specials aan het reveggen geslagen :P (terwijl ze al in een ver statum van de bloei zijn/waren).

Meteen mijn zin om foto's maken weg.

 

In ieder geval wel weer genoeg geleerd voor volgend jaar.. geen "early"-soortjes meer en zorgen voor meer versteviging.

 

Ik zal morgen wat foto's plaatsen van de volle grond planten, die gaan als een speer.

 

Gr,

Smaugies

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...