Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weiman

Onzeker over oogstmoment

Recommended Posts

Good day dreamers ..

 

single plant

gallery_18742_8162_352195.jpg

 

sog (of wat er voor doorgaat)

gallery_18742_8162_159045.jpg

 

 

Kan ik deze NLX oogsten of zal ik nog een weekje wachten?

Bedankt voor reacties en tips!

 

Groeten, Weiman

Share this post


Link to post
Share on other sites

zoals u ziet ook de nodige spint mogen bewerken .. 1 moederke heb ik al weg kunnen gooien, een ander heb ik afgelopen 48 uur elke 12 uur flink staan bespuiten ... en dat blijkt gelukkig te werken (zij agressief, ik agressiever - oog om oog, tand om tand zullen we maar zeggen)

 

Een tweede bloeihokje is er echter erger aan toe en dat maakt dat ik dit eerste deel liefst zo snel mogelijk 'binnenhaal', maar dat moet natuurlijk niet ten koste gaan van de kwaliteit. Ik heb nu 1x water gegeven zonder voeding, zou dat nog een keer kunnen doen en dan week niets meer ... spuiten tegen spint mag echter niet meer en ik ben beetje bang voor de snelheid waarmee die spinnetje kunnen oprukken.

 

Ik gebruik nu een biologisch bestrijdingsmiddel Bugs Away van Ecoplanet/Ecolizer, maar dit moet ik dus wekelijks herhalen. Welk middel is iets agressiever en kan ik gebruiken in dat 2e hok - dat loopt 4 weken achter en is pas 3 weken in bloei.

 

Anyway, omhakken of niet dit deel?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb pas geleden plant vitality plus van B.A.C geprobeerd en de plantjes goed besproeid van onder en boven en dit na 5 dagen herhaald ,spint komt pas weer goed op gang na 4 tot 5 weken na de laatste sproeibeurt.En echt stil staan ze na 7 tot 8 dagen na de laatste sproeibeurt.

 

Is wel kostbaar spul 20 euro een flesje ,maar zie betere resultaten als beestjes (Orius) uitzetten.

 

En Masai van Bayer helpt nauwelijks een week en voel me tevens niet goe bij iets chemisch.

 

groet van een spintdeskundige. <_<

 

Maar omstandigheden zijn overal weer anders natuurlijk.

 

Oja en vergeet de aarde niet mee te besproeien!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Merci KwartBelg .. dan zal ik dat goedje ns proberen ..

 

Weet iemand of de planten op de foto geoogst moeten/kunnen worden of dat ik beter nog een week wacht???

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij mag ie ng wel ff, denkt dat je eind volgende week zou mogen oogsten maar een meer ervaren mening laat ik over aan de hardcore growers onder ons

 

grtz trauma

Share this post


Link to post
Share on other sites

probeer ze de laatste week anders intensief te stofzuigen en hang ze als

je ze om heb gehakt ondersteboven met n bulbje erboven

al de spint loopt dan weer naar boven en je kan je dames

weer goed afzuigen

dit heb ik de laatste ronde moeten doen en t heeft goe geholpen

 

gr damian

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Hoogvlieger: Ik zit vandaag precies op einde 9e bloeiweek .. en da's wat er staat voor NLX (althans volgens de GS) .. het licht heeft echter enkele dagen uitgestaan <_< 2 weken terug toen ik in t buitenland zat .. dus enige vertraging kan zijn ontstaan, vandaag dat ik overweeg tot volgende week te wachten, maar ik weet niet of dat dan weer te lang zou zijn.

 

@Traumabullz: het spijt dat ik geen duidelijkere foto kan maken maar is 2 weken (11 weken bloei in totaal) niet heel erg lang ?? Hoe snel gaat dat degeneratieproces eigenlijk? wanneer is wiet 'niet goed meer' ?

 

@Damian: stofzuigen? je bedoelt de spint en zn web er met kruimelzuiger-met-kop van de bladeren voorzichtig proberen af te zuigen? En een bulpje? Ik dacht dat wiet juist in t donker drogen moest? spaarlampje goed?

 

bedankt een ieder! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen risico nemen!

 

planten omhakken en op zijn kop hangen.

 

Spint klimt altijd naar boven en dus zitten ze niet meer tussen je toppen <_<

 

 

Groeten Power

Share this post


Link to post
Share on other sites

heerlijk zo'n forum met uiteenlopende meningen <_<

 

nog meer stemmers voor vandaag omhalen zoals Power suggereert ?!

tnx

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op mn gevoel afgaande doe ik liefst wat Power zegt .. risico beperken door hetgeen er nu staat veilig te stellen. Maar t is natuurlijk een afwegen van belangen .. en da's dus altijd weer anders want er spelen meerdere factoren een rol. Bijvoorbeeld het praktische feit dat er zaterdag nieuwe stekken komen en een eigen deel clones dan ook klaar zijn om te worden t voorgegroeid. Dat samen met feit dat de potten nog niet droog zijn en de bladeren nog redelijk groen, maakt dat ik tot de slotsom kom dat ik ze t best tot zaterdag laat staan om ze dan dus omgekeerd op te hangen.

Enige dat ik dan nog niet snap is dat van die blub tijdens t drogen. Is niet erg dat ze hangen in een verlichte ruimte tijdens die eerste week drogen?

 

Vandaag zal ik dan met stofzuiger een keer nauwkeurig op spintjacht gaan.

 

Bedankt voor tips en succes allemaal!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Power P zegt is correct en als je hebt lopen spuiten in de 8ste/9de week dan mag je snel zijn vanwege toprot

 

Succes met het schoonmaken van je hok , plant vitality plus werkt daar zeer goed voor

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...