Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
flipkip

Belgisch beleid

Recommended Posts

Onder het Belgisch beleid mag je 1 plant per volwassen persoon hebben toch?

Dus als je een vrouwenplant opkweekt voor dat je deze buiten zet dan kun je toch een plant verkrijgen van 4meter als je deze een tijd voorgroeit?

Zo kun je dan toch 1 ferme boom kweken?

 

Kom je met 1 zo'n plant in de problemen? Want in Nederland zijn 5 planten gedoogd, maar toch kwam plantkas in de problemen <_<

Is in België 1 plant gedoogd, of gewoon toegelaten..

Ik krijg kop noch staart aan zo'n beleid :rofl

 

Kan iemand duidelijkheid scheppen?

 

Mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op jointjedraaien staat er een mooi artikel.

Zie hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

plantkas kwam in de problemen omdat een domme ambtenaar zijn kas zag en dacht dat er 100 planten in stonden. na de politie verwittigd te hebben besefte hij pas dat het er maar 4 waren. maar het kwaad was al geschied.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

daar zal niemand je een echt antwoord kunnen op geven, want de flikken weten het meestal zelf niet...

 

Denk dat je vooral een portie geluk moet hebben met wie er voor je staat en uiteraard de omstandigheden waarom ze bij je plant staan.

Is het overlast van de buren...dan komt het vast niet goed.

Maar zien ze het omdat ze toevallig met een achterstallige boete komen of zo, zal er geen ene flik zichzelf meer werk geven die dag, en dus doen alsof hun neus bloed...

 

Het blijft België hé... ;)

 

Later,

 

El Fish :D

 

 

molmol,

er staan al enkele artikels op JD die het al wat tegenspreken ook hoor <_<

Onlangs is iemand opgepakt voor het vervoeren van voeding en dergelijke... :rofl

En dat is niet verboden naar mijn weten, zeker niet met de vrije grenzen nu :rofl

 

El Fish :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb nu wel nog enkele vraagjes eigelijk <_<

Er staat: 1 plant per persoon...

Als je met verschillende meerderjarigen bent, mag je dan ook meerdere planten hebben?

Of bedoelen ze eerder 1 plant per huishouden...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht, per volwassene 1 plant, dus als je met 3 volwassenen thuis bent mag je 3 planten hebben.

 

tenzij er een minderjarige in het huis woont, dan mag je geen enkele plant hebben.

 

dacht ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Maximus, iedereen denkt hier maar.

Ik vind dat er rond zulke wetten veel onduidelijkheid bestaat, wat mag en wat niet?

Er is blijkbaar een grote schemerzone.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En dat zal nu waarschijnlijk de bedoeling zijn flipkip :rofl

 

El Fish <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe het als de meeste hier op het forum... Doe het gewoon! Hoeveel maakt niet uit want als ze het gezien hebben komt het wrs toch op hetzelfde neer of het nu 1 of een paar plantjes zijn.

En de politie gaat ze niet echt opsporen en ontdekken hoor.. Endan nog zeg je dat het mannelijke zijn!

 

@molmol -> Nice linkje (-> Jo Vandeurzen moet eraan!! :rofl)

 

grtz dex' <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hou er ook nie echt rekening mee hoeveel je er nu mag hebben. Zolang de buren geen klachten hebben en je niet te veel problemen maakt, zal je wel geen last krijgen met de flikken.

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites
heb nu wel nog enkele vraagjes eigelijk <_<

Er staat: 1 plant per persoon...

Als je met verschillende meerderjarigen bent, mag je dan ook meerdere planten hebben?

Of bedoelen ze eerder 1 plant per huishouden...

 

 

 

 

Aangezien ik volgend jaar op appartement ga met nog een paar kameraden heb ik een paar weken geleden eens een mailtje gestuurd naar de druglijn. Deze zouden mij de beste info moeten kunnen geven.

 

 

 

Dit is een antwoord op je mail die via onze site "Drugs In Beweging" bij de DrugLijn terecht kwam. Je vraagt of je volgens de wet vier cannabisplanten in huis mag hebben als je dat huis deelt met vier personen. Vat ik je mail zo goed samen?

 

Laat me beginnen met zeggen dat ik het erg positief vind dat je jezelf eerst grondig informeert over de wetgeving! Een goed idee!

 

De wet bepaalt dat "aan het bezit, door een meerderjarige, van een hoeveelheid cannabis voor persoonlijk gebruik wordt de laagste prioriteit in het vervolgingsbeleid gegeven, uitgezonderd wanneer het bezit gepaard gaat met verzwarende omstandigheden of verstoring van de openbare orde."

Die hoeveelheid voor persoonlijk gebruik wordt vervolgens gedefinieerd als "maximum 3 gram of 1 geteelde plant".

 

Je zou dit dan kunnen interpreteren als 1 plant per persoon maal 4 personen in een appartement geeft 4 planten. Ik kan je echter niet garanderen dat je met deze interpretatie helemaal veilig bent voor de wet. Er wordt immers nergens expliciet melding gemaakt van hoeveel planten er in een huishouden aanwezig mogen zijn. Hoe bewijs je bijvoorbeeld van wie welke plant is. Jullie lijken volgens mij dus wel gelijk te hebben, maar elke wet wordt altijd ook nog eens geïnterpreteerd (door de politie, door het parket, door een rechter) en wat ik niet kan garanderen is dat die interpretatie automatisch dezelfde zal zijn als de jouwe.

 

Een tweede probleem is wanneer die plant oogstrijp is. Van zodra er aan die plant meer dan 3 gram opbrengst is, is dit geen hoeveelheid meer die in aanmerking komt als persoonlijk gebruik..

 

Tot slot het derde addertje onde het gras; cannabisbezit blijft illegaal en heeft gewoon de laagste vervolgingsprioriteit gekregen, wat dus betekent dat er nooit garanties zijn dat je niet vervolgd zal worden, enkel dat de kans klein is als je je aan bepaalde regels houdt. Stel nu dat er iemand in het appartement woont die jonger is dan 18, dan geldt dit als een verzwarende omstandigheid. Ook gebruiken in het bijzijn van minderjarigen valt daaronder, of overlast veroorzaken (buren die klagen over geurhinder, het gebeurt).

 

Hopelijk ben je met dit antwoord wat wijzer geworden? Mocht je nog vragen hebben, mail dan gerust terug. Je mail komt opnieuw bij mij terecht, ik kan je nog twee keer een antwoord sturen.

 

Met vriendelijke groeten,

 

De DrugLijn

078-15 10 20

van maandag tot vrijdag van 10 tot 20u

anoniem en objectief

 

 

 

 

 

Wat een vage boel. Hieruit blijkt dat het er maar gewoon vanaf hangt met welke instantie je te maken krijgt.

En daarnaast; ge moogt 1 plant hebben, en ge moogt 3 gram hebben. Maar als ge uw plant teelt hebt ge sowieso meer als 3 gram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De belgische wetgeving is volgens mij met opzet onduidelijk. Hoe onduidelijker, hoe meer mensen onzeker blijven over wat wel en niet mag, hoe meer mensen het toch maar niet gaan doen.

 

Die drie gram is volgens mij de hoeveelheid die je in je bezit mag hebben als je je huis verlaat.

 

Het komt ongeveer hier op neer: Je mag één (1) plant hebben en 3 gram op zak als je je aan alle regels houd. Als ze je huis binnenvallen of ze houden je op straat tegen, dan zullen ze je geen boete of celstraf of wat dan ook geven, maar je zal in de meeste gevallen je voorraad of plant moeten vernietigen. Heb je meer dan 1 plant of 3 gram op zak, dan ben je terug alles kwijt en zullen ze je een boete geven of vervolgen. Hoe dan ook, in beide gevallen zal je de pineut zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik woon in de grensstreek en bij een belgische vriend van mij zijn ze binnen gevallen. hij had 5 planten staan dewelke meteen werden vernietigd. de politie of BOP (ofzo iets) zeiden dat je maar één plant mocht hebben. het volgende jaar is mijn maatje naar het lokale politiekantoor gegaan om te vragen of hij een wietplant mocht zetten. de agent antwoordde dat dacht mocht waarop mijn vriend vroeg of ze dat op papier konden zetten. dit wilden ze niet doen aangezien er in belgië een gedoogbeleid heerst. maw, één plant kunnen ze ook afnemen. dit zeker als er klachten komen van buren ofzo. het komt er dus op neer om zo discreet mogelijk te kweken. dit geldt naar mijn inziens ook hier in Nederland.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat hele boomgedoe komt van enthousiaste kwekers zelf die een grote plant boom noemen. het is en blijft een plant die in feite een struik is en afhankelijk van een aantal factoren hoe groot ze word.

 

nu heb je zelfs in de rechtbank discussies over plant en boom. gaat nergens over. ze is klein of groot, niet meer en niet minder. onzin dus.

 

hennep kan erg erg hoog worden maar is daarmee nog geen boom.

Share this post


Link to post
Share on other sites
molmol,

er staan al enkele artikels op JD die het al wat tegenspreken ook hoor <_<

Onlangs is iemand opgepakt voor het vervoeren van voeding en dergelijke... :rofl

En dat is niet verboden naar mijn weten, zeker niet met de vrije grenzen nu :rofl

 

El Fish :D

 

 

waaat, kan je hier eventjes meer uitleg over geven fish,aub..?

(geen wiet stekken of zaad?? waat?)

ihaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag toch zeker wel algemene plantenvoeding hebben ?

 

Een growshop is immers net een tuincentrum...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

speel het toch slim, :rofl

 

je mag niets, maar zolang je het volgens hun regeltjes laat lijken zijn er geen te grote problemen.

 

Loop niet met verdachte spullen over straat, sta niet voor je deur een dikke joint te roken... al die oude meetjes in de straat vinden dit misschien vreemd. daar komen ? van, steeds vriendelijk wezen tegen de buren <_< Zet je wat in de tuin, kan je toch eens polsen wat ze er van vinden op voorhand, nadien is het soms al te laat hé

 

Loop buitens huis niet met meer als 3 gram opzak, of wees op je hoeden.

Loop buitens huis niet met weed gerelateerde stullen over straat, of speel het slim. Voeding, weet je toch een verhaaltje aan te verzinnen, bussen met cannabis logo's op zijn daarbij boosdoener in B denk ik dan. Plantenvoeding bussen, met een universeel uiterlijk, zonder specifieke richtlijnen die vermelden dat het voor cannabis bedoelt is zijn dus marketing gericht een betere uitkomst voor belgen.

 

als je weed opzakt hebt, loop dan ook niet met growmagazine's en kweekschema's en toevalig nog een hps bulb in je rugzak rond, dat doet ze dan denken hé, t zijn niet allemaal achterelijke harry's, kwestie van beetje preventief je hobby te beschermen. heb je wel van die verdachte spullen bij, ga die dan eerst veilig ergens droppen voor je verder gaat met al je andere zaken, je moet maar is een stom voorval meemaken :rofl Het mag nu eenmaal niet :)

 

heb je is wat weed opzak, ok dan heb je dat toevallig net gekocht ergens op straat van een onbekende. Maar je moet toch al eerst iets anders 'mis' doen voor ze je vragen om je zakken leeg te maken om je weed te vinden... wat ging daar aan vooraf, dat zal je fout zijn...

 

Loop in de winter niet te vaak met zakke aarde naar binnen te zeulen, dan horen de gewoone hobby tuiniers niet te werken in de tuin.

 

zorg dat je met je buren overeen komt, zodat ze niet na de zoveelste lawaaiklacht uit neidigheid de petten bellen ofzo en dan, en ja t ruikt er wel is naar weed bij flappen...

 

kortom weet wat je doet, doe geen domme dingen, en bekijk je handelingen vanuit een niet grower of blowers standpunt ;)

 

vraag je af, dat kan toch iedereen doen, en twijfel je wees dan op je hoeden en doe het op de aller rustigste momenten zodat je er ook geen aandacht mee trekt :P

 

je moet de schijnheilige uithangen, de onwetende ! zo zit dat, heb ook een belgisch kweekmaatje en die wordt er helemaal para van :D

 

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

o jee.. ff 10 a 15 zakken aarde en wss wel nog wat kleine troep (want meestal koop je niet alleen aarde)"" "smokkelen"""lijkt me nu plots wel een heel stuk minder

 

ja... je kan alles uitleggen hé.. zolang je het zelf maar glooft ofwat? <_< haaha

 

noouw, ik ben ff in de trip zeg maar :rofl

 

el fish????hehee

 

grtzz

ihaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sja, das wel wat meer dan enkele planjes... :rofl

 

zo hadden we het hier niet beken hoor.

steeds oppassen dan!

 

op een koolstof filter en lamp na moet je voor andere spullen nu niet echt in een growshop zijn....

 

ach, maakt het wat uit, zelfde consept hé, tis Illegaal (jaja gedoogd <_< ), maar met 3 zakken lach je toch sneller weg. en de rest uit het zicht natuurlijk.

 

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites

o, das enkel om een jaar mee toe te komen, of moet ik dan 5x per jaar gaan?..snapje..<_<

Ihaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ihaze,

het is in het artikel van molmol...

 

530d 530d is offline

Stoner

 

 

Registratie Datum: Sep 2008

Posts: 28

Thanks: 0

0 keer bedankt in 0 Topics

530d Nog geen respect

Default

wacht tot je dit hoort. vandaag dacht ik ff uitstapje te maken naar alien. heb me daar rond 4u een tentje gekocht met alles erop en eraan, koolstoffilter, afzuiging, klimaatregelaar, 7potten, 7zaden, 2zakken cultuurgrond, lampenhouder + spiegelkap, vsa, lichtmicroscoop en 2 flesjes meststof. ik zo fier als een gieter naar huis. onderweg controle van de douane . ik werd er als een echte crimineel in de boeien geslagen en heb 1st 2.5u buiten in de koude staan te verkleumen. douane heeft procureur of iets dergelijk opgebeld en die heeft beslist om me te arresteren tot het onderzoek is afgerond. M.A.W. ik in de cel van gent opgesloten tot er een huiszoeking was gebeurd. tegen half 11 mocht ik beschikken de zeikers. natuurlijk alles in beslag genomen en thuis ook alles weg, bladjes filters weed enz... echt schandalig vind ik dat, ik had precies iemand kapot gemaakt ofzo. tijdens huiszoeking heeft mn vader aan belgische politie gevraagd wat je nou eigenlijk mag bezitten, antwoord was absoluut niks, zelfs niet 0.1gr.(in belgie)

ik hoop dat ik hier niet veel meer van ga horen maar zal nog wel boete ofzo krijgen verw8 ik. wel zonde van mn geld maar ja. niets aan te doen zeker?

ps: zitten hier advocaten op't forum? deze ga ik mss nodig hebben.

grtzz

 

 

Er is trouwens ook een zoekfunctie op JD :rofl

 

El Fish <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

daaamd,

 

thank om het even uit één te doen fish

 

wat maakt me dat sip zeg

<_< :rofl

 

over naar plan B...

 

wat is plan B?

 

daaamd...

 

zelf mixen of coco's

 

sjeeeeeeeeeeeeeee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben al een tijdje niet in de Aliën geweest...

Maar een collega heeft deze week geweest en zegt dat ze het helemaal veranderd hebben.

Je kunt van buiten niet meer zien dat het een GS is.

In de etalage zouden nu zelfs zaden voor sla, radijzen,...hangen :rofl

 

Beetje vreemd...binnenkort even op de koffie moeten :rofl

 

El Fish <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gestapo praktijken in België de laatste weken.

Heb ook al mogen vluchten van de flikken vorige week.

Hier in't stad ook enorm veel flikken, te voet, met de combi en een zwaantje.

Volgens mij voeren ze iets in hun schild..

 

Als er al drugsplantages opgerold worden in zandvoorde enzo, dan denk ik dat we binnen de kortste keren meer mogen verwachten. Ze staan op scherp!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in de UK ook al. 8 tot 12 juni was hier National Tackling Drugs Week. <_<

Ik woon in de velden, en heb in kilometers omtrek geen buren. M'n hart heeft deze week dan ook een paar keer stilgestaan als er politie-helicopters overvlogen. Ze vlogen zo laag dat ik bijna de kleur van de ogen van de piloot kon zien. (bij wijze van spreken)

Ik moet ook wel zeggen dat ik waarschijnlijk onder een vlucht-pad van de politie-helicopters woon. Ze vliegen hier meermaals per week over.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...