Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
king of cannabis

king's eerste kweek op dit forum

Recommended Posts

oke hier dan ook een kweekje van mij,

 

commetaar of tips zijn altijd welkom

 

de opstelling:

 

voorgroeikastje met 10 x 18watt spaarlampen en 1 tl 18 watt. verluchting gebeurt dmv 2 120mm pc fannetjes.

 

bloeihok, daar staat de klok op 12/12 en deze is 1.6m bij 1.6m en heeft een kweekoppervlakte van 2,5m de hoogte van mijn hok is 2.6m. voor de luchtaanvoer heb ik een 425m3 box ventilator die zomers van buiten en s'winters vanuit een andere kamer zijn lucht aanzuigt, als afvoer gebruik ik een 800 m3 box ventilator i.c.m. een 1400m3 koolstof filter.. ook staat er nog een zwenkventilator in het hok die zorgt voor een fijn briesje. de lichtbronnen zijn 2 x 600 watt hps lampen waarvan ik er maar 1 gebruik. s'winters gaan ze de laatste weken weleens alle 2 aan <_<

 

10 big bud zaden laten ontkiemen en maandag 1 juni waren er 9 van de 10 ontkiemd en staken hun koppie boven de grond uit, dus gauw nog ff een shining silver haze zaadje laten ontkiemen zodat er nu 10 kleine plantjes staan van net geen 2 weken oud. ze hebben 4 dagen op 18/6 gestaan voordat ze het bloeihok (12/12) in gingen.

 

na wat expirimenteren heb ik zelf een kweekschema samengesteld en dan niet alles van 1 lijn maar met verschillende producten.

 

afgelopen week (2) maakte ik 4 liter water met voeding per voedingsbeurt aan en kregen ze eenmaal per week op 4 liter 8 druppels aptus mee, eenmaal per week op 4 liter 8 ml terra leaves mee en 1 x 5 liter gewoon water.. dus voor 10 plantjes: maandag's 4 liter water + aptus woensdag's 4 liter water + terra leaves en vrijdag 5 liter water, en dan begint maandags het riedeltje weer opnieuw.

 

goed dat was het eerst maar weer, tot slot nog een foto'tje van hoe ze er nu bij staan

 

gallery_22421_8142_434912.jpg

 

 

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey King.

 

Wat voor grond gebruik je?

Voor de rest ziet het er goed uit.

Hou het goede werk omhoog hahaha.

 

Groeten Baldy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik nu gewoon grond van de welkoop, daar doen ze het prima op,

 

of zeg je met goede grond doen de plantjes het echt heeeel veel beter?

 

die 1e en enige keer dat ik op plagron heb gekweekt zag ik namelijk weinig verschil

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo daar zijn we weer, week 3 zit er bijna op

 

begin van de week de 4 plantjes in de kleine potjes ook in 6 liter potten gezet, de kleine potjes waren mooi volgeworteld maar net iets te laat verpot eigenlijk, je kan duidelijk aan de grootte en ontwikkeling zien welke naar mijn mening te weinig wortelruimte hebben gehad.. het verpot wel makkelijker zo'n brok wortels :D

 

week 3 heb ik per voedingsbeurt (3x per week) 5 liter water aangemaakt

maandag's 5 liter water + 12 ml terra leaves --- woensdag's 5 liter water + 12 ml terra leaves --- vrijdag's 5 liter gewoon water

 

hier mijn volledige voedings shema voor een wat beter overzicht, zoals je kan zien ga ik uit van +- 14 weken vanaf dat het plantje uit zaad boven de grond is, en geen gemix van meerdere voedingen in 1 voedingsbeurt, en niet te veel

 

gallery_22421_8142_437318.jpg

 

ook kan ik helaas melden dat het eerste geslacht wat ik kan zien een man is :lol: maarja als er maar 5 blijven staan

 

foto van de dames komen nog want ben mijn geheugenkaart kwijt :P

 

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...