Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Verse Cannalytics testmeesters in opleiding :)

Recommended Posts

Wsschijnlijk terpenoiden et al. Maar welke die 4 soorten gemeen hebben, heb geen idee. Ben wel nieuwsgierig geworden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De cryptics zouden ook cannbinoiden moeten zijn.

 

De grote vlek acids in de test onderin is o.a. THCA. Als je het sample op de plaat 4 seconden voorzichtig in een vlam verwarmt zullen die omgezet worden en zal je de THC zien toenemen (zie je duidelijk op de foto!) en zal je de cryptics beter kunnen zien. THC Acid verandert in THC door verwarming (als je rookt bijvoorbeeld) maar ook zonder verwarming breken de zuren vanzelf langzaam af in THC. Wel leuk is het stuk ovber wietthee te lezen in Arno Hazekamp zijn proefschrift, daar zie je dus nog veel THCa in en dat geeft verrassende effecten.

 

Een hash met veel THCA zou redelijk vers moeten zijn. In hash zie je vrijwel altijd dat der CBN gevormd wordt als afvalproduct van THC. Maar ook dat proces kost tijd dus veel THCA en weinig CBN wijst op verse hash <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Er staat een foutje in je tekst.Heb je wel goed opgelet bij Ronald.:rofl

THCA wordt omgezet tot THC dat weer omgezet wordt tot CBN en niet CBD.Er zijn er ongeveer 61 cannabinoiden, dus we vergeven het je.:rofl

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rofl je hebt helemaal gelijk, de bovenste druppel lol. Denk toich dat ik mijn eerste druppeltje olie te vroeg genuttigd heb <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Allemaal bere interessante kost..

 

Dat van die gaschromatograaf was om de pro's te dollen toch Whazzup? <_< Verder vind ik het prachtig dat er een heel rijk patroon achter de analyse van de dope van Sjoert z'n prachtdame weg komt. Baanbrekend ook voor de medicinale wietjes denk ik, zo kun je met die cannalyze namelijk ook op werkzamestof content gaan selecteren! :rofl

 

Laters, Godspeed 2 U All!

Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet helemaal snowy :rofl

 

Je weet toch wat er gebeurt met de stoffen als je ze tot 200 graden verwarmt he <_<

 

De cannalytics liet een "spike" zien die ze in hun eigen resultaten niet zagen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intresant topic en test spul

Zeker ook voor de kleine hobby kweker om zijn eigen soortjes te maken naar eigen behoefte

Medicinaal rokende kwekers kunnen nog beter hun medicijn maken

 

Goeie aktie mannen om deze info te delen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Whazzup,

 

Jij weet toch ook dat de tempratuur van die chromatochraaf gewoon in te stellen is <_< en anders lossen we het net als de mensen van cannalitics op en spuiten we het door de HPLC.. Al is het dan idd geen GC analyse meer.. Canalitic'se

 

Laters, SNowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een grondige bodemanalyse vergelijken met een ph bodemtest. :rofl

 

j/k!

 

Ik snap nog steeds niet helemaal wat bedoeld wordt met cryptics, maar khou het allemaal wel in de gaten, zal vast wel duidelijker worden de komende dagen.. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

danmm dit topic helemaal niet gezien

 

erg intressant en zal het dan ook graag volgen :lol: voor wie die tests te duur vind we zouden ze ook met een aantal kunnen halen ...????mij lijkt

de test wat maar vind hem zelf ook aan de dure kant ( om in 1 x 300 euri kwijt te zijn per stuk valt het reuze mee )

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola!!

Zijn de resultaten al presenteerbaar?? ik sta op klappen om te horen hoe de dabney uit de testen kwam..

 

cheerio,

Hupla

Share this post


Link to post
Share on other sites

de volgende workshop is een weekend om een idee te geven hoeveel we in die koppies moeten proppen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziezo! Nederland is 6 gediplomeerde Cannalytics Keurmeesters rijker, te weten:

  • Dr.Livingstoned
  • Knutsel
  • KTM
  • Sjoerd
  • Weetje

En uiteraard ondergetekende. Na twee slopende dagen (wat een straf iedere keer die jointjes roken in de zuurkast) met veel research (plaatselijke koffieshop overrompeld) en integratie met de lokale bevolking (op het terras bij een steakhouse gegeten) kunnen we terugkijken op een weer zeer leerzame sessie.

 

Een korte impressie om te beginnen, later wat meer..

 

We waren te gast bij Ronald Glas van Alpha Nova, gevestigd op BioPartner Center Wageningen in het begin jaren20 gebouwde laboratorium voor erfelijkheidsleer.

post-5211-1248641698_thumb.jpg

 

Veel van de tijd werd besteed in colloquiumzaal 58, alwaar het in ieder geval vanaf de rug gezien gemoedelijk hollands aan toe ging.

post-5211-1248642976_thumb.jpg

post-5211-1248641828_thumb.jpg

 

Schijn bedriegt echter! Er werd hard gewerkt en gediscussieerd, aan definities gewerkt, met ook korte genetische uitstapjes en moleculaire uitzaaiingen, kortom constructief de diepte in geluld :lol:. Hoog wetenschappelijk gehalte!

 

Onze mad scientist Prof. Dr. K. Nutsel von Lederhosen werd het af en toe wel wat duizelig in het hoofd maar al op zaterdag zag hij het licht.

post-5211-1248641642_thumb.jpg

 

In het ruime lab waren er werkplekken voor elk van ons.

post-5211-1248642142_thumb.jpg

 

Dat was maar goed ook want we hadden zondag bijna 30 samples te testen!

post-5211-1248642210_thumb.jpg

 

Waaronder verschillende soorten hash en olie

post-5211-1248642278_thumb.jpg

post-5211-1248642342_thumb.jpg

 

Veel mooie prints, waaronder de sterkste olie tot nu toe getest met Cannalytics:

post-5211-1248642408_thumb.jpg

De olies waren allemaal bizar hoog in THC. Voor het testen van olie wordt er daarom een apart protocol gemaakt.

 

Verder: Verschrikkelijk leuke tijd gehad met de collega keurmeesters, volgende week richten we het Gilde van Cannabiskeurmeesters op en over twee maanden houden we reünie! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Gefeliciteerd aan alle keurmeesters.Per wanneer kunnen de monsters ingezonden worden????:lol:

 

Namaste :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

da's een goed punt, maar komende maand gaan we allereerst eens wat meer ervaring opdoen voor we jullie monsters gaan testen. We hebben wat verschillende materialen meegekregen om uit te testen, die tijd gebruiken we om onze kunde wat aan te scherpen en te onderzoeken of wat we zien ook is wat we voelen als we het roken (en omgekeerd!). Het is kostbaar materiaal, daar moeten we dus ook verantwoordelijk mee omgaan. Maar een volgende stap is in ieder geval gezet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was leuk, en de terugrit net niet vermoeiend te noemen...

 

Weer een diploma, het regent... :lol:

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

fantastig mannen! zis is de riel hevvie sjit!

 

feliciat!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, man, bovenal weer superz op het communicatieve vlak,

je mag het ook kletsen noemen; maar de neuzen dezelfde kant op, that;s nice.

 

Want cijfers,vergelijkingen en resultaten zeggen pas iets als er een doelstelling is.

Ik ben persoonlijk overtuigd van de onderbouwing die deze set zal geven,

aan de bijbehorende doelstelling.

Enkele veronderstellingen die ik al jaren koester, zie ik vanuit de totaal andere kant vorm krijgen.

Ofwel gevoel en intuitite zien opeens wetenschappelijke resultaten zien aan de "de andere oever"

 

Wat eem onpeilbaar diepe oceaan leek,

blijkt een brede rivier te zijn.

 

Een woest stromende rivier,

wordt voorzien van grote blokken steen.

 

Hierdoor ontstaat er veel meer verband en structuur in mijn denken,

het totale spectrum kan zo iets meer in kaart gebracht worden.

 

Nog steeds lees je hier dichterlijk gebrabbel,

terwijl het in mijn hoofd toch wel steeds meer tot vorm gaat komen.

 

Om iets met de voetjes aan de grond te kunnen melden,

is wel informatief, :lol:

Vanuit een bepaald perspectief lijkt

de hoogte van het THC gehalte steeds minder belangrijk te worden,

het gaat om de context waarin het THC element zich bevind.

 

 

Als ik zie wat wij zessen al aan nieuw materiaal/data hebben ingebracht,

dan gaat het mij duizelen wat er gaat gebeuren als alle wf leden hun broedsels in gaan zenden,

er moeten nog vele mooie dingen rondwaren op WF.

 

Ik denk ook dat we onszelf dit weekend op het juiste moment soms erg profesioneel gedroegen,

en waar blijft dan weer dat "proto type van een stony????

Alle 6 vanuit onze eigen insteek met onze eigen achtergrond,

dat kwam soms al prachtig bij elkaar: that's special.

 

Man ow man, we zijn aan het musiceren met een prachtig kostbaar insrtrument, alleen is het nog niet helamaal duidelijk

hoe je nu een kwint speelt of een terts, ook sommmige ventielen weten we nog helemaal niet te zitten en

is er nog geen muziek voor geschreven...

We gaan nu eerst luisteren naar 100den opnames van jamsessies om de tonen en accoorden in ons op te nemen

Ik heb zeer veel vertrouwen in ons componisten groepje,

temeer omdat ik weet dat we ook allemaal vanuit de achterban willen werken,

waarbij WF natuurlijk de eerste garde is.

 

tanx you 5,

en natuurlijk Ronald

en op naar de volgende ronden!!!!

 

greetz Weetje

 

 

die het wel kikken vond om met een J. in zijn snufferd,

in een lab te werken en te weten dat dit pas het begin is... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hij loopt behoorlijk in de pas met de gaschromatograaf in Leiden waarmee ze de validatie hebben gedaan.

 

Ik was benieuwd of deze validatie al beschikbaar was, ik heb hem nog niet gezien

Is er een linkje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehehe dit is wel bizar hoor...techniek staat voor nix tegenwoordig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet ik eerdaags me samples van uit het buitenland sturen :lol: buitenweed speciaal

 

Gefeliciteerd overigens heren

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proficiat met het diploma mannen :lol:

 

Ik dacht dat ik Frans (exotic frans) horen zeggen had dat er een setje van 10 Cannalytics op de markt kwam, daarvan was

de prijs (was wel inkoopprijs) goed te doen hoor..

 

Héééél interessante shit :lol:

 

grts

Richie :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag Bubles,....

kijk zo schiet het lekker op, zonder dat er wat gevraagd wordt, hehehe.

 

Zoals verteld hebben we een maandje bezinning en reflectie,... izza niet 1,2,3 hoplakee...

Zou het niet prettiger aanvoelen als je een document zou hebben wat betrekking heeft op de verzending,

en in geval van (juridische) nood, je zaak sterkt?

Zo'n klein koffiebezinksel van vanochtend, wat nu klad staat op papier,,

en bijna klaar is om de juridiche afdeling mee op te zadelen.....

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik was benieuwd of deze validatie al beschikbaar was, ik heb hem nog niet gezien

Is er een linkje?

nee, die link is er niet. Kan wel vertellen dat tijdens de validatie bleek dat de Cannalytics méér cannabinoïden kon onderscheiden dan de gebruikelijke gaschromatografie, maar dat heb ik al eens eerder uitgelegd. Uit het lab van

als ik me niet vergis overigens.

 

@weetje: ASgrow is daar al mee aan de slag geweest, daar kom ik op terug.

 

@ritchy: Ja, er zijn al setjes. Iedere dealer van Kulu kan die bestellen (bij Kulu). kosten (winkelprijs) zo 200 euri's voor 10 testen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry dat ik weer kritisch ben maar dit is geldklopperij!!!!! 10 testjes voor 200euro's whoehahaha (in dit geval dus echt wel pleuro's). je kan al het benodigde materiaal apart inkopen en dan heb je voor 200 euro 1000 testen. we gaan weer dezelfde weg op net zoals het feminiseren. onderzoekers publiceren een artikel waar de methode wordt uitgelegd en andere mensen proberen er geld uit te kloppen (wat overigens meestal wel lukt). het is zeker positief dat onze wietjes worden ontleed maar jongens toch laat je niet vangen! cannalytics is niet de uitvinder van deze methode maar wel een bedrijfje dat winst wil maken met het werk van gerenommeerde wetenschappers. raadpleeg eerst even wat literatuur alvorens deze testjes te kopen. in dit topic heb ik al een deel van het benodigde materiaal opgesomd.

 

grtzz

 

 

ps: no offence!

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...