Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

weetje

Tja, hoe zeg ik dat nou?

Recommended Posts

Er valt voor allebij wat te zeggen.

 

Het eerste is moeilijk te realiseren door gebrek aan apperatuur maar wel accurater.

 

En het tweede is makkelijker te vormen... deel het op in lichamelijk en geestelijk en neem van elk een aantal kernpunten en waardeer deze van 0 tot 9

Dat zou zelfs als een poll op het forum gezet kunnen worden voor een gemiddelde :P hehehe maar dan loop ik op de zaken vooruit :lol:

 

Maar ik snap niet helemaal hoe je het bedoelt "in vorm" ... Of je moet bedoelen dat ik het te sytematisch aanpak en verwoord.

Maarja das het aard van het beestje :lol: :nerd al kan ik me wel indenken wat jij bedoeldt.

 

**edit**

hmm mooiste zou zijn is als alles samengevoegd is natuurlijk .... ervaringen in het algemeen, klinisch , en een nieuwe woordenschat/taal eromheen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe nou die aard heeft dit beestje ook,

getuige de lappen text die sons neer weet te tiepen :lol:

 

Tot een vorm van poll zal het bij het uiteindelijke beoordelen zekerz komen,

dat heeft ruim de grootste reikwijdte,for sure.

Dat er nog veel werk te doen is om dat in resultaten om te zetten ook.

 

Woorden geven ergens gestalte aan,

net als kleur,geur en vorm.

 

Je zult begrijpen dat een bodystoned zich eerder in een roest- tot bourgognerood kan bevinden,

terwijl een flahy high eerder een ferarirood is,

een heldere high al wat meer geel in zich heeft etc etc.

ofwel een kleurcodering die de consument kan helpen om het juiste product te kopen.

 

Ditzelfde kan je in vorm vertalen, denk bijv. aan de volumeknop met dat dikker wordende spiraaltje om de knop(hard zacht)

Een high zou ik eerder in een puntige pyramide vertalen

een stoned van ei tot circelvorm etc etc.

 

zogenaamde intuitieve vormgeving, zodat teveel woorden overbodig zouden worden.

Hoe graag ik het ook zo zou zien, ik raak steeds minder overtuigd van het feit dat het feilloos te classificeren is,

de marge, de mens, is continue de bepalende variabele.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich is het een heel aardig idee om symbolen te gebruiken voor high en stoned maar ik denk dat een kleurcode in b.v. een shop niet echt werkt. Misschien als je 2 of 3 kleuren gebruikt. En dan zijn er ook nog mensen die kleurenblind zijn (ik niet, maar hou er rekening mee) en voor hun is een symbool/cijfer denk ik meer terecht op z'n plaats.

Kleurnuances zijn lastig te onderscheiden denk ik. Een dergelijk systeem zou met harde kleuren denk ik beter werken door b.v

een symbool voor indica en sativa

4 kleuren voor lichamelijk, geestelijk, actief of niet actief oid.

en het aantal symbooltjes geeft de sterkte ongeveer aan.

Misschien nog iets om aan te geven dat dit geld voor een beginnend roker of een gevorderde (dagelijkse) roker.

 

Maargoed dat is in het geval van massa productie en in een coffeshop. Wel een idee, maar voor de fijnproevers en kwaliteitsrokers zal een uitgebreider systeem waarschijnlijk noodzakelijker zijn.... Als je over nuances gaat praten is het verschil met kleuren moeilijk te onderscheiden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe en vanwege die vele haakjes en ogen

heb ik er niets over verteld....omdat iets meteen vrij letterlijk genomen wordt.

bedenken,bezinken,borrelen,ontspruiten,realiseren.....

 

Dat de ervaren blower zich een weg weet te banen door canna land is vanzelfsprekend,

dat die dieper op de informatie in wil gaan spreekt ook voor zich.

De afgeleide hiervan zou meer intuitief moeten spreken tot de gebruiker.

dus meer een abstracte weergave van de (complexere)achtergrond.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi,

 

man man ik volg dit topic wel graag. nu wil je het al in kleuren gaan uitdrukken. dat is uiteraard geen slecht idee.

 

maar ik heb het nog een keertje gelezen. wat ik me nu afvraag, waar trekken we de gemiddelden uit. wat ik daarmee bedoel is. je wilt 'wiet in kaart brengen', maar waar is je startingpoint. je kunt wel zeggen dat je er flahy high(??) van wordt (oftewel ferrarirood of een getal...) maar wat is dan gewoon high.

 

voorbeeld/vergelijking: stel ik zou vorig jaar naar de growshop zijn gegaan en ik zou wat paddo'ssporen willen kopen. dan zie je daar ook een lijstjes met de kenmerken, zoals bijvoorbeeld, brainhigh, visual,strength. aangezien ik al ooit paddo's heb gedaan kan ik me er ietwat bij voorstellen. maar ik heb geen idee wat zij als ijkpunt gebruiken. ik weet niet als die informatie is gegeven door iemand die vaak of weinig tript of al snel tript.

 

eveneens is het voor mensen die veel roken ook anders dan voor mensen die af en toe roken. als voorbeeld hiervan. iemand die maar slechts 1keer om de 2weken rookt ervaart een amnesia-joint heel erg anders dan iemand die dagelijks 5jointjes paft.

 

dus mijn vraag is vanwaar haal je de ijkpunten?

(een poll zou kunnen maar is volgens mij nogal moeilijk te realiseren(probeer maar eens een poll te creeren voor alle stoners, kwekers,enz...)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik helemaal met je eens maar om zoiets te creeren is het denk ik wel handig om binnen een frame te werken.

En binnenin dat frame bepalen voor welke doegroep(en) je een uitgebreidere mogelijkheid wil om ervaringen te delen.

Als je dat niet doet zal je waarschijnlijk te veel data binnen 1 systeem moeten verwerken... Ik kan het mis hebben uiteraard maar omdat er zoveel variabelen zijn, lijkt me het wel een idee om grenzen voor jezelf(en andere) te bepalen.

Laat ik als voorbeeld geven... man / vrouw , sporadische rokers/ dagelijkse roker.

Alleen deze gegevens al lijken me al een een enorme verscheidenheid aan data te geven. En daardoor had ik de keuze gemaakt voor getallen en verschillende tabellen met gemiddeldes om dat op te kunnen vangen.

 

Misschien is het mogelijk hoor, begrijp me niet verkeerd maar ikzelf kan moeilijk een oplossing vinden momenteel dmv kleurnuances en symbolen.

 

Waarschijnlijk zal het makkelijker zijn door eerst kernpunten van een ervaring te noteren. Daarvan data zien te verzamelen op internet (of het forum) En aan de hand van de gegevens die daaruit voorkomen; symbolen en kleuren bepalen die het beste overeen komen.

 

Meerdere opties mogelijk :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is het allermoeilijkste stuk van dit hele gegeven.

de gebruiker....

tja klinkt vreemd maar is echt waar.

als we allemaal gelijk zouden zijn, zou er binnen een week een lijst op t net staan waar je helemaal tureluurs van zou worden, en kan dit topic gesloten worden...echt waar.

 

de grote variabele, de gebruiker,

een paar dagen geleden kwam ik tot de conclusie dat er 2 analyses moeten zijn:

1 van de gebruiker

1 van de canna.

 

De gebruiker is het uitgangspunt ,

dan moet er dus eerst vanuit de gebruiker gedeferentieerd moeten worden.

leeftijd

geslacht

jaren van gebruik(gewenningsindex)

medische reden

algemeen medische achtergrond

....

...

 

 

Wat mij betreft een heel belangrijk punt;

de eq van iemand, of beter gezegd hoe sta je in 't leven,

hoe gaat het met je.... ofwel de gevoelsoptelling van bovenstaande punten.

 

Dus ook hier trek je weer een put open van een enorme berg moeilijkheden, tjah,

aan de andere kant is het (soms) onmisbare informatie voor de gebruiker.

 

Dus geen wiet zonder psychisch rapport? :lol:

Ik moet er niet aan denken...

 

Maar zoals het nu is.....

Valt of staat het bij je medeblower# of die goeie verkoper* achter de balie bij een CS.

 

de juiste keuze van een passend wietje voor de gewone consument:

*als je even wacht stop ik even een pijpje voor je, kun je eerst even proeven

*koop anders eerst een vijfje en kijk of die je bevalt

# Dit kocht ik laatst in A'dam en moest meteen aan je denken, moet je proeven.

# Dit is wel een mooi plantje voor jou..

 

de juiste keuze van een passend wietje voor de medische consument:

*Als je dinsdag terugkomt heb ik een beter wietje voor je

*Ik heb wel een adres voor je met meer informatie, en het kortingszakje glijd over de balie.

#Ik heb een plant in mijn tuin staan met jou naamkaartje erop..

#Laat mij je wiet maar halen, die balies van shops zijn nooit rolstoelvriendelijk....

 

De maatschappelijke verantwoording:

*Sommige mensen die om het sterkste vragen, geef ik iets anders en lichter, en ze komen altijd blij terug.

*Vanuit mijn ooghoek houd ik touristen altijd in de gaten,...druivesuikers bij de hand...

# Neem echt maar 1 dampje en wacht dan een minuut of 10....(de eigenwijze zie je toch wel tegen de vlakte gaan)

#Sommige joints pass ik niet aan bepaalde mensen, omdat ik inschat dat de high niet bij hun past..(altijd met een uitleg, en met vrijwel altijd een bevestigend antwoord)

 

De ene wat raker dan de ander, maar dit zijn de opmerkingen waar we elkaar mee helpen,

jammergenoeg lang niet voor iedereen een gewone zaak...

Maar er is 1 grote gelijkenis:

de individuele gebruiker is het uitgangspunt, in alle voorbeelden.

 

ga ff biljarten en live babbelen,

en niet weer te vergeten:lange vloei!!!!

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm .... het specifiek voor iedereen aangeven .... ik denk niet dat je dat kan realiseren.

Hooguit een gemiddelde voor bepaade doelgroepen.

 

En het EQ is inderdaad een van het moeilijkste.... Maarja aan de andere kant ga je iemand die niet stevig in z'n schoenen staan ook niet een jointje geven.

En een dergelijke waarschuwing zou niet misstaan in een coffeshop heb ik zo het idee maarja dat is een ander verhaal.

Het is bekend dat wiet de emoties en ervaringen versterkt. Als je jezelf niet "in bedwang" kan houden komt dat door je eigen wilskracht en kunde (of gebrek eraan) of door een fisiologische aandoening waardoor je het niet kan.

 

Maar deze mensen moeten zowiezo niet smoken naar mijn mening (uitzonderingen daargelaten bv. adhd) en zullen buiten het "normale" vallen.

Door het op deze mannier te benaderen heb je al een groot deel van het EQ probleem al afgevangen denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach, ik gooi het ideaal altijd mijlenver vooruit,

in de wetenschap mss maar tot de helft te komen. :)

 

Er is wel 1 probleem wat ik in deze benadering zie,

het ontwikkelen van een beetje "taal"is juist om deze speciefieke groepen beter te kunnen helpen.

 

jammergenoeg hanteert lang niet iedereen de etiquette zoals jij beschrijft( van het Niet passen)

Is die waarschuwing nog lang niet standaard genoeg in een CS

Vanuit maatschappelijk belang is het denk ik belangrijk om het "normale"zo breed mogelijk te houden zodat het juiste belangrijke groepen wel kan bedienen.

 

Zoals al eerder getiept is het best werkbaar om een eenvoudige taal te hebben,

waarachter de meer gedetaileerde informatie schuilt.

 

Ik durf eigenlijk niet zoveel te tiepen, om de serverhostmachiene ff op gang te laten komen. :wave:

 

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm okay ik snap wat je bedoeld en ik denk je daar wel gelijk in hebt.

Dan bedoel ik het; "zo breed mogelijk" maken. Ik wil ook wel eens te diep in details treden en me daar op blind staren.

Maar om snel tot iets concreets te komen is jou aanpak denk ik wel het snelste en makkelijkste.

 

Maar dan is het denk ik wel de noodzaak om niet te diep in detail te treden (in het begin) of niet te veel willen uit leggen met weinig woorden.

 

En dan komen we inderdaad terug bij jou systeem met kleuren en symbolen wat dan wel zou kunnen....

 

Hmmm vaag hoe een mensch na een paar dagen van mening kan veranderen :) :wave:

 

Dan zou je verder kunnen denken wat de kleuren verder kunnen inhouden.

Maar ik geloof dat jij daar al wat verder mee bent :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm,

ik denk ongeveer net zover als jj je er bij voor kunt stellen,

alleen vast een beetje anders, hehehe.

Tja, 't is zoeken, :) zonnebrilletje op..

Ik denk dat het begin en de formulering ervan wel vrij detailistisch(wat een woord) is,

en vanuit die theorie kun je abstraheren, versimpelen.

 

Dit is duidellijk zo'n traject waarin je op moet passen dat gemier over detaille en woord( wat op zich bere belangrijk is)

de gewone, nuchtere gedachte en ervaring niet van de weg baant.

 

Het is niet de kunst: wie het beste woord vind voor....

het is de simpele kunst om je ervaring/gevoel iets weer te geven, te spiegelen,

zodat een ander er iets meer bij voelt dan high of stoned.

 

Het zijn natuurlijk ook vormen van bewustwording.

Ik was gister ff aan het biljarten,

krijg ik een mooi brouwsel onder mijn neus: DieselHaze....

en 2 minuutjes later kijk ik ff de tuin in, en wow, wat zie ik die boom scherp, en prachtig accenten in de contouren..

Er zijn er zat die dit herkennen, denk ik, een plotselinge verscherping van het beeld en versterking van het licht en de kleuren....

 

Ik moest wel lachen :wave: , want ik dacht aan een lijst op mijn bureau,

die van de cannalyze workshop ja...

Laat nou psies deze werking toe bedicht worden aan een werkzame stof in canna...

En dan vallen wetenschap en gevoel,

opeens weer helemaal op hun plaats.....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit is duidellijk zo'n traject waarin je op moet passen dat gemier over detaille en woord( wat op zich bere belangrijk is)

de gewone, nuchtere gedachte en ervaring niet van de weg baant.

 

Het is niet de kunst: wie het beste woord vind voor....

het is de simpele kunst om je ervaring/gevoel iets weer te geven, te spiegelen,

zodat een ander er iets meer bij voelt dan high of stoned.

 

Jep, helemaal mee eens. Misschien een idee om gewoon eerst eens ervaringen in te winnen en zien waar dat schip strandt.

je moet toch ergends beginnen? :wave:

Hmmm zoals ik nu een amnesia haze gerookt heb en eigenlijk het tegenovergestelde ervaar; dat ik veel meer in gedachte verzonken ben en niet zoveel aandacht geef aan m'n zintuigen. En verder... hmmm dat ik daardoor niet al te veel op m'n spierbewegingen let en ietswat vaak mistiep :) lol.

 

Maargoed even kijken wat je van deze voorzet vindt :( :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat een dergelijk wiel voor cannabis best uitkomt zou kunnen bieden, ingevuld naargelang de behoefte de ene meer toegepast op smaak annex geur en een andere therapeutisch met de verschillende toepassingen en hun stoffen.

wijnaroma.jpg

wijn-aroma-smaakpalet[1].jpg

aroma_wheel.gif

Bron: onvrijwillig en al geleend van gepast donoren, indien een probleem ermee even mailtje naar info@wietforum.nl

 

 

Tevaak word er inderdaad naast elkaar gepraat, maar poeh wat een werk Weetje :wave: Ik ga ondertussen voor de nodige inspiratie kijken onder de magie van een kleine HPH :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

man ow man,

ik zie ze opeens weer in de la liggen van mijn paps,

toen nog geen kleuren, uhm, oh ja,

dat was een wijnwijzer gekoppeld aan het soort gerecht...

 

uhm da's ook een insteek:

Advies gekoppeld aan het soort moment...

 

graci DLS

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice, dat ziet er netjes uit.

 

Advies gekoppeld aan het soort moment

 

hehehe daar haal je nog een berg extra werk mee op je nek man , maarja het is uiteindelijk wel de bedoeling dat je het beter voor jezelf kan plannen/gebruiken :D

 

Eens ff een beetje me gedachte laten gaan..

Stel dat je zo'n circel zou gebruiken, waar zou je mee starten in het midden? De een zal misschien indica/sativa zeggen en een ander misschien weer alleen de actieve stoffen. Hmm of 2 apparte circels voor indica en sativa en daaromheen de active stoffen oid... en dan nog smaak, geur en advies voor moment....en ook nog iets van de verschillende lichamelijke effecten .... hehehe dat gaat nog een aardig werkje worden zoals DLS zei maar wel heel interressant :) .

 

Anyways ik sta overal voor open en ben benieuwd waar dit zal eindigen :( :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, dit eindigt in ieder geval al weer een tijdje later terug op aarde....

 

uh, tjah heerlijk buitenskuff,

te vroeg om te gaan slapen.

en een poging wat neer te tiepen.

 

De mens is en blijft het uitgangspunt.

en dat zag ik in een "letterlijk" licht.

De mens als object,..

 

Maar we hebben het over de mens en zijn gevoel.

Cannabis en haar werking zijn nauw verbonden aan de werking van cannibinoiden op de receptoren.

De werking van de receptoren wordt beinvloed door agonisten en antagonisten.

Mijn vergelijking waar je een workshop mee plat hebt:

een glijmiddel en een schuurmiddel.

een versterker en een blokkeerder.

Van een bepaald gevoel.

 

De gebruiker/ een mens is niet.

maar is continue in wording/veranderende stemming.

Dat betekend dat er niet 1 soortje perfect is voor een gebruiker.

Maar verschillende soortje, passend bij zijn/haar stemming.

 

De meer ervaren roker zal het kennen; je keuze is gerelateerd aan het moment en/of wat je gaat doen.

 

De vraagstelling veranderd dan in de keuze van een soortje:

hoe gaat het met u?

Waar reist u momenteel naartoe, en met welke vaart?

Is dit de richting die u op wilt en vind u de snelheid gepast?

 

Er wordt nu dus een belangrijke bal terug gespeeld naar de consument:

Inschatten van eigen gevoelstoestand.

 

Als de gebruiker hier in enige mate licht op weet te werpen,

is er een stuk makkelijker tot een keuze te komen....

Omdat je dan veel beter in kunt schatten of er een

een versterker of blokkeerder nodig is van dat "gevoel".

 

kleine zijsprong:

Vorige week kwam er een onderzoek vrij over de werking van alcohol tegenover cannabis

t.a.v. extascy.

Hieruit kwam naar voren dat cannabis een enorme versterkende werking hebben op die pillen.

Als en het nader onderzoecht zal men leren dat sommige wietjes dat weinig hebben tegenover andere die het heel stel doen.

Dat hangt samen met de verschillende samenstelingen van de cannabinoiden.

 

Hetzelfde verhaal met AHO olie, die de werking van morfine enorm kan beinvloeden.

 

En goede vriend Wistje, een chronisch anti psychotica slikker, kan vertellen over de werking van canna en dat sooort medicijnen

kort door de bocht?

Het doorbreekt een sleur die dat soort medicatie met zich meebrengt.

Door het beinvloeden van de (anta) gonisten vervlakt een gevoel niet,

een mensenleven in dit geval.....

 

 

Wilt u omhoog

of verder omlaag?

 

Zit u al hoog?

Zit u te laag?

 

 

Het is gewoon een zaak van een bepaald gevoel willen versterken of blokkeren,

eigenlijk heel simpel :wacko:

Tja topic kan gesloten worden.... :closed:

 

 

Groetels Weetje,,,,

 

 

 

Note- echt weinig plaatjes,

moet nodig aan de slag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

metro.gif

Bron: WaytoRussia.net

 

hoe gaat het met u?

Waar reist u momenteel naartoe, en met welke vaart?

Is dit de richting die u op wilt en vind u de snelheid gepast?

 

Als jij me kunt vertellen waar je staat,

en waar je ongeveer naar toe wilt.

dan loods ik je overal naartoe.

 

Als jij me kunt vertellen hoe je je voelt,

en of je dat prettig vind

of dat je een andere richting op wilt.

dan loods ik je overal naartoe.

 

Aan het woord is nu uw eigen wietje.

Elke keer bent u aan deze sturing onderhevig,

maar welk bewustzijn speelt hier een rol?

En met welk middel wordt dit afgeremd of juist versterkt?

 

 

Dit is in vele gesprekken het onderwerp geweest, de afgelopen weken,

en het begrip en de reacties waren erg overtuigend...

Het belangrijkste hulpmiddel tot een juiste wietkeuze is geboren:

het bewustzijn van de consument zelf.

 

De tussenliggende vertaalslag vanuit dit perspectief is minder belangrijk voor de consument

te wetenschappelijk en teveel woorden....

 

Daarnaast is het (soms) teveel gevraagd om je ziel bloot te leggen

tegenover zomaar een Coffeeshop medewerker.

De reguliere medicatie is ook doorspekt van privacy behoud.

Dus in die zin moet het voor de consument ZELF mogelijk zijn om

tot een bepaalde "diagnose" te komen.

 

Bla bla bla woorden woorden,....

mwah, beelden, kleuren universele taal...

Een vorm van iconen.

 

In de semiotiek is een icoon een teken dat naar de vorm overeenkomt met zijn betekenis, datgene waarnaar het in de werkelijkheid verwijst.

(bron: wikipedia)

 

 

gallery_7713_557_795223.jpg

 

 

zorry , een beetje vaag,

1e rij: verschillende ziektebeelden

2e rij: mentaal voelen: de gevoelslijn van beetje actief in je hoofd tot labiel. waarbij de activiteit in de hersenen dus erg hoog is.

3e rij: mentaal voelen: de gevoelslijn gaat naar beneden, je richt je meer naar binnen, van zwaar gevoel tot totale stilstand: onder je zwarte dekentje zitten:depressie

4e rij: fysiek voelen: van lekker moe tot zwaar en niet meer te bewegen.

 

 

Belangrijk om je te realiseren:

Dit heeft nog niets met het effect van de canna te maken!!!!

Dit is om te bepalen waar je staat.

 

Je ziet dat sommige dingen al met kleur zijn bewerkt,

dit is spelen, en zoeken, het is nog geen omsloten iets.

 

Mijn dochtertje van 8 kon goed aangeven welk poppetje zij zelfverzekerd was en lekker in zijn vel zat?

 

gallery_7713_557_33964.jpg

 

 

Die ene is wat wiebelig, die staat niet zo stevig, zegt zei binnen enkele seconden.

 

Kijk en dan werkt iets.

want de vraag was toch aardig complex!!!!!

 

Canna vocabulaire wordt canna icons.....

 

Ik heb vrouw Watje het grotere vel laten zien,

zonder uitleg.

Zij keek er naar, en begon meteen verbeteringen aan te geven,....

Kijk en dan werkt iets.......(watje is bladloos qua kritiek)

 

Het vel is nu al veel informatie,

maar er ontstaat eigenlijk nu al een driedeling:

mentale benadering

fysieke benadering

vanuit een bestaand ziektebeeld of medicatie.

 

Dus er zijn 3 paden om langs te zoeken:

 

 

hoe gaat het met u?

Waar reist u momenteel naartoe, en met welke vaart?

 

Voor de cannalyse test heb ik eens een transparant sheet gemaakt, wat je over een plaat heen kunt leggen

op de sheet staat de info in woord bij een bepaald segment van de plaat.....

En dat gecombineerd met de wijnwaaier gedachte..... ziet u 'm?,,,,.....ikke wel een beetje soms....

 

 

 

oke, dan weten we waar we zijn, leuk en nu??

Nou komt de coffeeshophouder in actie....

Is dit de richting die u op wilt en vind u de snelheid gepast?

 

Ojee, nou moet de consument weer zelf aan de slag:

Wat vind ik er eigenlijk van hoe ik mij voel?

wil ik me zo voelen?

Wil me me nog wel een beetje meer zo voelen?

Wil ik me niet zo voelen?

Ga ik nog uit vanavond?

Welke energielijn wil ik volgen?

 

 

Ik wil in het boemeltreintje richting de bank voor een goed gesprek met mijn vriend

 

 

Oke, dan, hebben we het nu dan gehad?

Tja ik dacht het wel, de shophouder mag gaan strooien....

Omdat elke shophouder vastzit aan zijn eigen assortiment zal je dus niet altijd met het perfecte product de shop verlaten,

maar dat is een volgende stap....

 

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi verwoord Weetje B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tanx Blowsterke,

ja in bla bla ben ik best wel goed, hihi

 

maar da's niet hoe t moet worden...

 

Want als ik zo in mijn shoppie zit,

en ik zie de zakjes over de balie gaan,

zoef, zoef , miep miep,

wat een haast!

roadrunner is er nix bij...

 

Zoals de vorige bijlage ook al liet zien,

het uitgangspunt waarop je je wietje aanschaft,

is bepalend voor hoe je naar een product kijkt.

Tenminste dat is het geval als er op een manier helderheid is,

waarop je je kunt baseren......

 

En tjah, of het dan aan mij ligt?

Maar opeens zie ik weer wat een enorm GAT er is........

 

 

Probeer nou eens 1 product te bedenken wat je aan schaft

en waarin je totaal geen inzicht hebt, en niet kunt krijgen, over het product zelf, behalve de prijs.

Denk maar lang na, ons lukte het niet.

ow jah, toch eentje: Wiet en Hasj........

 

gallery_7713_557_341768.jpg

 

lijstje 1 is zoals we 'm kennen:

de wiet en hash onderverdeeld. eventueel oplopend in prijsklasse

 

Lijstje 2 is dezelfde alleen dan heeft elke soort een cijfer.

in dit voorbeeld wordt er gekeken door de bril: wel of niet activerend:

10 is actief. 0 is sloom en lui.

 

Lijstje 3 is hetzelfde lijstje, alleen is de volgorde veranderd.

De rangschikking is gedaan, vanuit een bepaald perspectief: activatie.

 

Ofwel als je weet vanuit welke houding je wilt kijken,

is de rangschikking daar op gebasseerd.

 

En dat is heel aardig gezegd,...

Maar wederom zie ik wat een onontgonnen gebied dit allemaal is,

want denk je is in: Hoeveel lijsten of brillen wil je op een balie hebben liggen?

Die kaart veranderd om de haverklap, die coffeeshophouder ziet me aan komen,

om een hele berg papieren telkens opnieuw uit te printen.

En die klant wordt helemaal draaierig van al die brillen...

 

Kijk het is heel anders als die klant eenmaal weet welk montuur die lekker en mooi vind,

en welke tint glazen voor dat moment op de dag...

 

Doe mij maar een Ray ban, met 16% tint in de glazen, van 13 euro de gram.....

 

:P :D :D :lol: :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

_____________________________________________________________________

 

 

Als je nu de shop inloopt zou je dus dit beeld zien:

 

gallery_7713_557_349560.jpg

 

 

De gekleurde vakjes zijn om de rangschikking van de lijst te veranderen.

Te veranderen?

 

Ja, een lijst opnieuw rangschikken gaat niet anders dan met een computer.

 

Met wat voor bril zoek jij je eigen speciale wietje???

 

Je ziet misschien dat er heel belangrijke knoppen/brillen bij zijn gekomen:

recreatie en smaak/geur.

 

Want echt er zijn wietjes voor je vrijpartij maar ook voor je filmavondje.

houd je van zoet of zuur?

 

Gewoon dus vanuit het leven en je behoeftes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

is dit ook mee te nemen in bv een cannabis cup waardering?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uit een ander topic geplaatst, bericht van Emtee.

 

 

Hé weetje!

 

Ten eerste complimenten voor je inzet en wat je tot nu toe neergezet hebt.

 

Ik moet de meeste teksten van je wel 3 keer lezen voor ik nou uiteindelijk begrijp wat je wilt zeggen, maar als ik dat dan begrijp is het ook zo klaar als een klontje.

 

Aan je semiotiek mag nog wel wat gebeuren en er liggen nog wat praktische problemen op je pad (zoals bazz o.a. al zegt), maar ik vind het een mooi initiatief.

 

Wat betreft je symbolen. Heb je die afbeelding ook groter? ik kan nu niet lezen wat er onder de poppetjes staat.

Misschien nog een tip. Om een duidelijk overzicht te krijgen zou je in mijn ogen 1 en hetzelfde poppetje kunnen gebruiken

Bijvoorbeeld: om het mentale in beeld te brengen gebruik je nu EN verschillende figuren En verschillende kleuren/verdelingen van kleuren. In mijn ogen heb je er heel lang over nagedacht en wil je nu alle onderdelen te goed afdekken in je model.

 

Mijn oplossing zou er ongeveer als volgt uit zien:

 

gallery_18397_8576_14299.jpg

 

 

Hierbij kun je links de mentale werking met een kleurverloop aan kunnen geven, rechts de fysieke uitwerking en met rood kun je ziektegebieden aangeven.

 

Doe er mee wat je wil, ik help graag een beetje.

 

Ook wat betreft presentatie is dit makkelijker denk ik. Je maakt een aantal linker helften van poppetjes met mogelijke invulling, hetzelfde voor rechts en de ziektebeelden zou je er dan met bedrukte doorzichtige folie overheen kunnen leggen.

 

Doe ermee wat je wilt

 

Groetsels

 

EmTee

 

 

 

@Emtee-

heel graag hulp,

en een deel van wat jij schetst had ik mijzelf ook al op betrapt, vanuit het detaille ontstaan er steeds meer details, etc etc.

 

simplicity is the key word.

 

 

 

@Digibetic-

dat lijkt me totaal geen probleem, als zoiets op de rit staat.

en da's nog wel ff verderzzz :rofl

 

_____________________________________________________________

 

 

 

gallery_7713_557_158488.jpg

 

 

Stel dat ik via de psyche weg wil kiezen.

Ik voel me erg down, of juist super opgefokt en druk in mijn kop....

 

Via het cannalysere is het mogelijk om tot een bepaalde rangschikking te komen,

dat is eigenlijk de base line, die gesteld wordt door een mij en panel team samen met de annalyse.

Dit is dan het advies wat ontstaan is.

 

Dit advies wordt vanaf dan continue bijgesteld door de waardering van de consument( de feed back- klopte dit advies?)

 

De klant komt eerst in aanraking komt met een afgeleide van de fingerprint,(door de gebruikte "bril")

en niet met het totaal pakket,

De feed backdie terug gekoppeld wordt wordt niet aan de eigenschap terug verwezen maar aan de fingerprint.

Er ontstaat dus een totaal-visie op de fingerprint,

maar telkens bezien vanuit een bepaald perspectief, of niet.

 

Waar ik dus eerst voor me zag dat er een database zou ontstaan

nadat de klant zijn feed back gegeven had.

Ontstaat de database nu vanaf het moment dat een bepaalde fingerprint

ergens op een lijst van een shop staat, die meedoet met dit systeem.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7713_557_74596.jpg

 

 

Vorderingen kun je wel zeggen.

 

De manier om door maskers heen te kijken, helpt me wel verder.

Omdat ik kijk namens de koper, en opeens denk aan een heel belangrijke groep: de beginnende roker.

Dus dan krijg je een ordening naar concentratie en impact van het product.

Pak me niet op de helamaal juiste volgorde, dat is nu even voor het idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en wat dacht je van: door de ogen van de vaste klant.....

jeroen jansen is vaste klant, en heeft een nickname: bob

het systeem is immers geheel los van persoonlijke gegevens,

het systeem staat ook los van de verkoop.

 

Dus bob gaat zijn rokertje halen:

 

gallery_7713_8630_141796.jpg

 

De rangschikking van de producten is nu aangepast op zijn persoonlijke voorkeuren.

Dit kan zijn omdat eerdere keuzes ingevoerd zijn, op basis van de aankopen,

maar bob heeft ook de mogelijkheid om op zijn gemakkie aan zijn persoonlijke profiel te werken, in de shop, of mss ook wel thuis.

 

Hij heeft de mogelijkheid om aan te geven

- dat er een bel moet gaan rinkelen als een oude favoriet in de bak zou verschijnen

-wat hij het liefst rookt smiddags, s avonds, bij een filmpje etc. dus veel nuancering in je persoonlijke maskers.

-de database bij te werken, omdat er een groot stuk open is, wat na een vorm van redactie opgenomen wordt in het geheel.

-bij medeleden wat hij een lekkere of goede roker vond, en mss wat voor hem/haar is.

 

kortom, je wordt op deze manier steeds meer je "eigen gastheer"

Want die verantwoording ligt toch echt bij de gebruiker zelf.

 

Nou heb ik een beetje het gevoel dat maar een select gezelschap dit topic leest,

ach ja, met dat gebla bla van mij, ik kan het me voorstellen.

Aan de andere kant komt dit ook doordat dit niets met growen te maken heeft,

maar met consumptie.

 

Tenminste dat denk ik dat de gemiddelde lezer dat denkt....

Maar denk je nu echt dat als canna ondenemers op deze manier over een database na gaan denken,

dat ze daar geen groen op willen zien?????

En begrijp je dat als ze daar groen op willen zien,

dat er dan ook grow techniese feiten om de hoek komen kijken....

en dat er dan opeens een database ontstaat,

waar canna land zo op zit te smikkelen.....

 

Hey izza simple he...

power to the people...

 

 

 

greetz Weetje

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje heeft me goed te pakken met deze lap text.. dacht ontspannen in bad te kunnen liggen loop ik weer tegen een prachtig topic aan!

Reageer kort want het typt niet fijn op een mobiel apparaat! Maar ben erg benieuwd of dit wat is geworden. Kom zelf wel eens in wat koffie huizen! Maar ben nooit goed geinformeerd, de shop waar ik het liefst kom staan vaak mensen achter de bar met 0÷ kennis en zelf ook niet blowen. Raar vind ik dat en een gemiste kans!

 

Hoop dat het textueel een beetke te lezen is! Heb geen idee hoe de post eruit komt te zien vanaf een mobiel!

 

Hoop dat je hier op wil reageren weetje!

 

Groeten

 

Tramp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...