Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
HannesDakpannes

WAT IS ME DIT NOU, zwarte bladluis?

Recommended Posts

Ik heb sinds kort(2dagen geleden) enkele kleine zwarte beestjes gezien, het lijkt een beetje op mini ZWARTE kevertjes. Maar vandaag keek ik nog eens en wat merkte ik tot mij grote schrik...Het bovenste van mijn plant ZIT ER VOL VAN allemaal kleine zwarte beestjes die dicht bij elkaar zitten en precies veel kleine zwarte eitjes leggen.

Mijn plant is vanboven wat aangetast, en hangt scheef. Precies of er zit geen fut meer in vanboven de blaadjes die aan het komen zijn hangen slap...

Als ik me niet vergis zou dit de zwarte bladluis zijn.

Kan iemand dit bevestigen ? En juist effe met water & detergent afspuiten ?

Red mijn plantje, voor het telaat is!

:'(

Greetz

Hannes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je precies een foto plaats kunnen we precies zien wat het nou precies is.

Als ik precies jou was zou ik precies even naar de tuinwinkel, precies, die met die tuinspullen enzo, gaan.

Daar kunnen ze je precies is verkopen tegen die precieze bladluis!

 

Ciao :) ,

 

Banaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel zwarte bladluis..

Succes

Mees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk heb je ook wat mieren rond lopen, of niet soms? Deze mieren verspreiden deze luis als gekken. Dus als je de luis aanpakt, vergeet dan ook niet de mieren. anders is het dweilen met de kraan open. Spruzit en een mieren doosje kom je al een heel eind.

 

Gegroet,

Donder

Share this post


Link to post
Share on other sites

Well, die heb ik dus vandaag ook ontdekt in mijn planten. Ze zitten voornamelijk in de scheuten en aan de onderkant van de bladeren. Ik kom net terug van de intratuin met de benodigde bestrijdingsmiddelen. :).

Share this post


Link to post
Share on other sites

kutzooi, dit heb ik dus ook :lol: allemaal zwarte kleine puntjes in de bovenkant morgen maar snel wat halen bij tuincentrum..

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hier vind je informatie over de levenscyclus van de bladluis. het is een filmpje en zeker de moeite waard om het even te bekijken.

 

grtzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net het filmpje gezien. Best wel een bizar voortplantingsmechanisme, die bladluizen.

Mijn plantjes hadden er ook last van, alhoewel ze er nog geen echte schade van ondervonden hadden.

Ik ben eveneens bij Intratuin iets gaan halen. Mij hadden ze een soort staafjes aangeraden. Wel handig, ze moeten gewoon vlak onder de oppervlakte in de grond gestoken worden. Ik zou er een foto van laten zien, maar ik vind de verpakking niet meer.

Swat, middeltjes genoeg waarschijnlijk. Ik weet ook niet wat het meest doeltreffende is, maar bij mij heeft het alleszins zijn werk gedaan! :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...