Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
walla

Last van kleine beestjes ?

Recommended Posts

Hallo

 

Heb sinds kort een plant met rare verschijnselen, in het modder lopen allemaal van die kleine springerige beestjes.

Zijn wat grijs/bruin kleurig verder zie ik op de bladeren niks qua sporen of letsels is mooi groen alleen weet niet wat het is dacht aan trips maar zoals ik het bekijk lijkt het er niet bepaald op.

 

Iemand een idee van wat het wel zou kunnen zijn ?

 

Mvg T

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt een plant met rare verschijnselen, maar aan de plant zie je niets. :)

Je ziet enkel wat beestjes in de modder kruipen, nou da's volgens mij gewoon bodemleven, zolang de plant er niet van afziet is er geen probleem toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vernomen dat het om een outdoor kweek gaat.

Je kunt bar weinig doen tegen "beestjes" terwijl ze in overvloed zijn :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi,

 

ik denk dat het de varenrouwmug is.

ik heb er wat over opgezocht, waaronder ook hier. de meningen zijn een beetje verdeeld. dat de beestjes ongewenst zijn is veel ieder het over eens. sommigen beweren dat het niet veel kwaad kan, anderen beweren dat het niets dan slecht doet(bij wijze van spreken).

zover ik weet-indien ik fout ben verbetert iemand het wel- 'zuigen' de diertjes voedingstoffen uit de wortels van je plantjes. -naar mijn mening niet bepaald goed-

 

zelf heb ik hier ook nog een vraag bij: dit stond in een ander topic (WietForum > Algemeen > Algemeen > De Biechtstoel (vertel Je Domste Kweekfout)) en ik vroeg me af als hier enige waarheid in schuilt?

 

om vliegjes uit de aarde te verdrijven (op natuurlijke wijze) knoflooktenen diep de grond indrukken, resultaat: naast de dames leuke nwe. knoflookplantjes...

omdat de knoflooktenen op waren eerst maar gewoon gemalen knoflookpoeder op de aarde strooien, het rook bij ons door het hele huis als een shoarmazaak, vooral na het water geven...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je hebt een plant met rare verschijnselen, maar aan de plant zie je niets. :)

Je ziet enkel wat beestjes in de modder kruipen, nou da's volgens mij gewoon bodemleven, zolang de plant er niet van afziet is er geen probleem toch?

 

ja duh omdat het net pas een paar dagen is vind ik knap als het binnen 2-3 dagen al wat te zien valt maarja het zal iig wel niet veel zijn nee,

 

En optical die varenrouwmugen zijn het ook niet het is geen mug lijkt op een trips maar een volwassen trips krijgt vleugels ? tenminste zo stond het op google maar heb daar nog niks van gezien zal proberen een foto van te maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...