Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Hesi voeding en substraat

Recommended Posts

Hesi heeft een nieuw product, Hesi substraat! Nóg een nieuwe zul je zeggen? Ja, nog een nieuwe :)

 

Deze grond is echter helemaal afgestemd op de Hesi voeding. Zoals jullie wellicht weten is Hesi aarde één-komponent dus dan is bijvoorbeeld extra calcium niet onverstandig in je substraat. Daarnaast is het een substraat zónder perliet!

 

Maar goed, om te demonstreren hoe goed het werkt stelt Hesi 3 kwekers in de gelegenheid om het te testen t.o.v. hun gebruikelijke substraat/voeding combinatie. Er zijn geen limieten gesteld aan de grootte, we kiezen de meest geschikte er uit. Uiteraard versla je je belevenissen in een testverslag en volg je de instructies van de leverancier zo goed mogelijk op.

 

Je krijgt:

 

- Het substraat

- De complete aarde voedingslijn!

post-5211-1244761816_thumb.jpg

 

Uiteraard moeten de planten hetzelfde zijn (liefst klonen dus) en de kweekomstadigheden ook - deze test kun je niet combineren met een andere test. Dus, de combo Hesi tegen je eigen combo!

 

Logistiek is er het volgende geregeld: Je kunt het ophalen bij Hesi in Landgraaf, of bij Frans van De Growshop of Doc van KJ (met dank voor de logistieke medewerking :D )

 

Maar natuurlijk met name dank aan Henk van Hesi :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hesi

HEnk en SIglinde...wie kent ze niet?

Zitten langs joza...

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry schenkie, 'k zat maar wat te dollen. En ja hoor er reageerd weer een gek op :) :)

 

Kom je wel es bij joza ? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Mike,

 

Wel eens geweest en ook bij henk :)

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat lees ik nu!

Net 14 bubbles opgehaald bij mijn stekkeboer en ff langs de Gs geweest voor 3 zakjes grond.Kweek zelf al een jaartje of wat op Hesi en dit lijkt me wel wat.Kan ze nog wel eventjes in kleine potjes plaatsen voordat de 11ltrs mijn gkit ingaan! :-P

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met Hesi heb je ook mooie groene bladeren als je het schema aan houd.

Ik vind het een fijne voeding ook gemakkelijk voor de beginner.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet niet of er al drie kwekers zijn anders wil ik het wel graag doen. Ik moet in midden augustus weer beginnen.

Ik ga het alleen dit keer niet met stekken doen maar met 5 dezelde zaadplanten.

Ik weet alleen niet of dit de juiste manier is om me op te geven voor de test. Mochten er verder nog vragen zijn dan hoor ik het wel.

 

GR Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nadat Doc me gevraagd heeft om hier eens te komen kijken wil ik wil me graag aanmelden voor deze test, ik oogst over 1 a 2 weken en wil dan gelijk nieuwe planten neerzetten, deze keer in 95L bakken i.p.v. 11 liter potten en ook wat minder planten 2-4 per lamp. Ik kweek onder 3x600W. Ik heb 20 Sannies Jack in de voorgroei staan en wil alleen de allermooiste gebruiken, geen klonen dus maar zaailingen.

 

Ik zou het wel leuk vinden om ook weer te kijken naar de verschillende groei methoden(scrog/half-pipe/gewoon groeien)mits dat toegestaan is bij deze test.

 

Als er verder nog vragen zijn hoor ik het wel.

 

gr Socrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

lijkt me wel intressant om te proberen.

 

men nieuwe kweek begint over een tweetal weken.ik gebruik de plagron lijn.

 

de kweek gebeurt in een dr100 met een 400wat lumatek(de400wat lumatek moet ik nog afhalen bij frans)

500kub afzuiging.

voorlopig passieve inlaat.

fancontrol.

11L potten.

 

de nieuwe ronde zal gebeuren met new blue diesel zaden van sannie-seeds.

ze zullen 2 tot 3 weken voorgroei krijgen,hangt er vanaf hoe snel ze groeien.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ga het alleen dit keer niet met stekken doen maar met 5 dezelde zaadplanten.

helaas, we gaan voor een vergelijking. 5 zaailingen is een beetje krap voor een vergelijking en het zijn bovendien zaailingen

 

Nadat Doc me gevraagd heeft om hier eens te komen kijken wil ik wil me graag aanmelden voor deze test, ik oogst over 1 a 2 weken en wil dan gelijk nieuwe planten neerzetten, deze keer in 95L bakken i.p.v. 11 liter potten en ook wat minder planten 2-4 per lamp. Ik kweek onder 3x600W. Ik heb 20 Sannies Jack in de voorgroei staan en wil alleen de allermooiste gebruiken, geen klonen dus maar zaailingen.

tja, zaailingen is moeilijk vergelijken ivm de verschillende phenos. "half-pipes" en dat soort zaken kunnen helaas niet met de test gevombineerd worden.

 

de kweek gebeurt in een dr100 met een 400wat lumatek(de400wat lumatek moet ik nog afhalen bij frans)

500kub afzuiging.

voorlopig passieve inlaat.

fancontrol.

11L potten.

leuk zetje, hoeveel potten ga je neerzetten? Helaas wel weer zaden....

 

 

 

Er moet me toch wel wat van het hart. Het lijkt aan de ene kant wel of de recessie bij onze leden nog niet is geland en aan de andere kant lijkt het wel of leden hun neus ophalen voor een test. Ik zou verdikke een gat in de lucht springen voor zo'n mogelijkheid: hoge kwaliteit materialen, de hele lijn compleet en ook nog eens een heel hoogwaardig substraat zonder perliet van de bekende maagdelijk witveen kwaliteit. Ideaal voor wie ook een tuin heeft overigens...

 

Kom op dames en heren, makkelijker kunnen we het toch niet maken? Leuker toch ook niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

men 11L potten hebben een afmeting van 22x22x26,er geraken er 16 in men tent

ofwel zet ik er 12 ofwel 16.daar ben ik nog niet uit.

 

had graag stekken gehad maar op het moment is het hier moeilijk om aan leuke stekken te komen.

heb hier wel 2 NLA moeders in wording staan.maar dat kan nog even duren vooraleer ze wat ontstrest zijn en ik er stekken van kan nemen.

 

denk er maar eens over na.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je al eerder gedraaid in je tentje?

Share this post


Link to post
Share on other sites

men DR100 draait op dit moment zen eerste kweek.

staat momenteel NLA in.die zit nu aan week 8 en dag 3 bloei.

 

alles gaat goed tot hier toe.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm, waar staat het verslag?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb er geen verslag van online gezet.

heb het voor mezelf wel bijgehouden met foto's ,en de nodige info opgeschreven.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Socrates heeft vandaag zijn Hesi pakket opgehaald.

Gezellig even koffie gedronken en gepraat.

Het was gezellig.

 

Veel succes Socrates :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Doc,

 

Het was zeker gezellig en de koffie was erg goed!

 

Nogmaals bedankt voor de spullen, ik zal vandaag m'n report online zetten.

 

Gr Socrates

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou waar blijven die verslagen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oeps het is een peetje scheef gegaan maar hier is ie :) Hesi substraat test

Je kan altijd alle testen vinden door op mijn handtekening te klikken. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...