Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr Greenthumb

Greenhouse Seeds-alle soortjes-600whps

Recommended Posts

mijn ervaring(en) is dat ze rotzooi verkopen.

Ik heb inmiddels 10 planten van hun zaden opgekweekt en er zit af en toe iets "vaags" tussen, ik stoor me er niet aan maar kan me voorstellen dat je om die reden vindt dat het minder goed is. (ik wil het geen rotzooi noemen omdat ik het persoonlijk wel okay vindt)

 

Ik kweek ook alleen voor eigen gebruik en op deze manier heb ik toch wat variatie in mijn rookwaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn ervaring(en) is dat ze rotzooi verkopen.

 

kan je dit een beetje onderbouwen ? ben je niet tevreden over hun strains of ook niet over hun wiet in de coffeeshop ?

 

tot nu toe zeer tevreden over greenhouse, maar mischien kan een echte PRO ( :rolleyes: ) zoals jij mij mischien aanrade welke zaadbank geen rotzooi verkoppt ;)

 

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x alascan icezaadjes gekocht,en 2x ontbreekt er gewoonweg de kiemkracht.

1 plantje overgehouden die nu in mn bloeihok staat,helaas stilstaat.

 

en nee ik ben zeker geen prof,kweek 5 plantjes voor mezelf.

 

dutch passion seeds en royal queen seeds daar verkopen ze mijn inziens meer kwaliteit,maar daar staat de prijs dan ook naar.ik betaal liever iets meer voor mn zaadjes dan 25 euro naar de de spekkas van greenhouse

maar wat is jou relatie met green house?

 

 

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar wat is jou relatie met green house?

Haha, ik ben een tevreden klant, maar niet alleen over GH, ben ook erg te spreken over diverse andere leveranciers.

Ik heb gekocht bij Sannie, Joint Docter en Sensi.

Ik vind de feminized zaden inmiddels een klein nadeel t.o.v. regulier, ik wil namelijk mijn eigen zaden kweken omdat ik het onzin vind steeds geld naar *een* zadenbank te brengen, ik wil best 150,- voor 10 goede zaden betalen, maar dan wil ik er zelf mee kunnen doorkweken en niet na 10 ontkiemingen weer nieuwe halen.

 

En aangezien GH bijna alleen maar Feminized doet zal ik daar minder snel gaan halen in de toekomst.

 

Het ontkiemen ging verder prima bij mij, wellicht had je een slechte batch te pakken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

die vraag stelde ik ook aan de starter van dit topic :P

die in mijn ogen met TE veel lof spreekt over ghs.

of mischien is het wel de broer of neef van de eigenaar.... :D

 

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ erik : ik kan je gerust stellen, ik ben geen famillie van die arjan :P ik ben een fan van greenhouse omdat ik altijd opkweek vanuit zaad en zij naar mijn mening de beste prijs/kwaliteit/service aanbieden, ik kan tot nu toe niet klage over de kwaliteit van hun strains

 

en als ik me niet vergis is Royal Queen seeds een redelijk nieuwe zaadbank, mijn eerste kweek was een strain van hun : Chining Silver haze, dat was een oké wietje, maar zeker geen haze

 

dus geef mij maar greenhouse kwaliteit :D want voor 15euro voor 5 gefeminiseerde zaden... daar koop je geen stekje voor..

 

 

maar als jij een greenhouse-hater wil zijn mij goed :P maar blijf dan weg uit dit topic :P

 

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

leuk topic hoor

heb in men vorige ronde ook een

Neville Haze afgebloeid

heerlijke smaak die Neville

bij mij heeft ze 15 weken gestaan en volgens

mij mocht ze nog 2 a 3 weken staan

 

de El Nino heb ik ook gehad, enkele ronden geleden

gek plantje maar een heel speciale smaak die je nu

niet meer vind in de shop-dus OK

 

groene groeten

Blackbut

Share this post


Link to post
Share on other sites
de El Nino heb ik ook gehad, enkele ronden geleden

gek plantje maar een heel speciale smaak die je nu

niet meer vind in de shop-dus OK

Ik vind de smaak ook apart, naar mijn mening een heerlijke plant voor een stevige hash.

Ik ben echt zoooo benieuwd naar de Neville die nu op 1 weekje bloei staat.

 

Ik ben van plan om in de toekomst meer haze's te doen maar ben nog niet zo weg van de Arjan Haze's.

Ik vind de Strawberry daarintegen wel geweldig.

Share this post


Link to post
Share on other sites

update : er zit spint in het hok :lol: :lol: :lol:

 

SSH :

med_gallery_20758_7238_358235.jpg

 

med_gallery_20758_7238_258767.jpg

 

the church :

med_gallery_20758_7238_281980.jpg

 

 

de el nino :

med_gallery_20758_7238_893525.jpg

 

de cheese :

med_gallery_20758_7238_473742.jpg

 

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn, balen van die spint.

Ik hoop dat je het nog goed kan bestrijden, welk middel ga je inzetten?

 

Ze staan er ondanks de spint nog netjes bij!

 

Wat is de eerst volgende die moet afbloeien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Groengoud : de spint is al te ver gevorderd om nog te bestrijden denk ik :lol: de plantjes gaan waarschijnlijk gewoon buiten verder afbloeien en we zien wel wat het word :lol:

 

al vrees ik dat het voor sommige al een beetje te laat is om nog buiten gezet te worden...

 

het hok zal daarna volledig proper en spintvrij gemaakt worden zodat we snel weer opnieuw kunnen beginnen :lol:

 

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

zou zeker nog wel plant vitality proberen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazzup : maar de bloemen krioelen echt van de beestjes en vele bloemen zijn zelfs al ingepakt door die mini-webjes, is het dan nog wel de moeite om er iets aan probere te doen ??

 

een kleine maand geleden had ik roofwantsen uitgezet, maar deze hebben blijkbaar hun werk niet goed gedaan :lol:

 

 

enkel de planten die met insecticide behandeld hebben (omdat ze nog klein genoeg waren) zijn nu (nog) spintvrij, de rest is dicht bij totall-loss :lol:

 

 

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn Dr Greenthumb, spint B) Hopelijk kan je nog iets van je oogst redden..

 

Ik blijf dit volgen..

 

grts

Richie :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik blijf dit volgen..

Ik denk dat er niet zoveel meer te volgen is, de laatste post was toch al een klein maandje oud.

Spint heeft de overhand gehad vrees ik. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ richie hawtin en groengoud : sorry voor de late update !!

 

er zat niets anders op dan het hok leeg te maken : de el nino en de church zijn geforceerd afgebloeid, de church heb ik op men terrasdak laten afbloeien en hangt ondertussen te drogen

 

de supersilverhaze staat bij een kennis van me in volle grond en doet het zeer goed, de spint heeft zijn natuurlijke vijanden blijkbaar tegengekomen :rofl

 

 

als alle planten weg waren is het hok gestofzuigd en behandeld met insecticiden, ook is er nieuwe plastiek gelegd.

 

voor de volgende ronden waren 5x white rhino en 5x super lemon haze besteld bij azarius, 4 dagen later dan voorzien kreeg ik het pakketje in de bus.

 

8 van de 10 zaden waren vrij snel ontkiemd, maar toen ze ingepot waren in pitpots zijn ze op een nacht opgegeten door muizen :blink: alle pitpots waren uitgegraven en het zaad was nergens te bespeuren.

onmiddelijk een muizenval gelegd en de volgende dag was de vermoedelijke dader al dood :) met het tipje van de snuit nog net in de val :P ik ben een dierenvriend maar deze muis mocht voor mij toch wel afzien :punk:

 

nu ligt alles vol met muizenvergif, dus als ze honger hebben komen ze niet ver :yummy:

 

gelukkig kon ik vrij snel nieuw zaad gaan halen in amsterdam, de keuze is gevallen op 5x red cherry berry van barneys farm en 5x super lemon haze van greenhouse.

 

alle 5 superlemon hazen zijn ontkiemd, van de rcb slechts 3, dus blijven er 8 plantjes over

deze zijn nu ongeveer een week oud, begonnen op 24/0 onder 600w hps en om de 2 dagen wordt er een uur afgebouwd tot als ze op 12/12 staan.

de plantjes staan deze ronde in 11L potten tegenover de 18L en 24L die voordien gebruikt werden.

dit omdat de meeste planten een 18L met een korte voorgroei meestal niet volkregen en om te zien of plantjes in kleinere potten sneller afbloeien

 

mischien komt er nog een kweekverslag van deze ronde, maar daar ben ik nog niet uit :lol:

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites
onmiddelijk een muizenval gelegd en de volgende dag was de vermoedelijke dader al dood :) met het tipje van de snuit nog net in de val :P ik ben een dierenvriend maar deze muis mocht voor mij toch wel afzien :yummy:

Ik vind planten toch liever :punk:

 

Hoop dat je een goeie ronde hebt deze keer.

Kan je laten weten hoe die Red Cherry Berry van Barney's het doet? (vooral de smaak over een weekje of 12 :blink:)

Dit leek me ook wel een leuk soortje maar ik had er nog geen ruimte voor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groengoud : zeker, de rcb doen het zeer goed op deze moment (2de week groei ongeveer)

 

ik gooi nog wel eens wat fotos online als ze wat fotogenieker zijn <_<

 

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks! vind ik erg leuk om te zien omdat dit soortje ook op mijn verlanglijstje staat.

Het is alleen zo moeilijk kiezen want ik heb nog een stuk of 10 soorten liggen die ik wil checken <_<

 

Ik hoop dat ze je goed zal smaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groengoud : zoals beloofd enkele fotos van de Red Cherry Berries :

 

de hoofdtop van de mooiste pheno :

med_gallery_20758_7238_867558.jpg

 

een andere RCB :

med_gallery_20758_7238_324057.jpg

 

 

de super lemon haze hebben wel allemaal gekrulde bladeren rond de toppen :lol: :wacko:

 

iemand enig idee hoedit komt ?? suggesties zijn welkom

med_gallery_20758_7238_557376.jpg

 

 

Grtz greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

De Red Cherry ziet er mooi uit hoor, ben benieuwd hoe ze zullen smaken want daar doen we het om!

De Lemon Haze heeft het waarschijnlijk te warm, je kan hem nu nog prima buigen.

 

Ik doe dat ook bij mijn haze soorten en het de toppen worden er alleen maar dikker van.

Wat ik dan precies doe? Ik neem 2 stokken van 1.20m en 1 van 90cm, de 2 grotere gaan de pot in, in de vorm van een V en bovenin maak ik die 90cm stok horizontaal vast tussen de 2 120cm stokken.

Hierlangs kan je de top buigen en vastbinden, nu lijkt je haze op een klimplant en krijgt de top meer licht en minder hitte :lol:

 

Je kan hetzelfde ook doen met 4 stokken (2 V's) en 4 stokken horizontaal plaatsen, ik zou dan 60 cm stokjes voor het vastbinden nemen.

 

Haze (Sativa's) soorten zijn verder gevoeliger dan indica's. Dit geldt voor voeding en water overschot.

 

Ze staan er verder mooi bij!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...