Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Dr Greenthumb

Greenhouse Seeds-alle soortjes-600whps

Recommended Posts

gegroet medekwekers :P

 

als je mijn vorige topic bekijkt kan je gerust stellen dat ik een fan ben van Greenhouse seeds :P

vorige kweek van greenhouse met o.a. cheese, great white shark, trainwreck, himalaya gold ....

wat mij vooral aanspreekt is hun goede prijs/kwaliteit verhouding, ook nog geen enkele herma of man tegegekomen bij hun feminised seeds :D

 

dit zijn de soortjes die al getest zijn :

cheese: lekkere opbrengst en een unieke smaak en geur

-Great white shark: zonder twijfel de mooiste en hardste toppen!

-trainwreck: schrale opbrengst maar wel compacte topjes, smaak oké

-lemon skunk: de enige plant die tegevalt van de greenhouse blijft een klein schraal plantje, maar wel een unieke citrus geur :D

-Hawaiian snow: een echte sativa-joekel, maar de toppen beginnen er nu al lekker uit te zien, wel niet zo vast

-White rhino: mooie plantje, toont veel gelijkenissen met de great white shark

-Himalaya Gold: mooie soort, maar toch eerder aangewezen voor buiten denk ik

-Big Bang: deze hebben we getopt en hij lijkt 2 mooie hoofdtoppen te vormen, dit belooft !

-el nino: is nu 2 weken oud

-White whidow: was het enige zaadje van dat niet ontkiemde van de mixpacks :(

-The church : 4/5 ontkiemd, 1 gaat binnen, 3 anderen buiten

 

 

omdat mijn vorige topic nogal begon uit te lopen en de titel niet echt meer klopte, heb ik dit topic aangemaakt,

ik zal hierin de planten bespreken die nu nog geen bloemen vertonen en de soortjes die er nog gaan bijkomen in de toekomst

de rest die al aan het afbloeien zijn zal ik in mijn vorig topic bespreken

dit om alles een beetje overzichtelijk te houden :nerd

 

de plantjes :

 

Super Silver haze, heeft ongeveer 5 dagen onder tl gegroeid en is dan in bloei gezet, heeft lekker veel zijvertakkingen :D :

med_gallery_20758_7238_757007.jpg

 

dit is een foto van de super silver haze 18 dagen geleden :

med_gallery_20758_7238_633888.jpg

 

de el nino, die is na 2 dagen voorgroei al in bloei gezet en is nu ongeveer 2 weken oud :

med_gallery_20758_7238_358444.jpg

 

en dit is de church die ontkiemd is op 12/12, die in het kleine potje is ook een church maar die komt buiten :

med_gallery_20758_7238_909100.jpg

 

er staan nu nog 2 Himalaya Golds, 1 Big Bang en 1 White Rhino af te bloeien, als die weg zijn komen er nieuwe greenhouse soortjes in de plek.

 

soortjes die nog op de wishlist staan :

-Lemon skunk: omdat dat plantje duidelijk goede genen heeft, maar bij ons was er duidelijk iets mis gegaan ;)

 

foto lemon skunk :D : med_gallery_20758_7238_769702.jpg

 

-Super Lemon Haze: kruising van lekkere citrus-wiet met haze,en dat met relatief korte bloei (10-11weken), dat lijkt interessant :P

 

-Kings kush & Bubba kush: die vond ik echt heel lekker toen ik ze kocht in de coffeeshop van Greenhouse in amsterdam

 

A.M.S. : schijnt een unieke smaak te hebben

 

.... (of mischien word het toch weer een mixpack :P )

 

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Lemon Skunk is duidelijk een mutant, daar kun jij niets aan doen. (Ik zou hem ook verwijderen, zal geen topper meer worden :D)

 

Leuk dat je ze allemaal probeert, persoonlijk sta ik nogal sceptisch tegenover GHS zaden. Het blijft allemaal een beetje so-so, voor een echte super pheno moet je denk heel veel pakjes kopen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lemon Skunk en White Widow vervangen!

 

De WW is erg goed, dus zeker de moeite waard om een nieuwe van te zoeken :D

 

Verder erg leuk om te zien dat je zoveel GH soorten doet, ga ik zeker volgen en mee laten wegen in mijn eigen keuze.

 

Ik wou de Trainwreck eens proberen maar las dat ie niet zoveel deed bij jou, was het misschien een foute plant of had je er meerdere die tegenvielen?

 

Anyway, leuk topic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Plantjes die er verkracht uit zien moet je niet afbloeien, die moet je dood maken en een nieuwe zetten, je gaat er alleen maar spijt van krijgen anders.

 

Waarom ben je fan van greenhouse als ik vragen mag ? Ben je fan van de smaak van hun wietjes ?

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ tomas : hangt er van af wat je bedoelt met "superpheno" ik ben tot nu toe zeer tevreden over de wiet die er van afkomt :P

 

@ Mystikal : nja bij die trainwreck was er iets raar, want de plant op zich was kerngezond, de kwaliteit van de wiet was ook zeer goed (heel compact) alleen de opbrengst viel tegen

 

mischien kwam dit door het fimmen, daar had de trainwreck wel even raar op gereageerd...

 

 

@ KeesThemad : lang is er getwijfeld of de lemon skunk zou blijven of niet, vanaf dat er te weinig plek was zou de LS direct verwijderd worden, maar nu is die aan het afbloeien en is er geen plaatsgebrek, dus blijft het plantje gwn in het hok, ergens in een (vergeet)hoekje geduwd.

 

er komt mischien geen 5g, maar de paar grammetjes die er aankomen gaan wel een lekkere smaak hebben

wat een citrusgeur komt hiervan af :D

 

en ik ben fan van Greenhouse omwille van hun prijs/kwaliteit verhouding en ook inderdaad de smaak van de tot nu toe getestte soortjes

maar de prijs is ook wel zeer belangrijk, het is volgens mij de enige zaadbank waar je voor 15euros al 5 gefemeniseerde zaden kan kopen.

mij was opgevallen dat andere zaadbanken vaak duurder zijn

en op alle zaden die we tot nu toe getest hebben waren er slechts 2 die niet ontkiemden en 1 plant die tegenviel

 

 

dit alles is voor reden genoeg om eerst de rest van hun soortjes te testen vooraleer er aan een andere zaadbank gedacht word :(

 

 

Grtz greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

update :

dit is de cheese van de laatste mixpack, die heeft heel de tijd in de voorgroeikast gestaan :

med_gallery_20758_7238_119367.jpg

 

aangezien er momenteel geen plek is in het bloeihok blijft de cheese nog even groeien

 

 

de bedoeling is om de cheese te stekken, met het oog om deze soort te behouden

 

want de cheese van de vorige kweek is nu perfect gecured en wat een smaak heeft die cheese :) :)

 

dit is de Super silver haze:

med_gallery_20758_7238_66103.jpg

 

die begint al bloemen te maken :

med_gallery_20758_7238_66103.jpg

 

hier is ook al een stekje van genomen

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga ook 5 super silver haze (greenhouse) planten kweken

Deze staan nu in de groei

Ze hebben 3 dagen onder tl licht gestaan en staan nu onder een 600 watter

De bedoeling is om ze een dikke 1 week voorgroei onder te geven

 

Zo staan ze er nu bij

Ze komen een deze dagen op een NFT systeem te staan met een 400 watter erboven

 

gallery_19024_7391_703410.jpg

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ guesswho : een week voorgroei onder hps lijkt me wel redelijk lang voor deze soort.. voor amper voorgegroeid te zijn lijkt de super silver haze toch al een redelijk grote plant te worden

 

maar mischien is dat wel jou bedoeling :D

 

De SSH is ook een redelijk warmtebestendige plant : de afgelopen dagen was er een iets te hoge temperatuur in het hok, en de silverhaze was de enige die hier profijt van maakte :smoke

 

 

de volgende ronde gaat mischien wel 5x SSH en 5x Super Lemon Haze worden, want het blijft toch leuker om een lekkere haze te roken :)

 

 

edit: ik heb blijkbaar met de vorige post 2 maal dezelfde foto geplaatst :) kan gebeuren he..

dit zijn dus de beginnende bloemen van de Super Silver Haze :

med_gallery_20758_7238_116058.jpg

 

 

Grtz greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kan je de strawberryhaze aanbevelen.

 

1x gehad laaang geleden en de sjop vraagt er nog steeds om.

Enige haze die hij graag wil (omdat ie doodgegooid wordt met amnesia momenteel...) in het assortiment.

Share this post


Link to post
Share on other sites

och dettet hij kweekt up side down :D en heb je nou de lamp op de grond liggen? lol :)

 

tis net hard drugs dat haze :)

 

o nee dat was die waardeloze kutwiet uit amsterdam dat verkocht werd als haze voor 18 euro en die stiekem bespoten was met opium gvd.

 

maar ik vind amnezia eigenlijk wel de lekkerste van alle hazejes, of cheese haze, dies nog fijner

 

 

groet

Share this post


Link to post
Share on other sites

die strawberryhaze is egt geweldig, 1 van de lekkerste wietjes die ik ooit gerookt heb maar houd bij deze wel rekening met de lange bloei tijd :)

 

grtz peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ king of cannabis : nee hoor, lamp hangt heel normaal :fish: foto is getrokken vanuit een atletische positie :dope:

en cheese-haze is inderdaad nog net iets specialer als amnesia als je het mij vraagt :comp:

 

@ peter de pan & leuke hobby : nja die strawberry-haze, de naam belooft veel goeds, maar ik heb em al 2 keer gekocht in de greenhouse-coffeeshop en ik kreeg telkens een fluffy-topje voor een belachelijk hoge prijs.. is er iemand die al wel mooie, harde toppen strawberry-haze heeft gekweekt ??

 

en als het dan toch over strawberry gaat, de bigbang uit mijn andere topic, die aan het afbloeien is, produceert ook een echte typische aardbei-geur :smoke de bigbang ruikt echt naar aardbei-snoepjes :) :D

dit is 1 van de 2 bigbang-hoofdtoppen :

med_gallery_20758_7238_353223.jpg

 

dit belooft een lekker wietje te worden :)

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

update : er is momenteel nog geen plek vrijgekomen in het hok :rofl

 

de cheese doet het wel goed in het groeihok :

med_gallery_20758_7238_290790.jpg

 

er staat ook nog 1 church te groeien :

med_gallery_20758_7238_549358.jpg

 

 

verder lijkt de voorkeur voor het volgende zaad uit te gaan naar Super Lemon Haze <_<

 

maar laat er eerst maar een beetje plek in het hok vrijkomen :rofl

 

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat lekker daar!

 

Blijf je volgen ..

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Greenthumb,

 

Ik ben ook erg blij met mijn GH zaden, ik ben er nu 4 aan het ontkiemen voor in mijn tent.

-Hawaiian Snow (11 weken bloei)

-Neville's Haze (14 weken bloei)

-White Rhino (8 weken bloei)

-Trainwreck (9 weken bloei)

 

En heb in het verleden al een stuk of 10 verschilende soorten gehad en ben net als jij bezig met alles proberen <_<

De enige die me tegenviel was de Himalaya Gold, maar dat komt omdat ik liever niet te veel werk heb, nog nooit zoveel bladafval gehad als met de Himalaya Gold, wel een lekker rokertje hoor maar een hele boel extra werk door al dat blad, pffffff)

 

Ik heb ook zin in de nieuwe soorten die er aan komen (Alaskan ICE, King's Kush, K-Train, Bubba Kush, Super Lemon Haze)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@groenwoud :De hawaiian snow en de white rhino kan ik alvast aanbevelen <_<

 

en ook hier zal de himalaya gold veel knipwerk opleveren :rofl maar dat hoort er nu eenmaal bij ;) bovendien kan je het fijne blad ook nog gebruiken voor een lekkere cake van te maken :rofl

 

eneuh die bloeitijden mag je gerust met een korreltje zout nemen hoor :)

zo was de hawaiian snow hier klaar na 12 weken, zonder voorgroei, direct zaad ontkiemd op 12/12

 

terwijl een himalaya gold die tegelijk met die hawaiian snow ontkiemd was nu nog steeds aan het afbloeien is ( zaterdag 16 weken :D )

 

en die nieuwe soortjes zijn al verkrijgbaar hoor..

 

Grtz greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

update : alles gaat goed, er zou alleen wel eens stilaan een plekje mogen vrijkomen in het bloeihok <_<

 

de el nino (=de achterste) begint al mooie grote bladeren te maken, en de church(=voorste) doet het ook goed :

med_gallery_20758_7238_836782.jpg

 

 

laat ons hopen dat er snel wat plek vrijkomt, want het groei en bloeihok kunnen wel wat herschikking gebruiken :rofl

 

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

update : er was een kleine spintplaag in het groeihok maar dit hebben we opgelost door het uizetten van roofwantsen, de cheese uit het groeihok en de church die al in bloei stond hebben het even moeilijk gehad, maar ze komen er wel door

 

de El nino heeft duidelijk een groeischeut gekregen de afgelopen weken :

med_gallery_20758_7238_636569.jpg

 

de church doet het ook goed :

med_gallery_20758_7238_460241.jpg

 

Grtz greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

cheese is zooo lekker!! :specool ik wil deze ook gaan kweken.

ze zien er mooi uit trouwens

grtz peter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Greenthumb, ze staan er mooi bij zeg!

 

Bij mij gaan er dit weekend 3 om, de El Nino (mooi en groot), White Widow (ook mooi en groot) en de Big Bang (minder blij mee, 90% haren bruin, zeer fluffy toppen.....)

Ik heb ze sinds afgelopen zaterdag op water met ph6 dus ze zijn er klaar voor!

 

De cheese heeft op dit moment 9 weken bloei en nog geen bruine haartjes te zien, trichomen zijn ook nog 100% doorzichtig.

Die moet dus nog zeker 2 weken, maar mijn toppen zijn rond de 40cm per stuk :specool (hij is getopt, zijn dus nu 2 toppen)

Deze is bij mij trouwens al 1,75 meter hoog en daarbij was deze dus al getopt, misschien handig om hier ook even rekening mee te houden?

 

Ik gebruik ook veel GH zaden en ben er nog erg tevreden over.

 

Ik heb nu ook een Neville's haze staan, die gaat zaterdag in bloei, deze kan tot 20 weken nodig hebben, 13 is GH advies maar gemiddelt ligt de duur al op 16 weken met uitschieters naar 20 weken, ik hoop dat het zijn tijd waard is.

 

Heb jij de Neville al gehad? (zit in de sativa mix met o.a. strawberry en silver haze)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groengoud : veel plezier met het knipwerk :j ik heb bewust nog geen nevilles haze gekocht omdat de lange bloeitijd me een beetje afschrikt, daar komt dan nog bij dat het een zeer moeilijke soort schijnt te zijn om te kweken :wub:

geef mij dan maar cheese ;) voor mij minstens even lekker en easy te growen :specool

 

 

spijtig dat je Big Bang fluffy is, bij mij is het een echte prachtplant :yummy:

med_gallery_20758_7238_401647.jpg

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, das een prachtige top, ik zal eens plaatjes schieten van de mijne, dan zal je zien dat het verschil nogal groot is.

Volgens mij heeft de big bang wel een hogere EC waarde nodig dan de meeste.

Ik heb de hele kweek op een lage EC van 1,3 gezeten, mede omdat er genoeg voeding in de aarde zit maar blijkbaar niet voldoende voor de Big Bang.

 

Ik ga hem in ieder geval nog een keer in een mixpack kopen, jou foto heeft me toch overtuigt want het is echt een super mooie top.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ groundgoud : hier word helemaal niets gemeten van ph of ec :wub: alles gebeurt gewoon op het gevoel, dat verklaard mischien ook waarom er zoveel bladeren verkleuren :j

 

 

het groeihok is tijdelijk gedemonteerd ivm de spintplaag :specool

 

de cheese is net een paar weken terug in de tijd gegaan :yummy: al de aangetaste bladeren zijn verwijderd :

med_gallery_20758_7238_695080.jpg

.

 

laat ons hopen dat de super silver haze-stek het red :

med_gallery_20758_7238_573541.jpg

 

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

update : de kleine church had per ongeluk een dagje geen water gekregen en daarom hing zn kopje slap :

med_gallery_20758_7238_392076.jpg

 

maar na een goeie waterbeurt stond zen kopje terug fier rechtop :

med_gallery_20758_7238_497143.jpg

 

iemand nog tips ivm de SSH stek ?

med_gallery_20758_7238_448193.jpg

 

 

Grtz Greenthumb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Green house??????

 

 

 

nooit meer ;)

 

mijn ervaring(en) is dat ze rotzooi verkopen.

 

 

 

erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...