Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

1956keanu

Brandbeveiliging !

Recommended Posts

Wij hebben voor veel geld een schakelkast met tranformatoren(voor 10 lampen) gekocht,die na 2 jaar zijn nut heeft bewezen.

De brandbeveiliging/bluscapaciteit heeft gelukkig gewerkt !!

 

Verhaaltje:midden in de nacht grote knal en een aardige hoeveelheid rook,3 transformatoren doorgebrand/ontploft.

De rookontwikkeling was niet van de brand maar het bluspoeder.

Was even schrikken maar gelukkig is mijn huis niet afgebrand anders was de schade niet te overzien,is namelijk niet gedekt door de brandverzekering(door geen enkele).

 

Hierbij bedank ik ook de ontwerper/uitvinder van dit systeem uit *snip*(niet nader te noemen).

 

 

Groet,Michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wie is u ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

3 stuks ontploft na 2 jaar?? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan heeft je schakelkast toch voor kortsluiting gezorgd als alle 3 je transfo's samen ontploffen?

Of zie ik dat verkeerd???

 

El Fish :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Btw,

 

Je ondertitel... :( ;) :D :nerd :P :P :P :D :D :P :lol: :lol: :lol:

 

Ik hoop dat je weet wat het woord duurkoop betekend...

 

Als je hier reclame dacht te maken :D ....

 

Doe je het fout.

 

Kees. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is toch echt _DE_ slechtste sluikreclame wat ik in mijn leven gezien heb :D

 

Ik stel je de volgende keuzes;

 

1; Je kunt hier je "verhaaltje" verder uitleggen, uiteraard met foto's

2; Je kunt je "verhaaltje" per PB verder uitleggen, uiteraard met foto's

3; Je vertelt niks, maar dan moet je de consequenties ook dragen.

 

Mocht je niet binnen 3 dagen gereageerd hebben, dan krijg jij 1; een waarschuwing en 2; je topic gaat op slot.

 

Gegroet,

 

Mike

 

ps; we stellen het op prijs als leden zich voorstellen in de "wie is wie" sectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk niet zo blij zijn als er 3 trafo's ontploffen..

Het lijkt bijna wel of je de fabrikant van het blus systeem wilt feliciteren met het feit dat je woning niet is afgefikt,

Laats was er nog een post waar igrow eigenlijk "uit de doeken gedaan werd" wat liet zien wat voor een amateuristische montage erin verwerkt zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb genoeg zelfgemaakte installaties gezien,trafo,s op een houten bord enz. en dan is het wachten op een brand toch of niet !!

Wat jullie doen zonder gedegen opleiding met elektriciteit moet je zelf weten,ik ben blij dat het goedgekomen is .

Is niet de eerste keer dat er brand uitbreekt door kortsluiting en als je het eea langer doet is een ontbrande/ontplofte trafo of id geen zeldzaamheid.

Is niet te hopen voor diegenen die door zuinigheid problemen krijgen,overigens geld dat ook voor diegene die geen filter gebruiken en/of niet tijdig vervangen en dan huilen als de man met de pet voor je deur staat.

 

 

Overigens excuses voor de ,,sluikreclame,, maar dankbaar ben ik wel

 

alsnog groet,Michael

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het helemaal niet erg om ook eens wat goede geluiden te horen, maar ik vind het wel opvallend dat dit juist nu komt en het je eerste bericht is (voorstel sectie inmiddels gevonden??).

 

Dat is trouwens wel een feit, die patronen geven een enorme knal en een flinke stoot rook, vergis je niet in rook van brand of rook van het patroon.

 

Aan de andere kant... 3 uitgebrande VSA's? Dan waren het in ieder geval VSA's zonder temperatuurbeveiliging neem ik aan. En binnen twee jaar 3 op de 10 vind ik wel veel, dat lijkt me toch echt een warmteprobleem. Kan het nog zo mooi gemonteerd zijn maar als het toch te heet wordt heb je daar niet zoveel aan.

 

Wat was er precies gesmolten (want gebrand zal het niet gedaan hebben, het bluspatroon wordt met een onstekingskoord dat over de VSA's loopt ontstoken meestal). En wordt de stroom ook automatisch netjes afgeschakeld? Of zijn de condensatoren geexplodeerd?

 

Een fotootje zou wel wat meer overtuigingskracht hebben.

 

Overigens gaan we op dit forum behoorlijk goed met elektro om.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...