Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Holy Buddy

Kruipruimte hok

Recommended Posts

Je hebt blijkbaar wel het voordeel dat je een droge kelder hebt :lol:

 

In de mijne wordt het zonder luchtontvochtiger 95% LV :lol:

 

succes verder :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Richie

 

Ik Kweek ook in de kelder. De vochtigheid gaat flink omlaag als er lampen branden in de kelder. De 97% Lv is bij welke temperatuur?

Waarschijnlijk zonder verwarming, geen ventilatie en een lage temperatuur ! Als de temperatuur oploopt gaat de LV naar beneden of door te ventileren.

Een nog groter voordeel vind ik dat er geen hitte detectie van buiten af is. De lucht uit het hok blaas ik in een kruipruimte en heeft een temperatuur van ongeveer 25 graden. Hierdoor wordt de vloer opgewarmd en je hoeft hierdoor minder te stoken in de winter, door gebruik te maken van de restwarmte uit het hok.

De vochtigheid gaat bij mij wel omhoog als het buiten erg warm is, dit is eenvoudig op te lossen door meer te ventileren. Het voordeel van de kelder is dat de temperatuur

op warme dagen niet veel oploopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil ook een kelder :lol:

volgend jaar ga ik ook maar is een paar weken aan het graven :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Persoonlijk zou ik het wel op een voorgroei en 1 grote bloei ruimte houden. Voorgroeien onder een 250 of 400 watt lamp.

Door de bloeiruimte 1 geheel te laten zijn heb je voordeel van overlapping van de lampen. Voor 2 lampen zou ik ook gewoon zaden nemen of gewoon telkens stekken kopen(3 tientjes per rondje ofzo) En dan 2-3 weekjes voor je gaat oogsten zet je weer wat plantjes in je voorgroei hok om zo continu je bloeihok vol te hebben.

 

Ik wil ook zeker een continuiteit houden.

Maar dan met 2 ruimten die, incl een week of zo voorgroeien, ca 10 weken draaien, met een verloop van 5 weken.

Dus per 5 weken een oogst.

 

Stekken trek ik zelf van een moederplant die ik in dezelfde ruimte wil hebben als de stekken en eventueel eens een zadenkweek.

Dat moeder- annex stekkenhok wil ik onder TL hebben, voor zover dat lukt. Anders inderdaad een 250watt HPS armatuurtje.

 

En ik ben ook nog zeer geinteresseerd in de schematische opbouw van homegrower, die langere dagen gebruikt bij gelijkblijvende nachten. Dan heb je het niet meer over 12/12, maar 18/12 oid.

Mijn schakelklok daarvoor begint ook steeds mooier vormen aan te nemen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ik ben ook nog zeer geinteresseerd in de schematische opbouw van homegrower, die langere dagen gebruikt bij gelijkblijvende nachten. Dan heb je het niet meer over 12/12, maar 18/12 oid.

Mijn schakelklok daarvoor begint ook steeds mooier vormen aan te nemen. :)

 

Anders ik wel dit klinkt mij ook zeer interesant in de oren!

 

Jones!

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Richie

 

Ik Kweek ook in de kelder. De vochtigheid gaat flink omlaag als er lampen branden in de kelder. De 97% Lv is bij welke temperatuur?

Waarschijnlijk zonder verwarming, geen ventilatie en een lage temperatuur ! Als de temperatuur oploopt gaat de LV naar beneden of door te ventileren.

Een nog groter voordeel vind ik dat er geen hitte detectie van buiten af is. De lucht uit het hok blaas ik in een kruipruimte en heeft een temperatuur van ongeveer 25 graden. Hierdoor wordt de vloer opgewarmd en je hoeft hierdoor minder te stoken in de winter, door gebruik te maken van de restwarmte uit het hok.

De vochtigheid gaat bij mij wel omhoog als het buiten erg warm is, dit is eenvoudig op te lossen door meer te ventileren. Het voordeel van de kelder is dat de temperatuur

op warme dagen niet veel oploopt.

 

Het is gewoon een hééél vochtige kelder met ook nog een open grondwaterput in het midden, die maak ik binnenkort mooi dicht met een nieuw deksel. Dat zal alvast iets uitmaken..

 

Tijdens de winter komt het water aan de vloer langs de muren omhoog uit de grond, om die reden staat ook alles op pootjes in de growroom B)

Die ontvochtiger is dus wel hard nodig :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede morgen!!

 

Ik heb maar 1 ding te zeggen..

 

Dat heb je goed voor elkaar! hehe..

Mooi hok heb je daar onder je huisje gebouwd man!

 

Maar je blijft werken met 1 lamp ?

Of ga je over naar 2 lampjes ?

 

Succes in iedergeval !

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil naar twee lampen, maar moet daar even de tijd voor nemen.

Vrouwtje is een beetje zwangerig en ik moet me daar eerst op richten.

 

Mijn kweek is deels bruin en ik ben elke dag zo'n beetje aan het knippen.

Ik weet niet of mijn oogst goed is en moet daar toch eens een topic over starten. :verrygood

 

Om dit moment heb ik nog geen stekken/Moeder ruimte en heb ik mijn 2e kweekhok daarvoor ingericht.

Komt bij dat ik qua elektronische aansturing nog wat achter loop en geen zin heb om eerst allemaal timer rommel te kopen wanneer ik dat binnenkort elektronisch ga regelen.

Dus nu:

 

1 kweekhok met 3 planten onder 600Watt in bloei.

1 kweekhok waar ik mijn stekken laat overstrekken. (moet ik snel mee bezig)

0 stekken/moeder hok.

 

Mijn toppen laat ik nu drogen boven de TL armatuur van het tijdelijke stekkenhok.

 

Tijd, jongens. Daar ontbreekt het me wel eens aan.

 

HB

Share this post


Link to post
Share on other sites

een kleine op komst ?

gefeliciteerd man!

ben zelf ook een trotse papa B)

als je nu al weinig tijd hebt , wacht maar tot die kleine dr is ghehehe :verrygood

ik vind je hokje echt supergaaf

ben benieuwd naar je resultaat

ga zo door zou ik zeggen

 

greetZZZZZZZz

Share this post


Link to post
Share on other sites

:rolleyes: heb het allemaal even gelezen en man WAT een project zeg gruwelijk gwn :verrygood

hoe is het verder nog gelopen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zat wat vast geklemd tussen een paar onhandige zaken.

Kan er niet te veel over uitwijden want dan is door een buitenstaander met wat justitiele connecties heel gemakkelijk te filteren wie ik ben en wat ik de afgelopen tijd heb uitgespookt. :lol:

 

Ik wilde mijn moeder/stekken hok nog gaan uitwerken, maar het kan zijn dat ik moet verhuizen voor mijn werk óf ik neem ontslag, wat erg beroerd is in deze periode.

Tot ik het besluit moet nemen kweek ik mezelf een slag in de rondte maar waarschijnlijk niet meer met eigen stekken.

Ik heb er de ruimte niet voor terwijl ik wel bijna 2 volwaardige kweekhokken heb.

Ik ga dus niet meer bouwen aan mijn hok, of het moet de electriciteit zijn. :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heee man succes met alles.

ik ben ook bezig zoals je weet.

ik hoop dat het goed komt.

 

groet kor

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is zware vagina dat je zou moeten verhuizen na de bouw van deze geweldige ruimte

voor wat het waard is; ik zou je "Kweekaanleg en ruimtelijke verbouwingsprijs van 2009" geven voor dit staaltje toewijding!

 

veel succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ben er gewoon stil van, even je topic doorgelezen, maar sjees wat netjes gebouwd.

ik hoop op hoge opbrengsten voor jou na al die inzet.

 

grtz PP-er

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoop dat ik vóór een eventuele verhuizing of verkoop of whatever een tweetal kweken eruit kan halen.

De eerste was "besmet" met zaden (op een enkele volgroeide na in hun prille fase maar toch).

De kwaliteit zou daardoor slecht zijn.

 

150 gram die ik dus nu even niet kwijt kan. :tu

 

Ik hoop dat de volgende ronde wat beter uit de verf kom.

Vandeweek heb ik besloten definitief met externe stekken te gaan werken. Ik heb nu een adresje (hoop ik) die mij kan leveren én ook kan afnemen, wat ook nog een probleem was.

Ik kan nu de kweekhokken als zodanig gebruiken en niet noodgedwongen een goede ruimte gebruiken voor het kweken van stekken.

 

Laat ik het zo stellen. Ik heb mijn investering er nog niet uit.

De energierekening is daarintegen al wel binnen gekomen en nu mag ik mijn hobby gaan verdedigen tegenover mijn vriendin. B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeetje wat meot je aan n hoop dinge denke tijdens zn kweek, als je ook nog n baan sgool en kind heb hebbie daar tog geen tijd meer voor :rofl ?

en trouwens.

bn je niet bang dat de overheid deze site controleerd of is wat jij doet nog legaal :lol:

nouja

ik wens je iig veel suc6 en k hoop dat k ook ooit zover kom maar ik betwijfel het.

 

me eerste bericht op dit forum gaat naar jou ( oh oh wat een eer )

 

maarja, eerst ga k ff lere kweke, dan ga k kleinschalig beginnen in n kastje.

 

groetjes

Edited by Aba-o-wiri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Respect! Dat is het enigste juiste woord voor al je werk! Ik hoop dat je alle problemen op tijd opgelost krijgt zodat je niet hoeft te verhuizen, want dan is al het werk voor niks geweest. Al ontneemt niemand je de bouwervaring en je trots natuurlijk!

Als je weer tijd hebt om te gaan verbouwen is het misschien een idee om van je moeder ruimte een voorgroei hokje te maken, dan heb je ook geen problemen met je hoogte beperking.

Succes met alles en je vriendin draait wel bij als het eenmaal allemaal goed loopt. Vergeet niet dat het verbouwen ook de nodige stroom gekost heeft, misschien overtuigd dat haar ervan om nog even te wachten met oordelen :lol:

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik hoop dat ik vóór een eventuele verhuizing of verkoop of whatever een tweetal kweken eruit kan halen.

 

 

Jammer dat je moet verhuizen, na al het werk van het uitgraven.

 

Het volgende huis gelijk rekening houden met de hobby.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Verhuizing gaat misschien niet door.

Fuserende partij van ons bedrijf krabbelt mogelijk terug vanwege de crisis. :rolleyes:

 

Kan voorlopig nog even toe.

Is wel klote op zich.

Ik wil wel wat zaken toevoegen als CV in mijn kweekhok, maar wilde er geen geld tegenaan smijten omdat ik toch daar weg moest.

Ben nu weer voorzichtig begonnen te bouwen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter man anders erg zonde van het werk geweest geniet maar een tijdje van je hokkie .

Beetje meer kweken en dan geef je de baas zelf een schop onder zijn kloten lol :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow , respect voor al het werk wat je er voor over hebt.

Bij mij is de kruipruimte vol gestort met isolerende stenen troep, maar ik vind het idee echt super :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dit is geniaal!

Nooit ruimtegebrek.. :rolleyes:

Hopelijk komt het goed man,ik gun het je echt na zo een harde werk-weg :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...