Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Wie heeft de beschikking over testapparatuur?

Recommended Posts

Even een noob vraagje

Maar hoe meet je de hormonen en voedingsstoffen af?

Of weeg je het ?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bijna alles is in Poeder vorm tekoop.

 

IAA

 

Dus je kunt het gewoon afwegen.

 

Echter zijn de micronutrienten vaak lastig. Omdat weegschaal vaak niet nauwkeurig is.

 

Dus moet je iets meer maken als je nodig hebt.

 

 

 

 

PS Ik denk dat JIJ zeker een topis over weefselkweek moet beginnen. :closed:

 

Ik heb geen rechten om een topic te beginnen.

 

Helaas.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd dat je geen rechten hebt

Pm whazzup eens die kan je zeker helpen

 

Ps vond dit net

 

De keuken van een weefselkweeklaboratorium heeft veel weg van een apotheek. Allemaal potjes met poedertjes, pilletjes en vloeistoffen. De meeste zien er gevaarlijker uit dan ze zijn. Het komt vooral op een juiste dosering aan. Daarvoor is zo'n keuken uitgerust met geavanceerde weeg- en meettechnieken. Afhankelijk van de hoeveelheid te maken medium moeten sommige stoffen tot vier cijfers achter de komma afgewogen worden!

 

BRON: http://www.weefselkweek.nl/

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh maar dat topic maken dat heb ik snel voor elkaar hoor!

 

(in de test sectie kunnen leden geen topics openen)

 

Klikkerdeklik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@tissueteller: waarom wil je ethyleendiamine in je medium hebben? Naar mijn weten is ethyleen nogal nefast voor de plant. Zeker in-vitro waar vaak ethyleenophoping voorkomt in de proefbuizen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet precies wat je bedoelt Grazz85, Tissue Teler's experiment is dan ook spaak gelopen.. na het posten van een paar lekker makende foto's van wietplantjes in medium. Er wordt in de meeste protocollen ook verwezen naar andere hormonen om de groei van de wiet explant in goede banen te leiden.. Ethyleen is nu immers ook niet een van de meest stabiele hormonen om aan een medium toe te voegen.

Om het MS medium zo breed mogelijk toepasbaar te houden en om het niet altijd in de vriezer te moeten bewaren zijn de hormonen uit een Basal MS medium weg gelaten. Er zijn wel andere vormen van medium leverbaar met hormonen reeds toegevoegd maar dit gaat niet alleen ten koste van de houdbaarheid van deze medium samenstelling, maar ook tenkoste van het hormoon. Dit kan nu niet meer na autoclaveren toegevoegd worden en wordt, afhankelijk van het hormoon, vaak door de hitte afgebroken. Zo bestaan er bijvoorbeeld speciale Shoot Multiplication media en Callus induction media met reeds toegevoegde hormonen.

Het blijft iig een zeer interessant onderwerp dat weefsel kweken! :lol:

 

Laters,

Snowie

Share this post


Link to post
Share on other sites

tot mijn beschikking

 

digitale flow meter een voor lucht stroom en een voor water stroom (denk aan afzuig en blumat toevoer leiding)

 

deze kunnen op de data logger op de laptop

 

groeten

 

skunkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

TT is er wegens persoonlijke omstandigheden even tussenuit, hij komt weer terug op termijn.

 

Oeh! da's wel erg fijn skunky! Kunnen we eens een paar mooie fan testjes doen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...