Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Sulphur Plasma lampen

Recommended Posts

Das een goeie.

Toch gaat het leuk worden om te testen waar de verschillen wel liggen.

Zaadkweektest onder hps en plasma en dan kijken waar de verschillen zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook wil ik de gedachte laten gaan over kombinaties zoals 2x600w hps met een sulphur plasma lamp.

Of Sulphur Plasma en T5 met rood spectrum.

etc etc

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je de hoogte hebt zal dat wel gaan denk ik ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou de tl's tussen de planten kunnen hangen.

 

Ook zit ik me af te vragen of je een Sulphur Plasma lamp kan geleiden via glasvezel.

glasvezel.jpg

 

of houdt dat ook spectrum tegen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

twee kleuren verticale TL's aan alle kanten, die kunnen ook nog een beetje meehelpen met de belichting ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik neem aan dat er altijd genoeg hoogte is bij dit systeem gezien de grote van de fitting.

post-5211-1246650442_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
:rolleyes: dat ligt ook niet aan de plasma lamp maar aan de andere lampen en kappen ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie info mannen

Blijf jullie volgen

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zou het mooi zijn als we het buiteneffect ook binnen kunnen genereren.

Ik denk zeker dat lichtspectrum ook iets te maken heeft met de samenstelling en ontwikkeling van de trichomen.

hgffffgakafk.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

moeilijk intressant dit weer....

hype na hype stapelt zich op...ben wel benieuwd of dit wel egt werkt...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zeker aangezien het bolletje hars als prisma gebruikt wordt, eigenlijk als paraboolspiegel, hoe noem je dat ?? Een lens ?

 

Het onderste deel van het "Trichoom", is de base, dat is ruimweg de onderste 25%, het bovenste uitpuilende deel is een dun membraan van een voor mij tot noch toe onbekende stof, in dit membraan wat dus de vorm heeft van een platgedrukte bol worden door de base cellen de grondloperstof van THC uitgescheiden CBG. Dit en de terpenen en enkele andere stoffen. Door nog onbekende werking - waarschijnlijk licht, bepaalde golflengtes dus - wordt CBG omgezet in THCa. Dit THCa kan later omgezet worden in d9.

 

Een bepaalde lichtfrequentie zou dus alle CBG om kunnen zetten naar THCa of dit kan juist gemeden worden om een geheel ander effect te krijgen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij zit het membraan tussen het steeltje en het bolletje Kees! Het bolletje is hard. Dat gedeelte over die stof in het bolletje hebben we volgens mij met Ronald behandeld toen je even afwezig was ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo afwazig was ik niet hoor...

 

2Inside_trichome.jpg

 

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben erg benieuwd naar deze lampen.

Alleen zoals eerder gezegd het prijskaartje zal niet misselijk worden en Plasma lijkt mij ook veel meer stroom te gebruiken dan HPS (correct me if i'm wrong).

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Doc,

"Prijs??? TE DUUR (nu nog)"

 

Misschien kunnen we wel een subsidie krijgen van de regering (wel met groene stroom kweken natuurlijk) !

 

De achtergrond " Planten zetten Co2 om in zuurstof ". Zo zijn wij bezig op onze manier het Co2 probleem aan te pakken. ;) :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg fel en het komt uit zo'n klein lampje, pff led is gedoemd om te mislukken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stroomgebruik van een 250w is natuurlijk .......................250w :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien wel interessant om te weten dat er al wetenschappelijk onderzoek over gedaan is! komkommerplanten onder een plasma-sulfer lamp groeien beter (in alle aspecten) en doen harder aan fotosynthese in vergelijking met metaalhalidelampen. de resultaten zijn verbluffend! lees zelf maar even.

 

 

gallery_20003_7907_29589.jpg

 

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt dit soort onderzoeken ben ik ook tegengekomen.

Ik zou dit systeem niet testen als ik er niet in zou geloven.

De toename van droge stof zal voor veel kwekers hier heel interessant zijn.

Toch zal je voor onze groene dames het spectrum een beetje moeten aanpassen.

De huidige plasma lampen zijn gemaakt voor verlichting, en voor planten is er nog wel wat meer te behalen dan die onderzoeken aangeven. :rolleyes:

De bedoeling is dat we een beter systeem kunnen vinden en niet met meer van hetzelfde komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

plasma lampen zijn al geoptimaliseerd voor planten! ze verkopen nu al plasma lampen waar calcium bromide in zit, dit zorgt voor extra rood licht wat alle planten met bladgroen ten goede komt.

 

gallery_20003_7907_16516.jpg

 

interessante link!

 

plasma lampen zijn gewoon het beste dat er op de markt is qua verlichting, jammer nog een beetje duur. het is leuk om een test te zien maar eigenlijk is al bewezen dat deze lampen superieur zijn. als je naar het lichtspectrum kijkt zegt dat al genoeg, zeker met calcium bromide additief.

 

volgens mij is dit de toekomst (die niet ver meer af is....) :rolleyes:

 

 

grtzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze aangepaste plasma lampen zijn alleen te krijgen in een 1300w uitvoering.

Ik ben bezig met een 250w versie.

Het systeem en spectrum wordt aangepast voor planten.

Ook ben ik nog steeds voor testen voordat je een systeem gaat verkopen.

Ook dingen zoals een goede casing/koelribben van het product en de verpakking kost wat tijd.

Tevens moet de prijs ook nog kloppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gelinkte artikel is reeds uit Juli 2000...

Je zou toch verwachten dat er in die 9 jaar een hoop research gedaan is?

Heb je daar ook iets over gevonden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal eens even kijken kees :rolleyes:

 

 

ps: plasma lampen zijn ook verkrijgbaar met dimmer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey!

Nice topic!!

 

Ben er echt bijna 100% van overtuigd dat de UV ( en bredere spectrum van de zon) zeker een invloed heeft op de trichomen, en de andere werkzaame stoffen. Dus ik denk ook echt dat als het kleurenspectrum goed aangepast is dat er echt wel een aantal voordelen "aan het licht gaan komen" :P

 

Hebben een keertje kweek gedaan met hps + volop zonlicht achter een heel groot raam... en snacht in een speciaal lichtdik hok gezet elke nacht... ik kan het niet omschrijven hoe sterk dat was en smaaken :rolleyes:

 

Heb er ook tijd geleden over na te zitten denken om er eentje te halen...

Maarja op zn limburgers zegge we: Wat een boer nie kent dat vreet die niet :)

Sorry ben gaar zit af te dwalen :P

 

@Doc: laat aub weten als je het spectrum aangepast hebt... dan wil ik er wel een paar.. (ben in de herfst in NL op vakantie).

 

GR. S

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...