Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Sulphur Plasma lampen

Recommended Posts

//EDIT leer quoten, lees hier hoe we het graag willen.

 

 

Zijn resultaat.

 

gallery_12486_8125_120620.jpg

 

gallery_12486_8125_40196.jpg

 

gallery_12486_8125_18542.jpg

 

gallery_12486_8125_15600.jpg

 

Ik blijf voorlopig toch maar bij mijn LEDS-experimenten. +/- 300 watt :) :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kon ook niet echt uit het verhaal filteren wat nu precies het grote voordeel van de lamp is.

Soms wordt er genoemd dat ie lang (en zonder ingrijpend verlies) meegaat.

Maar voor de rest? Warmte? Er schijnt nogal wat warmte uit de kast te komen, want iemand heeft het daarover.

Veel zuiniger (of een hoger rendement) kan ik ook niet terugvinden in het verhaal, maar soms is het spoor me ook bijster, moet ik toegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar soms is het spoor me ook bijster, moet ik toegeven.

 

Dit helpt waarschijnlijk, terug te vinden in de pdf van de importeur.

 

 

 

 

gallery_12486_8125_32442.jpg

 

En zoiets kun je gewoon met Led..Leds invullen. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan niet wachten tot wanneer er een tester is gevonden <_< al kost het me 2 ruggen.. Ik koop ze nog altijd!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo en nu wordt het ingewikkeld en gaan we het uiterste van jullie vragen :specool

 

Het lab wordt binnenkort uitgerust met een prachtige lamp om de proef op de som te nemen in de praktijk. Het is allemaal nog zo nieuw dat het pre-productie modellen zijn. Over de test mogen we helaas dan ook nog niet al te veel vrijgeven tot hij is afgerond. Maar dat nemen we graag voor lief voor een dergelijke buitenkans...

 

Kijk en huiver...

post-5211-1246650416_thumb.jpg

post-5211-1246650442_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Whazzup,

 

Mooi dingetje....heerlijk dat vage gedoe hahahahaha :specool

Welke kleurtemp heeft deze lamp?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zeer benieuwd hoe deze lamp gaat presteren :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is dat de aandrijfmotor van de Enterprise?

:specool

 

Wel een beetje een tegenvallend resultaat op het rollitup forum. En dat voor een lamp van 730 watt en een kleurenspectrum dat dicht bij dat van de zon aanleunt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je praat over gewicht maar wat doet het met de thc???

Dit systeem wordt getest om te zorgen dat het wel werkt.

Dat systeem dat ze hebben gebruikt in die test is voor verlichting in loodsen gemaakt.

Daarom worden nu goede testen gedaan.

De fout die de markt heeft gemaakt met LED moeten we niet herhalen.

Quote Public Enemy:

Don't believe the hype

Share this post


Link to post
Share on other sites
Je praat over gewicht maar wat doet het met de thc???

Neen, ik praat niet over gewicht, ik praat over de 2 laatste foto's die wildplant plaatste (van de buds).

Miezerige topjes met amper trichomen op.

 

Hopelijk zal de WF test het tegendeel bewijzen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je goed kijkt zal één ding je opvallen: er zit geen glas voor de lamp. Denk even verder in het spectrum... Snap snap, grin grin, wink wink, nudge nudge, say no more? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

??????????????????????? :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben erg geintreseerd naar de temperatuur welke er vanaf komt ?

Kan de magnetron buiten de kast gehangen worden?

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja de magnetron kan buiten de tent.

De grote van het systeem is ongeveer 2 lumateks namelijk 1 trafo en 1 magnetron en natuurlijk de kop met lamp.

Ja de magnetron wordt warm maar niet zo warm als een magnetische vsa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit ! Behalve de prijs daar wordt ik niet vrolijk van !

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe ik dacht al waar blijft ie :specool

 

Ik denk dat het veels te vroeg is om daar een uitspraak over te doen. Je moet met een full spectrum lamp veel meer denken aan daglichtloze teelt overigens, HPS lampen hebben ook nog steeds hun waarde in de kasbouw, daar is nog geen uitgetest alternatief voor.

 

Voor onze daglichtloze teelt zijn er denk ik wél alternatieven voor de HPS alleen. Ik noem bijvoorbeeld de combi HPS / MH, maar ook plasma dus! Ik moet eerljik zeggen dat ik meer vertrouwen heb in plasma dan in led, hoewel de techniek nu naturlijk nog erg kostbaar is en altijd veel duurder zal blijven in de aanschaf dan hps verlichting.

 

[off-topic]Toevallig hadden we het er net over hoe growers af en toe bizarre beslissingen nemen, totaal niet op resultaat of rendement gericht. Ik bedoel nét wat goedkopere spullen kopen, toch die oude vsa weer hergebruiken etc etc. Reflectoren idem. Hangen ze er 4 lumateks in met gebogen spiegelkapjes van 4 jaar oud die ze ook nog niet eens goed schoonhouden :yummy: (daar gaat weer 20% van je lichtopbrengst...)[/off-topic]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wacht toch nog even af voor ik de HPS lampen eruit schop, ik hecht veel waarde aan de mening en expertise van Doc dus als hij groen licht geef (Oranje ook al trouwens)pas ik heel de boel aan naar plasma.

dus laat de test resultaten maar komen ik heb geduld :specool

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou persoonlijk nog niemand echt aanbevelen om ze te kopen momenteel, nog te duur en nog niet bewezen. Als we een advies afgeven om ze te kopen moet het eerst getest zijn. Zoals doc al zegt: don't believe the hype! Daarom ook de test en dit topic.

Share this post


Link to post
Share on other sites
als je goed kijkt zal één ding je opvallen: er zit geen glas voor de lamp. Denk even verder in het spectrum... Snap snap, grin grin, wink wink, nudge nudge, say no more? :specool
??????????????????????? :yummy:

Gewoon glas houdt UV tegen... Weinig lampen produceren UV licht, HPS lampen iig niet, MH vaak wel.

 

Wat uitleg over quartz glass en "doped glass" dat specifiek UV tegenhoudt (of niet :wub: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plasma lampen die nu gebruikt worden zijn nog niet geschikt voor planten. :specool

Er moet dus aan gesleuteld worden.

Met een paar testen moeten we eruit zijn hoe het wel kan.

Daarna moet de prijs kwliteits verhouding ook goed zijn.

Als het allemaal klopt gaan we pas kijken naar verkoop.

 

VOOR DE MENSEN DIE NIET KUNNEN WACHTEN.

Als je nu een sulphur plasma lamp koopt kan je heel mooi de voorgevel van je huis verlichten. :yummy:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe zit het met zaden maken eigenlijk ?

 

Ik weet toevallig dat zaden van buiten vaak iets groter uitvallen dan zaadjes die binnen gekweekt zijn. Nu kan dit aan allerlei verschillende factoren liggen, maar ik denk dat het licht hier ook een heleboel invloed op kan hebben. Misschien is het de UV straling, dat zou ook nog kunnen...

 

Ik denk dat sulfur plasma zeker een verschil kan maken...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten = grotere planten = groter zaad

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...