Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

tim

5000 zaden in de polder knallen!

Recommended Posts

krijg nou de klote :) ik dacht altijd dat die plakzooi op het blad en de toppen dat dat ook thc was..

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het meeste zaad komt uit China (Yunnan, Sichuan) en deze variëteiten zijn laatbloeiers. De mannetjes beginnen pas half augustus met bloeien en de vrouwtjes pas in September.Binnen deze variëteiten kunnen hele leuke pheno's tussen zitten geurend naar sinaasappel tot extreem vertakt.Je hebt pheno's met vette indica-bladeren tot pheno's die op Thaise, Laotische sativa's lijken.

 

Echt waar? "Hennep" uit China is inderdaad wat anders dan de hempflax die in Nederlandse velden wordt geteeld, kheb wat gegevens gezien waar 4-5% THC werd gevonden in sommige variëteiten. Niet heeel erg verschillend dus van sommige (buiten)wietjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
krijg nou de klote :) ik dacht altijd dat die plakzooi op het blad en de toppen dat dat ook thc was..

 

Weer wat geleerd!!! :D

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
krijg nou de klote :) ik dacht altijd dat die plakzooi op het blad en de toppen dat dat ook thc was..

THC is een chemische stof die bij de cannabisplant voornamelijk in de trichomen (plakzooi :) ) zit.

Het is dus niet omdat een plant veel trichomen heeft dat die trichomen ook veel THC bevatten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Moet je ze wel van Wernard nemen, anders heb je alleen maar schimmel.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
@elmanito..

 

dan maar een zeikerd hoor.

zou jij het niet erg gevonden hebben als jouw mooie planten van de fotoos die je laat zien bestoven waren door iets wat je niet wilt?

kijk,wij hebben ook wel es een paar leuke planten geteeld uit vogel en visvoerhennep.maar dat doe je toch niet met kilo's zaad tegelijk man?

dat is toch niet te behandelen..zou jij zo respectloos je zaden kunnen strooien en maling kunnen hebben aan eventuele medekwekers?

dan maar een zeikerd hoor.

 

grtzz,indoflow

 

Sja, wil gerust een exuus aanbieden, daar heb ik geen moeite mee! Hierbij dan, exuzeer :D

 

maar int vervolg een klein beetje doordachter tewerk gaan dan 300M2 volgooien met 10kg zaad, daar mag je toch wel eens een klachtje over neerzetten zeker... :) , succes met de komende weedkweek tim :)

 

Heb zelf ook al wel eens wat leuke verassingen gehaalt uit voegelvoerzaad, maar dan met 30 zaadjes ofzo. Planten met best wat hars op, en met van die vette rooze lange pistels, mooi afgerijpt half augustus al... en dat was ook in mijn aller eerste kweek ervaringen, juist om wat ervaring op te doen met plantjes dacht ik toen zo... Wist ik achteraf dat al dat leuke feno's waren, t waren toen enkel maar planten voor mij :smoke ach maar die zooi smaake voor geen meter, en je volde er bitter wijnig van ...

 

en mensen die outoor eens wat bestuiven, en zelf wat goed resultaat willen die passen hun techniek toch ook wat secuurder toe zeker... klein beetje meer toewijding in wat je doet, doe je het graag dan is dat geen moeite toch, beetje informeren opvoorhand, kan allemaal geen kwaad.

 

en de henneppboeren, das idd balen voor growers uit hun buurt! maar die heeft natuulijk ook lang niet iedereen om ze hoek zitten:P

 

mazzel

Share this post


Link to post
Share on other sites
Moet je ze wel van Wernard nemen, anders heb je alleen maar schimmel.

 

Ik heb ze van no-mercy staan, ik dacht juist dat deze de goede waren? :)

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dan zou ik alvast maar heermoesthee gaan maken voor het najaar.:)

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien is het een persoonlijke ervaring voor je, er zijn zat verslagen te vinden waar de double fun van no-mercy goed uit de bus is gekomen. Ik ben nog geen verslag van die van wernard tegen gekomen naar mijn weten..

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Nee, nooit Double Fun gekweekt.Ik heb op dit moment een Braziliaanse indica variëteit.Deze moet erg bestand zijn tegen schimmel, vanwege het vochtige klimaat in Brazilië zelf.

Een aantal hier op het forum hadden vervelende ervaringen met de Double Fun, die niet van Wernard afkomstig was.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

en een aantal ook goede ervaringen, die ook niet van wernard kwamen.

We zullen zien wat mijn zaailingen gaan doen..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Misschien niet direct, maar waarschijnlijk wel indirect.

 

Ik heb een Chinese indica pheno afkomstig uit vogelzaad.Zelfs bepaalde Nederwietsoorten hebben niet zoveel vertakkingen als deze.

 

med_gallery_16467_4905_369136.jpg

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat bedoel je met indirect, dat ze via een omweg toch van wernard afkomstig waren?

dit zijn verslagen waar de namen double fun en no mercy achtereen kwamen.

 

Ik weet nog het guerilla verslag met de topic naam "250m² (nog iets...)" iedereen weet er van op het forum. Hier werd ook double fun gekweekt en ik dacht te menen van no mercy. De pp's waren weg gerot terwijl de double fun stand hielden.

 

Greetz.

 

Ps. Ik neem aan dat het aantal vertakkingen niks te maken heeft met de potentie van de pheno. Ik had namelijk een aantal jaren terug ook een vogelboom staan die pas vlak voor de bloei vertakkingen begon te maken. Was helaas een mannelijke plant dus de potentie er van heb ik nooit waar kunnen nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik neem aan dat het aantal vertakkingen niks te maken heeft met de potentie van de pheno.

What the fuck? Deze zin deed me toch wel lachen vandaag. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Er zijn verschillende pheno´s in omloop van Double Fun.Wernard zou de Double Fun F zoveel weer kruisen met Citral, zodat je 1 pheno hebt die ook een heel stuk resistenter is tegen schimmel.

 

Je bent trouwens wel een comediant, om te stellen dat vertakkingen iets te maken kunnen hebben met de potentie.:)

 

Deze Chinese pheno moet ik nog uittesten op het Cannabinoiden profiel.

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn post is dus niet door gekomen... vreemd, nog maar eens dan :)

 

Jullie begrijpen dus wat ik bedoel :) Ik vond het een beetje vreemd waarom je je chinese touwboom ter sprake bracht met dat hij veel vertakkingen zou hebben daar ik de potentie van de gangbare nederwiet soorten wel iets hoger inschat.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Deze Chinese variëteit wordt niet gebruikt voor touw productie, dus kan ook niet gedefinieerd worden als touwboom. :)

In vogelzaad kunnen pheno's (vooral de Chinese) met hele leuke eigenschappen die de doorsnee Nederwiet niet heeft, zoals bv schimmelresistentie, extreme vertakkingen, enorme snelle groei.Daarnaast vragen ze ook weinig voedingsstoffen.Het is best wel te roken (citroenachtig), alleen je zou wat moeten doen aan de potentie, maar daar valt wel aan te werken.

Ipv Double Fun had je beter Danish Gold kunnen nemen.Uitstekende variëteit voor guerilla grow en de groei gaat als een speer.Potentie van deze soort is zeer goed.

 

med_gallery_16467_4905_385245.jpg

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
wie is wernard :)

 

name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0">
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>&fs=1&rel=1&egm=0&showsearch=0&color1=0x57381e&color2=0xdbbf8a&border=0" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="505">

 

Namaste :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

er valt zeker wat aan te doen, de potentie kan je ze omhoog gooien maar dit gaat weer gepaart met de schimmelgevoeligheid lijkt mij. Dus kan je net zo goed een nederwiet soortje pakken zoals je zelf al aangeeft de Danish Gold, misschien een aanrader voor volgend jaar als je beweringen waar blijken te zijn dat ik alleen maar rot aan het kweken ben.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus kan je net zo goed een nederwiet soortje pakken zoals je zelf al aangeeft de Danish Gold,

 

Sorry hoor maar wat kan jij slap lullen , Nederwiet Danish gold ?

Wel een leuk topic als je wil lachen

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

spelfout, bedankt voor jullie begrip. <_<

 

VERBETERD:

 

Dus kan je net zo goed een nederwiet soortje pakken "OF" zoals je zelf al aangeeft de Danish Gold,

Share this post


Link to post
Share on other sites

oohww jooeehhooeehh!!

tim,waar ben je man?

heb je al een soortje aan zaden of stekken kunnen bemachtigen?

de langste dag is alweer voorbij,als je nog wat wilt doen,moet je nu wel beginnen hoor.

ik zit hier vol smart te wachten op wat komen gaat :lol:

tot laters dan maar?

 

grtzz,indoflow

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...