Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kite

zonde

Recommended Posts

http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland/aid83...ntage-ooit.aspx

 

09:26 Het gerecht heeft in het West-Vlaamse Zandvoorde, nabij Ieper, in de loodsen van een landbouwer een gigantische cannabisplantage ontdekt. Het gaat zelfs om de grootste in ons land ooit. Bij maximaal gebruik zou de plantage jaarlijks 8 miljoen euro kunnen opbrengen.

 

Het gerecht was een onderzoek naar de verdachte activiteiten van de boer begonnen nadat hij te lijf werd gegaan door enkele brutale overvallers. Alles wees namelijk in de richting van een afrekening in het criminele milieu.

 

De boer had amper inkomsten. Toch leefde hij erg rijkelijk.

 

"We vonden er de grootste professionele cannabisplantage die ooit in België werd ontmanteld", klinkt het. Op de boerderij wordt er nu verder gezocht naar geld, documenten en computerbestanden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

was dat die die een eindje terug in het nieuws was en die niet wist waarom hij aangevallen was? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je met "een tijd terug" verwijst naar een weekje gelede, neen dan is dat niet dezelfde persoon

die van een week gelede is "aangevallen" ( want zelf dit is ondertussen niet zeker meer) terwijl hij zijn kind aan een kinderdagverblijf afzette :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

neen niet een week geleden,

ergens in maart kan wel, heb ff de bron nagegaan

 

dacht dat de man op zijn land aangevallen was, het was in de media gekomen en hij had geen vermoeden waarom of wat.. aah t'kan best mijn geheugen laat me ook af en toe wat in de steek héhéhé

 

ihaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand nog iets van Deffy gehoord? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die had het het ook over "groot" denken, dat is hier zeker van toepassing.

In het het 18:00 uur nieuws op BRT hadden ze het netover 125.000 planten als ik het goed gehoord heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok, ik had het op de juiste man, herken hem :D

te gek, ik vond het toen al verdacht..

 

die brazilianen hebben 1 ding zeker gedaan...

 

potten gevuld héhéé

 

aah.. nix aan te doen hy had ff beter moeten weten enja, 1000 spreekwoorden héhé

ihaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ongeveer 15 000 planten :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze mag gaan boeren in merksplas :P

 

 

 

Nooit jou rijkdom tonen kan wonderen doen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
hadden ze het netover 125.000 planten

 

Correct! :P

 

Ongeveer 15 000 planten :(

 

 

Incorrect :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

07/06/2009

In twee loodsen had Patrick Lagrou 125.000 cannabisplantjes staan.

 

Landbouwer verdient fortuinen met cannabis

Grootste cannabisplantage ooit ontdekt in landelijk Westhoekdorp

 

ZONNEBEKE - Het gerecht heeft in het West-Vlaamse Zandvoorde de grootste cannabisplantage ooit in België ontdekt. Het zou gaan om 125.000 cannabisplantjes.

Buurtbewoners van de boerderij in Zandvoorde, een deelgemeente van het West-Vlaamse Zonnebeke, zagen vrijdagnamiddag hoe een helikopter een uur lang op vrij lage hoogte boven het bedrijf en de omgeving bleef cirkelen. Maar niemand kon vermoeden dat het parket op het punt stond een industriële cannabisplantage te ontmantelen.

 

Toen de speurders binnenvielen op de boerderij, was landbouwer Patrick Lagrou (50) niet thuis. Bij zijn thuiskomst zou hij nog verontwaardigd gereageerd hebben dat onbevoegden zijn erf hadden betreden, maar hij werd meteen in de boeien geslagen. Ook zijn echtgenote Maria werd gearresteerd, samen met drie Braziliaanse arbeidskrachten die op het bedrijf aanwezig waren.

 

Vrijdag en gisteren doorzochten speurders de woning, alle loodsen en de terreinen. Naar verluidt zouden er meerdere dozen met duizenden briefjes van 50 euro gevonden zijn.

 

De boerderij is helemaal omheind om pottenkijkers buiten te houden. Achter de woning werden in de loop der jaren zeven grote loodsen gebouwd. Twee ervan, samen goed voor een oppervlakte van 2.400 vierkante meter, stonden vol cannabisplantjes bij de inval. Er was ook een complete installatie aanwezig om de 125.000 plantjes in de beste omstandigheden te kunnen kweken.

 

De drugsboer was allesbehalve geliefd in de buurt. 'Ik ken hem maar al te goed', zegt burgemeester Dirk Cardoen van Zonnebeke. 'Je bleef beter uit zijn buurt. Er werd over hem gepraat in Zandvoorde. Hij viel op door zijn luxueuze levenswandel. Dat riep vragen op.'

 

Patrick Lagrou begon 25 jaar geleden als elektricien op zijn hoeve. Hij bouwde in de loop der jaren diverse stallen en loodsen achter de boerderij. Een tijdlang kweekte hij slachtkippen. Nadien werden de loodsen ook gebruikt als opslagplaats en voor het drogen van stro.

 

Buren vonden het vreemd dat Patrick Lagrou de jongste jaren een indrukwekkend wagen- en machinepark kon uitbouwen, met dure auto's, quads en landbouwtractoren. 'We vermoedden al langer dat er een en ander niet pluis was', klinkt het in Zandvoorde.

 

Burgemeester Dirk Cardoen: 'Hij had recent nog een tractor gekocht van 175.000 euro (7 miljoen Belgische frank, nvdr.) . Hij reed ook rond in een gepantserde wagen.'

 

Lagrou had ook een stroomgenerator staan, waarmee hij zowat het hele dorp van elektriciteit had kunnen voorzien. Die diende om zijn cannabisplanten dag en nacht te verlichten en te verwarmen. Op die manier vermeed hij argwaan bij de elektriciteitsmaatschappij. De stookolie om die generator te doen draaien sloeg hij op in een reusachtige tank en de brandstof kocht hij aan op naam van kennissen.

 

Het parket van Ieper wil voorlopig nog geen commentaar geven bij de grote vangst. Maandag zal het meer details bekendmaken.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook dochter cannabisboer Lagrou aangehouden

 

In de zaak van de enorme cannabisplantage die eind vorige week werd ontdekt in het West-Vlaamse Zandvoorde (Zonnebeke), heeft de onderzoeksrechter een zesde verdachte aangehouden.

 

Het gaat om de dochter van de landbouwer op wiens bedrijf de plantage was geïnstalleerd. Dat zegt het parket van Ieper maandagnamiddag op een persconferentie. Eerder waren ook al de landbouwer en zijn echtgenote aangehouden, net als drie Brazilianen die illegaal in ons land verbleven en op de plantage waren tewerkgesteld. De zes riskeren celstraffen van tien tot vijftien jaar.

 

Exuberante levensstijl

Het parket van Ieper startte een tijd geleden een financieel onderzoek naar de handel en wandel van Patrick Lagrou (50), een landbouwer uit Zandvoorde. Aanleiding was de exuberante levensstijl van de man, van wie nauwelijks was geweten waarmee hij zich professioneel bezighield.

 

Donderdag 4 juni werd tijdens een huiszoeking het complete domein van Lagrou uitgekamd. De speurders troffen daarbij een bijzonder professioneel ingerichte cannabisplantage aan, in twee verschillende loodsen.

 

Netwerk van gangen

Een ingenieus netwerk van gangen achter voorraden gestapeld hout en stro onttrok de plantages aan het zicht van eventuele bezoekers. Op zowat 2.500 vierkante meter stonden 17.500 cannabisplantjes in alle fasen van de groei. Drie Brazilianen waren in één kweekkamer bezig met de oogst van een verse lading cannabis. Volgens het Ieperse parket was Lagrou "al minstens enkele jaren bezig, met een geschatte jaaropbrengst van 5 miljoen euro".

 

Wapens, 500.000 euro cash en 3 Audi's

Tijdens de huiszoeking werden ook wapens aangetroffen. Goed verstopt in dozen vonden de speurders ook 500.000 euro cash. Enkele exclusieve voertuigen, waaronder een Audi R8, een Audi RS4 Quattro en een Audi S3, werden in beslag genomen.

De zes verdachten worden beschuldigd van het verbouwen van cannabis, het bezit en de verkoop ervan.

 

Als verzwarende omstandigheid wordt in acht genomen dat ze beschouwd worden als lid van een criminele organisatie. De zes riskeren celstraffen van tien tot vijftien jaar. (belga/mvdb)

08/06/09 17u27

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites
Deze mag gaan boeren in merksplas :)

 

 

 

Nooit jou rijkdom tonen kan wonderen doen :)

 

 

Ik denk dat die wel heeeel snel weer rondloopt,het zou dom zijn als je dan geen geld meer hebt om een superadvocaat te hebben...

Mja

 

 

Wat me zo opvalt is dat ie een stroomgenerator heeft gebruikt,hoe zijn ze ze het dan te weten hekomen vd plantage??

 

Dus is het toch wel best mogelijk om een stroomgenerator te gebruiken zelfs voor kleinere:-) kweekjes..laat ons zeggen 20 lampies ofso????

gr

medi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel simpel..

Een tegenwoordige land/tuinbouwer, heeft het niet ruim meer.. In tegendeel zelfs.

Deze man had meer dan een tegenwoordig land/tuinbouwer kan hebben aan mooie spulletjes.

Plus als je dan als politie een kijkje gaat nemen in de boekhouding, zul je er achter komen dat de man helemaal geen mooie spulletjes kon/kan kopen..

Dus hoe komt deze man aan deze mooie spulletjes.

 

Er bestaat ook nog verraad, wat daar denk ik een grote rol speelde.

Jaloerse buurt bewoners die zich ook afvragen waar het geld vandaan komt.

 

Of had deze man het gewoon niet goed gedaan, en is er een keer een heli over heen gevlogen ?

 

Er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom hij kon opgeworden.

 

En ik blijf het zeggen, ik vind het goed dat de grote jongens zeker mensen zoals dit worden gepakt.

 

Materialisme is iets wat ons opgelegt is en waar we ons aan toe geven want waarom zou je een dikke auto willen en zoveel geld dat je alles kan ?

Maar wel met een wietkweek zitten die zo groot is waar je u tegen zegt ?

 

Ik zelf dus mijn persoonlijke mening is dat je geen dikke spullen nodig hebt om jezelf goed te presenteren.

En ik weet ook wel dat de gehele samenleving materialistisch is ingesteld, maar daarom moet je trots zijn op je zelf als je die verlangens niet heb en het puur doet voor hobby en de koste om het te halen te besparen.

 

Daarom zeg ik, maak 5 planten legaal en uberhaupt de wietverkoop dan heb je er zeker weinig tot geen last meer van.

Maar nee dat doen ze niet, dus ze creeren mensen die dit soort dingen opzetten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

uuh ja... Waarom niet?

Je kan er ook 1 lamp op aansluiten als jij dat wilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Home | Regio | Ieper

Uit in Ieper

 

 

15/06/2009

 

Drugsboer behandelde Brazilianen als slaven

 

 

IEPER - De drie Brazilianen die illegaal op de cannabisplantage van boer Patrick Lagrou in Zandvoorde bij Ieper werkten, werden behandeld als slaven. Jales Pereira, Luciano Ferreira en Rodrigues Junior La Cruz werden in Amsterdam geronseld. Meteen na de aankomst in Zandvoorde moest het trio zijn gsm's afgeven. Ze werkten zeven dagen op zeven en werden in een loods ondergebracht waar ze alleen over een wastafel en een matras beschikten. Intussen tekent Thomas Gillis als raadsman van Lagrous dochter Céline beroep aan bij de Kamer van Inbeschuldigingstelling (KI) tegen de verdere aanhouding van zijn cliënte, omdat de huiszoekingsbevelen onwettig zouden zijn. De reden of het type misdrijf waarvoor de huiszoeking plaatsvond, stond niet vermeld. Wellicht sluiten de andere verdachten zich daarbij aan. De kans bestaat zo dat de zes op vrije voeten komen. (mty)

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom hou ik toch nog een beetje van België :rofl

 

El Fish <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

haha

Citaat:

Verdediging verwijt speurders 'onwettig huiszoekingsbevel' <_<

 

Die man wordt een held als hij nog vrijkomt ook. (wat zeer onwaarschijnlijk is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...