Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Cannalytics profiles

Recommended Posts

Zo dan! De eerste stap om op een publiek forum het profiel van cannabissoorten vast te leggen :)

 

In samenwerking met Alpha Nova uit Wageningen gaan we zoals reeds eerder werd aangekondigd cannabis testen met de Cannalytics test. Met deze test krijg je een soort DNA van je wiet te zien, met een goede indicatie van de sterkte in procenten. Bij Alfa Nova worden duizenden profielen opgeslagen om een databank hiervan te vormen. Het doel is uiteindelijk om te zien welke combinatie van werkzame stoffen het beste past voor medicinaal gebruik bij specifieke klachten.

 

Over de Cannalytics test (die al weer even op de markt is) en de uitvinder er van, Ronald Glas, binnenkort wat meer.

 

Om een goed profiel te kunnen opstellen zijn de kweekomstandigheden ook van belang, want deze hebben een grote invloed op het resultaat. Ook de kweekomstandigheden worden daarom opgeslagen bij het profiel. Zo zal dus op den duur ook zichtbaar worden welke methode succesvoller is, zelfs soortafhankelijk.

 

Volgens mij zijn we het eerste forum dat de kans krijgt om dit te gaan opzetten, met veel dank aan Alpha Nova, dat ons alle test kits ter beschikking stelt! :(

 

Dan is het gelijk maar eens tijd om jullie voor te stellen aan onze nieuwe laborant, gifmenger, amateurspringstofdeskundige (3 x woordwaarde) en mad scientist Kees The Mad ^_^. Hij zal de tests gaan uitvoeren. We hebben er voor gekozen om dat door één persoon op één plaats volgens een strikt protocol uit te laten voeren. Zo krijgen we goed vergelijkbare resultaten.

 

We wensen Kees veel succes toe met zijn nieuwe functie als genenbewaarder :(

 

De eerste schreden....

 

Jawel.. ze worden zaterdag de 13e gezet. Een kleine selectie breeders en growers krijgt dan een volledige instructie en demonstratie van het protocol om inzicht te krijgen in het proces en de interpretatie van het resultaat. Geen lichte kost! Maar goed, weet dat we er mee bezig zijn... De laatste uitnodigingen gaan overigens morgen pas de deur uit, er is maar een heel beperkt aantal plaatsen zoals je zult begrijpen.

 

Verslag hiervan binnenkort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uniek wat hier gaat gebeuren.

Een wereldprimeur zover ik weet.

Ik heb er veel zin in :( .

 

het forum rules!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een voorproefje van wat wij straks moeten ondergaan :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voel me vereerd...

 

Kees. :( :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha, krijgen we eindelijk echte info over turbo-THC oftewel THCV. Ben je al begonnen, Koele :( Kees?

 

BTW: Is dat Ronald Glas in het filmpje? Zo te zien wel een echte blower!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het doel is uiteindelijk om te zien welke combinatie van werkzame stoffen het beste past voor medicinaal gebruik bij specifieke klachten.

 

Geweldig initiatief. Ik kan misschien als een enorme zeur gaan overkomen nu, maar dit geeft alleen maar een profiel van (een aantal) cannabinoiden, niet van alle werkzame stoffen in cannabis. Een volledig en accuraat beeld zal je dus nooit krijgen, vandaar dat ik ook voorstelde om (ook) met een GC/MS te gaan werken, krijg je alles in beeld. Valt thuis natuurlijk niet na te bootsen en te vergelijken, maar kheb toch liever een volledig beeld als deze resultaten (semi-)wetenschappelijk gebruikt gaan worden.

 

Zat een beetje te denken aan die Greenhouse resultaten, terpenoiden, flavonoiden, etc.. Als we daar nou meer gegevens over hadden, perfect, zou veel opheldering kunnen geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben blij het allemaal van dicht te kunnen meemaken.

Heel bewonderenswaardige initiatieven die door de wietforum crew ondernomen worden.

Wietforum is misschien kleiner dan de internationale (engelstalige) fora, maar door alle testen en projecten ligt de informatieve waarde veel hoger.

 

Bravo!

 

:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weetje in a sky of cannaa....

Grootse plannen krijgen eindelijk vorm.

Geen dolende in de woestijn opmerkingen meer....

geen loze kreten.

Geen woorden maar daden.

 

Ik ben superbenieuwd hoe ver we dit karretje gaan trekken......

 

Ik heb zin om alweer een velletje vol te blaten met mogelijkheden,

maar ik hou het netjes...

 

 

i'll be here,

machtige groetjes Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super interessant, succes met de tests.

lekker lezen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dit is een geweldig initiatief!!! :( Zou ook eens mooi zijn om de profielen van een aantal landrassen te zien ivm THCV, CBD. ^_^ Ik dacht trouwens dat keesthemad alleen een medisch student was. :)

 

@blowmonkey

Ik begrijp wat je bedoelt, maar het wordt een beetje een duur grapje als je GC/MS gaat gebruiken.De methode dunnelaagchromatografie kan al een duidelijk beeld geven welke Cannabinoide duidelijk aanwezig is.Hoe groter de spot hoe meer van de stof.Het is wel zo dat je met GC/MS duidelijk de percentages kan berekenen.

Terpenenonderzoek moet je wel met GC/MS doen om een duidelijk beeld te krijgen, dat is niet mogelijk met TLC.Flavonoïdenonderzoek is al in het verleden gedaan.Ik heb daar nog onderzoeksresultaten van liggen ergens.

 

Namaste :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

GC/MS is mooi, staat ook op mijn verlanglijstje...

 

Bij de cannalyse zit wel een stukje terpenen en flavonoïden dacht ik...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
GC/MS is mooi, staat ook op mijn verlanglijstje...

 

Voor Sinterklaas!!!! :(

 

Namaste :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vette shit jongens!

Jullie beroven mij echt van m'n vrije tijd, maar erg vind ik dit natuurlijk niet.

 

Vooral cool dat dit iets unieks is. Was me er nooit echt over bewust dat de cannabinoiden(=goed?) buiten thc, cbn en cbl(? Ben de 3e waarmee ik 'bekend' was vergeten -.-') ook veel uitmaakten.

 

 

Dus als ik het goed begrijp, worden er strikte kweekschema's aangehouden, alles in een log en de wiet/hasj/whatever uiteindelijk naar KeesTheMad gestuurd die het allemaal onderzoekt en ook dit opschrijft en dat komt dan in de database? Of gaat Kees uiteindelijk alles doen? Dus dan zou het zegmaar 2-mss 3 soorten per jaar uitvoerig getest kunnen worden?

 

Nogmaals, superinteressant!

 

Mvg,

LeVeL

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Guys,

 

Het is de bedoeling dat we gewoon door testen, er zullen wel wat kleine veranderingen plaatsvinden natuurlijk maar veel veranderd er niet qua testen, er wordt alleen meer getest... Dus wordt het nog leuker. Van iedere test is natuurlijk een A en B kant. Van beide kanten is het de bedoeling dat er een sample van komt. Deze worden dan getest door de cannalyse en er komt natuurlijk een rookverslag van + foto(s)...

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Zou er ook geen test kunnen plaatsvinden naar de gevoeligheid per soort voor mycotoxine-besmetting???? :(

 

Namaste :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.vicam.com/products/mycotoxin.html

 

Dittem ?

 

Kees.

 

//Het gen voor gevoeligheid zoeken zou ik écht met liefde doen, maar sorry, ik heb geen 2mln euro en een heel lab ter beschikking... Ik moet het met een iets kleiner lab doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Ik heb het niet over genenonderzoek, want daar lopen de kosten een beetje erg op.Het is wel nuttig om gewoon met een simpel mycotoxine testkit ook dit soort stoffen te meten.

 

Voorbeeld 1 van Health Canada

 

Artikel over besmetting met micro-organismen van wiet.

 

Namaste :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

even een paar zaken over Cannalytics. Die test niet alleen THC, CBD etc. Er zijn nog veel meer stoffen die aangetoond worden. We testen niet op verontreiniging etc. noch gaan we nieuwe testen ontwikkelen, we gaan de Cannalytics gebruiken voor heel specifieke testen volgens een strak protocol. We gooien niet zomaar ieder wietje door een cannalyse en het is ook geen service van Wietforum aan de leden om dat te doen. Kees gaat ook niet lekker zitten freaken met testjes (want die kosten een tientje per stuk! Rekening man :D ) maar we gaan echt een goede selectie maken van projecten die we willen documenteren.

 

Dat er in de toekomst ook andere testen aan de orde zullen komen ligt in de lijn der verwachtingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is dus niet zozeer het testen op zich,

maar de data die daar uit komen.

En dan heb je een houvast

om te kijken of er een gelijke werking te beschrijven is onafhankelijk van de gebruiker.

Want de gegevens zijn prachtig,

maar om het naar de gebruiker toe terug te kunnen koppelen,

daar zouden de ware kracht van de gegevens echt bruikbaar zijn.

 

 

groetels Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

He W en kornuiten,

Ik vind al die nieuwe ontwikkelingen hier op het forum veelbelovend en wil hierbij ff likken: complimenten!

~ Wietforum for president ~

JF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wf breaks the barrier.

Not the biggest,but the best :P

:D

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

weet je wat wij nou zo leuk zouden vinden? Als de shop de wiet krijgt aangeleverd compleet met cannalytics analyse en profiel, kweekmethode etc. Maar bovenal: een advies voor medicinaal gebruik! De koffieshop wordt dan de apotheek :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Van veel Nederlandse soorten zal de Cannabinoiden profiel grotendeels hetzelfde zijn, vanwege het ontbreken van het Bd/allele, die weer verantwoordelijk is voor het CBD-gehalte.Enkel het gehalte aan THC zal bij de soorten verschillend zijn.

Het zou leuk wanneer je ook soortjes neemt waar bepaalde landrassen in gekruist zijn, zoals de Chineze hybrides (CBD???) van White Tooth of die ik nu van Weetje heb gehad de Early Lesotho (THCV????).Het is maar een gooi!!!!

 

Profiel van de terpenenonderzoek die in het verleden in Zwitserland gedaan is.

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ronald heeft al heel wat verschillende soorten voorbij zien komen hoor :D - ook landrassen zijn aan bod gekomen. In doe toekomst zul je die ook kunnen gaan vergelijken met je eigen testen. Zelf testen kan natuurlijk ook al, ze zijn gewoon te koop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mooie eerste stap tot standaardisering van genetica.

We kunnen er alleen maar meer van opsteken :(

 

Ik vermoed wel een heleboel zware kost om de oren te gaan krijgen in deze sectie :D :P

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...