Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kasperfish

Outdoor: gaatjes in bladeren + kleine beestjes

Recommended Posts

hallo,

 

enkele van mijn outdoor planten hebben beestjes onderaan het blad. Spint is het niet want die knagen geen gaatjes in het blad. er zijn trouwens ook geen webjes te vinden. nu denk ik aan bladluizen maar deze soort is mij dan wel onbekend. wie weet wat het is en/of wat er tegen te doen.

 

gallery_20003_7907_686107.jpg

 

thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt op vraatschade van rupsen.. Lijkt wel of er ook wat gele eitjes onder het blad zitten?

 

Zal wel loslopen, de meeste problemen met insecten buiten lossen zichzelf (de natuur) wel op..

Share this post


Link to post
Share on other sites

die gele eitjes dat je ziet zijn eitjes met pootjes!!!! ik weet zelf niet wat het is vandaar mijn vraag hier. Wat voor beestjes zijn dat... ik weet dat de foto niet echt heel duidelijk is maar misschien herkent iemand dit.

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites
die gele eitjes dat je ziet zijn eitjes met pootjes!!!! ik weet zelf niet wat het is vandaar mijn vraag hier. Wat voor beestjes zijn dat... ik weet dat de foto niet echt heel duidelijk is maar misschien herkent iemand dit.

 

cheers

 

 

Spint

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel zeker dat dit spint is?

 

Als dat zo is heb ik hetzelfde... :D

 

Ach, ik heb in ieder geval de nodige bestrijdingsmiddelen klaar liggen hier.

Masai van Bayer en Plant Vitality plus van BAC + heb ik ook nog een algemene biologische ongedierteverdelger.

They call me te Terminator... :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

neen mijn beestjes zijn zeker geen spintmijten!!

vandaar dat ik het hier vraag op het forum... spint herken ik heus wel.

 

btw, heb er niets aan gedaan aangezien ze buiten staan in volle grond. de beestjes blijven slechts zitten op enkele bladeren.

 

cheers

Share this post


Link to post
Share on other sites

104600290.jpg

Kan je dit aanraden helpt vrijwel tegen alle beestjes.

En is 100 % biologisch

 

Heb het zelf bij intratuin gehaald,maar zou overal wel te verkrijgen zijn.

 

de geconcentreerde versie kost 10E is genoeg voor 9 liter..

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar jij net een foto van laat zien is tegen luizen, wat je wel kan doen is spruzit pakken, ook van ecostyle; die is bijna tegen alles.

 

 

'Spruzit is een plantaardig bestrijdingsmiddel tegen alle bijtende en zuigende insecten zoals luizen, rupsen en kevers. De werking van dit product is gebaseerd op natuurlijk pyrethrum, waarvan de activiteit wordt verhoogd door piperonylbutoxide. Spruzit is een zeer effectief en agressief werkend middel. Bovendien kent het een snelle werking en een wachttijd van slechts 2 dagen.'

 

gr. Fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb precies hetzelfde probleem! het blad waar ik die gele "eitjes" ondervond heeft een witte punt top. Is dit spint kan iemand me verder helpen alvast bedankt! ik heb de eitjes eronder uit gehaald !! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...