Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

killerweed

Eigen kruising

Recommended Posts

Geachte lezer,

 

Ik zal eerst even een inleiding formuleren alvoor ik mijn vraag stel.

 

Afgelopen jaar had ik 2 soorten plantjes in mijn tuin staan. Een vrouwelijke mooie flinke "Early Bud" en een mannelijke Lowryder. het stuifmeel van de lowryder heeft de Earlybud bereikt. Dit was niet volledig het plan, maar uiteindelijk zat ik met 100 zaadjes tussen mijn toppen. Ik dacht dat er niks van zou uitkomen, nadat ik er 20 tussen watjes had gelegd zo'n 3 maanden geleden en er niks gebeurde.

 

Enkele dagen hierna plante ik er gewoon een stuk of 40 in de tuin om te kijken wat er zou gebeuren. Omdat ik geen last wilde hebben van vogels, veel regen e.d had ik stukje folie erover heen gespannen. Ik had er weinig vertrouwen in maar uiteindelijk zijn er zo'n 25 opgekomen. Enkele hebben het niet overleefd maar er staan nu zo'n 16 aardige plantjes in de tuin, waaronder een aantal mooie sterk uitziende.

 

Nu natuurlijk nog de vraag, nou hier komtie.

 

Is het mogelijk dat na een enkele kruising van deze 2 soorten een stabiele kruising onstaan is, en ik hier rookbare wiet van af kan krijgen? Is dit eerder door iemand gedaan?

 

Ik hoop dat jullie mijn vragen kunnen beantwoorden, meningen delen, en mij eventueel tips kunnen geven.

 

Met vriendelijke groet

 

Killerweed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk, het is zelfs mogelijk dat enkele ook zullen auto floweren, net als pappie. Sommige kruizen worden niks, sommige zijn heel mooi, en de meeste word gewoon iets wat tussen de ouders in zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt, ik geloof namelijk ook het geslacht van de grootste al te kunnen zien, vrouwtje zoals ik het denk te zien. Bladoksels lijkt witte haren te hebben :(

 

mvg

 

edit: is er bij een eigen kruising grote kans op hermafrodieten, of valt dit wel mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo! weer even een update!

 

Ik heb van alle planten die ik had de grootste en mooiste uitgekozen en overgepot naar hun definitieve pot, 3 staan er ook in volle grond naast elkaar.

 

Maar nu had ik een vraagje:

 

Doordat ik een eigen kruising heb gemaakt weet ik niet veel over de eigenschappen e.d maar nu ik het geslacht ben gaan zien heb ik gemerkt dat ik alleen maar vrouwelijke eigenschappen heb gezien.

Nog geen 1 mannelijk fenotype. Dit zijn nu 9 planten in totaal, die naar mijn idee allemaal witte haren in hun bladoksels hebben. Is er een kans dat dit misschien herma's worden? Of heb ik gewoon geluk met mijn planten?

 

Als iemand hier antwoord op zou kunnen/willen geven, bij voorbaat dank!

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij dien je het gewoon aan te kijken. alles wat je vraagt zou kunnen maar de praktijk zal het uitwijzen. maar lijkt me wel erg leuk wat je nu in de tuin hebt.

 

suuk6!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hé Killerweed!

 

Ten 1e natuurlijk: FOTOOO'SSSS (we komen hier niet om te lezen ;) )

 

Ten tweede: waarschijnlijk heb je geen herma's. Er is natuurlijk altijd wel kans op, maar ik schat in dat je weinig gevaar loopt. Je hoort het wel vaker met eigen kruisingen hier op het forum, maar vaak is dan een vrouwtje bestoven door een herma (al dan niet bewust gestresst/behandeld tot het worden van een herma). Bij jou was het gewoon doodnormale mannetje-vrouwtje bevruchting, dus waarschijnlijk hele normale kindjes.

 

Ten derde: in de F1 van een kruising (dat is wat jij nu hebt), komen autoflowereigenschappen normaliter niet te voorschijn (uitzonderingen daargelaten). Maar jouw kruising is een mix van early en autoflower, dus vandaar dat je er grotere kans op hebt.

 

Ten vierde: Het zou natuurlijk het aller leukste zijn wanneer je 1 mooi mannetje over zou houden en daar het (volgens jouw criteria) mooiste vrouwtje mee bestuifd. Je kunt dan selecteren op opbouw, 1e bloeiverschijnselen, kleur, geur, bladvorm etc etc. En je nieuwe soortje geef je dan nog een mooie naam en klaar is killer. Bud-rider, of low-bud of small-butt.... of natuurlijk gewoon killerweed :rolleyes:

 

Zooo, weer genoeg getypt. Puntjes 5 t/m 8 zijn voor de volgende keer :rolleyes:

 

Groetsels

 

EmTee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, Jah je zou het killerweed moeten noemen..

 

Nu alleen nog meer een Thc percentage van 40% en je bent klaar :rolleyes: .

 

Margoed, ik denk zel dat je gewoon geluk hebt.. Of niet goed gekeken. Zeg maar wat er uit komt... Kan ik eens kijken of ik dat ook met 1 van mijn LR's ga proberen.. ;)

 

En foto's ja.

Succes,

 

De groeten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ digibetic: Jaa ik ga het gewoon aankijken, vanaf wanneer zou ik het kunnen zien mocht het een herma zijn?

 

@ EmTee: Haha, het zou super zijn als ik alleen vrouwtjes had op 1 na inderdaad, heb ik volgend jaar ook wat:P

als k tog gek bezig ben, laat ik dan maar gelijk het volgende vragen: zou het kunnen dat ik gewoon

feminized seed heb gekweekt?xD mochten écht alle planten vrouwtjes worden is het wel gek want, die

kans is tog klein dat je alleen vrouwtjes heb?

 

@jurjenvg: Jaa, mocht het zo uitkomen ga ik het uiteraard wel zo noemen:P dan nog die 40% THC fiksen, en

hoppa:P ik heb goed gekeken, dat wel, maar ik weetniet wanneer een herma zich laat zien.

 

Foto's gaan er komen als ik een camera tot mijn beschikking heb. Ik kan helaas niet foto's van alle planten nemen, omdat ik ze zelf niet heb, maar een stuk of 5-6 moet lukken:) de grootste zitten nu rond 1 meter hoogte en zijn ook flink breed, waardoor ze in elkaar groeien. Ik was namelijk iets te laat met het verplaatsen naar andere plekken, maar dit moet wel loslopen!

 

 

Groeten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja om uit 40 zaden,

alleen maar vrouwen over te houden is wel wat verdacht.

Als het vorig jaar een herme bestuiving was kun je nu dus vrouwelijk zaad hebben( met risico op herma, )

Het ijkt mij dan minder zinnig om er mee door te gaan veredelen.

 

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...