Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Vercetti

reacties gevraagd XXL tent en onderdelen

Recommended Posts

Wat vinden jullie van de volgende opstelling voor 5 Silver Haze dames in aarde:

 

XXL tent Secret Jardin 240 x 120 x 200 (300E)

 

elektriciteit:

2x 600 watt ELT met philips lampen en standaard kap (2x 75E)

Relais wordt zelf gemaakt.

 

afzuiging:

1000 m3 carborigional filter (170E)

1500 m3 softbox met rubbers weegt bijna 29kg (houten frame) (200E)

Sono 10 m akoestische slang (50E)

2x verloop 254 (softbox) naar 160 tent (20E)

 

voeding voor aarde:

5x 35 liter potten

Hypro voeding Terra

Wortel stimulator 1-3 wkn

PH - groei

PH - bloei

 

Combo- meetapparaat voor pH, EC, TDS en °C (170E)

smc digitale automatische controller

extra folie (ruitjes) 70m2 t.w.v. 160-220E

(men zegt onzichtbaar, helaas niet kleiner te verkrijgen)

 

mijn vragen:

Hoe is de verlichting in verhouding met de 5 dames en afzuiging? voldoende?

hebben de standaard lampenkappen voldoende lichtopbrengst of zijn B.A.L. lampen beter ivm lumen of HPS of bijv. Adjust kappen

van 160mm carborigional naar 254mm afzuiging, is dat geen probleem?

Is deze afzuigings verhouding met auto controller aan te raden i.c.m. 2x 600 en 5 dames en zou deze fluisterstil moeten zijn?

is de voeding ok?

ELT aanschaffen ipv Philips omdat de behuizing ELT behuizing beter en dicht is?

Over de Secret Garden zegt men dat deze al folie heeft, verstandig om nogmaals ruitjesfolie te gebruiken?

Hoelang groei en bloei? hoe hoog moet de water en binnen temperatuur zijn?

PH 7.1 naar 5.8?

streefgewicht 1kg

 

Thanks B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAI!

 

 

Haze moet ongeveer 12 weken groeien en 2 weken bloeien, of is het nu omgekeerd ^_^ :D

 

de luchtvochtigheid hangt infeite al af van als je zaailingen gebruikt of stekken , bij stekken moet de luchtvochtigheid redelijk hoog liggen in het begin (80%) en éénmaal in de bloeifase per week 10 % afbouwen tot je op 40 % zit,bij zaailingen steekt het minder nauw omdat deze makkelijker water kunnen opnemen door hun inmiddels goed ontwikkeld wortelsysteem ! :(

 

 

de rest van de vragen laat ik over aan andere gebruikers want zo pro ben ik namelijk niet voor die afzuigingvragen enzo :)

 

 

grtz :(:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi hoi,

 

persoonlijk vind ik dat je het vrij groots aanpakt voor slechts 5 mooi pure sativas. wat ik zou doen is er nog enkel bij zetten (aangezien je tent toch meer dan groot genoeg is. ik zou ook zeker Scrog methode gebruiken.

En pas maar op met silver haze, het is van de pure sativa soorten, die vrij lang doorgroeit in de bloei.

Dus volgens mij kun je met die opstelling( ikzelf kweek in een 80x80x160 en ik zet meestal 5plantjes onder 400w en dat gaat al vrij goed) veel meer plantjes zetten (tenzij je dat niet wilt).

 

ahja 1laatste dingetje, 35liter potten???als je erover nadenkt kan je indien je een ScroGje zet je pakweg 15potten kunt zetten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor beide reacties.

 

@mann, thanks voor de reactie. Ik zal het idd in de gaten houden 80% en dan per week 10% afbouwen :(

De eerste keer worden het stekken in een scrogg opstelling.

 

@Optical,

Je hebt idd helemaal gelijk, maar ik blijf graag binnen het gedoogbeleid. Het moet wel zo leuk blijven dat als je met je hobby wordt geconfronteerd

dat ze niet eens een verbaal kunnen opmaken. Ik zou PP-er graag willen evenaren door ook met 5 dames zo'n opbrengst neer te zetten, dat vind ik het leukste van onze hobby. Je moet de dames dus goed verzorgen :( en je moet je af en toe wel een pimp voelen :)

 

Hoe groot werden jou dames onder 1x 400?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn sativa's werden(na 1week onmiddelijk in de bloei) tot 60-70cm-85cm. maar deze waren sommigen wel getopt. 3dames

mijn indica's (na 3,5week in bloei) ongeveer 80-90cm.4dames+ een lowryder#2 van 90cm

 

ik kan niet zeggen wat de opbrengst per m² is. maar sativa's brachten uiteindelijk 230gr op voor 3dames.

Voor de indica's kan ik niet zeggen wat de opbrengst is dan moet je nog enkele maanden wachten, het uiteindelijke gewicht is pas bekend wanneer gecured.

 

mijn sativa's waren wel geen pure sativa's zoals die van u maar eerder 90-10 en ik heb geen twee lampen.

jou plantjes moet je dan rekenen dat je kindjes 30cm van de lamp afblijven (liefst) en pak nog eens 25cm? voor de potten dan kunnen je kindjes tot 1,4-1,5m hoog worden. denk dus dat je qua voorgroeien best 2weken de tijd neemt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...