Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

mrvandenburg

Igrow in de fik

Recommended Posts

dan brandvertragend,jij je zin.kheb doc zelf met een aansteker op die folie gezien en no vlammetje.maar daar ging het niet om.als je goed had gekeken was het een reactie op die plasticstokken.

verder is er in je tentje net zoveel brandbaar als in elk ander hok.dus gaat ook weer nergens over.als je de buitenwandenwegneem blijf er hetzelfde over,uitgezonderd de igrow,waar de vsa en al in je kast aanwezig zijn.

 

twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, thermohard & thermoplast, gips, mineriet, een aansteker of een turbine!? Natuurlijk geen vlammetje.

 

Er hoeft helemaal niks brandbaars aan een binnentuin te zijn als de bouwer weet waar ie mee bezig is. Veiliger dan een Igrow, zeker (mogelijk)! Duurder...hoogstwaarschijnlijk niet.

Maar wie neemt de moeite alle kennis te verzamelen om vervolgens te weten wat ie doet... of lult... nog brandweermensen op het forum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je bedenkt dat je met 2 lagen gips 60 minuten brandwerend bent voorkom je veel meer ongein.. Folies smelten nu eenmaal snel..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Potten ook :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu we toch even off topic bezig zijn...

 

hoe kan je een houten softbox brandvertragend maken? met zilverfolie uit de keuken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat heeft zilverfolie voor brandvertraging dan? Als je echt compleet veilig wilt zitten moet je er een brandklep in zetten (pas na je softbox) en de doos zelf inpakken met gips of steenwol. Het prijskaartje valt op zich nog wel mee: http://www.airflux.be/details.asp?language...roductID=221218

 

Het is belangrijk om alle punten waar er niet voor brand geisoleerd is goed in te pakken met steenwol of gips. Gips moet je opletten dat de ophanging niet los kan laten (bijv. hout aan de binnenzijde waarop het vastzit wat wegbrand, dan heb je ook niets meer aan je gips). Ronde buizen enz. zou je het makkelijkst in kunnen pakken met steenwol.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:D super tip zeg !! die klep

 

gebruik je het zelf ook?

 

heb je fotos van de ingepakte ventilator?

 

gr

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee gebruik het zelf niet, heb ook geen kast thuis :D

 

Wat ik zou doen is gewoon de 50mm. steenwol om je leidingen vastmaken met een brandwerende bevestiging (vragen bij bouwmarkt, er zijn best veel verschillende), dan nog een brandwerende schuim voor de randjes te dichten.

 

De doos van je ventilator kan je op dezelfde manier inpakken, dus steenwol eromheen, vastmaken en afschuimen. Een makkelijkere optie bij die box is misschien om er gewoon 2 lagen gipsplaat op te plakken met brandwerende bevestigingsmiddel, al moet je dan weer meer materialen in huis halen.

 

Als je echt helemaal compleet wilt wezen zijn er ook nog dingen zoals de randen van je deur uitrusten met een strip die opschuimt zodra het boven een bepaalde temp komt.. Veel dingen qua brandwerendheid gaan mis op de naden..

 

Je kan het zo goed doen als je zelf wilt, er gaat alleen wel steeds meer werk inzitten. Ik denk je met een rookmelder, brandblusser en kast van gips al 90% van de gevaren beperkt hebt, de overige 10% zit hem in de naden enz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben terug uit het altijd gezellige brabant, ben niet naar Best geweest.....het was veel te warm en de kinderen, waren veel te leuk bezig in de Efteling.

Ik ben dus ook niet bij Igrow geweest....had er geen zin in...

 

mijn laatste advies, in dit topic.......neem nooit alles aan voor waar, zorg dat je alles goed hebt geinstalleerd...check het regelmatig...Brandblussers, KOOP ZE HET IS EEN MUST!

 

 

 

Final note: Ik vind ze nog steeds mooi die Igrowkasten. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Igrow zou gewoon niet zo lullig van die cheape onderdelen erin moete pleuren en dan beweren dat het allemaal veilig is. Zoals Whazzup(toch?)al zei is 1/1000 VSA's dan 1/500 I-Grows. Met zo'n cijfers zou ik mij niet veilig voelen. Zeker niet als ik kinderen had.

 

I-Grow, we weten allemaal dat jullie ook meelezen, neem is wat verantwoordelijkheid en gebruik degelijke materialen, en degelijk gemonteerd ipv VSA's op mdf! Voor 2000 Euro mag dat wel! Vinden jullie dat te veel gevraagd, -edit-

 

Als maker van een product dat veilig claimt te zijn, hoor je niet te besparen op veiligheid van dat product!!!!!!!!!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is het geen idee om vloeibare brandvertrager overal overheen te spuiten?

Is watervast en zorgt ervoor dat niks meer fikt en ook nog eens transparant en geurloos.

Zelfs gordijnen fikken/smeulen niet/nooit meer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan alle lezers van dit topic,

 

Ik zou kunnen beginnen met “wij van I.G.S.” maar dat klinkt zo formeel he? We zijn nou eenmaal geen megabedrijf en ik wil niet dat dit een promo praatje lijkt…

Ik ben Ingrid en werk ruim 4 jaar in Best, bij I.G.S. oftewel iGrow.

Ben ook degene die gereageerd heeft op mrvandenburg zijn verhaal.

Ik ben me rot geschrokken wat sommige mensen hier durven te verkondigen zeg….Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik al een tijd niet meer online was geweest ( en we zitten hier dus ook echt niet stiekem mee te lezen en in ons vuistje te lachen hoor…)

 

Het lijkt nu op dit forum wel of wij een of ander massa productiebedrijf zijn,met als enig doel mensen geld afhandig maken en ze dan te laten stikken en dat beeld klopt echt helemaal niet! En daarom wil ook effe het een en ander kwijt!

Allereerst: Wij zijn een kleinschalig productiebedrijf dat kasten maakt die gebruikt KUNNEN worden om wiet in te kweken. Kunnen is met hoofdletters omdat het nou eenmaal op het randje van legaal/illegaal is om er wietplanten in te zetten . En wij als bedrijf ook niet mogen “aanzetten tot” …

Om zo veilig mogelijk te verbouwen,wat mijn baas dus SUPERBELANGRIJK vindt, is onze kast ontwikkelt met ingebouwd brandblussysteem.

Het senior model en de junior is door TNO goedgekeurd als brandveilig !!

Het testrapport ligt voor iedereen ter inzage hier op de zaak! Dus voor iedereen die twijfelt over de brandveilgheid: Kom langs en laat je informeren !

Het probleem is alleen dat als wij enorm gezeik krijgen met TNO als wij hun naam gebruiken door middel van stickers of reclame. Ze hebben destijds wel de duizenden euro’s aangenomen voor het testen van onze modellen, maar zodra zij vinden dat ze geassocieerd worden met wietteelt, krijgen wij een horde advocaten op ons dak! Vandaar dus de tekst “erkende instanties”op onze site!

 

Achteraf gezien heb ik inderdaad misschien wat formeel gereageerd op de mail van vandenburg. Maar ik heb in al die jaren nog nooit zo formeel met onze klanten gecommuniceerd, daar zijn wij het bedrijf helemaal niet naar…Dat moeten mensen toch weten die hier ooit komen of zijn geweest!

Omdat wij service dus wel degelijk hoog in het vaandel hebben staan, geloof het of niet, gaan wij ervan uit dat mensen contact met ONS opnemen als er een probleem is. Meeste mensen bellen of komen langs. Ik snap dat als je verder weg woont dat je dat dan niet 123 doet maar toch, mensen komen hier van heinde en ver, en is de moeite ook wel in een geval als dit,lijkt mij…

Zonder al te veel publiekelijk uit weiden op vandenburg z’n verhaal, wil ik nog wel even kwijt dat wij nog steeds echt niet de beroerdste zijn om mee te denken over een oplossing voor een 5 (!)jaar oude kast die maar 4 keer gedraaid zou hebben…

Graag persoonlijk contact vandenburg ( is toch niet heel raar of wel?? )Bel me of geef me je nummer zodat ik jou kan bellen…ingrid@igrow.nl

 

Ik ben niet bepaald technisch onderlegt(vrouw..;0) daarom kom ik een andere keer terug op die CECLA trafo´s (die we overigens al heel lang niet meer gebruiken)en dat MDF verhaal….weet ik te weinig van en er momenteel niemand aanwezig om daar goed antwoord op te krijgen.Een ik kon niet wachten om toch alvast iets te reageren voordat we dadelijk een item zijn in TROS RADAR …

In ieder geval heb ik mijn hart ook een beetje kunnen luchten want het gaat me ook echt aan mijn hart als mensen rare dingen beweren over ons bedrijf! Het zal ongetwijfeld onmogelijk zijn om iedere klant tevreden te stellen of te houden ( met name KEES want het gaat wel erg ver om mijn baas een afgefikt huis toe te wensen,vindt je niet?)

 

Wordt vervolgt….

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik ben niet bepaald technisch onderlegt(vrouw..;0) daarom kom ik een andere keer terug op die CECLA trafo´s (die we overigens al heel lang niet meer gebruiken)en dat MDF verhaal….weet ik te weinig van en er momenteel niemand aanwezig om daar goed antwoord op te krijgen.Een ik kon niet wachten om toch alvast iets te reageren voordat we dadelijk een item zijn in TROS RADAR …

In ieder geval heb ik mijn hart ook een beetje kunnen luchten want het gaat me ook echt aan mijn hart als mensen rare dingen beweren over ons bedrijf! Het zal ongetwijfeld onmogelijk zijn om iedere klant tevreden te stellen of te houden ( met name KEES want het gaat wel erg ver om mijn baas een afgefikt huis toe te wensen,vindt je niet?)

 

Wordt vervolgt….

 

Het was niet Kees maar ik, en aangezien jullie de CECLA trafo's uit de lijn gehaald hebben neem ik mijn woorden terug. Was er me niet van bewust dat jullie ondertussen iets aan het probleem gedaan hadden, en kan soms nogal overdreven reageren bij THC tekort :)

 

Wel vind ik dat er bij gevallen als dit, waarbij jullie weten dat er problemen zijn met sommige cecla's, de eigenaars van de Igrows die nog wel uitgerust zijn met cecla's, te laten weten via de site of iets dergelijks dat deze trafo's problemen kunnen veroorzaken en ze te verzoeken deze te vervangen, al dan niet met tussenkomst van het bedrijf. Misschien dat hier naar de toekomst toe aan gewerkt kan worden, tis maar een idee..

 

Ben benieuwd naar het MDF verhaal iig.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het senior model en de junior is door TNO goedgekeurd als brandveilig !!

Het testrapport ligt voor iedereen ter inzage hier op de zaak!

 

Ik vondt het al raar dat de TNO sticker verdween van de kast,

Zou het niet handig zijn die rapporten hier te plaatsen.

Van de advocaten heb je dan geen last want het is geen reclameuiting hier op het forum maar

een reactie op een vraag om informatie.

Ik vindt het in iedergeval een goed idee van jou om zelf hier te reageren. :)

 

Greetz

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

zit er geen verschil tussen testen en goedkeuren? en dan nog...op basis van welke criteria? vsa voor 3 jaar ? bv

 

"getest door de nederlandse bond van huisvrouwen" wil nog niet zeggen dat het goed was...

 

overigens heb ik zakelijk weet ik niet hoeveel "certificates" ( die voor een bv bank(garantie) wel tellen) maar waar ik me billen niet mee wipe....

 

Alle spullen die gemaakt/bewerkt zijn in bv China komen met certifikaat, maar wil nog niet zeggen dat alles goed is...

 

zelf beoordelen is altijd beter..

gr

Carpe_diem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het goed is gaat het om een TNO keuring.

In deze rapporten staat de criteria.

Het plaatsen van deze rapporten zou dus duidelijkheid veschaffen.

Dan kan je namelijk toch wel aannemen dat de producent zijn best gedaan heeft om een veilig apparaat uit te brengen.

Dat het af en toe misgaat is heel naar maar ook een vliegtuig stort wel eens neer.

De manier waarop het bedrijf met deze gevallen omgaat is bepalend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel vind ik dat er bij gevallen als dit, waarbij jullie weten dat er problemen zijn met sommige cecla's, de eigenaars van de Igrows die nog wel uitgerust zijn met cecla's, te laten weten via de site of iets dergelijks dat deze trafo's problemen kunnen veroorzaken en ze te verzoeken deze te vervangen, al dan niet met tussenkomst van het bedrijf. Misschien dat hier naar de toekomst toe aan gewerkt kan worden, tis maar een idee..

 

 

Die trafo's gebruiken wij al jaren niet meer. Dus de kast van vandenburg is ook inderdaad jaren oud is.

Je moet ook een beetje kunnen begrijpen dat het voor ons niet te controleren valt of die kast in 5 jaar maar 4 keer heeft gedraaid. Het is ook niet zo dat wij ervan uit gaan dat onze klanten niet de waarheid vertellen hoor maar ff voorbeeldje: Als jij 5 jaar geleden een mobieltje hebt gekocht waar 1 jaar garantie op zit en je gaat morgen naar de winkel met het verhaal dat je 't ECHT pas vorig jaar voor het eerst aan hebt gezet en dat ie nu AL kapot is..of je effe een nieuwe kan krijgen......

Ik ga maandag ff overleggen of het mssn een idee is om het TNO rapport online te knallen...Ik snap zowiezo niet dat er mensen op dit forum zijn die bij ons een kast kopen( hoop geld) zonder blijkbaar te weten hoe 't bransblussysteem werkt..... dat wil je dan toch weten?? Er is altijd wel iemand aanwezig die je dat haarfijn kan uitleggen....anyway mensen niet druk maken he...het is WEEKEND !! Stressen is voor doordeweeks...nu lkkr jointje draaien....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wel vind ik dat er bij gevallen als dit, waarbij jullie weten dat er problemen zijn met sommige cecla's, de eigenaars van de Igrows die nog wel uitgerust zijn met cecla's, te laten weten via de site of iets dergelijks dat deze trafo's problemen kunnen veroorzaken en ze te verzoeken deze te vervangen, al dan niet met tussenkomst van het bedrijf. Misschien dat hier naar de toekomst toe aan gewerkt kan worden, tis maar een idee..

 

Ben benieuwd naar het MDF verhaal iig.

 

Je quote me op dit stuk NLxxxMeisxxxNL, maar de uitleg die eronder staat heeft niks te maken met het wel of niet waarschuwen van gebruikers van jullie product (die met de oude trafo's dus) dat ze de trafo's moeten vervangen. Geef eens een antwoord op het stuk dat je quote.

 

Hoe staat het met de TNO keurings rapporten online te zetten?

 

Je bent nog steeds welkom met je MDF verhaal overigens, wil de uitleg graag horen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit echt nergens over gaan..

Eerst fikt er bijna een hele kast af met jullie "blussysteem"

En nu na weken komt er een vrouwtje van igrow hier forumleden gemoedsrust inpraten?

let wel!.. jullie veredelde plastic tuinkast is gewoon een klote product voor die 2100 euro.

 

Waarom zouden mensen nog zo'n ding willen aanschaffen?.. de growshops uit de buurt willen niet eens meer zo'n ding verkopen...

 

 

Het is keer op keer de dans ontspringen en bijdehand reageren op een mail als er een levensgevaarlijke situatie is ontstaan door jullie tuinkast.

 

 

 

Denk er maar goed over na, eerlijkheid duurt het langst B):verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@peridan: vind het gemoedsrust inpraten ook nog eens beetje flauw gedaan, word er een quote van mij geplaatst, ontwijken ze het punt dat ik aanhaal compleet en is er 2 weken later nog steeds niet op ingegaan en is er ook niks meer aan verduidelijking gegeven.

 

Kom op NLmeisNL, of je baas als die hier ook zit, leg het nou eens haarfijn uit hoe het zit met die mdf montage en die TNO keuring, is het nou enkel de blusapparatuur die gekeurd is of ook werkelijk de kast?? en het waarschuwen van kopers van een oude kast wil ik ook nog wel een staartje aan zien komen.

 

edit: die "nu lkkr jointje draaien" vond ik overigens ook nogal overkomen van doe maar rustig, het is zo erg niet, terwijl affikkende growkasten zekers wel erg zijn..

Share this post


Link to post
Share on other sites

verstand heb ik er niet van maar als de kast al 5 jaar oud is vertrouw je dan blind op dat bluspatroon? blusapparaten dienen normaal gezien toch ook gekeurd en vervangen te worden? en zeker op een plek waar het om de 12 uur koel en dan weer warm/heet is voor zo'n ding.

 

bedoel er alleen maar mee dat er wel degelijk een deel 'eigen verantwoording' aanwezig is. en blijf het heel erg vervelend vinden wat er gebeurd is natuurlijk. gelukkig is het zonder al teveel kleerscheuren afgelopen en is er ook geen brandweer iod bij geweest. het begrip dient hier van beide kanten te komen en zoals ik al eerder reageerde: beide partijen zullen er tevreden uit komen dus hou communicatie open ook als het even wat stroever gaat.

 

suuk6 allemaal!

 

ps

erg netjes van Ingrid om met persoonlijke titel te reageren waaruit blijkt dat ze erg begaan is met de klant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heen en weer getyp om een forum komt niet echt tot een oplossing....wanneer je bij Igrow persoonlijk langs gaat zullen ze je zeker helpen met een oplossing....en je krijgt er ook nog koffie :verrygood

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Digibetic, Er is zeker een deel "eigen verantwoording" maar je kunt gewoon niet ontkennen dat igrow in het verleden flink heeft zitten adverteren als zijnde: TNO gekeurd, brandveilig en top opbrengsten.

 

Erg vreemd allemaal als blijkt dat deze kasten bij het inschakelen oplichten alsof het kerst is.. Het TNO stickertje verdwijnt, blijkt dat er goedkope "butget" elektronica op een mdf plaatje word gebruikt, en als klap op de vuurpijl het hele systeem niet fuctioneerd als het misgaat.

 

 

Er word hooggehouden dat je juist dit product moet kiezen als je voor veiligheid gaat, waardoor het plastic tuinsetje 2100 euro moet kosten terwijl het niet waar is.

"gezellig"Koppie koffie drinken bij igrow staat haaks op de bedrijfsfilosofie als je het mij vraagt.

 

@kutvogel: Duidelijk ff een jointje draaien... Dat staat lekker proffesioneel als je word bloodgesteld aan vragen naar aanleiding van een levensgevaarlijke fout. :verrygood

 

Bijna netzoiets als een bankbediende die achter haar bureau ff een halve liter bier opentrekt als je komt vertellen dat je zojuist geskimmed bent.

 

Kom op zeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Erg vreemd allemaal als blijkt dat deze kasten bij het inschakelen oplichten alsof het kerst is.. Het TNO stickertje verdwijnt, blijkt dat er goedkope "butget" elektronica op een mdf plaatje word gebruikt, en als klap op de vuurpijl het hele systeem niet fuctioneerd als het misgaat.

 

TNO sticker zou verdwenen zijn omwille van dat TNO niet in verband zou willen gebracht worden met igrow. Twijfelachtig op zn minst.. Vind het ook niet erg duidelijk hoeveel nu werkelijk gecheckt is door TNO, enkel het blussysteem of ook de hele kast.. Of helemaal niets?

 

Dat het systeem niet werkte had te maken kunnen hebben met de leeftijd van het systeem, vraag me dan ook af hoe lang zo'n systeem goed hoort te werken volgens de makers van dat systeem (de blusbuisjes dus) en zeker, zoals digibetic al zei, in combinatie met de temperatuursverschillen die dagelijks voorkomen in onze hobby.

 

Keuringsrapporten van TNO zouden hier wel wat duidelijkheid in kunnen scheppen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

In de showroom van I grow heeft een tijd een bovenkant van zo'n kast gestaan die tijdens het draaien kortsluiting kreeg en werd geblust door het blussysteem....dus het werkt wel degelijk.

Ze hebben iig een blussysteem aangebracht in hun kast.....dat kan je van 99% van de kwekers niet zeggen.

 

Wat denk je van die tentjes...brandveilig???

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...