Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hupla

test: Advanced Nutrients vs BAC

Recommended Posts

ola!!

Ici Hupla :wacko:

Zoals beloofd de battle of the bottle -test!! Ik heb van de testcomissie de organische lijn toegewezen gekregen.

THNX hiervoor dudes (advanced aswell) !!:wacko: Ga mijn best doen voor jullie (voor mezelf altijd iets meer dan)

 

Ik heb mijn "kweekverslag" op het internationale gedeelte van ons mooie forum staan dus als mensen het gedetaileerder willen volgen dan kan dat op :OPENGROW

 

Ik ben hier alvast gestart met het verslag. Ik ga het hier op wietforum iets zakelijker houden qua report maar dont worry!! Ook hier ga ik mijn best voor doen!

 

So here is the deal:

 

Ik ga 3 kuipen(+90 liter) in mijn net geen m2 hokkie proppen.

De strain wordt: Puss kush,,,,,,,,,niet echt een opbrenger maar met wat training wel te doen!! (en de smoke die eraf komt is goddelijk heftig hehe)

 

1 kuip krijgt de bijna volle dosis tabs,,,,,opgekrikt met de BAC schimmels.

Mochten er tekorten of wat dan ook zich voordoen dan ga ik dit proberen op te vangen met de lijn van bac .

Tuurlijk krijgen ze zo om de twee weken wat van Sannie's bacto B)

 

Kuip 2 gaat de oude stijl in,,,,dus zonder tabs, met BAC schimmels.

Hetgeen wat ik ga gebruiken en daarvoor ook altijd al deed van BAC:

  • Groei
  • Bloei
  • final solution
  • En natuurlijk de bacto van Sannie weer .

Ook heb ik nog wel wat extra spullekes ter ondersteuning uit de BAC lijn ,,,so no worry's on that part!

 

De 3de kuip gaat de lijn van Advanced Nutrients op zich krijgen.

Deze kwam zaterdag binnen.....ik zal in mijn volgende post hier meer over toelichten (zover ik kan)

 

well cheerio!!

Hupla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ellodio alweer!!

Hier Hup met de organische lijn van Advanced Nutrients.

 

med_gallery_22_873_804255.jpg

Met deze flessen zou ik een gehele ronde mee kunnen draaien al staat er in hun "schema" dat er nog 4 flessen en 1 pak poeder nodig zijn.

De Organic B = vervangen door de B52 fles.

Groeivoeding ervan (iguana grow) ben ik nu achteraan aant gaan,,,,ik had besteld maar deze was niet op voorraad.

 

B52

gallery_22_873_3030.jpg

B-52 geeft planten een enorme energiestoot door het metabolisme te vergroten en het bevordert de opname van voedingsstoffen door natuurlijke hormonen en vitaminen te verschaffen die planten nergens anders vandaan kunnen halen. B-52 is ideaal voor gebruik in hydrocultuur, aarde en veenmos of een willekeurig ander medium. In reservoirs, als bladspray of als afzonderlijk voedingssupplement, kan en moet B-52 gedurende de volledige levenscyclus van een plant worden gebruikt, vanaf het begin als zaadje of stekje tot de oogst.

 

Iguana bloom

gallery_22_873_29235.jpg

 

carboload

gallery_22_873_356.jpg

Afgeleid van zowel eenvoudige als complexe koolhydraten die exact overeenstemmen met het koolhydraatprofiel van een plant, is dit product ontwikkeld om de opbrengst tijdens de cruciale bloeiperiode, wanneer planten hun koolhydraatreserve verbruiken om vruchten te produceren, sterk te bevorderen.

 

piranha

gallery_22_873_9851.jpg

Dr. Hornby's Piranha Beneficial Fungi is een perfecte aanvulling op Dr. Hornby's Voodoo Juice. Terwijl Voodoo Juice de wortelzone koloniseert met nuttige bacteriën, koloniseert Piranha de wortelzone met 24 nuttige schimmels. Deze schimmels bevatten 8 soorten trichodermia en 16 soorten endo- en ectomycorrhiza. Trichodermia zijn zeer agressieve kolonisatoren die de wortelmassa vergroten en buitengewoon effectief zijn tegen wortelrot, pythium en phytophtora. De mycorrhiza schimmels scheiden krachtige chemicaliën uit die minerale voedingsstoffen oplossen, water absorberen en de werking van ziekteverwekkers in de bodem vertragen. Ook binden zij gronddeeltjes zodat deze een doorlaatbare structuur vormen. Mycorrhiza kunnen het oppervlakte van de wortelmassa doen toenemen met 700%. Zowel de plant als de schimmels hebben baat bij deze symbiotische relatie. Uit wetenschappelijk onderzoek is gebleken dat de opname van voedingsstoffen en water door planten toeneemt en dat de weerstand tegen een breed scala aan bodemziektes en extreme omstandigheden wordt vergroot. Planten groeien uitbundiger en behoeven minder intensieve verzorging. Het mycorrhiza netwerk is het originele world wide web.

 

gallery_22_873_8389.jpg

Voodoo Juice is samengesteld door twee onderzoekers en bestaat uit een vloeibare oplossing van vijf microbenstammen, waarvan er één een stikstofbinder is. Deze microben vestigen zich in het wortelsysteem van de plant en vergemakkelijken de omzetting van organische en chemische voedingsstoffen. Voodoo Juice is geen mycorrhizaal mengsel. Elke vier liter bevat 200 miljard microben die voedingsstoffen omzetten in biobeschikbare vormen en een explosieve groei van het wortelstelsel stimuleren (tot maximaal 90% meer wortelgroei dan bij de controleplanten in de test), waardoor planten beter in staat zijn essentiële voedingsstoffen en vocht op te nemen.

 

gallery_22_873_5173.jpg

SensiZym, met een stabiele houdbaarheidsduur van 18 maanden (in tegenstelling tot concurrerende samenstellingen), is een superconcentraat van meer dan 80 enzymen, die ieder een specifieke functie vervullen in de verbetering van de groei van de plant en het wortelstelsel. Sommige enzymen helpen het water te katalyseren en vergemakkelijken de gang van elementen naar bepaalde locaties. Andere enzymen versnellen het regulerende proces van de plant of helpen bij de celdeling. Wat enzymen in luttele seconden of minuten kunnen, duurt bij normale plantfuncties dagen of weken. Concurrerende producten bevatten 12 enzymen of minder. De activiteiten van SensiZym beslaan bovendien drie vlakken meer dan de naaste concurrent. SensiZym breekt dode wortelmassa's, zetmeel, koolhydraten en voedingsstoffen af. Daardoor wordt de groei van de plant versneld en de aanwas van heilzame bacteriën bevorderd. Concurrerende enzymenproducten breken uitsluitend dood wortelmateriaal af. SensiZym katalyseert echter de totale ontwikkeling van plant en wortel.

 

Next up the BAC range!!

 

ff verder met mijn hokkie.

 

Cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites

de show kan beginnen want Hupla is binnen B)

 

succes

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olla,

 

Ziet er goed uit HUPLA!

 

Ben onder de indruk van dit project. Zie er naar uit!!! :D

 

Leo :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola all!!

Het heeft even geduurd maar ben er toch mee bezig,,,,,,,,,,,,damn stekken kregen maar geen wortels!!!!

med_gallery_22_659_598312.jpg

Ik heb nog ff getwijfeld om er toch madonna's in te gooien :)

 

Het hokje

med_gallery_22_873_1831975.jpg

med_gallery_22_659_739720.jpg

Hehe ik heb al lang mijn eigen pvc luchtverdeelslangen :)

 

de tubs

med_gallery_22_873_1097372.jpg

 

 

I present to you all, the strain of the test: LA PURE KUSH a.k.a PUSS KUSH

Ik heb haar 1 keer hiervoor gedaan en was verbaast door de smaak. Het is geen megaopbrenger maar de qualiteit van de smoke maakt het weer helemaal goed !!

med_gallery_22_332_1335513.jpg

Ze doet er een 9 weken over dus heb in de TAB-TUB , een the one (yes lucky hupla, THE ONE) erbij gezet. Deze staat te reveggen , bloeit snel is me opgevallen, dit moeilijke dametje.

med_gallery_22_659_775017.jpg

 

Ik heb de stekken ff laten wennen aan de grond(2 daagjes) met wat wortelstimulator voordat ze in de bakken gingen.

med_gallery_22_873_1094434.jpg

med_gallery_22_873_18745.jpg

 

De tab/tub krijgt een paar keer wat stimulator maar zal al snel overgaan naar water.

med_gallery_22_873_30888.jpg

 

De bac/tub gaat ook wat stimulator krijgen en gaat daarna over op BAC /groei. (niet te veel tho,,de grond is ook slightly gevoed )

med_gallery_22_873_1456493.jpg

 

De AN/tub krijgt eerst wat B52, dan wat voodoo juice en de dag daarna de piranha poedermix. Daarnaast ga ik vandaag eens op shop om te kijken of er ergen iguana bloei voeding staat..

med_gallery_22_873_10443.jpg

med_gallery_22_873_371953.jpg

 

 

Op opengrow heb ik een beetje hulp van de mannen van advanced , dus ik hoop op meer tips over het voeden etc..

 

dus hupla is on it!!

more on OPENGROW TESTS

 

groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor elk zijn eigen natuurlijk

maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat de mens het nog altijd niet beter kan dan de natuur

 

ik verwacht dat de advanced nutrients het beter gaan doen

of het zijn geld waard is...

 

misschien de hormonen en enzymen alleen, die kunnen volgens mij nog wel helpen als je bodemleven al optimaal is

zonder ideaal bodemleven geen ideale voedselopname en is extra hormoon/enzymes geen redmiddel

Share this post


Link to post
Share on other sites

oi bogeuh!!

Ik kan wel gissen naar wat je precies bedoeld,,,,,,,,maar kom op verschillende verklaringen uit dan.

Misschien kan je jezelf iets meer toelichten ?

 

Het is ook duidelijk met advanced nutrients dat het bodemleven geactiveerd moet worden en geactiveerd moet blijven.

Met BAC idem en de tabletten genieten ook van een aardig leventje in de aarde.

 

Op moeder natuur ben ik natuurlijk jaloers hehe ,,,tis de beste leermeester die je kan hebben,,,,tis alleen jammer dat zij nooit geen nutes uitgebracht heeft in een flesje :)

 

Over dat Advanced het beter gaat doen: we gaan het zien aan deze test.

Bac en tabletten waren al bekend bij mij,,,,,,,,,,,,,,ik ben verkocht aan organisch kweken iig.

 

 

cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites

net hetzelfde als ze met banaan doen

 

ethyleen is een plantenhormoon

spuiten ze op groene onrijpe bananen voor ze de container ingaan

 

dan heb je tegen dat ze hier zijn met de boot rijpe bananen

 

bon, het hormoon doet zijn ding wel, de bananen rijpen, in een container, kun je denken wat een zongerijpte banaan geeft

 

 

 

planten werken ook niet als dieren (groeihormoon), die kunnen zich dood eten, plant hangt af van zijn wortelstelsel

wat dus inhoud dat het een bepaalde hoeveelheid aan voeding kan opnemen en het daar dan mee moet doen voor die dag

geef je hormoon, dan kun je de plant wel in een bepaalde richting forceren, maar dan heeft het minder energie voor andere taken

en wegens het belang van het wortelstelsel is dat bij mijn weten het enige hormoon dat regelmatig gebruikt wordt

Share this post


Link to post
Share on other sites

he man leuke test,

 

k ga je in de gaten houden.

 

alleen vind ik wel daje dan ook de gehele lijn van BAC moet gebruiken

(sannie, sponsor die jonge eens wat spullen, of wil je dat bac het aflegt tegen Adv. Nutes?)

maargoed al doe je het niet hup... toch een leuke test <_<

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij gebruikt ook niet de hele lijn van Advanced Nutrients. <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook wel benieuwd naar advanced

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola !!

leuk dat jullie ff binnenpoppen :rofl

De BAC lijn gaat zoveel mogelijk gebruikt worden , BK. Ik zal de beschrijvingen van de week ook even hier in de topic gooien enzo.

 

Heb nog een upgrade/update:

med_gallery_22_873_173123.jpg

 

 

Hoop dat ik hem kan gebruiken deze zomer(tis een 600),,,want damn ik verwacht HITTEGOLF.

 

vanavond ff wat pica's trekken weer <_<,,,hoop dat alles een beetje recovered is :rofl

Mocht je ze al eerder willen zien ik zet ze vanavond denk ik eerst op :opengrow

 

cheerio!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Al een tijdje gebruik ik Seaweed extract van Advanced Nutrients en persoonlijk ben ik daar heel tevreden over, want ik zie de planten heel goed en snel wortelen.Ik heb dan ook de andere producten van de organische lijn van Advanced Nutrients besteld, die we maar gebruiken.

 

med_gallery_16467_6951_488880.jpg

 

Namaste <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola elmanito!!

Yes, ik zou graag ook meer ervan gebruiken. Misschien komt er de komende tijd gewoon telkens een flesje bij dan :lol:

 

Wel, ik heb een niet al te lekkere start maar ik was ook diegene die de Puss kush zonodig moest zetten :D

Puss a.k.a "LA pure kush" is een moeilijke dame!! Moeilijk wortelen,,,strekken,stressen en alles erbij zit in haar genen hehe

Ik denk dat het lange wortelen ook een behoorlijke tik voor de dames was.

De SFV OG kush is nog erger hierin, dus ben blij die niet gezet te hebben.

Zodra de puss zich lekker voelt is het op zich nog wel te doen,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,daar zit ik op te wachten dus :P

 

De BAC-tub doet het op dit moment het beste!

med_gallery_22_873_483680.jpg

 

alle clones zijn er ongeveer even groot ingegaan behalve in de TAB-tub.

Hier heb ik het meest vertrouwen in dus heb hier de zwakste clone en de reveggende "the one" ingezet.

med_gallery_22_873_562041.jpg

 

De Advanced-tub is moeilijk te beoordelen. 1 clone slaat aan als een trein en de andere heeft er even over gedaan en heeft wat in te halen.

 

als een trein:

med_gallery_22_873_680498.jpg

 

achteraankomertje:

med_gallery_22_873_1568302.jpg

 

Ik heb voorzichtig getopt bij een aantal en ga van de week op het gemakje de dames in shape trainen.

 

well more on: OPENGROW

 

cheerio!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog mooie nieuwe pics voor je vrienden op wietforum? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehe!!

Voor mijn vrienden?? ALTIJD!!

Ik loop op opengrow iets voor op de updates dus zal eens een speedversion hier maken ook!

 

Eerst heb ik de planten gebogen etc om de hoogte verschillen in toom te houden maar dit werd een beetje te gek op den duur.

Dus heb ik mijn netje tevoorschijn gehaald om een soort scrog te maken. Helemaal scroggen durf ik niet want de zomers zijn vreselijk hard on me en een

airco zit nog even niet in het vooruitzicht (maybe).

Dus ik probeer toch wat airflow in het geheel te houden.

 

De puss is een gevoelige dame met kuren dus ook het "scroggen" beantwoord ze met stresssigns

med_gallery_22_873_1332805.jpg

 

Normaal gesproken was "the one" mijn moeilijkste dame maar de puss a.k.a la pure kush is toch een graadje erger.

"the one"in de tab-tub:

med_gallery_22_873_1814618.jpg

 

Op 6 juli ben ik 12/12 gegaan!!

Ik had een nieuwe lumatek 600 met lumenswitch dus die heb ik er boven geslingerd. Lets hope the temps stay good (op het moment toppie met dit weer)

 

Op 8 juli :

 

the one en een achtergebleven puss kush:

med_gallery_22_873_1165257.jpg

 

Deze dames krijgen alleen water en eens in de 2 weken bacto

 

the advanced-tub:

med_gallery_22_873_1535113.jpg

 

Na 12/12 geef ik nog een dikke week groeivoeding en ga daarna over op de bloeivoeding. (1 a 2 ml per liter)

 

 

the bac- tub:

med_gallery_22_873_1611168.jpg

 

overvieuw:

med_gallery_22_873_170292.jpg

 

 

Ik heb de mazzel dat de mannen van advanced af en toe eens binnen poppen om wat advies te geven want tis een hele puzzel vindt ik met die nutes.

Op het moment geef ik op advies van hun:

2 ml iguana juice (dagelijks indien ze niet nuteburnen)

4 a 5 ml sensizym

5 ml voodoojuice (om de twee dagen op het moment)

0,6 carboload (ook bijna iedere dag)

0,2 a 0,3 gram piranha (eens in de week)

 

Met de B52 ben ik even gestopt (ook op advies),,,,,over 1,5 week begin ik hier op het gemakje weer mee.

 

 

well full report and more details on: OPENGROW

 

 

cheerio!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola vrienden van het wietforum :P

 

In de tweede week 12/12 aangekomen van de week en gaat op zich best lekker .

Het weer zit natuurlijk ook mee pour le indoor :rolleyes: De lumatek hangt nog lekker te draaien op't moment :P

 

Maare,pica's dan he:

 

Advanced nutrients TUB:

med_gallery_22_873_1460887.jpg

med_gallery_22_873_1350455.jpg

med_gallery_22_873_1039001.jpg

 

BAC TUB:

med_gallery_22_873_513752.jpg

med_gallery_22_873_1551524.jpg

 

 

en "the one" in de scheidsrechter bak:

med_gallery_22_873_976395.jpg

med_gallery_22_873_1145347.jpg

Damn San,,,wat is het toch een mooie plant!!

 

Een totaalplaatje:

med_gallery_22_873_136318.jpg

 

Well , full report on :OPENGROW

 

cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het ziet eruit als een gezond veldje. :rolleyes:

Ben benieuwd naar de uitslagen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuke test!

ben benieuwd naar die canadeeze voeding.

 

veel test fun toegewenst :rolleyes:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

oi doc & elmo!!

thnx for popping in :D

Het gaat achteraf toch nog redelijk in de tub test hehe,, Dag 17 van 12/12 vandaag!!

 

Wat pica's voor de liefhebbers.

Het volledige verslag staat op OPENGROW :P

 

De tab - tub met THE ONE:

med_gallery_22_873_1631838.jpg

 

de witte aanslag op de pica's zijn van de microsulfer ,,,,preventief nu het nog kon :P

Tis een echte beautyqueen ;

med_gallery_22_873_936900.jpg

 

De bac- tub met de 2 puss kush:

med_gallery_22_873_297815.jpg

 

de an - tub met ook 2 puss kush:

med_gallery_22_873_1396931.jpg

med_gallery_22_873_13552.jpg

 

more pica's op opengrow....

 

Binnenkort hier ook een sum up van hoe en wat ik met de nutes heb gedaan.

 

cheerio,

Hupla

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ola!!

Tijd om hier eens flink te updaten weer.

Zeker nu Opengrow down is...

 

DAG 35 (if i'm correct)

 

Het ging best lekker tot de hitte erin kwam. On the edge was het .

Ik ga de 400 morgen erin hangen want het weer is nu best te doen voor een indoortje.

week 3 overvieuw

med_gallery_22_873_1854689.jpg

 

 

The one kan het beste tegen de warmte en is een beauty aan het worden.

Het enige wat ze krijgt is water en eens in de twee weken bacto.... Till the end denk ik om het fair te houden.

week 3

med_gallery_22_873_1508694.jpg

med_gallery_22_873_78431.jpg

week 4,5

med_gallery_9016_2865_434087.jpg

man, do you believe she finishes in 8 weeks??

med_gallery_9016_2865_477430.jpg

med_gallery_9016_2865_1113453.jpg

 

 

 

 

 

De Bac tub doet wat ik gewend ben , op zich niet te hard starten maar opbouwend naar een lekker einde :wave:

Deze tub kan ook net iets beter tegen de warmte (wat op zich best meevalt, 3 uurtjes is het kiele kiele)

Op zich nog lekker green.

week 3

med_gallery_22_873_2088915.jpg

week 4,5

med_gallery_9016_2865_446327.jpg

med_gallery_9016_2865_968373.jpg

 

 

 

 

Op het gemakje werk ik (voor het eerst) zo'n beetje het schema van BAC af. Ik gebruik wel iets minder dan voorgeschreven. (zeker pk).

 

Dan hebben we de Advanced Nutes.

Het ging als een trein van start maar word nu toch wat geler qua blad en kan niet goed tegen de warmte denk ik.

(zie gekrulde blaren etc in week 4,5)

week3

med_gallery_22_873_1790578.jpg

week 4,5

med_gallery_9016_2865_179656.jpg

med_gallery_9016_2865_1708992.jpg

slightly strange tip?

med_gallery_9016_2865_694047.jpg

 

 

De geur is zoals Kees zegt wel heel erg zoet en sterk aan het worden . Misschien idd die carboload.

Ik ben gestopt met de b52 vanaf de dag dat ik 12/12 ging en heb dit een dikke 2 weken aangehouden voor dit weer op te pakken. Toen ben ik gestopt met de Voodoo juice en piranha.

 

 

more soon ,,,en op opengrow ook :)

 

cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er lekker uit.

Ben wel benieuwd naar de "zoete" geur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

komt helemaal goe doc :)

 

als testprovider tuurlijk,,,,,en als trouwe bezoeker hier :wave: , helemaal!!

 

cheerio

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...