Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Mooiweer

Vrijspraak schuldige hennepteler, Deventer

Recommended Posts

Deventer -

 

Hoewel de 44-jarige H.T. uit Deventer toegaf een hennepplantage te hebben gehad, sprak de rechter haar toch vrij.

Dit omdat een anonieme tip, onvoldoende reden was voor de politie om het huis van de vrouw zonder toestemming binnen te treden.

 

Ze zijn onrechtmatig bij u naar binnen gegaan. Als ze niet uw woning hadden betreden, had de politie niet geweten van de plantage. Omdat dit niet volgens de regels is gegaan moet ik u vrijspreken, ondanks uw bekentenis, zei de politierechter in Deventer.

 

De vrouw stelde een slaapkamer in haar woning vanaf 26 mei vorig jaar beschikbaar voor de teelt, om uit de financiële problemen te komen. Ruim drie weken later stond de politie voor de deur met een huiszoekingsbevel. De agenten troffen op een slaapkamer aan de achterkant van de woning 130 hennepplanten aan.

 

Tegenover de politie verklaarde de vrouw dat ze bijna uit de schuldsanering was, maar toen haar hond naar de dierenarts moest. kwam ze opnieuw in de problemen. Ze zag geen andere oplossing meer en stelde een slaapkamer van haar woning beschikbaar. Met twee oogsten zou ze uit de financiële problemen zijn. Maar de teelt werd nog voor de eerste oogst ontdekt.

 

T. wil niet zeggen voor wie ze haar ruimte beschikbaar stelde. ,,Er wordt gedreigd en dan zullen ze me wat aandoen." De vrouw gaf toe op de hoogte te zijn van gestolen stroom van energieleverancier Essent. De officier van justitie eiste dan ook een schadevergoeding aan Essent van 623,30 euro. Daarnaast een werkstraf van dertig uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van twee weken. Met als bijzondere voorwaarde reclasseringstoezicht.

 

De advocaat noemde de schadevergoeding voor de stroomleverancier onterecht, omdat zijn cliënt nog steeds 150 euro voorschot betaalt op haar energierekening, terwijl ze momenteel is afgesloten door Essent. ,,Mijn cliënt kookt op campinggas en heeft licht van kaarsen." De advocaat noemde het dan ook onredelijk als er geen compensatie mogelijk was. De officier van justitie was het hiermee eens. De rechter wees de claim van Essent echter helemaal af, omdat de vrouw werd vrijgesproken.

 

Bron

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nog een voorbeeld dat 0800-NSB niet heilig is, en sluit dit nieuws bericht mooi aan op het topic wat Doc een tijdje terug geplaatst heeft betreffende een tip aan M.

 

Link naar topic van Doc:

http://www.wietforum.nl/index.php?showtopic=55204&hl=Doc

 

 

Dampende groet,

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel erg kort door de bocht Chaosed....

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Chaosed, baan komt eraan ouwe kutrukker maak je geen zorgen.

 

Water geven voor Grijpink leek me wel wat.

 

ok ik moet zo voorkomen om 11.00 am, op de 22ste Mei ontving ik de dagvaarding te verschijnen.

Op 22 Mei ben ik naar de recht bank geraced, en heb daar meteen een verzoek tot uitstel aangevraagd. Stempel ontvangen en weer naar huis.

Gister toch nog op de laatste uren een advocaat gevonden, hij heeft ze gefaxed dat we niet in een bananen republiek wonen.

 

De bodem procedure is gestart, dit kan hier in Amsterdam 8 maanden duren.

 

HHYYYIIAAAAAAAAAA !!!

 

De meter is nog steeds niet geplaatst het NUON naait me ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo zo, iemand is snel op d'er teentjes getrapt.

 

Kut-rukker, da's wel heel appart.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Lekker een handige opmerking; baan zoeken werkt ook.De meeste bedrijven gaan of failliet of hebben een vacature stop.Bij de enkele bedrijven die wel mensen zoeken moet je bepaalde kennis in huis hebben.Trouwens planten telen is ook een beroep, of het nu cannabis is of iets anders, maakt niet.

 

Namaste B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is altijd werk, als iemand zegt dat ze geen werk kunnen vinden dan moeten ze harder zoeken.

 

Vette onzin, einde discussie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

chaosed, iets rustiger mag ook wel. Heetgeblakerd menneke. denk eerst na voor je wat zegt. je hebt geen idee wat je allemaal zegt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...