Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Adriaantje

2 maal 400 watt met een slimme meter!

Recommended Posts

Hallo allemaal :rolleyes:

 

Heb voor de lol om andere soortjes te testen op opbrengst en kweekmethodes 2 homebox tentjes opgezet.

Nu heb ik in alle 2 een 400 watt hangen. Die armaturen waar gelijk de VSA aanvast zit zeg maar. Heb me laten vertellen dat dat door een ingebouwde printplaat minder stroom gebruikt, en geen valse stroom terug geeft aan t net. Klopt dat eerste wat ik zeg? Begrijp namelijk niet hoe zon plaatje je rendement omhoog schroefd. . . maargoed.

 

Nu heb ik thuis (nieuwbouw) een zogenoemde slimme (digitale)meter. Kan ik dat doen zonder risico? wat geeft zon meter wel allemaal niet door en hoe geeft die alles door.. heb verhalen gehoord van GPRS en bekabeling van eneco die extra erbij ligt. En niet heel onbelangrijk.. Wat zou ik moeten betalen als ik die op nacht tarief draai die 2 lampjes?

 

Ben een beetje bang dat die meter t opmerkt ofzo.. 12 uur aan 12 uur uit enzo...

 

alvast erg bedankt voor jullie reacties...

 

groetjes

A3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een slimme meter "ziet" om de 15 minuten wat je verbruik is,

als je koffie gaat zetten, zien ze op welk tijdstip en de hoeveelheid stroom wat jouw koffiezetter gebruikt.

Een slimme meter "ziet" 24 uur per dag wat je aan en uit zet met de tijden erbij.

 

Ik denk als je gewoon je rekening betaald dat er niks aan de hand is.

Je bent gewoon een goede klant :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

 

Thanx man, Maar zien ze dat per direct... of pas als een mannetje de meter komt uitlezen???

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tegen het zien van een 12/12 piek kan je ze op verschillende tijden laten lopen...

En voor de kosten kijk je onder Extra bij de Stroomkosten-calculator.

 

En de gegevens worden afgelezen van een verzamelpunt, dus het is niet alleen zichtbaar voor en als het mannetje komt.

 

Groet

 

En lees de quote info ff B)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een slimme meter "ziet" om de 15 minuten wat je verbruik is,

als je koffie gaat zetten, zien ze op welk tijdstip en de hoeveelheid stroom wat jouw koffiezetter gebruikt.

Een slimme meter "ziet" 24 uur per dag wat je aan en uit zet met de tijden erbij.

 

Ik denk als je gewoon je rekening betaald dat er niks aan de hand is.

Je bent gewoon een goede klant :lol:

 

Ze zien stroompiekjes,maar of ze ook weten wat je aanzet betwijfel ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste A3

 

slimme meters zijn zo slim dat ze zelf ook nog stroom gebruiken en als je niet uitkijkt als je van stroomboer verandert betaal je dubbel voor het gebruik van een dure meter dus....zie de site bij kassa.nl

 

een poos geleden belde iemand op of ik hem gratis wilde hebben bij overgang naar hun.......

ik vroeg hoe zit dat met privacy en zo?...dat was heeeeel goed geregelt zei hij...

ik vraag hoe dan?...ja..dat stond niet in zijn call centre verhaaltje...

ik zei...als jij dat niet weet dan denk ik er ff overna...want ik heb ook maar b.l.o. met bijles...en dat ik er beslist geen extra stroomverbruiker bij wilde hebben eigenllijk ivm mijn zeer hoge mileu bewustheid... :wacko:

 

jaja lekker off topic...maar met de zoek functie hierro op wf kom je hobbyisten tegen die er graag een paar willen hebben om ze dan uitelkaar te halen om te zien hoe ze vanbinnen eruitzien en werken :lol: en nog veeeeel meer nuttige info met die mooie luxe meters...wat ik begrepen heb uit 2e hand is dat er ook mensen zijn die een slimme meter hebben maar dat de meteropnemer even goed langs komt omdat ze niet uitgelezen worden of kunnen worden...vreemd maar waar...

er zijn heel veel soorten slimme meters heb ik begrepen en jij verteld niet welk merk en type je hebt..

succes met de zoekfuntie hier en op kassa.nl !

gr Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

De slimme meter mag je volgens mij weigeren,vanwegeprivacyschending,met hoge energieafnames moet je in deze tijd zeker oppassen ben ik van mening en dan verwijs ik even naar de wijk in utrecht waar ze 19 plantages vonden.

Aanleiding was alleen de verhoogde energie afname.

Er zijn systemen die de meetsignalen van de energie leveranciers kunnen blokeren,maar of da werkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dfe signaal kabel doorknippen??

 

hun krijgen melding dat er geen contact is met de meter.tja das hun probleem.nu moeten ze weer een monteur sturen die jij buiten laat staan.genoeg ellende.het balletje ligt weer bij hun

 

dit was even typend brainstormen van mij.

 

de achterliggende gedachte: ze lezen de meter af dmv een netwerkkabel.als die weg is word het lastig lezen.

 

uiteindelijk blijft een oude meter het beste.en Evsa gebruiken om van de pieken af te zijn.

 

daarnaast als je met 2 hokjes werkt draai dan om en om.zo zal je gebruik constant zijn en dus nog minder opvallen.

 

uiiteindelijk moet je ook beetje geluk hebben en goeie buren.

 

succes

 

ghrtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor zover ik weet is het voorlopig nog niet toegestaan om de meters op afstand te lezen ivm privacy.

 

dfe signaal kabel doorknippen??

Dat zou ik zeker niet doen. Ik denk dat je dan gewoon een nieuwe meter mag betalen, en nog terecht ook.

 

 

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor zover ik weet is het voorlopig nog niet toegestaan om de meters op afstand te lezen ivm privacy.

 

Klopt B) .

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...