Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

scarface79

50 X Amnesia Haze + 20 X NLX onder 2 X 400 HPS

Recommended Posts

Zo hier ben ik weer met nog eens een kweekje ;)

 

De laatse maanden heb ik het heel druk gehad op t werk maar ik ga nu weer wat tijd proberen te maken.

Al kan ik dat niet beloven met het zomerweertje van de afgelopen dagen... ;)

 

Ik heb mijn XXl Tentje gekocht van iemand hier, heeel erg bedankt trouwens want was echt een heel scherpe prijs.

Daarbij ook nog eens even mijn dank betuigen aan mijn stekkenboer die me enorm heeft geholpen ook al had ik niks dan

pech met deze stekken. Hij heeft me toch maar geholpen met nieuwe stekjes en dat zonder een al te financiele kater :huh:

 

Na veel sukkelen heb ik dus mijn stekjes eindelijk kunnen laten aanslaan. denk dat er iets met mijn grond scheelde want heb

niks anders gedaan dan bij mijn vorige rondes. (de vorige rondes waren in t begin ook moeizaam dus kan dat ik WEL iets fout deed)

 

In ieder geval na 3 weken voorgroeien en nog maar slechts 10-15cm te zijn heb k besloten ze toch maar om te potten naar de tent.

Moet eerlijk zijn, er waren uitschieters van 20 cm maar die kon ik op 2 handen tellen...

 

Achteraf gezien had k ze beter van dag 1 onder de hps gezet want groeien dat ze doen onder de hps........ :P :) ;)

 

Ondertussen ook een PH-metertje gekocht, zo'n digitaal ding, waterdicht enz, online gekocht en super tevreden van.

Ook wat PH - gekocht, PH+ zou k niet nodig hebben en gelijk had de GS, ph van t kraanwater hier is 7.8.

na voeding toevoegen daalde dit wel maar niet wat t moest zijn dus dat busje PH- was een goede investering.

 

Een vat is ook een van de dingen die me t leven makkelijker maken, heb voorlopig een vat van 50liter

maar denk in de toekomst een vat van 100liter plaatsen.

nu kom ik denk ik een goeie week toe met 50 liter,

denk ik he, heb t vat poas van gisteren dus moet t nog ondervinden he... :rolleyes:

 

hier alvast de fotos van de dames toen ze pas in bloei stonden,

Ze staan in grote bakken van de ikea :whistling ze doen t goed dus lach maar!

 

 

DAG 1 BLOEI

 

gallery_18090_7906_411230.jpg

gallery_18090_7906_1823390.jpg

 

DAG 18 BLOEI

Dit zijn de Amnesia's

gallery_18090_7906_1632267.jpg

in de rechtse bak zitten ook nog amnesia's, de linkse bak op deze foto zijn NLX'en, heb ze van plaats gewisselt gehad zodat ze beter in t licht staan.

gallery_18090_7906_1349796.jpg

op deze foto zie je het beter, de azchterste rij zijn ook nlx'en, je ziet t he, ze zijn kleiner

gallery_18090_7906_1506543.jpg

even n fotootje van een willekeurige nlx

gallery_18090_7906_489590.jpg

en een closeup van de Amnesia top

gallery_18090_7906_331707.jpg

gallery_18090_7906_583011.jpg

 

Zo dat was het voorlopig, volgend weekend zeker en vast een nieuwe update,

neem gerust een abo, kost niks en als je tips en tricks hebt laat ze maar horen! :j

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Scarface,

 

Na een moeizame start zijn ze toch nog flink de hoogte in gegaan..zijn het echte amnesia's?

Ik las dat je een vat wil waar je 2 weken mee wil doen...waarom voeding aanmaken voor 2 weken?

Ik zal ff een abo nemen...tis toch gratis he :rolleyes:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ schenkie

 

Ja, moeilijke start en uiteindelijk toch goed opgeschoten, zijn nou gemiddeld 75cm groot ( De amnesia's toch)

De NLX'en zijn gemiddeld zo n 45-50cm

 

Ik veronderstel dat t echte Amnesia's zijn, men kan natuurlijk alles in twijfel trekken maar ik zie toch een duidelijk verschil tussen de 2 soorten hier.

De stekkenboer van dienst is ook een heel betrouwbaar persoon die er eigenlijk nagenoeg niks op verdient op de stekken.

Hij heeft andere prioriteiten en die zijn groter in aantal dus ik heb er alle vertrouwen in.

Had al gelezen dat er enkele wannabe amnesia's in omloop zijn maar ja, je hebt overal namaak van he, gucci, prada, armani, amnesia... :whistling

 

Dat van dat vat aanmaken voor 2 weken is niet letterlijk zo bedoelt,

ik moet nog even kijken hoelang ik toekom met 50 liter... normaal zou ik daar wel een week mee toe moeten komen maar je kan beter een te grote ton hebben

dan een kleine dus als k ergens een grotere tegenkom pak k m wel mee denk ik.maar max 100l anders wordt t me te groot

 

ik reken als volgt,stel ik geef iedere plant 200ml water

dan is dit op 10 planten 2liter

op 70planten geeft dit 14 liter per waterbeurt en dit om de 2 dagen

is dus min 3X per week wat neer komt op 42 liter.

aangezien ik 50 liter in dat vat kan heb k nog enkele liters over om tussendoor even bij te geven aan de grootste dames.

dus ik veronderstel dat ik met dit vat minimaal 1 volle week toekom.

MAAR als ik een vat heb waar ik 2 weken mee toe zou komen dan mag ik al eens lui zijn om water met voeding aan te maken. :huh:

en aangezien ik een nogal druk werkleven heb kan het al eens gebeuren dat ik geen tijd heb om met emmers te sleuren en dat tonnetje te vullen

een mens mag al eens lui zijn he.

ik controleer wel elke avond 3x de temp en luchtvochtigheid en overdag laat ik ze ongemoeid, alleen smorgens als de lamp uit gaat sproei ik wel eens even om ze te laten bekomen van de lampen.

 

als afzuiging heb ik een badkamerfan aangesloten op een koolstoffilter, welke afmetingen en vermogen weet ik niet,

weet wel dat t zijn werk heel goed doet en je niks maar ook niks ruikt tot nu toe en dat ik een fandimmer heb moeten gebruiken omdat die fan te hard draaide.

verder heb ik een torenventilator met timer die ik afwisselend laat aangaan.

2u wel 1u niet enz...

inblaas gebeurt zowel passief als actief dmv een badkamerfan ook weer op een fancontroller en via de luchtopeningen van mijn tent.

 

Als alle ritsen dicht zijn is

de temp met lampen aan 29.5 graden en

de LV is op dit moment 55% (dit laat ik geleidelijk dalen, vorige week nog 65 en de week ervoor 75...)Volgende week 45%£ en dan blijf ik dit aanhouden

Temp zonder de lampen is 22 graden.

PH is 6.0 ec meet ik niet, das vanaf de volgende ronde, ik kan maar een beperkte hoeveel leerstof aan :j (dont blame me, blame the weed)

 

 

damn k ga stoppen met tikken straks denken jullie dat ik een tikkick heb. ;) ;) :P

 

tot laters! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@scarface,

 

Alles wat populair is word gecopieerd en na gemaakt....daar zal de amnesia ook bij horen :whistling

Mooi dat je het nu nog kan doen met een badkamerfan...hoop dat je de zomer ook door kan draaien met dat ding.

 

Succes :rolleyes:

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kun je niet even die curverboxen schilderen?

Wortels kunnen niet tegen licht!!!

Volgende keer ondoorzichtige kopen :whistling

 

Succes,

 

El Fish :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja die badkamerfans die had k nog liggen, staan trouwens gedimt, draaien nu op ongeveer 60%

dus kunnen nog harder draaien en anders heb k nog een buisventilator die ik kan inzetten om de zomer door te komen.

voorlopig loopt t lekker met de temperatuur.

 

Die bakken ja, k weet t maar verven zal niet zo n goed idee zijn, denk dat k gewoon de wanden afplak met zwart zeil.

denk dat dat t wel zal doen.

moet k eens tijd voor gaan maken, wat kan ik volgens jullie nog verbeteren?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer een updateje.

T is hier een beetje rustig geweest, dus weer eens n update,

De bedoeling was om dit afgelopen weekend te doen maar heb totaal geen tijd gehad, steeds te laat, ook vandaag weer,

ik kwam terug van t werk en heb noodgedwongen fotos moeten maken met mijn gsm want voor de cam was k te laat, moest t sd-kaartje nog zoeken enz...

 

ff wat cijfers.

 

lampen aan:

29graden warm

lv 45%

 

lampen uit:

20graden warm

lv 60% (probeer dit zo laag mogelijk te houden maar voorlopig is dit ok, naarmate topvorming zet k de afzuiging en de fans harder om toprot te voorkomen.

tot nu toe geen enkele oogst last van gehad dus zal wel goed zitten.

voeding geef k de lijn van canna ph 5.8-6.0

 

weet iemand of k de pk 3-14 langer mag geven, in de GS zeggen ze dat ik dit tot aan t spoelen mag geven...

hou me voorlopig tot t groeischema van canna.

 

en nu de fotos, sorry voor de slechte kwaliteit.

op de laatste 2 was de lamp al aan...

je ziet ook ergens hoe k de dames heb geknakt om ze allemaal zoveel mogelijk op dezelfde hoogte te houden ivm de hoogte van de lamp...

 

gallery_18090_7906_1045679.jpg

gallery_18090_7906_1194849.jpg

gallery_18090_7906_735101.jpg

gallery_18090_7906_609568.jpg

gallery_18090_7906_492763.jpg

gallery_18090_7906_852970.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela scarface,

 

het ziet er nog netjes uit hoor.

de topjes zullen wel iets kleiner blijven dan bij een NLX, zoals je eerder gekweekt hebt, maar de smaak zal veel beter zijn.

ze zien er wel al mooi wit uit die dames.

en je hebt ze vrij lang voor gegroeid, want ze zijn echt hoog, maar dat wist je al wel.

 

het kankken heb je goed gedaan, er moet dan namelijk een soort van knie in komen.

er mogen geen scheurtjes zitten in je stam, en die zie ik zo ook niet zitten.

 

dus het ziet er gewoon netjes uit.

 

ga zo door.

 

greetzzz stampertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoy

 

Je hebt al een mooie jungle daar. Hopelijk komen er supervette toppen aan!

 

 

Grtz!

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je in die bakken gaten gemaakt om het overtollige water af te voeren ?

 

veel succes verder :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stampertjuh, ja heb ze lang voorgegroeid dus ga ze zeker een eindje langer moeten afbloeien

veronderstel ik, denk dat k met n weekje of 11-12 wel toekom he.

 

@ ovred: thx man

 

@ Richie Hawtin : jazeker heb k gaatjes, maar denk zelfs zonder die gaatjes dat k t wel zou redden met zo n grote bakken he :D

maar ja, heb gaatjes gemaakt gehad maar druppelt zeer weinig uit omdat de grond t goed vasthoudt, des te beter zou k zeggen. :)

 

@ ovred: coole handtekening, lag net dubbel van t lachen, duck hunt, das n tijd geleden he man! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

high scarface!

 

ziet er een mooi vol tentje uit <_< !!

 

grtz gianni

:rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey kerel kom eens weer met een update <_<

en wel ff betere foto's graag :rofl

 

mzzl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OWKEE Haaaiiiidiiiihoooo partners!

 

weer eens n updateje van mij en mijn dames.

Vandaag even gaan uitleven in Walibi op mijn vrije dag, mijn eneige deze maand dus mag wel eens maar

k ga toch ervan profiteren om eens n update te doen.

heb wat fotos genomen maar de volgende ronde ga k een nieuwe cam kopen met macrofunctie

om wat meer budshots te kunnen maken.

 

hier alvast de update.

even wat info:

 

Bloei dag 47

Ben van plan er 70 te doen aangezien k geen EC meet kan k 70 dagen nodig hebben heb k vernomen.

temp lampen aan: 29

temp lampen uit : 22

LV overdag (lampen uit) : 65%

LV snachts : 40%

 

voeding geef k perfect volgens t schema.

deze week begonnen met booster van canna te geven, had zo n klein busje gekocht maar na t vat te maken is deze bijna leeg.

heb de rest maar gemengd met wat water en enkele busjes bladvoeding van gemaakt die k enkele malen per avond lichtjes sproei.

 

voor de rest even last gehad van spint maar dat probleem was op 1 avond opgelost door de behandeling die ik gekocht heb bij de aveve.

het spul heette "Masai 20 wp" en werkt fucking goed, beetje raar spul in een zakje wat je in t water gooit en ze dan mee besproeit.

niks meer gezien sindsdien terwijl k al redelijk veel last had van

spinnewebben enz en de onderkanten van de bladeren zaten ook al aardig bedekt, had dit nooit aan de hand gedhad dus

k lette er gewoon niet op.

nu controleer k de dames regelmatig op ongedierte.

Gelukkig was k er met 1 behandeling vanaf dus de dames hebben niet veel moeten afzien.

en dan nu de fotos, zijn ietsje beter deze keer maar volgende ronde heb k n betere cam, beloofd!

 

laat maar horen wat jullie ervan vinden.

 

gallery_18090_7906_1812510.jpg

gallery_18090_7906_935062.jpg

gallery_18090_7906_1700738.jpg

gallery_18090_7906_883993.jpg

gallery_18090_7906_993145.jpg

gallery_18090_7906_624528.jpg

gallery_18090_7906_1434528.jpg

gallery_18090_7906_1785996.jpg

 

zo dat was t voor de updat van 47 dagen bloei, binnenkort meer en vergeet allemaal niet naar de documentaire op NGC te kijken over weed he!

 

greetz en respect voor degene die mij respecteren

al de rest, kus mijn harige gat :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hela,

 

het lijkt of je minder hebt dan met je vorige ronde, maar deze droogt veel minder hard in dan een nlx.

en wat zien ze wit joh!!!!!

het lijkt wel of ze op wintersport zijn, ziet er zeker goed uit.

daar gaat een lekker rokertje vanaf komen.

 

het ziet er zeker niet slecht uit met 2 X 400 watt erboven.

 

wel jammer van de spint die je hebt gehad, maar gelukkig alles onder controle.

 

ga gewoon zo door en je gaat het weer tot een goed einde brengen.

 

greetzzzz stampertjuh

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat gaat lekker zie ik ,succes man en je weet wel dat een plantje extra zetten meer oplevert zie ik ,maar als je nu eens de helft zou zetten dan haal je dezelfde opbrengst en zijn de onderste toppen beter ontwikkeld dat weeet ik zekr , nu heb je veel kleine grut waar je niks mee kan .

 

teminste misschien hasj maken of cake maar roken is dan niet echt optimaal toch als alles onderaan de plant te weinig licht krijgt .

 

er zouden een hoop plantjes achter kunnen blijven in de groei die dan vervolgens geen licht meer pakken en dus niet boven komen maar dat zie je vast wel als je gaat knippen

 

by the way succes met alles en ik blijf je wel volgen ook denk ik

 

ik ben benieuwd naar je opbrengst

Share this post


Link to post
Share on other sites

En ikke maar denken dat ik een wildernis had..maar ben niet de enige zie ik wel..ziet er lekker uit die toppenzee scarface79.. :lol:

 

Gr,

NN

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ stampertjuh; ja man had niet gedacht dat ze zo hard gingen gaan, als k sommige niet geknakt had dan waren ze 1.20 groot geweest.

beetje te groot he? Maar ze moeten nog wel even dus komt helemaal goed, ben benieuw of ik eindelijk een deftige oogst ga hebben.

 

@bjorn exotic; je hebt gelijk en de volgende ronde ga k ook proberen met de helft van de dames rond te komen maar ik ben nog vrij onervaren, ben er vandaag een jaar mee bezig

dus heb nog heeeel veeeel te leren en op deze manier had k iets of wat garantie dat t goed komt.

volgende ronde moet je maar in de gaten houden, en als je tips hebt zijn ze altijd welkom.

 

@richie hawtin; water in de mond, ik krijg er meestal alleen maar een droge bek van maar dat is misschien omdat k altijd eentje opsteek als k naar de dames ga kijken. :P

 

@No Name; dank je voor t compliment maat maar heb nog een lange weg te gaan als k jou wil evenaren, wat jij daar in je laatste ronde doet met zo n kanonnen van toppen,

daar kan k voorlopig alleen maar van dromen maar k probeer je te overtreffen, kwzestie van de lat hoog genoeg te houden voor mezelf.

ik heb trouwens een abo op je topic dus k volg je op de voet, meestal op de achtergrond maar heel af en toe post k wel eens iets.

 

Mensen dank jullie voor de fijne comment, betekent veel voor me, ben echt gaan houden van deze hobby en denk niet dat k ooit nog zonder zou kunnen, is echt een uitlaatklep voor me

en dat kan k wel gebruiken met mijn job...

 

greet en volgend weekend is er normaal nog een update tenzij k in de loop van de week eens op tijd thuis ben.

 

greetz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag medekwekers, :blink:

 

Weeral weekend, weeral een update. ;)

 

Vandaag dag 54 van de bloei en de dames gaan redelijk goed,

de toppen zijn goed aan t vormen maar t mag voor mij toch wat meer zijn hoor.

 

Temp lampen aan gemiddeld 29.5 graden :nerd

temp lampen uit gemiddeld 21 graden

 

LV lampen aan is 42% :no

LV lampen uit is 56%

 

krijgen nog steeds exact dezelfde voeding als voorgeschreven door t canna voedingspatroon.

Als hier iemand tips over heeft maar dan welkom! :)

 

De nlx'en (dat zijn de kleinere planten en ik heb ze gemerkt voor t geval dat k de nlx'en ga oogsten, de haze blijft dan nog even staan) zijn al bijna volledig

bruin behalve bovenop de toppen daar maakt ie nog steeds witthe haartjes aan dus dat zal k maar nog een weekje zijn gang laten gaan. ben van plan om

een weekje voor t omkappen ze te klieven en natuurlijk goed te spoelen met veel water zodat ze een lekkere gezonde smaak krijgen.

genoeg geluld, nu de fotos.

 

ps weet iemand hoelang ik minimaal moet bloeien met die amnesia's van me want k vertrek 10 augustus op vakantie dus k wil ze dan geknipt hebben dat ze lekker langzaam kunnen drogen tot k terug ben een weekje later.

 

en voor de snoodaards onder jullie, ze gaan echt niet bij me thuis liggen te drogen, k ben niet van gisteren hoor. :P

 

eerst een foto van t vooraanzicht van de tent.

gallery_18090_7906_828676.jpg

De linkse partij;

gallery_18090_7906_1090980.jpg

De rechtse partij waarvan 1 bak NLX'en zijn, althans een deel van de nlx'en

gallery_18090_7906_1042623.jpg

 

de rest zijn gewoon sfeerbeelden van de dames en enkele budshots, weliswaar zonder macroshot want dat heb k niet,

gallery_18090_7906_522083.jpg

gallery_18090_7906_945558.jpg

gallery_18090_7906_599734.jpg

gallery_18090_7906_1156693.jpg

gallery_18090_7906_1431017.jpg

gallery_18090_7906_992224.jpg

 

Zo dat was het dan voor deze week, tot de volgende keer maar weer collega's!

en tips en trucs zijn steeds welkom, zeker als t over klieven gaat want dat is wat de dames de laatste week nog te wachten staat...

 

greetz en nog een fijne zondag allemaal! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

owkee, k heb dus enkele dames geklieft dus ben benieuwd wat dat achter een weekje gaat geven, heb ze wel moeten

ondersteunen achteraf want ze hadden niet zo n dikke stam en dat gaf nogal n wankele situatie.

 

fotos heb k niet want lamp was al aan en met deze hitte onder die lampen liggen was geen pleziertje laat staan de slechte fotos die ervan af komen...

t weekend gaan ze af dus dan volgen fotos van de nlx'en, de amnesias hebben nog een goeie 20 dagen te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

en nog steeds geen update??????

we zullen maar denken, geen nieuws is goed nieuws.

ben toch wel reuze benieuwd hoe het daar gaat in huize scarface.

laat je ons vlug weer mee genieten naar je oerwoud???

 

mzzl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me too,

 

en was ook wel benieuwd of die badkamerfan in de loop der tijd is vervangen voor een betere ivm deze temperaturen

Share this post


Link to post
Share on other sites

updateje volgt deze week nog, ten laatste woensdag, wou eerder updaten maar sinds de vorige update geen reactie gehad dus niet meer veel moeite gedaan.

 

die badkamerfan draait hier nog steeds op 50%

tijdens de warme dagen heb k de dimmer op een 85% gehad maar zelfs toen was de temp maximum 32 graden op het warmste moment maar gekoppeld aan de zwenkventilator haald ik een max temp van 30 graden dus ben er heeel tevreden van.

never change a winning team! :P

 

het is net omdat het een BADKAMERventilator is dat ie niet deugt. :rolleyes:

 

blaast fan 1 verse lucht in de tent? :) CHECK

zuigt fan 2 warme lucht door de koolstoffilter weg? :) CHECK

zorgt de zwenkventilator voor voldoende luchtcirculatie? B) CHECK

 

denk dat ik het dan maar zo laat he? enkel in de winter nog een kacheltje erbij zetten voor de nachtperiode.

:D

 

MAAAAR alle tips zijn welkom natuurlijk maar hoeft daarom geen stukken van mensen te kosten. :P

 

weet iemand wat k het beste kan gebruiken van tecniek om met 2X 400 watt en zo weinig mogelijk planten een zo hoog mogelijke opbrengst te draaien?

ik had gedacht aan een ander soortje dan de haze,

qua groeieigenschappen doet ie t goed maar de toppen mogen altijd meer en dikker zijn...

qua techniek had ik gedacht 2 weken voorgroeien en enkele malen fimmen om zo meer hoofdtoppen te verkrijgen

voor de rest scroggen en hopen dat ze t goed doen he?

had gedacht aan een plantje of 20.

wat denken jullie ervan?

:P

 

ondertussen worden de dames één voor één omgekapt en geknipt, liggen er al enkele te drogen, heb geen flauw idee hoeveel ik tot nu toe nat heb maar ik ben het allemaal aan t noteren

ik hou jullie tijdens de update op de hoogte van de tussenstand. :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er geen reacties komen, wil niet zeggen dat er niet gesnuffeld wordt in dit topic.

dus je mag gewoon doorgaan met updaten hoor :rolleyes:

 

en als je eens een verandering wilt doen, you know me.

 

groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...