Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
blowie

hiernamaals

Recommended Posts

volgens de natuurwetten gaat energie nooit verloren. Ook is het wetenschappelijk bewezen dat elk levend organisme een bron van energie is. Als energie dus niet verloren gaat moet er wel een leven zijn na de dood. je geest is een blijvende energie, elke keer dat je een ander lichaam betreed en een leven hebt geleeft, veranderd naar mijn idee je ziel. Al deze zielen tesamen vormen naar mijn idee je totale geest. Je geest moet door middel van levens te doorlopen zoveel leren dat je uiteindelijk zover komt dat het hoogst mogelijke is bereikt. Daarna zal je worden " verlicht". wat dat ook mag inhouden.

Ik geloof niet in iets als god of allah, ik denk dat dit echt puur door ons aardse bestaan is bedacht. Ik denk dan altijd maar dat er in de bijbel veel tegenstrijdige dingen staan. En het scheppingsverhaal is natuurlijk ook maar een sprookje in vergelijking met de evolutie theorie?? God stopt echt geen botten van een paar miljoen jaar in de grond zodat we wat te graven hebben. Naar mijn idee is er wel degelijk een leven voor en na de dood, zonder god, alleen hoe het precies werkt zal ik hopelijk nog een fiks aantal jaar op moeten wachten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je dood gaat ga je naar het licht (soort hemel), maar als je onverwachts dood gaat bv in je slaap dan wordt je een geest en blijf je op aarde hangen.

 

Wat er in het licht is weet ik niet.

Ik heb dit van een paranormale man die zich veel bezig houdt met geesten op aarde.

Ik en me vrienden houden ons ook bezig met geesten: Glaasjedraaien, pendelen.

 

ik geloof wel in het hiernamaals.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb eens een boek gelezen van mensen met een bijna dood ervaaring,vond het zelf zeer intresant,als je dat boek leest ga je toch heel anders tegen het leven aan kijken.

Damm wat lul ik nou,ben weeres helemaal stoned. :verrygood

Greetz Rutt :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil niet interessant doen hoor , maar als jullie de boeken die ik over dit onderwerp heb gelezen ook gaan lezen , dan hebben jullie voorlopig geen tijd meer voor kweken en dit forum.

 

Als je er serieus induikt kom je echt hele interessante dingen tegen.Het heeft mij nog niet helemaal overtuigd , maar ik doe het zeker niet af als onzin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het zou inderdaad veel simpeler zijn dat er hierachter niets meer bestond en dat we allemaal een korte tijd leven in de tijdslijn.

Maar als ik dan paranormale verhalen hoor van mensen over heel de wereld met bijnadoodservaringen die min of meer hetzelfde ervaren hebben, kan het ook niet anders zijn dan dat er iets moet zijn. Een leerares van paar jaar geleden had ook zoiets meegemaakt na een Ongeluk en zag haar vader die zei dat het nog geen tijd was en die haar terugduwde, ze zei dat dat zo'n pijn deed dat terugduwen.

Ze kon er ook geen beeld op plakken dat ze gezien had van haar vader het was meer een gevoel of ander zintuig dat we hier op aarde niet kennen...

 

Verder kan ik toch niet geloven in een reïncarnatie TERUG in de tijd want dat zou volgens mij niet kloppen... Iedereen heeft controle over zijn eigen leven, eigen beslissingen enzo... (Waarzegsters zeggen dit immers ook en kunnen enkel hetgene voorspellen hoe de toekomst er uit zal zien in de situatie dat je nu bent, een andere beslissing of wending kan de toekomst terug helemaal veranderen)

Dus als je terug in de tijd zou gereïncarneerd worden zou het willen zeggen dat je toekomst al helemaal gepland zou zijn... :verrygood

 

Ergens kan ik toch wel geloven in Reïncarnatie maar dan geloof ik ook dat je in een dier kunt reïncarneren want wij zijn tenslotte ook een organisme, een dier dat zich in de loop der tijd heeft ontwikkeld. En dat staaft dan niet meer dat theorietje van dat groepje geestjes die in het begin hier werd gezegd die zogezegd in een klasje zitten om bep. dingen te leren in levens want als je een dier ben kan ik moeilijk bedenken wat er daar leerzaam aan is, wat je daar van nuttige lessen kan uittrekken.

(ook al vond ik het eerst een goede gedachte hoor van die lessen/ervaringen dat we per leven moeten opdoen.)

 

Er werd hier ook besproken dat energie niet verloren gaat maar ergens heb ik me vroeger al eens bedacht dat ons bundeltje energie te vergelijken valt met een batterij die gelijdelijk opgaat. Deze gaat niet op in 1 mensleven maar verminderd toch wel ergens zodat we bijv. na neem nu 5 menslevens niet meer genoeg energie bezitten om een mens te zijn en zo moeten overschakelen naar een organisme(dier) die kleiner is, enz....

 

Hoe dan ook ik geloof toch ergens dat er iets is, maar naar waar we gaan of naar waar we dan uiteindelijk terugkomen lijkt me toch allemaal vaag en 'k hoop dat in de loop der tijd daar toch ergens een verklaring van komt zodat we meschien het doel/nut kennen van ons bestaan en zo beter en vrediger kunnen leven. Of te wel mogen we het niet weten omdat wat hierachter zit zo verschrikkelijk eng is... :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat de batterij leeg is wil niet zeggen dat de energie die erin heeft gezeten ook verloren is. En waarom zouden dieren niks kunnen leren? Sommige dieren maken een hels leven door, andere een leven van rozegeur en biefstuk, maar dan is dat misschien wel een les geweest. En reincarnatie gaat niet terug in de tijd maar vooruit. En je toekomst is in mijn ogen al redelijk bepaald omdat je voor je terug komt op aarde voor een nieuw leven, besluit wat je gaat leren, dus als er nare dingen gebeuren dan stond dat al vast. weet niet of het allemaal waar is maar zo denk ik erover. Zekerheid heb je nooit en wat maakt het ook uit, als er niks is dan merk ik het vast niet want dan ben ik toch al dood.... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tipje : Ga eens bij de bieb langs en probeer een paar boeken van Jozef Rulof te lenen.

Sommigen vinden het een racistische schrijver,maar het gros van zijn boeken zijn lekker leesvoer als je meer over dit soort dingen wil weten.

De verhalen boeken over geesten en BDE's zijn ook leuk maar die zijn meer ter vermaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van hiervoor of hierna zal wel of niet zo wezen.

 

Verleden is belangrijk om van te leren, nog belangrijker is om nu te leven :verrygood en te voelen hoe het is te geven.

 

Onze hersens gebruiken we maar voor zo,n 5% het onderbewuste deel is veel verder ontwikkeld en naar ik meen kan dit gedeelte ook in de toekomst kijken, de meesten herkennen dit wel het gevoel van : dit ken ik hier ben ik eerder geweest.

 

Doe de dingen waar je je goed bij voelt, ga af op je gevoel.

 

Kijk naar de hemel en ervaar hoe klein je bent, gelukkig zijn is een keuze.

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de rest van de thread nog niet gelezen en ben nu redelijk onder invloed van de maatschappelijk geaccepteerde drug genaamd alcohol. Maar naar mijn idee houdt de geest op te bestaan zodra het hart stopt met kloppen. Eventuele observaties die voortkomen uit 'klinisch dood' ervaringen zijn volgens mij projecties van de stervende geest die je met geruststellende beeldtenissen door deze moeilijke fase heen probeert te helpen. Hiermee het onafwendbare lot dragelijker makend, maar geenszins realistisch. Een mens gelooft nu eenmaal vaak wat hij ziet, zeker in kritieke (lees: onzekere) fases als overlijden, maar dit wil nog niet altijd zeggen dat deze beelden (die door de eigen geest gevormd worden) ook daadwerkelijk de waarheid zijn.

 

Zaken als reïncarnatie lijken mij erg onwaarschijnlijk wanneer je het menselijk lichaam beschouwt als biologische machine. Ook ons bewustzijn, onderbewustzijn en geest bestaan bij de gratie van een kloppend hart. Daarnaast zijn er maar weinig personen op deze aardkloot die ook werkelijk doen vermoeden dat zij het resultaat zijn van eeuwenlange reïncarnatie. Als je de wereldgeschiedenis in grote lijnen bekijkt zijn we als mens nog weinig veranderd in al die jaren. Zelfverwezenlijking is nog immer één van onze grootste strevens die we voornamelijk door het verkrijgen van macht proberen te bewerkstelligen. Een heus oerinstinct dus dat met al die reïncarnaties ten spijt nog steeds niet heeft geleid tot een leefbaarder samenleving. Het 'hogere doel' van reïncarnatie ontgaat mij hier dus volledig. Waar zijn al die spiritueel geëvolueerde 'supermensen' dan? Of moeten we hier nog een niet nader te noemen aantal eeuwen op wachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar zijn al die spiritueel geëvolueerde 'supermensen' dan? Of moeten we hier nog een niet nader te noemen aantal eeuwen op wachten?

 

ik denk dat alles met regelmaat komt. Wat betreft de intelligentie van de mens. Dan bedoel ik niet het intelligent zijn t.o.v. school maar een goede ontwikkeling qwua mens zijn.

 

Hoe verklaren jullie dan alle namen en alles die CHAR zomaar opnoemt?? en mensen op gevoelige punten weet te raken. Paranormaal is niet alleen doden zien maar ook het weten en horen en voelen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met regelmaat zeg je... Dat is nou precies wat ik bedoel. Als we qua 'mens zijn' geëvolueerd zouden zijn zou je toch iets van een stijgende lijn moeten kunnen ontdekken in onze historie. Als je er tenminste van uit gaat dat die ontwikkeling verband houdt met het welzijn van mens en dier op deze planeet.

 

Maar zoals ik al aangaf zie ik weinig stijgende lijn. We slaan elkaar nog steeds op grote schaal wereldwijd de hersens in, schieten zonder berouw de laatste beer af die er in de Pyreneeën rondloopt, etc. etc. We denken dat we lering trekken uit in het verleden gemaakte fouten, maar als je de statistieken er op naslaat zijn alleen onze destructieve methoden efficiënter geworden zonder dat het aantal slachtoffers afgenomen is. Reïncarnatie zou dan dus alleen positieve gevolgen hebben op individueel niveau, m.a.w. we weten ons steeds makkelijker te ontdoen van 'gevaren' die ons hinderen in ons streven naar ons eigen persoonlijke geluk. Dankzij onze egocentriciteit komt het geluk van de samenleving als geheel nog altijd op de 2e plaats. Ik vraag me gewoon af op welk niveau die met regelmaat toenemende stijging in de ontwikkeling van ons mens-zijn zich dan wél openbaart. Zolang dit niet ergens uit blijkt zie ik überhaupt de zin van reïncarnatie niet in...

 

Aan Char wil ik weinig woorden vuil maken. Die dame zie je alleen met d'r kop op tv omdat ze daar ontzettend goed voor betaald krijgt en ook weer wat meer boeken verkoopt. Ik vind dat ze goed kan bluffen, maar ze heeft mij nog nooit weten te overtuigen. Waarmee ik niet wil uitsluiten dat zoiets als paranormale begaafdheid bestaat. Ik denk alleen dat onze eigen hersenen ons met grote regelmaat voor de gek houden om ons niet te laten verdrinken in onzekerheden, een soort zelfbeschermingsmechanisme dus. Er zijn zoveel onverklaarbare verschijnselen waar we als mens mee moeten omgaan dat onze eigen fantasie ons zo nu en dan even helpt een verklaring te vinden bij wijze van geruststelling.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ga me nou niet vertellen dat je het met me eens bent... :( :no

Ik in ieder geval wel!

 

De grootste vijand van de mens is de mens zelf. Als er reincarnatie bestaat zouden we allen in een oranje hemd lopen, stoned zijn en lief voor elkander zijn :) . Maar de realiteit is anders, lees de krant maar.

 

Dan geloof ik nog eerder in een buitenaardse levensvorm,welke vorm dan ook. :|

 

Maar ieder heeft het recht om anders te denken en dat moeten we respecteren.

 

Proost,

 

Juup :angry:

Edited by Jupiler

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste mensen worden pas echt gelovig als ze op sterven liggen!!

Meestal gebaseerd op angst dus.

De mooiste (beste) uitspraak om die angst weg te nemen komt van Freddy Heineken(ja ,die ja).

Hij zei in een vraaggesprek:

Ik ben niet bang voor de dood want het was niet erg vóór ik hier was en dus zal het ook niet erg zijn als ik er straks niet meer ben!!!

 

Proost!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet zeker of shar paranormaal begaafd is want soms zit ze er ook helemaal naast. Maar ik weet 100 % zeker dat er mensen met doden in contact staan. Char vind ik zelf ook een show trutje maar het was een voorbeeld

 

Maar zoals ik al aangaf zie ik weinig stijgende lijn. We slaan elkaar nog steeds op grote schaal wereldwijd de hersens in, schieten zonder berouw de laatste beer af die er in de Pyreneeën rondloopt, etc. etc.

 

daar heb je gelijk in maar de ontwikkeling van de mens heeft toch zeker niet stopgestaan. ook wat betreft ontwikkelingen in mechanica en gebouwen enz enz..

 

Het jaar 2012 wordt een bijzonder jaar. denk maar nog eens aan deze post als het zover is :|

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het jaar 2012 wordt een bijzonder jaar. denk maar nog eens aan deze post als het zover is :|

Licht eens een tipje van de sluier op?

 

 

Juup

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een grote planetenconjunctie (samenstand), waarmee ze waarschijnlijk doelen op overstromingen. Net zoals springtij maar dan nog veel heftiger. Maar ik las ergens dat de invloed van die verre planeten op de aarde zo verschrikkelijk klein is dat een zondvloed vrijwel uitgesloten is.

 

Maar goed, nog even afwachten. Misschien weten we in 2012 eindelijk of er leven na de dood is... :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het jaar 2012

 

Over het jaartal 2012 wordt niet alleen nu maar ook in het verre verleden al veel over gezegd en geschreven.

Diverse culturen en beschavingen maken hier melding van.

Over een ding zijn zij het eens, in 2012 eindigt de huidige cyclus van de aarde.

De maya cultuur en de egyptische cultuur met name spreken hierover.

Het geeft aan dat er na het jaar 2012 wezenlijk iets zal veranderen op deze aarde en met deze aarde. Het mensdom zal een enorme wending maken qua spiritualiteit. Het is niet alleen de overgang van het vissentijdperk naar het aquariustijdperk rond deze periode, maar het is tevens het begin van een nieuw zonnejaar (de 26.000 jarige cyclus.)

 

Zoals gezegd is het grote veranderingsproces op Aarde dus vele malen voorspeld. Volgens diverse overleveringen van natuurvolken zoals onder andere de Hopi (indianen) en de Sioux (indianen)in Noord-Amerika eindigt het huidige tijdperk waarin we leven in 2012 en zal er een zogeheten Nieuw Tijdperk aanbreken. De Mayacultuur (Midden-Amerika) was een beschaving die beschikte over de meest geavanceerde en accurate kalender waar de huidige wetenschap tot nu toe nooit een fout in heeft kunnen constateren. Deze kalender eindigt in 2012. De Maya’s beschikten zelfs over 22 kalenders die vele tijdcycli van het Universum en ons Zonnestelsel bestrijken. Sommige kalenders zijn nog niet eens bekend wat ook geldt voor de vele onbekende planeten en Universa. Volgens de Maya kalender eindigde de vorige wereld in 1987 en start de Nieuwe Wereld in 2012. De Mayavoorspellingen vertellen ons ook dat tegen 2012 de wereld over een heel nieuwe technologie zal beschikken en dat wij het concept tijd dat bij de 3e dimensie behoort zullen overstijgen. Dit kan enkel plaatsvinden via het 4e dimensionale plan waarvan de kern in ons hart zetelt. De overgang van de oude naar de Nieuwe Tijd is dus niet mogelijk via het emotionele, mentale en intellectuele veld. Belangrijk is dat we nu verder durven en willen kijken dan dit 3e dimensionale veld.

 

De aarde draait in 12 maanden rond de Zon, waarbij de dierenriemtekens worden doorlopen. De Zon doorloopt eveneens de dierenriemtekens. Het doorlopen van de 12 dierenriemtekens neemt bij de Zon ongeveer 26.000 jaar in beslag. Deze 26.000 jaar zouden we een Zonnejaar kunnen noemen. Een Zonnemaand duurt dan ongeveer 2160 jaar en vormt voor ons een tijdperk. De Zon doorloopt de dierenriemtekens in omgekeerde richting. Vandaar dat we van het Vissen- naar het Aquariustijdperk gaan, dat wil zeggen tegen de dierenriemtekens in. De overgang van het Vissen- naar het Aquariustijdperk is dus geen plotseling gebeuren maar neemt een aantal jaren in beslag en loopt van 1989 tot en met 2012. Het overgaan van het ene tijdperk naar het andere kenmerkt zich ook door het verhogen van de trilling van de aarde. In een van onze vorige berichten maakten wij hier ook melding van. Inherent zal ons hele DNA stelsel worden aangepast aan de verhoogde trilling van de aarde. De komende ingrijpende en hectische jaren inclusief het jaar 2012 kunnen wij met vertrouwen tegemoet zien, mits wij ook hard aan ons innerlijk werken. Niets, maar dan ook niets krijgen wij voor niets! Beschouw deze tijd dan ook als het verhaal uit de Bijbel waar aan een ark gebouwd werd om de komende zondvloed voor te zijn. Iedereen die niet aan zichzelf wenst te werken en alles op zijn pad buiten zichzelf plaats, zal het de komende jaren niet gemakkelijk hebben. Iedereen heeft zijn eigen ‘ark des verbond’ in zich om dit waar te maken waarbij loslaten het sleutelwoord is in deze grote overgangstijd

 

 

vond ik oook nog ergens

jaar 2012!!

 

 

 

 

Mogelijke (fysieke effecten) van de veranderingen:

 

 

 

* Migraine, hoofdpijnen en vermoeidheid

* Elektrische gewaarwordingen in de ledematen en in de ruggengraat.

* Spierkrampen

* Griepsymptomen

* Intense dromen

* Het menselijke lichaam zal gevoeliger worden als gevolg dan de nieuwe vibraties.

* Het fysieke lichaam is al aan het veranderen. Je lichtlichaam wordt gecreëerd en geactiveerd.

* We evolueren weer naar een DNA van 12 strengen in plaats van de 2 die we nu maar hebben

* We worden intuïtiever en onze healing capaciteiten verbeteren

* Alle 'plagen' van de jaren 90, zoals AIDS zullen verdwijnen.

Edited by gr33nf!ngers

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...