Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
woutten

help plantenkeuze

Recommended Posts

hallo,

 

Ik mag één of twee planten in mijn vriendin haar kamer zetten, kdenk dat die perfect is omdat het daar juist zoals een serre is (enorm warm en de zon zit vanaf de namidag binnen).

Hieronder zie je een foto van het raam:

 

Omdat ze zelf niet blowt ben ik dus op zoek naar een plantje die zo weinig mogelijk ruikt, als er een andere manier is om de geur te verbergen is het ook goed of als de plant ruikt naar citroen (heb ik al gelezen op forum) is de geur ook niet erg. Het moet ook een lage plant zijn zodat de mensen die beneden passeren de plant niet kunnen zien. Ze zou het ook leuk vinden als het een beetje een speciale plant is bv. purple pineberry ofzo.

Heeft iemand suggesties?

Ahja ik wil geen lowryder, want ik mag maar 1 plant zetten en voor 15gram ofzo vind ik het niet de moeite.

 

Omdat we heel veel in haar kamer zitten is het ook moeilijk om de kamer volledig donker te maken, waardoor de plant zou stress krijgen. Kan ik dit verhelpen door bijvoorbeeld de plant in de kast te zetten of er een kartonnen doos over te zetten met enkele verluchtingsgaatjes?

 

P.S: het is de eerste keer dat ik een kweekje zal doen

 

groeten Wouter

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je eerst even voorstellen in Wie is wie sectie...

-----------------------------

Ik zou niet teveel verwachten van 2 planten in een kamer zonder extra verlichting, max 60 g, als alles goed gaat...

 

Je zult best op zoek gaan naar een pure indica strain , een kortbloeier, maar meesten ruiken lekker prikkelend in de neus....

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

vanaf 13uur schijnt de zon in de kamer tot het terug donker word (raam is 1.80 hoog en 3 meter breed), het is hier als een serre in de zomer :innocent:

kan ik eventueel ook een t lamp combineren met zonlicht? Bijvoorbeeld: 's ochtends de tl lamp laten branden en 'smiddags mijn plantje in het zonlicht zetten?

 

groeten Wouter

Edited by woutten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb ook een groot raam (van s'ochtens tot ±5uur) Ik heb er 2 jaar 4 planten gehad. en toch een redelijk goede opbrengst, 20 tot 30 gram per plant. Let op ziektes, en laat ze niet te hoog groeien. Halverwege een beetje bijvoeden met bloei voeding oid. Een vroeg bloeier is altijd aan te raden, want in septeber/october zijn er minder zonnige dagen.

succes.

Tap

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 - 30 gr per plant? waren het dan lowryders? want dat is toch betrekkelijk weinig voor een gewone wietplant?

 

groetjes Wouter

Edited by woutten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoeveel je van één plant haalt kan je vooraf nooit zeggen, veel te veel invloeden zoals licht, voeding, substraat, zuurstof enz..

 

en ivm de geur... ruiken zal je het toch doen ... het zijn nu eenmaal geen viooltjes hè :rolleyes:

 

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat woutten de nodige uurtjes leeswerk nog heeft overgeslagen

 

Licht is gewicht ...

 

Met planten achter het raam hoef je niet de hoofdprijs te verwachten en is 30 gram al een goede score denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

jah inderdaad :rolleyes: misschien is snowryder een aanrader dan, het is een autoflower maar die word wel wat groter dan de lowryders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...