Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
storm01

wat doe ik fout?

Recommended Posts

hoi beste mensen,

 

ik zit nu in mijn vierde week maar ben niet echt tevreden met de planten, ze zijn ongeveer 60 cm lang maar de topjes erop zijn weinig. zie foto.

 

normaal gesproken zijn die topjes al veel groter in de vierde week.

 

temp: 30 graden lamp aan

temp: 22 graden lamp uit

 

ph 5.8

ec 1.5 ecolizer basis voeding en gebruik ook bloom up.

 

waar kan dit aan liggen. de lampen heb ik 3 keer gebruikt. wat kan ik nog doen om deze topjes wat groter te maken. of is dit normaal dat ze nog zo klein zijn.

 

ik heb gewoon goede actieve inlaat. uitlaat is ook goed. geen boven of onderdruk. ik koop altijd bij dezelfde stekkenboer. erzit nieuwe aarde in.

 

heeft eimand suggesties waar dit aan kan liggen. ik ga vandaag wel even spoelen. (heb onlangs nog de meters geijkt deze waren goed) misschien dat het de lampen zijn die teweinig licht geven? ik kan niks anders bedenken.

 

of is dit normaal zoals op de foto?

 

alvast bedankt voor jullie reacties!!

 

gallery_17880_7855_174169.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb je van je stekken boer niet stiekum een ander soort gekregen ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of jongere stekken? ze zien er best goed uit lijkt me.

En je hebt alle mogelijke issues al gecheckt zo te zien.

 

Je zou nog een monster van je aarde kunnen nameten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

op zich zien ze er gezond uit. goede kleur, mooie bladeren maar de topjes zijn vergeleken met de vorige keren veel kleiner. kan dit met de lampen te makenhebben ?? ik heb nu 3 keer gedraait met de lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

een lamp word wel zwakker na een tijdje , ik doe zelf 3 oogsten met een lamp het is de kosten niet om daar op te bezuinigen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@storm01,

 

Je lampen kan het niet aan liggen...ik kweek zelf met lampen die al 4 kweken achter de rug hebben..weet je toevallig welke soort het is?

Praat je over 4 weken bloei of is dat incl voorgroei?

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor jullie reactie,

 

het zijn 600w philips t-son lampen naar mijn weten best goed.

 

ik heb ze 3 dagen in de groeo gehad. en daarna in de bloe gezet. ik zit nu precies in dag 24 van mijn bloei proces.

normaal groeien ze maar ongeveer 50 cm maar dit keer is het 65 cm hoog geworden. hoe zit het bij jullie bij dag 24?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@storm01,

 

Geen reden tot paniek...als je er iedere dag voor staat en elke dag naar kijkt...dan lijkt het een eeuwigheid te duren..het lijkt dan of ze niet groeien en niet veel doen.

Ik heb dat zelf ook...maar als ik dan foto's bekijk van een week geleden dan zie je wel degelijk een verschil.

 

Hier een foto van mijn 24e dag...zie je maar dat het niet veel afwijkt van jou toppen.

med_gallery_20213_7500_159055.jpg

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien te vochtige grond / te grote afstand van de lampen / idd een ander soortje. Ikzelf heb de ph op 6.0 dus dat wijkt ook niet echt veel af. Ze staan er verder gezond bij steek anders een dikke joint op van je vorige oogst en je zorgen verdwijnen als sneeuw voor de zon. En niet elke dag kijken, gewoon een webcam in je hok ophangen en op je comp af en toe checken. Ik weet niet hoe je water geeft maar zou ik als ik jou was van onderaf doen zodat ze nooit te vochtig of te droog staan. Gaat goed komen, ze maken nog wel een flinke eindsprint!

 

Mvg,

Pierwiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...