Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groen als gras

god?!?

Recommended Posts

Het eerste deel van de bijbel is de joodse bijbel. (geschreven +- 3000 VC door Mozes.)

 

De christelijke bijbel is gebruikt voor macht te vergaren in mijn mening,

 

In ieder geval voor de Atheisten hier, neem wel aan dat als G*D niet bestaat we allen stevig ******* zijn.

 

Gewone mensen schrijven geen boeken zoals de Torah, de Bijbel en de Koran.

is het allemaal opgezet spel? waren ze gek? of bestaat G*D ?

 

het leuke is wel dat er meerdere antwoorden zijn, maar slechts 1 ding wat we moeten doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm.... iets meer duidelijkheid alsjeblieft.

 

De christelijke bijbel is gebruikt voor macht te vergaren in mijn mening,

 

Daar is het hele christelijke geloof voor gebruikt, als je het mij vraagt.

 

In ieder geval voor de Atheisten hier, neem wel aan dat als G*D niet bestaat we allen stevig ******* zijn.

 

hmmm... ik ben wel; stevig, maar dat slaat op mijn postuur. Wat zijn we allen als God niet bestaat???? Vergeetachtig ;-) ?

 

Gewone mensen schrijven geen boeken zoals de Torah, de Bijbel en de Koran.

is het allemaal opgezet spel? waren ze gek? of bestaat G*D ?

 

het leuke is wel dat er meerdere antwoorden zijn, maar slechts 1 ding wat we moeten doen.

 

Lijkt me inderdaad niet dat die mensen gewoon waren... hihi. Maar jij bedoelt vast iets anders. Ik denk niet dat iemand de Torah, Bijbel, Koran o.i.d. ooit geschreven heeft met als doel het tot de boeken te maken die het nu zijn. Ik bedoel, er is vast niet iemand geweest di dacht: "En nu ga ik eens even lekker een boek schrijven waar later alle moslims hun geloof op gaan baseren."

 

Er is slechts een ding wat we moeten doen? Wat dan? Al die flauwekul van geloven wegflikkeren en inzien dat het geen zak uitmaakt? Lijkt mij prima:

 

Geen heilige oorlogen, geen religieuze extremisten, geen uit elkaar getrokken families, geen anslagen op moskeeën en synagoges. Geen pausmobiel, geen vaticaanstad, maar dat geld gewoon direct aan de hulpbehoevenden geven. Geen bibberende vergeetachtige Pool die mensen in Afrika leert om vooral maar geen condooms te gebruiken, terwijl er dagelijks duizenden mannen, vrouwen en kinderen sterven aan aids. Geen president van een supermacht die scheiding heeft van kerk en staat, maar elke toespraak beëindigt met "God bless you". Geen dictator die zijn volk voorhoudt dat Allah hen zal beschermen tegen onheil, terwijl hij degene is die het onheil over zijjn land en volk afroept. Geen jonge jongens en meisjes die door hun familie en vrienden verstoten of zelfs mishandeld worden omdat ze homofiel zijn (en ik heb het hier niet alleen over moslim-families, maar ook/juist over streng gelovigen op de Veluwe, in Zeeland en overal ter wereld). Geen mensen die verliefd zijn op elkaar, maar niet samen mogen zijn omdat ze van een ander geloof zijn. Geen kinderen die vanaf hun geboorte een geloof wordt opgedrongen, terwijl ze daar niks in te kiezen hebben. Geen meisjes die op hun 14e een kind krijgen omdat ze door pappa/ooms/buurmannen misbruikt zijn, maar van hun geloof geen abortus mogen laten plegen. Geen vrouwen wiens clitoris wordt afgesneden; want sex is functioneel, het hoeft niet prettig te zijn. Vrouwen wiens man zelf vrolijk vreemdgaat en maar neukt wat hij wil (zoals zijn dochter). Geen snelle mannetjes die in de naam van een geloof mensen van hun geld afhelpen (tv-dominees e.d.)

 

Om met de Tegenpartij te spreken:

 

Geen gezeik, iedereen rijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik bedoelde als god niet bestaat waar komen die woorden dan vandaan? (je laatste 2 quotes)

 

al het geen we als mensheid zouden moeten doen is iedereen behandelen zoals je zelf wil behandeld worden. (op elk vlak)

dat is het..........

 

hierbij mischien ook gezond leven, generaties vooruitkijken, en werken aan de technologie om voor ons te werken. ( maar dan toch niet TE lui zin :twisted: )

en Klonen verbannen, het zou onze natuurlijke evolutie vernietigen.

dit alleen zou al een eeuwigheid vrede kunnen brengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel verhalen uit de bijbel zijn in mijn ongen 'gewone' verhalen, die je op een religieuze manier uit kan leggen... misschien zijn sommigen ook wel gewoon hun tijd vooruit geweest, zoals Jules Verne en michelangelo (spelling?) dat ook waren. En dat ze daarom door tijdgenoten als goddelijk (als van god) bestempeld werden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:(

 

 

Het is erg moeilijk om kort uit te leggen hoe ik over god denk, het komt erop neer dat ik herrineringen heb aan 'vorige' levens, en dan heb ik het niet over 10 levens ofzo maar over god-zijn. En God KAN ALLES. ALLE VERHALEN zijn al ervaren.

 

zie verder deze discussie die ik op forum.scholieren.com met kontradix aan hhet voeren ben als je interesse hebt.

 

http://forum.scholieren.com/showthread.php...50&pagenumber=2

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah, dat verklaart het steeds terugkerende: Oh my god, they killed Kenny! (You bastards!) :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat er sommige verhalen uit de bijbel wel waar zijn, alleen veel verhalen zoals de schepping zijn al ZO oud, dat die van generatie tot generatie zijn doorgegeven, en wat krijg je dan, foutjes in je verhaal. een voorbeeld: het joodse volk liep 40 jaar in de woestijn, en per dag storven geloof ik 2000ppls ofzo, er waren 8 miljoen mensen, reken maar uit... dat kan dus neit, ( de aantallen kunnen niet helemaal kloppen, want het is al een tijd geleden dat mn leraar godsdienst dat zij ).

 

ik denk dat de bijbel een soort van uitleg voor de mensen is, om te proberen uit te leggen waar wij voor zijn, en waar we vandaan komen, ik denk dat de mensen dat zo graag op een bepaalde manier willen uitleggen, dat ze verhalen gaan verzinnen (of die zijn er al) die ze dan dus (ja buikmans :( ) op een godsdienstige manier uitleggen, en hoe langer die verhalen zich de ronde doen, hoe mooier ze het verhaal maken, met wonderen etc etc, zo krijg je hele verhalen. dan als de mensen kunnen schrijven schrijven ze het op, dan worden weer fouten gemaakt ( middeleeuwen -> katholiek geloof later heeft erasmus het weer goed vertaald ) dit is dus vele malen vaker gebeurd, en ik denk dat de verhalen dat eigenlijk hele normale verhale waren ( van oorsprong) dat die dus zo vervormd zijn dat ze geloofsverhalen zijn geworden, en dan heb je dus verschillende uitleggen van dat geloof.

en als je de verhalen aan 2 mensen verteld en de een gaat bijv. in saoudi arabie wonen krijg je daar ook die verhalen en dan onstaat er dus volgens mij een bijbel of koran etc. en omdat de mensen uitleg nodig hebben voor bepaalde dingen en iemand de schuld ergens van moeten kunnen geven of iemand hebben die (volgens hun mening) hun beschermd. en zo denk ik dat een geloof ong. onstaat...

 

Red

Share this post


Link to post
Share on other sites
De bijbel is voor mij iets wat is verzonnen om mensen macht te geven.

Het hele kerkelijke gebeuren is gemaakt om mensen macht te geven en andere te onderdrukken.

 

ik denk dat er uit de naam van "god" inderdaad heel veel machtsmisbreuk is geplegd, en ook veel te veel mensen zijn onderdrukt. maar ik denk dat god uit de naam van het goede gemaakt is, en door de "foute mensen" is gebruikt om te moorden, macht te krijgen, geld of spullen te stelen etc. etc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, maar het hele idee van een georganiseerde godsdienst vind ik gek. Als god overal is, waarom moet je dan naar het huis van god om hem daar te aanbidden/dienen. Bij een organisatie is er ook altijd een leider, een hoogste man (een geloof emt een vrouw aan het hoofd, dat zou eens wat zijn). Weleens gelezen over de verrijkingen van de katholieke kerk in de afgelopen eeuw. De opstelling van de kerk in WO II? 30 zilverlingen, zo hup de portemonnaie weer in, sorry, arme joden, maar het huis van God moet van de winter ook weer geschilderd worden.

 

Ik geloof sowieso niet in een god, of iets dergelijks, daar kan ik rationeel niet bij... maar goed, dat heb ik al in meer topics laten blijken... als ik al in een god zou geloven, dan zou dat iets tussen mij en die god zijn, daar heb ik dan geen kerel in een jurk voor nodig. En daar hoef ik zeker geen collectegeld voor neer te leggen.

 

Door een geloof te organiseren, en binnnen die organisatie regels e.d. op te leggen aan de gelovigen, is een middel om daarmee een machtsblok te vormen tegen andere volken/geloven. Dat staat me niet zo aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De bijbel is voor mij iets wat is verzonnen om mensen macht te geven.

Het hele kerkelijke gebeuren is gemaakt om mensen macht te geven en andere te onderdrukken.

 

ik denk dat er uit de naam van "god" inderdaad heel veel machtsmisbreuk is geplegd, en ook veel te veel mensen zijn onderdrukt. maar ik denk dat god uit de naam van het goede gemaakt is, en door de "foute mensen" is gebruikt om te moorden, macht te krijgen, geld of spullen te stelen etc. etc.

 

God is niet gemaakt...........

Door de hele geschiedenis van de mens heen is er al een godsbeeld geweest, dat varieerde van geloof in moeder aarde, tot meerdere goden tot 1 god..........

Het begrip dat er meer moet zijn is er altijd al geweest, een universele macht/kracht/energie

 

Geloven zijn gemaakt, gemaakt om regels op te leggen, geboden en verboden, macht dus.

 

Waarom moet regels opschrijven terwijl het zo simpel is, doe een ander niet aan wat je niet wilt dat jezelf geschied, en heb god lief boven alles(deze op 1)...

Dat is alles, dat is de basis, alles wat eromheen zit is leuk geblabla maar meer niet........

 

Wat betekend heb god lief boven alles voor mensen die niet geloven?

Natuurlijk bar weinig als je het zo leest, maar je kan ook zeggen, heb de schepping, het groter geheel lief boven alles.

Dat houdt in, heb de wereld lief, de bomen, de dieren, de mensen, het universum, alles dus.........

 

Als je dat als regel neemt betekend dat dat je kijkt naar het groter geheel, wat allemaal verband met elkaar heeft en ook voor het belang van het groter geheel werkt en niet alleen vanuit jezelf....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom moet regels opschrijven terwijl het zo simpel is' date=' doe een ander niet aan wat je niet wilt dat jezelf geschied, en heb god lief boven alles(deze op 1)...

Dat is alles, dat is de basis, alles wat eromheen zit is leuk geblabla maar meer niet........

[/quote']

 

dit is zeer zeker geen vanzelfsprekende menselijke eigenschap, dus dit is voor jouw simpel, maar voor de wereld is dit niet simpel. daarom heeft de nederlandse staat ook zo veel regels. die regels begrijp ik, maar al dat kwaad uit de naam van het goede...

 

en waarom moet ik god lief hebben boven alles?

dit is in strijd met mijn egoisme, ik streef naar gelukkigheid, en vind je dat iedereen de gedachtes van het christendom moet aannemen omdat zij dachten dat ze gelijk hadden... want dat is in grote schaal gedaan, mensen bijna verplichten om te geloven, geld vragen, er is zoveel pijn gedaan uit de naam van"god". ik zou me best aan de regels vaan een god willen houden die voor het goede staat, maar dit is bij het christendom naar mijn mening nou niet echt het geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Door de hele geschiedenis van de mens heen is er al een godsbeeld geweest, dat varieerde van geloof in moeder aarde, tot meerdere goden tot 1 god..........

Het begrip dat er meer moet zijn is er altijd al geweest, een universele macht/kracht/energie

 

Zijn we weer bij het al dan neit bestaan van een god. Er is altijd een godsbeeld geweest. Juist, en kijk eens bij al die beelden, altijd om het een of ander te kunnen verklaren wat op dat moment niet met het verstand te bevatten was. Als je kijkt naar alle dieren op de aarde, en er ook bij bedenkt dat mensen uiteindelijk ook gewoon dieren zijn... Waarom dan, van alle duizenden diersoorten, is de mens de enige die blijkbaar een god nodig heeft voor houvast in zijn/haar leven. Zijn wij dan zo slim, of hun zo dom, om effe met Van Gaal te spreken. Alle dieren doen het volgende: voedsel zoeken, voortplanten (met nest .o.i.d. erbij zoeken, voortplanten, voedsel zoeken.

 

Het bologisch evenwicht (mits niet verstoord) is zo'n complex iets dat het wel door een God geschapen moet zijn, vinden sommigen. Maar als die god dat kan scheppen, dat kan bedenken, had hij ook wel effe mogen bedenken hoe hij de mens zo in elkaar had kunnen zetten dat we niet zouden gaan overbevolken. En dan humanere oplossingen dan een epidemie ofzo.

 

Ik zie in mijn dagelijks leven teveel voorbeelden om mij heen waaruit blijkt dat er geen God kan zijn, die had dat neit zo gewild (effe voor de duidelijkehid, 't gaat over god, neit over pim :wink: ). Gelovigen zeggen dan dat god dat neit kan helpen, want hij heeft de mens naar zijn evenbeeld (fijne vent is die god dan, niet waar, Slobodan?) geschapenen toen zijn poten er van af getrokken. Alles wat mis gaat, heeft god niks mee te maken. Alles wat goed gaat, is aan god te danken. Een beetje de VVD en 8 jaar paars regeringsbeleid.

 

Ook al zijn er altijd soorten van goden geweest, allemaal om dezelfde redenen, die in mijn ogen onzinnig zijn. En wat me eht meeste eraan steekt, is dat gelovigen (van zowat aller soorten) altijd ide drang hebben om hun geloof te verspreiden. Terwijl je van zo'n beetje alle niet-gelovigen zal horen: ach, ieder moet geloven wat hij wil, maar val mij er niet mee lastig.

 

Ik heb eht al eerder ergens gezegd, maar de 10 geboden zijn ok. Prima. Ik vind ook dat iedereen die na zou moeten leven. Maar geef mjij een reden waarom ik daar een god aan zou moeten verbinden.,

 

Erodome, wat is voor jou de reden om alles om je heen (bomen, dieren, liefde, positieve energie e.d.) god te noemen, in plaats van het aan te nemen zoals het er is? je ziet god neit als iets aboluuts, niet als een schepper. Waarom vind je dan toch dat allesomvattende geheel een soort van God? Op zich een prima uitgangspunt om je bewust te zijn van alles om je heen, van liefde, vriendschap en allemaal dat soort dingen, veel mensen hebben dat neit en vinden alles maar vanzelfsprekend, wat dat betreft zou ik willen dat meer mensen je standpunt deelden. Maar waarom noem je dat god?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erodome, wat is voor jou de reden om alles om je heen (bomen, dieren, liefde, positieve energie e.d.) god te noemen, in plaats van het aan te nemen zoals het er is? je ziet god neit als iets aboluuts, niet als een schepper. Waarom vind je dan toch dat allesomvattende geheel een soort van God? Op zich een prima uitgangspunt om je bewust te zijn van alles om je heen, van liefde, vriendschap en allemaal dat soort dingen, veel mensen hebben dat neit en vinden alles maar vanzelfsprekend, wat dat betreft zou ik willen dat meer mensen je standpunt deelden. Maar waarom noem je dat god?

 

 

Tja, dat komt door ervaring, ik werk met energie, die energie komt uit een universele bron, die bron noem ik god(tis gewoon een makkelijk woord, de indianen noemen het het grote mysterie bv, als het beestje maar een naampje heeft.........).

Ik heb dus een eigen beeld van die bron, die allesomvattende bron vanuit ervaring, ook het spreken met gidsen en af en toe met entiteiten bevestigd dit beeld.

 

Wij allen bij elkaar zijn god....................

We behoren allemaal tot het web des levens(ook indianen wijsheid), ieder is een draadje in dat web, dus wat ieder doet heeft zijn effect op het totale web, alhoewel heb web nog prima functioneerd als er een draadje niet goed is of tussenuit piept...

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgens mij is god gewoon iets dat men uitgevonden heeft, om de mensen hoop te geven.

een soort placebo-pil dus, zonder werking, maar gewoon zodat mensen een uitlaatklep hebben.Ook omdat ze zich dan zekerder voelen (omdat die god hen dan zogezegd steunt), en dan denken dat ze niet alleen zijn.....ik geloof er geen reet van

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm... erodome? ik zou jou een boek aanraden...

 

"De geometrie van de schepping" van Drunvalo Melchizedek

 

hij is erg moeilijk te krijgen ik zocht m al een tijd en toen veraste het me op een rommelmarkt (nota bene) anyway t is een 'mooi' boek..

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan me wel vinden in wat high camel zegt, volgens mij is er niets, enkel jezelf, in het is die persoon dat je moet geloven, zou hier een ganse boom over kunnen opzetten, maar dat is voor een andere keer... allesinds wel het volgen waard moet ik zeggen

 

enkel nog willen zeggen dat mensen vroeger niet al te slim waren, school en zo bestond zo goed als niet, het was dus een makkie voor een iets slimmere mens om vanalles en nog wat te vertellen, al dan niet aangevuld met de nodige (chemische) show om als goddelijk aanzien te worden. wil je rijk worden, ga dan naar amerika, verzin jezelf een geloofwaardig verhaal ivm ontmoeting met een god, moet zelfs niet eens zo geloofwaardig zijn, ga op straat gaan staan en verkondig dit luidkeels, garantie dat je er een paar mensen geloven en je eigen religie is geboren.... :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
:(

 

 

Het is erg moeilijk om kort uit te leggen hoe ik over god denk, het komt erop neer dat ik herrineringen heb aan 'vorige' levens, en dan heb ik het niet over 10 levens ofzo maar over god-zijn. En God KAN ALLES. ALLE VERHALEN zijn al ervaren.

 

waarom heb ik dat soort dingen nou nooit :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
uhm... erodome? ik zou jou een boek aanraden...

 

"De geometrie van de schepping" van Drunvalo Melchizedek

 

hij is erg moeilijk te krijgen ik zocht m al een tijd en toen veraste het me op een rommelmarkt (nota bene) anyway t is een 'mooi' boek..

 

Vertel eens waarom je denkt dat dat boek wel iets voor mij is om te lezen?

 

Kan je een beetje over de strekking vertellen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen geduld om de hele topic door te lezen dat geef ik eerlijk toe maar mijn gedachtes over God zijn het volgende:

 

Ik geloof niet in een god om verschillende redenen:

Ik vind geen troost bij deze man mocht hij voor mijn gevoel bestaan

Hij kan mij geen hoop geven mocht hij voor mijn gevoel bestaan

Sommige Mensen schuiven hun problemen op zijn rug (als hij voor mijn gevoel bestond)waardoor ze zelf vrij staan van schuld.

Als hij namelijk echt had bestaan was er geen oorlog, was er geen criminaliteit, want waarom sterven altijd de goede mensen eerst? omdat hij die toevallig in de hemel wilt hebben? Als de hemel op aarde zou zijn laat dan de criminelen naar 'hel' verdwijnen en laat ons rustig leven. laat er dan geen armoede zijn maar ook geen rijkdom.

 

Ik heb misschien makkelijk praten want mijn ouders hebben een villa en een appartement in Zwitserland, maar ondertss ben ik wel al het huis uit op 18 jarige leeftijd.

 

Als god werkelijk zou bestaan dan zou de wereld er een stuk beter uit zien.

 

Heel veel Liefs

Steph

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als hij namelijk echt had bestaan was er geen oorlog, was er geen criminaliteit, want waarom sterven altijd de goede mensen eerst? omdat hij die toevallig in de hemel wilt hebben? Als de hemel op aarde zou zijn laat dan de criminelen naar 'hel' verdwijnen en laat ons rustig leven. laat er dan geen armoede zijn maar ook geen rijkdom.

 

Gelovigen geven doorgaans antwoord op dit soort vragen met antwoorden als:

 

- Ja, Gods wegen zijn nu eenmaal ondoorgrondelijk.

- God heeft de wereld wel gemaakt, maar hij is niet verantwoordelijk voor hun daden.

 

Heel opvallend... je mag God altijd dankbaar zijn voor alles wat mooi en fijn is, maar waag het eens om hem te beschuldigen van alles wat fout gaat, want daar kan 'ie niks aan doen...

 

En oorlog..Ja, als iedereen hetzelfde geloof zou hebben, dan zou er geen oorlog zijn. Maar gelukkig zijn er verschillende geloven, en elk geloof wil vrede op aarde. En elk geloof is bereid om dat streven naar vrede met geweld te realiseren. Ook is binnen zo'n beetje elk geloof het gebruik van geweld geaccepteerd om anders-gelovigen te voertuigen van het eigen gelijk...

 

Ja. God is een prima kerel. Of voor de evt. feministes hier... God is een prima vrouw. Echt wel. Lang leve het geloof. Laten wij nu allen bidden en God danken voor de volgende gaven:

 

- Alle ziektes

- Alle oorlogen

- Alle fysieke en geestelijke pijn die mensen elkaar aandoen

- Alle miskramen en kindersterfte in het algemeen

- De oneerlijke verdeling van geld, macht en middelen in de wereld

- Haat tussen bevolkingsgroepen/rassen

- De wereldwijde minachting voor natuur en milieu

- De ongelijkheid van man & vrouw

- Het onomstotelijke bewijs van zijn bestaan.. Laat al die zeikerige Darwinisten hún evolutietheorie maar eens bewijzen. Ha, stelletje losers!

- Mooie dingen als armoede, criminalteit, honger en natuurrampen

 

En even op persoonlijke noot, waarschijnlijk moet ik deze of volgende week wéér naar een begrafenis, de 6e voor mij in 8 maanden. God, bedankt! En helemaal bedankt voor het feit dat van al die mensen er maar liefst één overleden is als gevolg van ouderdom, maar dat de rest allemaal door ziektes en ongelukken om het leven zijn gekomen. Relaxed man! Zondag zit ik weer in de kerk om je te dienen en te danken hoor....

 

edit: typo's.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kenny, misschien ff langs de dealer voor een Opel Astraal?

 

(sorry, kon 't niet laten hoor)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is wat ik laatst in een stonede bui bedacht: God bestaat maar hij is niet almachtig, dus hij bestaat niet in de vorm zoals hij in de bijbel staat beschreven. Omdat hij niet almachtig is kan hij geen perfecte dingen creeren, dus de wereld is niet perfect. Om toch nog aanhang te krijgen heeft hij een verbond gesloten met de duivel, zodat de duivel het kwaad in de wereld zou brengen. Door het kwaad zouden er dan meer mensen steun zoeken bij God, en ze zouden al het slechte (dus ook de foutjes die God zo nu en dan maakt) toeschrijven aan de duivel.

Nou vraag ik me af wie er slechter is: God of de Duivel

greetz, thagrazzhopper

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke gedachte hoor...maar eh...ik snap het vanuit god's standpunt wel, maar niet vanuit de duivel. Waarom zou de duivel willen dat mensen de steun van god gaan zoeken op het moment dat hij zijn werk verricht? En waarom zou hij verantwoordelijkheid willen voor de fouten van god?

 

Je zou van de duivel verwachten dat hij dat pact met god eens op zou blazen door dan iedereen te tonen dat god niet perfect is, en welke misstanden er allemaal aan god toe te schrijven zijn i.p.v. aan de duivel. Zodat hij daarna zielen zou kunnen winnen omdat hij dus machtiger is dan god. Hij zou god kunnen chanteren, want god heeft dan zijn ziel aan de duivel verkocht, niet waar?

 

Wie er slechter is? Voor mij geldt enkel de vraag wie er echter is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed, hier komt de kleine satanist weer diep in mij op. Kheb een jaartje echt fanatiek volgens de satanistische regels geleeft die Anton Lavey in the satanic bible beschreven heeft.

 

Even gauw in het kort. Karla Lavey en Anton Lavey zijn de stichters van the satanic church in San Fransisco. Er is door Anton een satanic bible geschreven en nog een aantal boeken. Ieders mening is hier anders over. een deel van de bijbels vind ik enorme crap. Maar een deel is opzich wel zoals ik het zie.

 

Satanisten geloven niet in een Duivel genaamd Satan. Satan is puur ons symbool (de omgekeerde pentagram zoals mijn avatar momenteel) Dus om weer terug te komen op het onderwerp waar deze topic over gaat.

 

Tevens de duivel is een creatie van de mens om hem de schuld te geven van alles wat mis is gegaan. Als men geen god en dus geen duivel had 'ontworpen' waren en niet zo afgrijselijk veel mensen op de brandstapel beland, beschuldigd van ketterij en duivelse praktijken.

 

Nu kan je je wel gaan afvragen wie er slechter is of wie er echter is. Geen van beide bestaan voor mij dan toch.

 

Heel veel Liefs

Steph

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...