Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
groen als gras

god?!?

Recommended Posts

ik denk dat het christelijke geloof gemaakt is door mensen die 2000 jaar geleden de mensheid beter wouden maken. dit probeerde ze door een wetboek te maken, en te zeggen dat dit wetboek gemaakt is door "god". hierdoor gingen mensen in dat wetboek geloven. het was een briljant plan (na mijn mening) alleen heeft het (na mijn mening) een beetje fout uitgepakt.

 

ook denk ik niet dat je 2000 jaar na dato je nog steeds aan die al veel ver ouderde normen en waarde kan houden. wat toen goed was kan nu fout zijn en andersom, mischien zou er wel minder criminaliteit etc komen als meer mensen in god zouden geloven maar dit komt omdat mensen nu geen drijfveer hebben om het goede te doen, want niet alles wat in de bijbel staat is in deze tijd nog goed.

 

helaas zie ik geen mogelijkheden om die drijfveer van het geloof te vervangen door iets anders waardoor mensen het goede gaan doen Mischien betere wetten). maar geloven in god en nog steeds mensen maar proberen over te halen om ook te geloven... van mij hoeft dat niet hoor.

 

god had op ze minst tog wel kunnen weten dat een mens uit de aap is gekomen :evil: en wat toevallig dat een man meer rechten heeft dan de vrouw

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met die verklaring ben ik het ook eens, is de simpelste uitleg die er voor handen is. Het catholiek geloof is gewoon uit de hand gelopen en men is dat veel te serieus gaan nemen.

 

Voor mij als atheist, geloof ik in niks voor ik het gezien heb :wink:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

atheist die gelooft dus :Voor mij als atheist, geloof ik in niks voor ik het gezien heb

:evil: klopt eigenlijk niet

dus je gelooft toch in iets

Share this post


Link to post
Share on other sites

neen, ik heb nog voor geen enkele godsdienst die een god aanbidden, bewijzen gezien :!:

 

8) :twisted: 8)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees maar wat je schrijft

Voor mij als atheist, :!: geloof ik :!: in niks voor ik het gezien heb

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zie het zo:

 

ik geloof niet in god, ik geloof wel in het geloof

 

ben er nog niet uit of ik dan gelovig ben of niet

 

(al ben ik wel deels gelovig opgevoed)

 

 

geloof jij het nog :evil:

 

 

Ik ook...... maar volg je het ook nog :?:

 

:wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

What if a person is not a rasta, but he's got some Bob Marley records at home, couldn't he say he's smoking ganja for religious purposes?

 

(Ali G)

 

(zet er voor mij maar een streepje bij de Atheisten bij trouwens..)

Share this post


Link to post
Share on other sites

veels te veel atheisten,

het was zo leuk als er een christen tussen zat :evil:

ik geloof niet in het christendom, maar ik denk dat er wel iets is wat wij niet weten, of ooit kunnen weten,

Share this post


Link to post
Share on other sites
lees maar wat je schrijft

Voor mij als atheist, :!: geloof ik :!: in niks voor ik het gezien heb

 

Kan je liefde zien?

Kan je liefde wetenschappelijk bewijzen(geen verliefdheid, maar liefde)?

 

Ik geloof in een "god", niet in de bijbel.....

 

De bijbel is voor mij iets wat is verzonnen om mensen macht te geven.

Het hele kerkelijke gebeuren is gemaakt om mensen macht te geven en andere te onderdrukken.

 

God is mijn ogen een bron van onvoorwaardelijke liefde, die voor ieder beschikbaar is.

Het is niet iets om je achter te verschuilen, je moet het echt zelf doen in dit leven.

 

God die bovenop een wolkje wrokkig naar beneden zit te kijken of je het wel goed doet of niet is ronduit belachelijk...........

De mens is vrij, heet vrije wil en de daarbij behorende verantwoordelijkheid, niemand om je achter te verschuilen voor je daden in dit leven...

God leeft in de mens(en dier)

 

Ze noemen dit de 3-voudige goddelijke vlam, ieder mens heeft dit in zich(hart).

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat je heel simpel kan/moet zijn op het punt van godsdienst/geloof

 

Geloof fijn waar je zelf in wil geloven, zoalang dit voor jou positieve dingen oplevert.

Leef fijn volgens de geloofsovertuiging die je hebt (zolang dit binnen de wet,normen en waarden valt van het land waar je leeft).

Zolang je het andere maar niet kwalijk neemt dat zij in iets anders geloven, of juist nergens in. Dring je geloof niet op aan anderen en het komt allemaal wel goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof zelf niet in god ookal doet mn moeder dat wel, zij beweert dat ze er vanalles over voelt en meemaakt, ik denk dat ze het zo graag wil geloven dat het voor haar nog echt zo is ook. net zoals je iemand bijv. brainwashed... maargoed ik denk wel dat het goed is dat er een bijbel is, christenen zijn over het algemeen aardige mensen, ik ga denk ik liever met christenen om dan bijv voetballers (ik heb niets tegen voetballers hoor) maar diegene die ik ken zijn over het algemeen mensen die mensen snel uitschelden beledigen enzo, is natuurlijk heel oppervlakkig want er zijn ook zat voetballers die dat niet doen maar ik ervaar dat gewoon. ik zou het neit weten waarom het is. maar als ik het er op school over heb zijn veel mensen het met mij eens. behalve de voetballers. maar ik ben dus niet christelijk. al was ik dat vroeger wel, maar toen mn zus is overleden (toen was ik 6 zij 8 ) ben ik er wel een beetje als kind over na gaan denken en toen ik 11/12 was was ik er uit. god bestaat voor mij niet, voor mn moeder dus wel maar mijn uitleg is dus dat het tussen dr oren zit....

 

Grtz Red

Share this post


Link to post
Share on other sites

hm, ik heb eigenlijk geen godsdienst, alhoewel, heb een siets gelezen over een godsdienst die rond jezelf draait, denk dat het bij mij zoiets is, en al dat goed en slecht, volgens mij bestaat dat niet, uiteindelijk is het je eigen oordeel, en is er geen standaard, als iemand steelt is het slecht, maar als iemand steelt om bv kinderen op te voeden, is dat dan nog slecht? voor mij misschien niet voor een andere misschien wel, tis maar wat je er zelf van maakt, bv ikzelf ben vandaag opgepakt omdat ik zin had in een sigaretje, had geen geld bij dus denk ik zal ik ff een pakje toebak meegrabbelen, ja hallo, winkeldetective!! zo een ouwe bomma, die eeft mij der echt smerig ingeluisd, kan nu voor de jeugdrechtbank verschijnen, en als er gevolgen komen zullen het geen prettige zijn, omdat ik zin had in een sigaretje vlieg ik voor de rechtbank, dik gezeik is het!!! ik haat die flikken hier, bende achterlijke stereotypes, da zijn ze!! :evil:

yo

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm... simpel te voorkomen: zoek werk, betaal je spullen. Niet stelen dus, maar goed. Dat vind je waarschijnlijk net zo flauw als mensen die beweren dé oplossing voor een kater te hebben. En als je dan aan hun lippen hangt, zeggen: Niet drinken.

 

Ik geloof niet in God, of in bovennatuurlijke dingen in het algemeen. Let wel: ik sluit het niet uit, en laat ieder vrij in zijn keuze om wel of niet in iets te geloven.

 

Het is heel simpel: als er een macht/persoon/iets zou bestaan met werkelijk de krachten die aan God/Allah/Jahweh enzo wordt toegekend, waarom worden die krachten dan nooit gebruikt om een eind te maken aan moorden, oorlog, ziektes, onrecht, armoede e.d.

 

Herken in Redpepper zijn post wel iets bekends: twijfelen aan god als er een dierbare overlijdt. Bij bejaarden enzo weet je dat ze eens gaan overlijden, en dan berust je er nog in, al is het moeilijk. Het is echter nog vele malen moeilijker als er iemand overlijdt die nog veel te jong/vitaal/gezond is.

 

Vorig jaar is mijn nichtje Sara met problemen ter wereld gekomen, en ze heeft maar 4 dagen mogen leven. Ik leg niet het hele verhaal uit, da's niet nodig. Mijn oma, van 94 jaar oud, die haar hele leven een rotsvast geloof in God heeft gehad, begon toen ook te twijfelen aan het bestaan van God. Dat doet ze niet snel. Niet als je al je man, je broers en zussen, je ouders, je vrienden, oud-leerlingen, oud-klasgenoten e.d. haan het graf hebt gebracht. Oorlog hebt meegemaakt, armoede en weet ik wat allemaal.

 

Dus, voor wie er in God gelooft: Wat is de bedoeling van het laten sterven van een kind dat net geboren is? Waarom moet een kind van 8 sterven? Waarom zijn er kinderen van 8 die een ouder verliezen?

 

God works in mysterious ways... nou heel fijn, maar ik heb liever wat meer duidelijkheid dan dat vage gelul over hemel en aarde, voorbestemming en andere onzin.

 

Even voor de duidelijkheid: ik ben katholiek opgevoed, en hecht wel aan de waarden en normen die ik daaruit heb meegekregen. De 10 geboden zijn regels waar idereen naar zou moeten leven, en de wereld zou een stuk gezelliger zijn. Maar ik hoef al die flauwekul over een God er niet bij. Of hij moet met een verdomd goede reden komen waarom het nodig was om vorig jaar ook twee vrienden van mij 'tot zich te nemen' Leeftijd: 25 (lerares basisonderwijs) en 26 (net 3 maanden afgestudeerd). En een goede verklaring voor de fijne ziekte Alzheimer. Al was het maar omdat ik er twee opa's en een oma aan kwijt ben geraakt. Een goede verklaring voor AIDS. Een goede verklaring voor ----EDIT----, want op het moment is het voor een vriend van me een kwestie van erop of eronder, die jongen is 34.

 

Of dichter bij huis, laat God eens met een hele goede reden komen voor bijv. de ellende van Duikerke of Onimusha? Misschien dat ik hem dan wil geloven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
lees maar wat je schrijft

Voor mij als atheist, :!: geloof ik :!: in niks voor ik het gezien heb

 

Kan je liefde zien?

Kan je liefde wetenschappelijk bewijzen(geen verliefdheid, maar liefde)?

 

Ik geloof in een "god", niet in de bijbel.....

 

De bijbel is voor mij iets wat is verzonnen om mensen macht te geven.

Het hele kerkelijke gebeuren is gemaakt om mensen macht te geven en andere te onderdrukken.

 

God is mijn ogen een bron van onvoorwaardelijke liefde, die voor ieder beschikbaar is.

Het is niet iets om je achter te verschuilen, je moet het echt zelf doen in dit leven.

 

God die bovenop een wolkje wrokkig naar beneden zit te kijken of je het wel goed doet of niet is ronduit belachelijk...........

De mens is vrij, heet vrije wil en de daarbij behorende verantwoordelijkheid, niemand om je achter te verschuilen voor je daden in dit leven...

God leeft in de mens(en dier)

 

Ze noemen dit de 3-voudige goddelijke vlam, ieder mens heeft dit in zich(hart).

 

prachtig gezegd al zeg ik het zelf, ik denk dat ik mezelf hier wel grotendeels in kan terugvinden. Iedere mens maakt voor zichzelf zijn eigen waarden uit, of zou dit toch moeten doen, en dit is je geloof, als jij je beter voelt door de zondag naar zo'n grijze man met een rare hoed op zn kop te gaan luisteren, waarom niet, als je je daar beter bij voelt, maar voor mij hoeft dit echt niet. Het geloof waar ik nog het meeste respect voor kan opbrengen, en waar ik hoe langer hoe meer interesse voor krijg, is het boedhisme, vooral omdat dit volgens mij een van de enigste geloven is die op een zinnige manier gebruikt wordt, het is veeleer een manier van leven dan een manier om mensen af te dreigen, bang te maken. Maar ook hier zijn er kantjes waarvan ik zeg ???

En over de bijbel, ik denk dat de bijbel op zich geen slecht boek is, ik heb er zelf al in zitten lezen en om zich is het een mooi verhaal, het probleem ligt gewoon bij de mensen die debijbel interpreteren en er stukken uit quoteren en dergelijke om hun eigen zaak te promoten, ze rukken bepaalde stukken volledig uit hun verband, om hun zaak er mooier, beter, rijker te laten uitkomen. En ook bij de overgang van het oude naar het nieuwe testament is er volgens mij veel misgelopen....

 

Geloof draait allemaal om eigen waarden, of zo zou het misschien moeten zijn, en daarmee is het meeste wel gezegd denk ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmmm... simpel te voorkomen: zoek werk, betaal je spullen. Niet stelen dus, maar goed. Dat vind je waarschijnlijk net zo flauw als mensen die beweren dé oplossing voor een kater te hebben. En als je dan aan hun lippen hangt, zeggen: Niet drinken.

 

Ik geloof niet in God, of in bovennatuurlijke dingen in het algemeen. Let wel: ik sluit het niet uit, en laat ieder vrij in zijn keuze om wel of niet in iets te geloven.

 

Het is heel simpel: als er een macht/persoon/iets zou bestaan met werkelijk de krachten die aan God/Allah/Jahweh enzo wordt toegekend, waarom worden die krachten dan nooit gebruikt om een eind te maken aan moorden, oorlog, ziektes, onrecht, armoede e.d.

 

Herken in Redpepper zijn post wel iets bekends: twijfelen aan god als er een dierbare overlijdt. Bij bejaarden enzo weet je dat ze eens gaan overlijden, en dan berust je er nog in, al is het moeilijk. Het is echter nog vele malen moeilijker als er iemand overlijdt die nog veel te jong/vitaal/gezond is.

 

Vorig jaar is mijn nichtje Sara met problemen ter wereld gekomen, en ze heeft maar 4 dagen mogen leven. Ik leg niet het hele verhaal uit, da's niet nodig. Mijn oma, van 94 jaar oud, die haar hele leven een rotsvast geloof in God heeft gehad, begon toen ook te twijfelen aan het bestaan van God. Dat doet ze niet snel. Niet als je al je man, je broers en zussen, je ouders, je vrienden, oud-leerlingen, oud-klasgenoten e.d. haan het graf hebt gebracht. Oorlog hebt meegemaakt, armoede en weet ik wat allemaal.

 

Dus, voor wie er in God gelooft: Wat is de bedoeling van het laten sterven van een kind dat net geboren is? Waarom moet een kind van 8 sterven? Waarom zijn er kinderen van 8 die een ouder verliezen?

 

God works in mysterious ways... nou heel fijn, maar ik heb liever wat meer duidelijkheid dan dat vage gelul over hemel en aarde, voorbestemming en andere onzin.

 

Even voor de duidelijkheid: ik ben katholiek opgevoed, en hecht wel aan de waarden en normen die ik daaruit heb meegekregen. De 10 geboden zijn regels waar idereen naar zou moeten leven, en de wereld zou een stuk gezelliger zijn. Maar ik hoef al die flauwekul over een God er niet bij. Of hij moet met een verdomd goede reden komen waarom het nodig was om vorig jaar ook twee vrienden van mij 'tot zich te nemen' Leeftijd: 25 (lerares basisonderwijs) en 26 (net 3 maanden afgestudeerd). En een goede verklaring voor de fijne ziekte Alzheimer. Al was het maar omdat ik er twee opa's en een oma aan kwijt ben geraakt. Een goede verklaring voor AIDS. Een goede verklaring voor ----EDIT----, want op het moment is het voor een vriend van me een kwestie van erop of eronder, die jongen is 34.

 

Of dichter bij huis, laat God eens met een hele goede reden komen voor bijv. de ellende van Duikerke of Onimusha? Misschien dat ik hem dan wil geloven.

 

Het is heel moeilijk voor mensen die ellende meemaken of voor mensen die met de dood te maken krijgen(vooral de dood van jongere) om in god te geloven, want waarom kan god dit laten gebeuren?????????

 

God laat dit niet gebeuren, god heeft daar niets mee van doen..........

God is er niet om je te behoeden van alles, net zoals gidsen e.d. daar ook niet voor zijn.

 

Het leven loopt zoals het loopt, dat is niet god zijn schuld, dat is niet god zijn werk...

God is alleen maar een bron van energie en onvoorwaardelijke liefde waar we uit kunnen putten en waar wij deel van zijn.

 

In alles zijn lessen om te leren, misschien dat je het nu nog niet ziet, eens zal je het zien.

Ook en vooral zelfs van ellende kan je heel veel lessen leren, groeien doet vaak pijn...

 

Als een kind word weggenomen dan is dat kind klaar geweest in dit leven, het is ellendig voor degene die achterblijven, niet voor het kind zelf....

 

In de geloven hebben ze van god iets gemaakt wat god niet is, god oordeeld niet, god strafd niet, god neemt niet, god maakt je leven niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vraag aan Onimusha(en duikerke),

 

Heb jij dingen geleerd door de ellende die je hebt meegemaakt, heb je het idee dat je daarvan gegroeid bent?

Wat is jouw beeld daarvan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als een kind word weggenomen dan is dat kind klaar geweest in dit leven, het is ellendig voor degene die achterblijven, niet voor het kind zelf....

 

In de geloven hebben ze van god iets gemaakt wat god niet is, god oordeeld niet, god strafd niet, god neemt niet, god maakt je leven niet...

 

Ellendig is wel een behoorlijke understatement .... Je hebt toch zelf ook een kindje, erodome, of niet? Zou jij er in kunnen berusten dat je kindje 'klaar' was in dit leven, als het je werd ontnomen? Wie of wat bepaald er dan dat een leven klaar is?

 

Stel je even voor dat je na je zwangerschap terug zou zijn gekeerd naar een leeg huis, met een dood kindje in je armen. Ik gok zo dat je niet weet wat voor een impact het op je heeft. Ik wil ook niet dat je het weet, want de enige manier om het te weten is het mee te maken, en dat wens ik niemand toe.

 

Sorry, maar ik vind dat echt bullshit, en niet zo'n beetje ook. Door complicaties bij de geboorte had mijn nichtje hersenletsel opgelopen waardoor ze, hard gezegd, nooit iets zou kunnen. Dus inderdaad, voor ons is haar verlies 'ellendig' maar voor haar niet. Dat heeft echt geen ene flikker te maken met klaar zijn of niet. Een leven dat nog geen 4 dagen heeft geduurd is niet klaar. Punt uit.

 

We verschillen denk ik van inzicht wie of wat God is. Voor mij is God de traditionele figuur uit het christelijk geloof (da's mijn referentiekader). En binnen dat christelijk geloof is God te danken voor alles wat mooi, lief en fijn is. Maar alles wat slecht gaat, alles wat fout is, wat pijn doet, wat onbegrijpelijk is, daar heeft God niks mee te maken. Dat doet de mens zelf. Dat is het werk van de duivel desnoods. Daar trekt God fijn zijn handen van af, of het wordt uitgelegd met de dooddoener dat God daar zijn redenen voor heeft gehad.

 

Als God een levend persoon zou zijn, en hier op aarde al zijn mysterieuze daden uit zou halen, zou hij al lang in een TBS-kliniek zitten met permanent camera-toezicht. Of beter nog, dan zou hij in het fijn gelovige Texas al lang op death row hebben gezeten. Yiehaah!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een kind word weggenomen dan is dat kind klaar geweest in dit leven, het is ellendig voor degene die achterblijven, niet voor het kind zelf....

 

In de geloven hebben ze van god iets gemaakt wat god niet is, god oordeeld niet, god strafd niet, god neemt niet, god maakt je leven niet...

 

Ellendig is wel een behoorlijke understatement .... Je hebt toch zelf ook een kindje, erodome, of niet? Zou jij er in kunnen berusten dat je kindje 'klaar' was in dit leven, als het je werd ontnomen? Wie of wat bepaald er dan dat een leven klaar is?

 

Stel je even voor dat je na je zwangerschap terug zou zijn gekeerd naar een leeg huis, met een dood kindje in je armen. Ik gok zo dat je niet weet wat voor een impact het op je heeft. Ik wil ook niet dat je het weet, want de enige manier om het te weten is het mee te maken, en dat wens ik niemand toe.

 

Sorry, maar ik vind dat echt bullshit, en niet zo'n beetje ook. Door complicaties bij de geboorte had mijn nichtje hersenletsel opgelopen waardoor ze, hard gezegd, nooit iets zou kunnen. Dus inderdaad, voor ons is haar verlies 'ellendig' maar voor haar niet. Dat heeft echt geen ene flikker te maken met klaar zijn of niet. Een leven dat nog geen 4 dagen heeft geduurd is niet klaar. Punt uit.

 

We verschillen denk ik van inzicht wie of wat God is. Voor mij is God de traditionele figuur uit het christelijk geloof (da's mijn referentiekader). En binnen dat christelijk geloof is God te danken voor alles wat mooi, lief en fijn is. Maar alles wat slecht gaat, alles wat fout is, wat pijn doet, wat onbegrijpelijk is, daar heeft God niks mee te maken. Dat doet de mens zelf. Dat is het werk van de duivel desnoods. Daar trekt God fijn zijn handen van af, of het wordt uitgelegd met de dooddoener dat God daar zijn redenen voor heeft gehad.

 

Als God een levend persoon zou zijn, en hier op aarde al zijn mysterieuze daden uit zou halen, zou hij al lang in een TBS-kliniek zitten met permanent camera-toezicht. Of beter nog, dan zou hij in het fijn gelovige Texas al lang op death row hebben gezeten. Yiehaah!

 

Wie ben jij om te bepalen wat klaar is en wat niet?

Ik geloof dat een ziel zelf kiest in welk lichaam hij geboren word, ook als dat snel de dood betekend.

Soms is de enige les nog doodgaan, of wat anders.........

 

Als mijn zoontje zal sterven zal ik gek worden, wat dacht je dan????????

Maar als tijd verstrijkt zal ik in gaan zien dat het is zoals het is en zal het verdriet slijten en zal ik het groter geheel weer kunnen zien en misschien zelfs de lessen die ik moet leren daarvan.

 

Ik ken een vrouw die 3 kinderen heeft verloren, 1 ervan door een erg late miskraam(vroeggeboorte, kon niet overleven), de andere 2 vlak na de geboorte.

Heel lang is zij kapot geweest van verdriet, logisch...........

 

Nu ziet ook zij het groter geheel weer en is ze dankbaar voor de tijd die ze samen met haar kinderen heeft gehad en voor wat ze gedeeld hebben.

Ze is dankbaar dat die zieltjes haar hebben uitgekozen, ook al was het maar voor zo kort.

 

Ook zij heeft er dingen van geleerd, is ervan gegroeit.

Wat niet wegneemt dat het gruwelijk pijn heeft gedaan voor lange tijd.

 

Ook ik heb wel mijn portie ellende gehad, ook ik ben ervan gegroeit, ben geworden wie ik ben mede door dat...

 

Ik geloof dat al het goeds wat er gebeurt op je eigen rekening staat, maar ook het slechte.

En soms gebeuren er gewoon dingen, dingen die verschrikkelijk kunnen zijnzoals het verliezen van je kind, het is zoals het is.........

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm... nou lijkt het net alsof we aan het ruzieën zijn, maar we verschillen gewoon van opvatting. Ik denk dat mensen troost zoeken in iets bovennatuurlijks als God, of zieltjes die een eigen wil hebben e.d. voor de ellende die hen overkomt. En ik geloof daar niet in. Ik zoek die troost liever in vrienden, familie e.d.

 

Ook ik ben blij dat mijn nichtje heb mogen zien, dat ik me gedurende de zwangerschap heb mogen verheugen op het feit dat ik oom zou worden e.d., alle ellende van vorig jaar heeft me zeker veel geleerd. Ik hecht veel meer aan vriendschappen, probeer beter mijn best te doen om mensen te laten weten wat ze voor me betekenen e.d. Ben zachtaardiger geworden.

 

Die twee vrienden die ik eerder al noemde, stonden midden in eht leven, maar werden tijdens een vakantie in Griekenland doodgereden door een griek die op de verkeerde weghelft reed. Dat doet je wel beseffen dat het zomaar voorbij kan zijn, dat je moet genieten zolang het kan.

 

Lessen zat dus, maar het collegegeld is te veels te hoog geweest, als je begrijpt wat ik bedoel.

 

Terug naar de topic: Wie of wat is God voor jou?

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmmm... nou lijkt het net alsof we aan het ruzieën zijn, maar we verschillen gewoon van opvatting. Ik denk dat mensen troost zoeken in iets bovennatuurlijks als God, of zieltjes die een eigen wil hebben e.d. voor de ellende die hen overkomt. En ik geloof daar niet in. Ik zoek die troost liever in vrienden, familie e.d.

 

Ook ik ben blij dat mijn nichtje heb mogen zien, dat ik me gedurende de zwangerschap heb mogen verheugen op het feit dat ik oom zou worden e.d., alle ellende van vorig jaar heeft me zeker veel geleerd. Ik hecht veel meer aan vriendschappen, probeer beter mijn best te doen om mensen te laten weten wat ze voor me betekenen e.d. Ben zachtaardiger geworden.

 

Die twee vrienden die ik eerder al noemde, stonden midden in eht leven, maar werden tijdens een vakantie in Griekenland doodgereden door een griek die op de verkeerde weghelft reed. Dat doet je wel beseffen dat het zomaar voorbij kan zijn, dat je moet genieten zolang het kan.

 

Lessen zat dus, maar het collegegeld is te veels te hoog geweest, als je begrijpt wat ik bedoel.

 

Terug naar de topic: Wie of wat is God voor jou?

 

We hebben wel ruzie, komop vechten jij!!!!!!!!!!!!!!!!! :evil: :cry :wink:

Grinnik, sorry ben melig, nee ruzie maken is niets voor mij, daar word je moe van en mijn motto is liever lui dan moe :wink:

 

Ik vind troost in wat ik geloof, ik vind troost in het feit dat de dood niet het einde is.

Maar ik vind ook troost in de mensen om me heen en in de dieren om me heen, eigenlijk in al het leven om me heen.

 

Ik vind troost in de manier waarop het gaat, in de circel van leven en dood, wat steeds opnieuw ontwikkeld.

 

Ik vind troost in het feit dat niets gebeurd zonder reden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom zijn er dan muggen? wat is de reden dat er muggen zijn, mens en dier dwarszitten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat zijn zielen die nog moeten leren irriteren, die kiezen daarvoor het lichaam van een mug ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...