Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

donjon

Recovery Haze - Hydro kweek

Recommended Posts

hier heb je wat te vergelijken, van af het boven de grond komen van plantjes gerekend.

 

gallery_8034_7667_502722.jpg

 

gallery_8034_7667_773180.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi zeiksnor, zijn die foto's van planten van 7 weken oud (ook direct op 12/12)? En welk soortje is het onder hoeveel watt?

 

Ik weet dat recovery haze een lange bloeier is, maar begin me toch wel wat zorgen te maken, ik heb werkelijk nog niets van topvorming.

Aan de andere kant heb ik gemerkt dat de groei van de planten nog maar de laatste dagen aan het afnemen is. Dus mss hebben ze nog veel energie in het groeien gestoken en zal de topvorming de komende weken pas beginnen.

 

Zal vanavond nog wat foto's plaatsen, er is terug al een groot verschil te zien, vergeleken met 6 dagen geleden.

De planten zijn ook nog allemaal mooi groei, zonder enige problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de mijne zijn ondertussen al aan week 16 bloei en is nog altijd niet klaar :s

 

vind hem niet meer rendabel voor de hoeveelheid stroom dat ik verbruik om die struik te voeden en ben zelfs aan het twijfelen om de stekken ervan ook gewoon stuk te maken voor ik terug zo een lange ciclus moet wachten om te oogsten. ik tollereer 14 weken voor een bom haze te kweken maar zooooo lang lijkt me een beetje te veel voor een wiet die wel " ok " ruikt maar niet overtuigend bomhaze

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is de huidige stand van zaken.

 

De lamp kan nu niet meer hoger, ik heb voor een extra beetje hoogte zelfs mijn filter moeten verplaatsen. ;)

gallery_20784_7849_93096.jpg

 

Ik hoop dat de toppen geen last van de warmte zullen krijgen, aangezien ze nu redelijk dicht bij de lamp groeien.

Er staan in ieder geval twee fans op de lamp gericht om de hitte weg te blazen.

Kan iemand mij vertellen wat de symptomen zijn van toppen die last hebben van de hitte?

gallery_20784_7849_88793.jpg

 

Rechtse kant.

gallery_20784_7849_72440.jpg

 

Linkse kant.

gallery_20784_7849_90972.jpg

 

Topvorming tot nu toe. Nog niet veel te zien. :D

gallery_20784_7849_84181.jpg

 

Ik moet wel zeggen dat mijn pH aan de lage kant was. Tussen de 5.5 en 5.3, en in de bloei moet de pH hoger zijn op hydro. Dus nu heb ik het voedingsvat ververst met een pH van 6.4 en dit zal vermoedelijk nog een beetje zakken naar het ideale 6.0 - 6.2.

Eens kijken ofdat dit beterschap zal brengen in de topvorming.

 

En als extra, een goedkope manier om het water te verversen. Dit heeft samen niet meer als 10 pond gekost.

Bij NFT zit je watervat onder de groeitafel, en aangezien dit op de grond staat kan je geen gebruik maken van de zwaartekracht.

Zoals je ziet, je sluit je boormachine erop aan, en zo kan je makkelijk het water wegpompen en vers water er terug in pompen.

 

gallery_20784_7849_30169.jpg

 

gallery_20784_7849_44480.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met de aangepaste pH zijn de planten nog sterker gaan groeien ipv toppen aan te maken.

Op één nacht tijd ongeveer 5 cm. ;)

 

 

[zeikmode]

:D ;) AAAARRRRGGGGGGG :D :)

Wanneer gaan die krengen eens snappen waar hun prioriteit ligt. :tu

Niet groeien maar bloeien!!!

[/zeikmode]

 

En dat voor planten die direct op 12/12 zijn gezet. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

Als de toppen last hebben van de warmte,

 

Gaan de bladeren naar binnen krullen,

worden licht geel met bruine vlekken op,

en vervolgens worden ze helemaal bruin en kruimelen af.

 

Heb nu wihte widow staan op cocoslabs, zaadjes direct 12/12 na 7 weken meer dan 180cm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Raf, bedankt voor de info, dat van de bladeren wist ik al, maar naar het schijnt kan je het ook aan de toppen zelf zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

toppen die te warm staan gaan fluffie wiet geven...

 

Om de groei eruit te halen kun je altijd beginnen met een lichte hoeveelheid bloeivoeding mee te geven, zo stopt de groei een beetje.

 

In mijn kast zouden die krengen niet komen hoor... :D

 

Succes,

 

El Fish ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Anders zit er niets anders op dan te gaan knaken molmol

Alle hoofdtoppen die te lang worden 90 graden ombuigen

Zo kun je een paar cm winnen

 

Gaat wel mooi verder

Dat beloofd een mooie oogst en een heel lekker wietje lijkt me

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, die planten zijn vanaf ontkiemen tot de foto,s 7 weken. het is orange bud onder 600 w hps. jou soort ken ik niet, en ik heb ook nog nooit haze gekweekt, dus weet nbiet of dat normaal is voor haze. maar als ze ook 7 weken in de bloei staan lijkt mij van niet. , hou eens in de gaten waneer het licht precies aan gaat en waneer het uit gaat. mischien klopt dat wel niet, en is er iets met je tijdschakelaar. verder weet ik niet waarmee jij afzuur. ph - salpeterzuur of ph - fosforzuur. salpeterzuur is stikstof voor de groei en fosforzuur is voor de bloei.

Share this post


Link to post
Share on other sites
toppen die te warm staan gaan fluffie wiet geven...

Ok, thx El Fish!

 

Om de groei eruit te halen kun je altijd beginnen met een lichte hoeveelheid bloeivoeding mee te geven, zo stopt de groei een beetje.

Ze krijgen al een hele tijd bloeivoeding mee hoor. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

en je moet je planten drastisch gaan buigen. anders wordt het een klotezooitje. dus touwtje om de steel van de plant

20/30 cm van bovenaf en de plant naar beneden trekken tot die haaks is. zelf ff wat verzinnen hoe je m vast kunt zetten en dan 3/4 dagen vastgebonden laten anders gaat ie weer rechtop staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar als ze ook 7 weken in de bloei staan lijkt mij van niet. , hou eens in de gaten waneer het licht precies aan gaat en waneer het uit gaat. mischien klopt dat wel niet, en is er iets met je tijdschakelaar. verder weet ik niet waarmee jij afzuur. ph - salpeterzuur of ph - fosforzuur. salpeterzuur is stikstof voor de groei en fosforzuur is voor de bloei.

Recovery Haze is een soortje van Sannie.

En deze zaden staan idd vanaf ontkiemen op 12/12, maar het geslacht was pas zichtbaar na een goede 22 dagen, en daarna is de bloei er heel langzaam ingekomen.

 

De tijdklok heb ik tijdens deze ronde vervangen. Ik had eerst een mechanische, maar die had inderdaad een afwijking.

Ik had die in het begin ingesteld dat ze om 9 uur moest aangaan, en na iets meer dan een maand ging die al aan om 8 uur.

 

De pH down die ik gebruik is een oplossing met 81% phosphoric acid.

 

@ Guesswho?

Knakken zal het dan worden. bbrrrr. ;)

 

Bedankt voor het meedenken allen!

 

@ zeiksnor, de meeste planten zijn al drastisch gebogen. Door al dat buigen weet ik niet eens meer welke top bij welke plant hoort. Zo'n wirwar is het. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

die ph - is goed, maar je zal ze toch echt nog wel een paar keer moeten buigen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

topvorming schiet niet echt op. :)

De groei is wel een beetje afgenomen.

 

gallery_20784_7849_56006.jpg

 

gallery_20784_7849_41772.jpg

 

Pistil galore!

gallery_20784_7849_76598.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

uhm, tjah, wat je al zei op de chat: t is wat hoog.

Nou denk ik dat het knakken wat eng is,

en dat je het vrij hoog hebt gedaan.

 

Zet je schrap, bakkie koffie erbij,

smokertje gedraaid.

 

Ik denk dat je lager zult moeten knakken.

knijp aan 2 kanten behoorlijk in de steel.

dus iets murw knijpen.

Dan knak,buig je de steel,

terwijl je je vingers op de knak gedrukt houd.

tijdens de knak draai je de steel iets.

je vouwt dus niet haaks naar beneden,

maar doet dat met een lichte draai erbij.

 

Als je het kapsel nu bekijkt

zou ik er een scheiding in leggen

lineair met je lamp iets naar buiten plooien.

en werk naar een at egaler veldje toe.

 

en zorg voor wat luchtcirculatie tussen het bladerdek,

sativa wil wel is meeldauw problemen geven zeker bij de takjes die je over

elkaar heen legt.

 

suc6 met die mooie groene bos,

greetz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey molmol waar heb je NFT systeem vandaan ?? ga binne kort ook weer binnen aan het werk ziet er leuk uit en niet duur :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

he molmol,ik lees dat de RH je nogal aan het twijfelen brengt omdat het zo traag gaat..

 

En inderdaad,het duurt behoorlijk lang maar dan heb je ook wel wat,die van mij stond weliswaar op aarde maar misschien geeft het je wat rust! ff scrollen naar de helft van de pagina,klik

 

succes,het gaat vast helemaal goed komen! grtz ganja

Share this post


Link to post
Share on other sites

@weetje: Bedankt voor de handige tips! :)

 

@ Ganjamens: Thx voor de geruststelling, ik vind het niet erg dat het langer duurt, maar ik zit nu zo ongelofelijk te knoeien met de hoogte.

 

@ GROWWIET1: Ik heb de GT424 van Nutriculture. Je zal zelf eens moeten zoeken naar een verdeler in je land.

 

Zal binnenkort nog eens een foto plaatsen van het nijpend hoogte-tekort.

Share this post


Link to post
Share on other sites

He Molmol

 

De topjes moeten nu toch inmiddels al wat betere proporties hebben, toch B)

 

Dat NFT gedoe van jou (en anderen) is wel aanstekelijk, hoor.

Ik moest net nog wat bloeivoeding bestellen voor de huidige plantjes, maar ik heb meteem ook maar hydrovoeding en wortelmat, steenwol etc gekocht :verrygood

Ik heb nu tenslotte een mooi voorbeeld!

 

Ik blijf dit wel volgen.

 

Succes,

Koi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey molmol :closed:

Hoe gaat ie daar?

 

Grtz Guesswho?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de planten omgehakt. :wacko:

Ze werden gewoonweg veel te groot voor mn hokje.

Ik heb tot het uiterste gebogen en geknakt maar ze waren niet te stuiten.

De planten onder lamp groeiden steeds tot tegen de lamp en de rest kreeg daardoor te weinig licht.

Spijtig want voor de rest waren de planten wel gezond.

 

Ik heb nu wat beter onderzoek gedaan naar het soortje en heb al zaden voor de volgende kweek. :closed:

Dus binnenkort ga ik er weer tegenaan met een ervaring (les) rijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou in mijn ogen was dat niet nodig geweest en had je ze te alle tijden af kunnen bloeien. maar gedane zaken nemen geen keer. dus succes met de volgende ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...