Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
carth

WEBCAM

Recommended Posts

Hoi

 

Met welke webcam kan ik beelden opnemen uit men kast die geen strepen geeft???

 

Als ik opneem geef hij wel beeld maar er staan zwarte strepen tussen.

 

Dus waarschijnlijk niet krachtig genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb er ook naar gezocht want ik heb een cam die elke 5 min. een plaatje maakt, kan je leuk monteren tot een filmpje :whistling hypersnel een plant zien groeien, lol

Ik heb zelf nooit een cam of fototoestel gehad dat wel werkt onder HPS, ik heb wel een oplossing, je kan namelijk goed foto's maken met een EVSA, sinds mijn lumatek kan ik perfecte foto's maken zonder strepen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij is opgevallen dat als ik een flitser gebruik de strepen verdwijnen op de foto, maar daar heb je natuurlijk weinig aan..

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb wel een oplossing, je kan namelijk goed foto's maken met een EVSA, sinds mijn lumatek kan ik perfecte foto's maken zonder strepen.

:whistling klopt! Die werken op een veel hogere frequentie. Als je je camera handmatig instelt overigens met een niet te korte sluitertijd is er niet zoveel aan de hand. Voor een camera althans. Voor een webcam is dat anders. Heb wel een paar vermoedens maar zeker weten doe ik het niet. goeie vraag. Is er een cameraman in de zaal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Webcam beetje zelfde verhaal als camera. Spelen met je sluitertijd. Ik kon toen ik een HPS lamp had hangen prima opnemen met de webcam (philips vespa). Meeste philips webcams hebben zo'n mooi control paneel in de software waarin je oa. sluitertijd en soort belichting enz in kan stellen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus welke wordt het????

 

Ik dacht aan Logitech sphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig ben ik hier ook mee bezig.

Ik gebruik de logitech communicate.

 

gallery_12002_8598_7674.jpg

Deze dus

 

Nadeel als je deze in de kast, naast je hps hangt, dat ie gaat strepen en zwaar over belicht is.

Dit kan je op lossen door van een zonnebrilglaasje (eerst ff los testen of het beeld je aanstaat voor je je zonnebril sloopt) een lensje te maken voor je webcam.

 

Ik heb twee lensjes gemaakt 1 die in het rondje van de webcam valt,

en 1 die met de ronding van de cam meeloopt.

Dit kan je er zo ook weer afhalen en je hebt weer een normale webcam.

 

Met 1 lensje nog hps strepen, met tweede lensje niet meer.

 

Voor mij een beeld waar ik tevereden mee ben voorlopig,

gallery_12002_8598_5798.jpg

 

Webcam servertje er aan en je kan overal kijken hoe en wat in je kast

 

 

Grtz Strohrum

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...