Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

pelske

Herma?

Recommended Posts

Ik ben aan het twijfelen of dit een herma is,de pp staat 16 dagen in de bloei.

 

gallery_13888_5892_820600.jpg

gallery_13888_5892_1294804.jpg

gallery_13888_5892_827227.jpg

gallery_13888_5892_307358.jpg

gallery_13888_5892_388801.jpg

 

grtz pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja hoor, mooi vrouwtje. wat je in de foto's laat zien is de oksel calyx, die zitten in de toppen heel dicht bij elkaar en het is het hoesje van het zaadje (uit dat liedje van doemaar) wat we tegenwoordig niet meer gevuld willen hebben. (jaja, natuurlijk wel als je wel zaad wil).

 

mannetjes hebben echte balletjes hangen die meestal banaan vormig worden

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

op alle foto's dacht ik "prachtige dame"

 

maar de laatste foto, dat gele dingeskie achter die piston, lijkt wel een banaan, maar dan is ie geen herma, dan heeft ie stress en maakt ze mannelijke blommen aan, tenminste, dat heb ik begrepen

 

kun je een macro opname maken van dat gele ding, of iig even goed bekijken en kijk dan of het een vergeeld schutblaadje van het takje is of dat het echt net een klein banaantje is...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat is volgens mij toch echt een banaan.

 

of 2

 

yep, maar als dat alles is... weghalen, uitbloeien, en niet gebruiken voor het maken van zaad deze plant.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan gaat ze weg, ik ben nog aan het verduisteren en wil geen risico lopen met de anderen.

 

grtz pelske

 

p.s. het zijn zaadjes van een verduisterde pp verleden jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk niet dat OGDread bedoeld dat je de hele plant moet weghalen, alleen die calyx die er zo uitzien, plant lekker laten bloeien verder. ..denk ik.

 

heb wel eens ooit een gehad die de laatste weken ook herma trekken had, al het mannelijke in de plant heb ik er ook uitgepulkt en was een van de betere wietjes vergeleken bij de anderen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker uit laaten bloeien, die banaanen bevatten vaak geen stuifmeel en als je ze uitplukt is de kans nihil dat het je andere planten gaat bestuiven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, dat weet ik, maar als ik er een mis heb ik pech , denk ik(bestuiven)

 

grtz pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ze buiten staan komen er toch zaden in want veel mensen laten mannen staan omdat ze niet weten wat het is , er hoeft er maar 1 een paar dorpen verder op te wonen en je hebt geheid zaden als de wind jou kant op waait

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is maar net wat je van plan bent. ik trek mijn mondhoeken altijd omhoog als ik een zaadje tegen kom, stuk of 6 op een jaar van 3 planten. wat het dan word weet je niet maar dat kan wel eens een knaller als verrassing opleveren. de een word er blij van en de ander niet. ben je bezig met kruisingen te maken met als doel een plant met specifieke eigenschappen dan wil je absoluut geen vervuilingen.

 

het maken van goed zaad is alweer een hobby op zich lijkt me, en dan moet je binnen aan de gang kunnen. ik ben al blij met een paar plantjes in de zomer buiten dus koop ik er wat maar zet ook het mooiste zaadje uit eigen tuintje er bij, is het echt nix gaat het op de vuurkorf.

 

edit ff later,

ik zou de neiging hebben om er rood led of spaarlamp licht bij te zetten buiten, in het voorjaar is het redelijk koel licht terwijl ze staat te bloeien, zou ze meer rood willen?

 

nou gaan we indoor met outdoor kruisen of is het dan al snel off-topic?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na en grondige controle blijkt er maar een banaantje tussen te zitten,deze heb ik verwijderd.

Ik ga ze laten staan en regelmatig controleren.

 

grtz pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik denk niet dat OGDread bedoeld dat je de hele plant moet weghalen, alleen die calyx die er zo uitzien, plant lekker laten bloeien verder. ..denk ik.

 

Inderdaad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zakjes hoef je idd geen zorgen over te maken.

Had ik er vorig jaar ook genoeg van, het haartje wat eruit steekt toont duidelijk dat het om een vrouwelijk bloemetje gaat.

Dat banaantje zou ik me niet zo zorgen om maken, het is goed dat je deze verwijderd hebt en niet de hele plant.

Alleen als je heel specifiek zaden kweekt en geen vervuilingen wil is het raadzaam om compleet te verwijderen (dan nog steeds zonde :( )

Zoals buble al aangeeft, je hoeft zelf geen mannen te hebben staan om soms toch zaden te krijgen bij je vrouwtjes.

Ik heb ook wel eens verhalen gehoord dat er stuifmeel door justitie/mensen verspreid wordt juist om de buitenkwekers te dwarsbommen.

Daarom ben ik wel blij met de serre. Deze zondert hem een beetje af.

 

Mvg, kills

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey pelske,

 

hoe gaat het met die plant nu?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze hangt te drogen, geen banaan meer gezien :(

 

grtz pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein fotooke misschien van wat topjes??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had me vergist, het was een lowryder :( die ik na ontkiemen 12/12 gezet heb, dacht dat het pp was.

 

Na tien dagen drogen, we gaan ze nog een paar dagen laten hangen.

 

gallery_13888_5892_294263.jpg

 

grtz pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...