Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
jammerdan

Gedoogbeleid 2.0

Recommended Posts

Mogelijk kan alleen giraal worden betaald.
"We halen het bezoek aan de coffeeshops uit de anonimiteit'', zei burgemeester Gerd Leers

 

Fijn! Dan weten we meteen wie die vieze nare wietrokers zijn. Tuig is het! :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laat ze maar eens bij gaan houden wie er drank koopt en hoeveel, kijken of ze dat aan agressiviteit kunnen linken :whistling

 

Kijken hoe snel iedereen dan op z'n kop staat.

 

Kutzooi, net als het electronische patienten dossier, maar daar kon ik tenminste nog bezwaar tegen aantekenen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:vape: Ben ik even blij dat ik zelf begonnen ben..

Flikken voor de deur van de coffeeshops, electronische pasjes.. gezellig zo, lekker relax :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voorzie een hoop problemen, mensen die geen pasje en registratie willen zullen op deze manier vanzelf naar de (vaak ongure) huisdealers gaan met ONGECONTROLEERDE WIET :S waar dus veel mee geklooit kan zijn.

 

En wat is het doel? niet meer aan buitenlanders verkopen... dan vraag je toch naar de ID kaart en noteer je de naam van de (nederlandse) klant. zodat die niet 3x per dag voor toeristen haalt.

Een toerist weiger je door bijvoorbeeld een APV (alg. plaatselijk verbod) of je zorgt ervoor dat verkoop aan buitenlanders verboden wordt en eventueel met een gedoogbeleid per gemeente opgeheven kan worden, dan beslist iedere gemeente lekker ZELFSTANDIG wat ze willen doen.

 

Ik zie niet in waarom dit niet kan, voordelen zijn:

-Men heeft zijn privacy nog, ID gegevens worden aan het eind van de dag versnippert want daarna zijn ze niet meer nodig

-Men weert de buitenlanders, daar is het men toch om te doen?

-Geen kosten die het pasjessysteem wel met zich mee zal brengen

 

En als men dit wel wilt doen benadelen ze de privacy van duizenden mensen terwijl men nog steeds de ogen gesloten houdt voor allerlei andere verslavende rotzooi als alcohol, nicotine, caffeine, chocola enzovoort...

 

Nederland wordt wakker! of slaap nog lekker even verder tot je echt in een politiestaat wakker wordt en het te laat is...

Share this post


Link to post
Share on other sites

in venlo kan je in 2 vd 3 (eigenlijk in 3/4 maar 2 zitten samen onder 1 dak) coffeeshops zowiezo alleen nog maar met pasjes wiet kopen, en bij de 3e of 4e natuurlijk moet je 21 zijn. maar dat zal ook wel niet lang meer duren voordat er daar ook pasjes verplicht zijn. verder nog geen politie of giraal betalen gezien :whistling

gr. Fakkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Limburg trekt zijn grens.

"Je moet je laten registreren, je krijgt correspondentie thuis.." "Iedereen die een aankoop doet krijgt de rekening thuis.."- Gerd Leers, CDA

 

Wat een eikel, en dan zegt hij nog eens iets in de zin van "iedereen moet voor zichzelf uitmaken of hij dat op de kop toe neemt".

Stel je voor dat ze dit voor alcohol of sigaretten zouden doen, het zou snel UIT-gemaakt worden.

 

Potvolkoffie! Ik hoop dat jullie beter stemmen volgende verkiezingen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Blackjerry.

Door de pin-betaling kan je gebruik in kaart worden gebracht. Je bent totaal niet anoniem meer. Ook niet als de persoonsgegevens die gescand zijn bij je binnenkomst na x uren verwijderd worden.

 

Er moet een electronische koppeling, lees: centrale database, zijn van mensen die op een bepaalde dag een aankoop gedaan hebben. Immers hoe kan men anders in Venlo zien dat ik die dag in Sittard al 3 gram gekocht heb.

 

@Mystical.

Het doel lijkt mij niet om de buitenlanders te weren. Dat is al geprobeerd maar dat is tegen de europese regels (EVRM). Het zou discriminerend zijn t.o.v. buitenlanders. Daarnaast was het doel het weren van te jonge mensen.

Als ik dus naar de shop ga moet ik me ook legitimeren:

"Zo opa, laat je ID maar eens zien. 's Kijken of je oud genoeg bent". :whistling

 

Zo bezien is die legitimatie so wie so zijn doel al voorbijgeschoten.

 

En dan, waar wordt die database die ik noemde opgeslagen?

Hoe veilig is dat?

Wie heeft er allemaal toegang?

 

De overheid? Het bedrijf waar ik ga solliciteren? De verzekering?

 

"Hmm u bent tegen een paaltje gereden. Tsja helaas. Wij zien dat u geregistreerd bent in de CannaBase. Wij zien ook dat u de middag dat het ongeval plaatsvond 2,72 gram White Widow voor 20 Euro heeft aangeschaft in coffeeshop "De laatste adem".

Dat is kut. Zeker als je net op de eerste hulp waar je je gebroken arm wilde laten repareren die Krakk zei toen je van je stoel flikkerde", hetzelde te horen gekregen hebt.

 

Met weemoed denk je terug aan vroeger als je de brief van je huurbaas openmaakt die de huur opzegt omdat je jezelf geen "goed huurder" betoont omdat jij je blijkbaar vaak te buiten gaat aan drugsgebruik in het door jouw gehuurde pand. Kijk maar: staat in de CannaBase. De afgelopen weken heb je bijna dagelijks de maximale hoeveelheden wiet gekocht. Meneer/mevrouw is een probleemgebruiker dus. Een vaststelling die de dag erna bevestigd wordt door de arts van de GGD waar je je moet melden. "Meneer," zegt'ie, "U heeft een probleem. Vinden wij..."

Terwijl je aan zijn buro zit uit te leggen dat het allemaal wel meevalt, gaat de telefoon. "Goede middag. Met Jeugdzorg. Wij hebben net uw kinderen uit huis gehaald. Zeg nou zelf, dat kan toch niet. Bijna elke dag naar de coffeeshop gaan en de maximale hoeveel kopen. En dan kids??? Bent u helemaal van de pot gerukt??"

Op weg naar huis stopt er een busje naast je. tuuut tuuut. Er stappen 3 grote mannen in het wit uit en voorzien je van een modieus vest waarvan de mouwen op de rug vast geknoopt worden. Hup op weg naar een kleine kamer met uitzicht en rubberen muren.

 

en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

We kunnen natuurlijk het idee meteen de grond in boren,........en daarmee de toekomst voor de shops in de grensstreken onzeker maken.

 

Vind het initatief zeker niet slecht, tuurlijk zullen er een aantal regels/afspraken gemaakt moeten worden ivm privacy,

maar het is beter als "gewoon de shops sluiten".

 

Dus hier dingen gaan roepen dat de info/legitimatie misbruikt gaat worden, is wel erg ver vooruit lopend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik niet begrijp is dat er giraal moet worden betaald , als de bank er achter komt dat ze geld bewaren/doorsluizen van een coffeeshop wordt de rekening stopgezet

Provincie gaat zelf als bank spelen ?

 

Wat ben ik blij dat ik eerdaags pleite ga uit nederland

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar Grote B, jij drinkt liever een pilsje toch? Je zou toch geen pasje willen voor n bezoekje aan de slijter. Kijk, als die slijter er nou zelf mee komt, ok. Maar nu komt de overheid met het idee, en stelt n opnamelimiet. Reken maar dat je levercirrose niet vergoed wordt! Wantrouwen lijkt mij gepast.

 

Heel simpel is een andere oplossing met hetzelfde gevolg: alleen mensen met een NL's paspoort mogen de shop in. Blijf je de privacy waarborgen. Dan is de reactie natuurlijk: "ja, maar dan verkopen ze het om de hoek aan een wiettourist".

Denkt iemand nou echt, dat met een pasjessysteem geen hosselaars bij de shop gaan wandelen!?

De directe omgeving van de shop wordt zo JUIST de plek waar buitenlanders gaan zoeken. Dicht bij het vuur. Niks 'minder overlast'.

 

"De shops in de grensstreken dicht, nou dan rijden we toch een half uurtje verder. Gaan we meteen bij meerdere shops langs...kunnen we weer ff vooruit".

Nee...nationaal hetzelfde beleid houden.

 

Het enige waar ik vertrouwen in heb is een pasje van de shop zelf. Met garantie van geheimhouding. En die touristen, kunnen het in hun eigen regio ook wel vinden hoor. Vraag = aanbod. Eigenlijk is het nog netjes van ze dat ze zich niet in de illegaliteit wensen te begeven. En hun geld in NL uitgeven voor 'goeie' wiet.

Het enige probleem is overlast, en (als je dat zo zou kunnen noemen) smokkel. Het eerste is een kwestie van respect naar de plek waar je bent. Geen draaiende auto's voor de deur...geen geschreeuw en maf gedrag. Gewoon netjes "halleau monheer, mievrouw" en je wagen verderop parkeren. Het tweede is niet NL'se verantwoording, wel schuldgevoel. En we weten allemaal dat er voor één auto met Fransozen eruit rijdende, kilo's van van alles en nog wat in- en uitgevoerd worden.

 

Dus Johnny zegt: dit wordt een flop. Ach, als je de verkiezingen er maar mee haalt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou BBB,

 

Ik zal je een voorbeeldje geven. Er is een database hier in NL waarin jouw ziekteverzekeringsgegevens staan.

Die is in het leven geroepen om medici/ ziekenhuizen in gelegenheid te stellen deze te controleren als jij van hun diensten gebruik wil maken. Die database is lekker gevuld. Nou zijn er allerlei andere instanties die een probleem hadden met bv, fraude. Denk hierbij aan Fysiotherapeuten en dat soort spul. De database was er, en waarom dan geen gebruik ervan maken. Bovendien was het slechts een uitbreiding van een limitatieve lijst, goedgekeurd en gecontroleerd door de overheid. Zeker kan je je nog herinneren dat er een issue was met taxi-vergoedingen? Nou wat denk je dat de oplossing was? Nou. Jazeker. Elke JanDoedel in een taxi kan bij jouw verzekeringsgegevens. Geruststellend? he?

 

Misschien hebben de huidige politici wel het beste met ons voor (ROFLOL) maar wie zegt dat die wat er over 4 jaar zitten dat ook nog hebben. Die database is er, en die gegevens zullen gebruikt worden.

 

Het is wel duidelijk: Je hebt verstand van planten, maar van dit soort zaken heb je duidelijk geen kaas gegeten.

cittaat: "Dus hier dingen gaan roepen dat de info/legitimatie misbruikt gaat worden, is wel erg ver vooruit lopend."...

Misbruik van data door de overheid en aanverwante instanties is aan de orde van de dag.

Geloof me, als de gegevens er liggen worden ze gebruikt. De groep die toegang heeft wordt steeds groter. De voorwaarden voor toegang steeds ruimer. Zo'n database is een doel. En niet alleen voor mensen die het beste met je voor hebben. Waarom? nou gewoon omdat hij er IS en omdat er veel mensen met gemeenschappelijke interessen in opgenomen zijn. En om dat de gegevens ten voordele van 'iemand' gebruikt kunnen worden.

En het zijn gegevens over mensen die per definitie de wet overtreden.

 

ter illustratie:

Ik ben werkzaam bij een bedrijf dat enkele tientallen databases (en het worden er steeds meer) met zeer privacy gevoelige gegevens heeft waartoe de toegang moet worden beschermd voor ongeautoriseerd en niet legitiem gebruik. Die leggen ze aan en houden ze bij niet omdat de klant dat vraagt maar omdat de wet het voorschrijft.

En je wil niet weten wie en wat in de loop der tijd toestemming hebben gekregen hierin te mogen graven.

O. Maak je niet ongerust BBB. JOUW gegevens zitten daar o n g e t w i j f e l d tussen, en als ze er nog niet tussen zitten dan komen ze er nog. In ieder geval heb ik wel toegang tot andere databases waar jouw gegevens WEL in voorkomen. maar ik bescherm ze goed. Je kan dus lekker slapen. Tenminste totdat er een wet komt die noodzaakt een achterdeurtje te openen.

 

En het gaat ons, hier op het forum, echt wel aan wat er op dit gebied gebeurt. Vinger aan de pols zeg maar.

En we moeten er zeker over kunnen praten hier op het forum. Of mogen we alleen over cannabis praten als het niet gekruid is met politiek.

 

Dit is een idee dat het ten volle verdient om in de grond geboord te worden.

Als het om leeftijdcontrole gaat is dit vergelijkbaar met het aanvallen van een mug met een vliegdekschip.

 

Het moge duidelijk zijn dat jouw sussende en enigzins paternalistisch commentaar mij in het verkeerde keelgat schiet.

 

Met dit soort zaken verdien ik de kost. Ik roep niet zo maar wat. Net zo min als jij uit je nek lult als het over plantjes gaat. Jij kan me vast wel vertellen waarom alle nieuwe blaadjes van mijn plantjes zo geel zijn als smiley's.

Dat kan ik dan weer niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik beweer nergens dat het "DE" oplossing zou zijn,......alleen dat het mogelijkheden voor de grensshops bied, maar die jij kennelijk niet wilt inzien.

Jammer dat je er allerlei andere zaken/voorbeelden bijhaald, die niet van toepassing/relevant zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maximaal 3 gram cannabis per klant per dag
umpfff, gggggg, hahahaa, WHAAHAHAHA, ik ken mensen die doen 3 gram per uur :whistling :vape: :lol:

 

We halen het bezoek aan de coffeeshops uit de anonimiteit
En waarom zou men dat willen? Dit heeft dus een rede, een doel. Men verwacht iets. Wat is het doel van bekende bezoekers? CDA goes JEHOVA? Yeah right. DIT IS SCARY. VERY FRIGHTENING.

 

om het bezoek aan coffeeshops, met name voor buitenlanders, te ontmoedigen
Geert Wilders wil dat ook. Maar dan gaat het om het bezoeken van Nederland. Alleen als Geert het zegt is het opeens fout?

 

Big Brother is watching you. Heel eng deze nazi's die aan de top staan. Een camera geile glimlach, en daarna met de bijbel in de hand de mensen zeggen hoe ze moeten leven. ANARCHY RULES

Share this post


Link to post
Share on other sites

...Dus hier dingen gaan roepen dat de info/legitimatie misbruikt gaat worden, is wel erg ver vooruit lopend....

 

dat is de zin waarop ik reageer. En mijn betoog over databases, toegang daartoe en gebruik van de gegevens zijn mijn inziens wel degelijk relevant en van toepassing. Want dat is waardoor zo'n pasjessyteem uberhaupt mogelijk is: een gegevensverzameling. Vooruitlopend is het evenmin. Zie het voorbeeld. Dat zuig ik echt niet uit mijn duim.

En het is relevant omdat het ter illustratie is van een registratie van cannabisgebruikers. En daar gaat is dit forum toch voor? cannabisgebruikers! Dat ben jij, dat ben ik en dat zijn 99,999% van de bezoekers hier.

 

Nu zou ik willen reageren op je laatste boude reactie.

Het is niet dat ik dat niet WIL inzien, het is meer DAT ik daar niks in zie. Dat is een klein maar wezenlijk verschil.

Het is naar mijn mening geen oplossing voor de grensplaatsen BBB. Daar zullen de scooterboys welig tieren. Illegale verkooppunten zullen als paddestoelen uit de grond schieten. Bedenk dat de vraag blijft. De prijzen zullen navanant zijn.

Over kwaliteit en eventuele andere leverbare zaken zullen we het maar niet hebben.

Volgens mij los je het probleem (overlast) daar niet mee op, maar verplaats je het.

 

De shops hier in de stad worden van 's morgens vroeg tot 's avonds laat bevolkt door voornamelijk Belgen, Duitsers, Fransen en Luxemburgers. druk, druk, druk. de hele dag door. O ja, en de plaatselijke blowert. Die vormt echt maar een kleine minderheid van de klandizie. Deze mensen zullen echt niet zeggen: "Hee, we moeten lid worden van een club met een pasje. O.K. we stoppen met blowen". Eerder verwacht ik dat ze gewoon lid worden of op zoek gaan naar alternatieve verkooppunten. Of als het niet te ver is, naar een provincie (Brabant, Zeeland) gaan waar voorlopig geen pasje noodzakelijk is.

 

Als men overlast wil terugdringen moet met de overlastgevers aanpakken. Als klanten dubbel parkeren voor de shop, pleur dan die klant op de bon, maar val de shop er niet mee lastig. Als shopklanten op straat stennis maken pak die klant dan aan. Boete, dwangarbeid weet ik veel, maar leg niet de VOLLE verantwoording voor het gedrag van mensen bij de shop. Als mensen zich als varkens gedragen komt dat niet per definitie omdat ze shop-bezoeker zijn maar omdat ze als varken geboren zijn.

 

Als kroeggangers laveloos in de goot liggen, in portieken kotsen en door brievenbussen pissen zal men geen pasjes systeem invoeren voor alcoholgebruikers. Als jij laveloos achter het stuur zit krijg jij de problemen voor je kiezen als je aangehouden wordt. en niet de kroeg die jou de alcohol geschonken heeft.

 

Wat denk je van de volgende stelling?

Uit Europa komt steeds meer druk op ons gedoogbeleid. De NL overheid heeft geprobeerd te schaven aan dit beleid d.m.v. restricties (5 ipv 30 gram). Maximale voorraad, regelmatige controles, Uitsterfbeleid voor shops enz. enz.

Echter het sluiten van shops, gestuurd vanuit de landelijke overheid wil niet lukken. Dat krijgen ze er niet door in The Hague. Dan maar Bottom Up in plaats van Top Down lijkt het wel. Eerst die Pipo's in, waar was het? Rozendaal? die de plaatselijke shops gesloten hebben? Het verplaatsen naar bedrijfstereinen van shops (Venlo), het oprichten van een "Wietboulevard" (Maastricht). Nu weer een pasjessysteem om de koper uit de anonimiteit te halen. Giraal betalen?

R E G I S T R A T I E.... ik krijg er rillingen van. Kom nou BBB, je gaat me toch niet vertellen dat je daar achter kan staan. Enige controle en regulering, OK. Terugdringen van overlast, graag. Maar om mij nou een digitale tatoo te laten zetten....

 

What's next? Een 'C' op mijn voorhoofd branden? (Overigens een normale procedure nog niet zo lang geleden http://archiver.rootsweb.ancestry.com/th/r...2-09/1033289432

 

Het doel heiligt tenslotte niet het middel.

 

En over mijn Smiley-kleurige nieuw blaadjes zeg je niks.... :whistling

Ah ik weet. Verkeerde forum

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kom nou BBB, je gaat me toch niet vertellen dat je daar achter kan staan.

En over mijn Smiley-kleurige nieuw blaadjes zeg je niks

 

Ik beweer ook nergens dat ik "daar achter sta",.........maar het is beter, Iets dan Niets.

Tuurlijk zitten er aan elk voorstel/plan, haken en ogen, en er zal (zoals ik al aangaf) ook iets aan de privacy gedaan/gewaarborgd moeten worden.

Wil alleen maar zeggen,...'t is een start

 

En helaas heb ik zelf niet anders dan smiley kleurige blaadjes :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites
We kunnen natuurlijk het idee meteen de grond in boren,........en daarmee de toekomst voor de shops in de grensstreken onzeker maken.

 

Vind het initatief zeker niet slecht, tuurlijk zullen er een aantal regels/afspraken gemaakt moeten worden ivm privacy,

maar het is beter als "gewoon de shops sluiten".

 

Dus hier dingen gaan roepen dat de info/legitimatie misbruikt gaat worden, is wel erg ver vooruit lopend.

 

Ze misbruiken alles. Ze misbruiken regels om buitenlanders te weren, terwijl Europa dat verbied. Ze willen burgers die niets illegaal doen aan de schandpaal nagelen. Afspraken over privacy? Het doel is die op te heffen!

Er is een hele makkelijke oplossing: laat ze die cannachopper aan de grens parkeren en smokkelaars tegenhouden tot hun landen OOK normaal doen.

Fucking legalize it.

Share this post


Link to post
Share on other sites

[OFFtopic]

En helaas heb ik zelf niet anders dan smiley kleurige blaadjes :vape:

Vismix kan helpen :lol:[/OFFtopic]

:whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

High dudes,

 

En ik loop hier alleen in een te stille stad

Ik heb eigenlijk nooit last van heimwee gehad

Maar de mensen ze slapen, de wereld gaat dicht

En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht.

 

Groeten uit Eindhoven,

 

AS Grow

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...