Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hoogvlieger

8 Weken bloei ipv 9

Recommended Posts

Hallo medegrowers,

ik zit nu in de 3 week in de bloei met k2's..alles groeit netjes en volgens plan. Ik ben er erachter gekomen dat ik in tijdnood zal komen ivm het kweken. Ik moet voor 26 juni deze plek hebben verlaten. Op 20 juni heb ik 8 weken volle bloei gehad.

Mijn plan is nu om de 21 juni te beginnen met knippen en ze vervolgens 4 dagen te laten drogen tot de 25e.

 

Is dit de beste oplossing voor mijn situatie, om ze maar 8 weken te laten bloeien en ze in 4 dagen te laten drogen?

 

Alvast dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Hoogvlieger,

sommige kwekers gebruiken een ander lichtschema.

Ipv 12 / 12 gaan ze over naar 13/11, dus 13 uur licht.

Met dit schema zouden de planten eerder klaar zijn

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan ik dit dan ook toepassen in mijn situatie? Bedoel je niet 13 uur donker en 11 uur licht trouwens?

Edited by BigButtBram
onnodig quoten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Hoogvlieger,

1. Ja dat kan, de vraag is hoeveel winst (tijd) haal je ermee op. Een normaale kweek is een week eerder klaar. Maar dan beginn je ook in de tweede week het schema te veranderen.

 

2. !3 uur licht, 11 uur donker. Als het 11/13 zou zijn, dan gebruikte iedereen het schema vanwegen energiebesparing.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Druk op "Add Reply" ipv "Quote"

Share this post


Link to post
Share on other sites

op welke feiten word gebaseerd dat de plant op 13/11 eerder klaar zou zijn als op 12/12

 

ik heb door de tijd heen al heel veel experimenten gedaan met tijden maar echt veel verschil in eerder afbloeien is er niet mijn ervaring.

de plant heeft z'n tijd nodig om af te bloeien en dan kun je niet versnellen door meer of minder lichturen.

 

maar ik spreek ervaringen van anderen niet tegen natuurlijk :whistling

iedereen werkt anders.

 

grtz angel777

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik sluit me volledig bij Angel777 aan. Mijn beredenering is ook dat het aantal uren licht/donker alleen invloed hebben op het bloeihormoon van onze dames. Ze hebben een x aantal dagen/weken nodig voordat ze klaar zijn, een mens gaat immers ook niet sneller groeien als die meer wakker blijft of gaat slapen.

Maar dit is nergens op gebaseerd! Enkel en alleen op mijn eigen logica, en over de kwaliteit daar van laat ik me liever niet uit :whistling Maar feit blijft wel dat er al veel mensen mee geexperimenteerd hebben en als het echt zou werken deed iedereen het nu dus.....

 

Grtz Underground.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Medekwekers,

Deze discussie hebben wij sinds 2005 al vaker gehad.

 

Ik heb dit tijdschema in vroegere rondes aangehouden. Ik was toen met een langbloeier (Super shiva) in 11 weken klaar. Deze plant benodigt normaal ruim 12 weken. De opbrengst was tot 1gr/watt ( gemiddelt 0,9 gr/watt).

 

Hier de laatste topic, wat het anpassen van het tijdschema betrefft:

 

http://www.wietforum.nl/andere-tijdsintervallen-t55318.html

 

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een mogelijkheid is ook minder water geven tot niets , sterfen dan eerder af maar maken op het laatste moment nog veel hars aan

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi Hoogvlieger,

1. Ja dat kan, de vraag is hoeveel winst (tijd) haal je ermee op. Een normaale kweek is een week eerder klaar. Maar dan beginn je ook in de tweede week het schema te veranderen.

 

2. !3 uur licht, 11 uur donker. Als het 11/13 zou zijn, dan gebruikte iedereen het schema vanwegen energiebesparing.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Druk op "Add Reply" ipv "Quote"

De meningen lopen dus uiteen lees ik...Kan het dus geen kwaad als ik een week eerder ga knippen?

hmm Torsten..dus volgens jouw theorie, moet ik van 12/12 naar 13/11 overstappen wil ik een week eerder klaar zijn? wanneer moet ik dan op 13 uur licht en 11 uur?

alvast dank

Share this post


Link to post
Share on other sites

@bobo

Met welke plant ben je dan bezig?

Ik met Super Shiva, na 8 weken maken ze net toppen aan!

 

@ Hoogvlieger,

De meningen loopen idd uiteen.

Als je op het gewone schema blijft, heb je, als je een week erder knippt verlies.

De theorie van het veranderen van het lichtschema is in principe: De plant verzamelt in de lichtuuren energie om in het donker te bloeien(hars maken). Krijgt de plant nu 13 ipv 12 lichtuuren, heeft ze meer energie, om de harsen aan te maken.

 

Op een kweekschema van 8 weken zou het 1week uitmaken.

Nu, bij jouw mischien nog 1 of 2 dagen.

 

Het is iig het proberen wardt.

 

Ikzelf heb het deze ronde niet toegepasst, omdat ik al een faktor (Licht) verandert had. Ik heb nog 4 planten in de groeikas staan, bij deze pas ik 13 /11 toe, dmv verduisteren.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

//EDIT onnodig quoten, meer info? hier

 

edit:Paffie

 

waarom zou het bij mij maar 1 of 2 dagen schelen? ik zit pas in de 3e week namelijk..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Hoogvlieger,

Sorry, ik dacht je had nog drie weken te gaan.

Dan zou het in principe bijna een week zijn.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Druk op "Reply" in plaats van "Quote", anders wordt Paffie nog boos! (En tercht!)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hi Hoogvlieger,

Sorry, ik dacht je had nog drie weken te gaan.

Dan zou het in principe bijna een week zijn.

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Druk op "Reply" in plaats van "Quote", anders wordt Paffie nog boos! (En tercht!)

ah sorry ik druk telkens op het verkeerde knopje..

 

maar even terug op het topic: dus ik kan ze wel ongeveer een week eerder af laten bloeien (dus in totaal maar 8 weken bloei in plaats van 9 weken) als ik mijn lichtschema maar verander, zonder al teveel gewichtverlies?

kan je mij aub ook wat gedetailleerder uitleggen hoe ik dat nu kan gaan doen? dus hoe zet ik die verandering in en naar hoeveel precies?

 

alvast dank, de hoogvlieger

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Hoogvlieger,

Zodra de groei eruit is, gewoon de lampen een uur langer laten branden.

De schakelklok anpassen / instellen. Dat was het.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

De groei is er na 3 weken uit toch? Zaterdag ben ik klaar met mijn 3e week en zal de groei waarschijnlijk ook stoppen ongeveer toch?

 

Bedankt voor je reacties

Share this post


Link to post
Share on other sites
ah sorry ik druk telkens op het verkeerde knopje..

 

 

nog steeds :whistling

niet het knopje (''reply) gebruiken, maar daaronder de (ADDreply) knopje, die ene links van NEWtopic.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

kan je niet ergens anders drogen??

 

24/25e oogsten! gelijk meenemen en ergens anders knippen en drogen....

Share this post


Link to post
Share on other sites
kan je niet ergens anders drogen??

 

24/25e oogsten! gelijk meenemen en ergens anders knippen en drogen....

gaat helaas niet:(...heb echt geen andere plek...maar ik denk dat ik de tip van torsti ga gebruiken, dus na de groei de boel op 13 uur zetten..zo beperk ik het verlies aan gewicht als ik vroegtijdig ga oogsten denk ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoogvlieger lees mijn vorige post eens :whistling

 

screenshot voor het gemak :vape:

gallery_14081_4204_21322.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Hoogvlieger,

De groei is er uit, dus gewoon de schakelklok omzetten.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah dan zal ik het vanaf morgen veranderen, bedankt voor de tip..ik hoop dat het echt gaat helpen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi Hoogvlieger,

Ik verwacht het wel, anders zou ik je deze tipp niet geven

 

Groetels

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm Torsti ik was vandaag even naar 2 growshops in de buurt omdat ik nog wat dingen nodig had..

ik had ook gelijk mijn probleem aangekaart..1 growshopeigenaar zei dat ik kon veranderen wat ik wou, maar dat ik de bloei vrijwel weinig tot niets zou kunnen vervroegen, ook niet als ik het aantal lichturen zou wijzigen..

 

bij de andere growshop zeiden ze juist dat ik het aantal lichturen zou moeten VERMINDEREN naar 11/13 of zelfs naar 10/14 ipv 13/11..de logica hierachter: door het aantal lichturen te verminderen, krijgen de planten het gevoel dat de herfst/winter opkomst is, en dat ze moeten gaan afbloeien.

zelf denk ik dat dat wel logischer lijkt, vind je niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...