Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

justforfun

Himalaya Gold, Grote Kuipen, Eerste Kweek

Recommended Posts

gallery_20874_7792_467615.jpg

 

zwaar avond / dag gehad eergisteren met al dat wind. planten stonden bijna horizontaal. lekker handig. dus heb wat steun stokjes geplaatst. hopelijk houden ze 't nu langer vol. komende week is er aardig wat wind te verwachten... fingers crossed.

 

ook nog een knoflook/ui kuur gedaan vandaag. kijken of dat een beetje helpt.... rot luisjes zijn goed bezig ): en anders moet ik toch maar over gaan op spul in de winkel

Share this post


Link to post
Share on other sites

zozo jij heb ook hele mooie compacte plantjes, daar hou ik van :specool

ik hou ze in de gaten.

 

grtz peter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_20874_7792_730653.jpg

 

hey Peter,

 

dank voor je bericht... gaat wel aardig hier, groeien best snel merk ik.

 

twee doen 't heel goed, gezond. twee hebben 't wat moeilijker. een heeft tmv, de ander is wat gevoelig voor luis lijkt 't wel. Maar ze doen 't allemaal wel aardig onder de omstandigheden (mijn matige tuinier skills). Een van mn beter planten had wel opeens 2 slappe takken hangen onderin, heel vreemd, dat terwijl de rest van de plant 't gewoon goed doet.

 

ga morgen maar is hout halen, framebouwen om te kunnen verduisteren. wordt lastig. en booster halen, bloeimiddel denk ik.

 

tips altijd welkom mensen!

 

Groeten,

Justforfun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die hebben een mooie vooruitgang geboekt. :rolleyes: Ben benieuwd wat voor frame je gaat opzetten. blijf je volgen.

 

Gr. Caskafa

Share this post


Link to post
Share on other sites

oh niet al te groot, moet veilig zijn en sterk... ga geen risico's nemen. voorlopig ontwerpje is 1*1*1 m ... mag volgens de wet. met goed hout. en een stabiele basis...zeil erop, doeknagels ofzo... klaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmm ik voor zie problemen met hoogte. is constant door toppen (om te voorkomen dat 't boven een bepaalde hoogte komt... slecht voor de opbrengst? )

 

groetend... jff

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

 

ten eerste mooie planten :D , ik heb al redelijk wat verslagen gelezen en daarbij ook de opbrengsten van sommige die als test wel en niet hadden getopt om een eventueel verschil in opbrengst te 'ontdekken'. Dit was meestal niks of bijna niks (1 gram op de 60 gram bijv.). Dit is wat ik erover heb gelezen :P .

 

Succes ermee!

 

DJoer

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey mensen, tijdje terug dat ik iets heb gepost. wou even geen aandacht, zit al in een behoorlijk druk locatie... er volgen wat fotos van de opstelling, plantjes, en inmiddels ook eerste plant rot. misschien weet iemand hier wat raad te geven.

 

gallery_20874_7792_322713.jpg

gallery_20874_7792_467068.jpg

gallery_20874_7792_723918.jpg

gallery_20874_7792_389739.jpg

gallery_20874_7792_514958.jpg

gallery_20874_7792_746209.jpg

gallery_20874_7792_709152.jpg

gallery_20874_7792_550212.jpg

gallery_20874_7792_326934.jpg

 

 

Tot nu dus twee topjes, hmmz en ik heb geen idee of ik al kan oogsten eerlijk gezegd.

 

Groeten, later vandaag meer.

justforfun

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey , goed bezig , ik zit nog een stadia verder , als ik van jou was zou ik tog nog een weekje wachten , tenzij de toprot snel toeslaat

 

 

gz,jerre

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt voor de snelle reactie Jerre. ik heb nog 2 mini plekjes gevonden die ook besmet waren (één plant gelukkig). het volgende heb ik gedaan.

 

-boterham zakjes gepakt

-om het betreffend rottend deel gedaan ...

-geheel weg geknipt tot waar de stam nog fel groen is (soms is de stam ook al besmet, en dus moet je verder omlaag knippen).

-vervolgens heb ik wat kaneel erop gestrooid (antioxidant, ontsmetter, dit doen ze ook op tropische planten in kassen. orchideen forum gelezen)

 

-daarna heb ik de planten wat geschud hier en daar, om 't overtollig water te verwijderen

-geen water gegeven

 

ik heb begrepen dat als we door de weekend komen, dan is er een kans op zon. hmmz ... dus idd even wachten.

 

microscoop liet zien dat de trichomes melkig zijn (goed teken, maar weinig amber tot nu...wat voor mij betekend even wachten)...

 

fingers crossed

peace,

Justforfun

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey man .. ik zat gisteren met hetzelfde vehraal als jouw :D ook rot ik heb gekeken en alles was wel milky in de hoofdtoppen begon al wat amberachtigs te komen!!!

 

ik was 5 dagen eerder geweest toen was der opzicht nix .... nu was het al wat verderontwikkelt :wacko: erguhhh balen maar ik weet wat een nachtje kan doen dus ik heb ze omgehakt!!!! als jij echt maar 2 plekjes heb kunnen vinden naar GRONDIGE inspectie zou ik nog ff afwachten!!! helaas had ik ook veel rot van binnenuit de top :closed: dat zie je van de buiten kant niet of nauwelijks..

 

heir en daar je toppen 'open trekken' met BELEID is ook zeker geen afrader!!! zorg wel dat de plant op die plek wat stil zal staan na het pluk werk maar de rest van de tak zet wel mooi door en het is tog een stukkie veiligheid !!!

 

dames zijn erguhh mooi geworden !!!

 

 

greetzzz masteryero

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey masteryero,

 

bedankt voor de uitgebreide reply. ik heb nog is gekeken vandaag. weer een beetje rot gevonden. gelijk tak verwijderd, en verder onderzocht. niets verder te vinden. ik raad je aan om kaneel op de besmette plekjes te strooien...na 't weg halen. goede kans dat je verder kan, maar 't is lastig idd.

 

het weer is bijna niet te harden op dak. ik zit 3 hoog, dus de zeilen/constructie vangt windkracht 8 op van alle kanten. planten zijn aardig aan 't stressen denk ik zo. ik heb wat gaten in de zeilen geknipt, zo kan de lucht toch bewegen door 't zeil, verlost dus 't constructie van spanning, maar het blijft nagelbijtend spannend. ik heb besloten om te wachten op maandag, dan is 't weer wat beter. droger, zon, en dan in de nacht alles weg halen (planten zijn dan wat rustiger? en dan tjakka >> op 't mes). voordat 't echte warme-lauwe/natte/winderige herfst weer komt...(nog meer stress en rot...lijkt me?).

 

mn kamer staat klaar om te drogen. zo goed als donker...

 

hoop alleen niet dat dit weer dus alle freaking trichomes eraf wappert :D :wacko: :closed: . en dat de stress ten kosten gaat van de kwaliteit. opzich zijn 't wel sterke planten, maar toch. zelfs ik,die 4 uur sta te vechten tegen de storm op dak in mn pjama ;) proberende alles bij elkaar te houden, krijg een soort gespannen roes over me heen. voelde aan als zeilen in een storm, hard werken dus.

 

goed, heb een besluit gemaakt. kijken of ik nog kan slapen :S en niet nachtmerries krijg van enorme druipsteen trichomes boven me hoofd die neer denderen op mn bed... :wOOt

 

masteryero, een van mn planten is opzich lekker rijp, maar de andere twee zijn nog aardig groen, en zouden misschien nog een weekje buiten kunnen staan denk ik. nog advies van hoe ik die anders moet behandelen tijdens 't curen/drogen (langer, korter... warmer... kouder... ) als ik ze nu moet knippen/drogen...

 

ik dacht in de trend van. jong wiet, meer chlorophyll, langere afbraakprocess. langere cureperiode...

 

chilz

justforfun

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou persoonlijk liever een 5-10 gram minder hebben maar een super wietje als 10 gram meer en een kutwietje. Heb dit jaar 2 plantjes perongeluk te vroeg geoogst, de haren waren bruin door de regen. En dit heeft me zo slecht bevallen dat ik het niemand kan aanraden! Geur & smaak is perfect, maar effect is er amper, en dan heb je daar nog een mooie 130 gram van -.-

 

Succes nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou ik kunnen doen ja, maar zou het ZO veel uitmaken? Hoogstwaarschijnlijk wel wat, maar dan ben ik het liever kwijt voor wat minder dan nog eens 2 maand moeten wachten :closed:. En of ik het nu cure of niet, er was veel beter en meer uit te krijgen, gewoon een domme zet van mij om ze al te oogsten :wacko: als ik van jou was zou ik niet vertrouwen op het curen om van een te vroeg geoogst wietje een goei wietje te maken. Dat lukt niet in mijn ogen.

 

Maar da's mijn mening hé :D! Je mag mij altijd verbeteren als het je lukt, ik heb er geen ervaring mee maar het lijkt me gewoon beter wat later met wat rot te oogsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Superchille planten man!

Mijn haartjes zijn ook op sommige plekken beetjer bruin door die KAn* regen!

Hoop dat dit niet erg veel kwaad kan.

 

Maak eens wat close ups :closed:

 

greetzz ^^ en goodluck!

 

kfx

Share this post


Link to post
Share on other sites

@vlaanders...

 

okidoki... zal 't proberen. maak morgen nog wel wat foto's dan kun je misschien helpen bepalen hoever ik nou ben :wacko: als je dat leuk vind tenminste. ik zie alleen wel dat er 3 dagen nat weer voor de boeg zijn.... balen. dacht dat 't vandaag wel ok weer zou zijn. nos weer bericht mn aars dus...

 

ik dacht ook aan een andere oplossing. als 't te jong is, hash maken (ISO of ....ICE of...Olie methode). Dan heb je toch geen last van de chlorophyll lijkt me? Alleen dan heb je geen wiet ): ... ik denk maar: tis maar wat je wilt.

 

De opbrengst zou iig minder zijn via hash... (kwaliteit beter ten opzichte 't jonge wiet van curen/drogen)...

 

hmm klopt wel he ... deze redenatie?

 

Hmm hebben der misschien andere mensen ervaring met het curen van jong wiet... en mogelijke alternatieve bereidingswijze (hash ervan maken etc.)

 

 

Updatetje: Heb de ventilator binnen. Zeilen hangen in mn kamer om alles een beetje af te scheiden, en lichtdicht te maken. Gat gemaakt om lucht uit mn kamer te dwingen via de raam. (met een schaar sliertjes knippen door de zeil...) ... Lijkt wel een beetje op een SM hok midden in mn kamer. Eng. :closed:

Luchtvochtigheid zit op ongeveer 75% op dit moment... Kamer temperatuur verder.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk dat dit te hoog is.. Temperatuur moet rond de 20° zijn

 

Ik hou wel een oogje in het zeil. Als de rot echt erger word dan wel oogsten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm mn luchtvochtigheid stijgt nu naar 83-85%, kamer temp is wel hoog denk zo rond 20-22 graden. is het enige waar ik op moet letten dat het niet gaat rotten? verder maakt 't toch niet zo heel veel uit hoe 't droogt ... toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

85 % is wel erg hoog. Als ik het goed heb blaas je met je ventilator de vochtige lucht naar buiten? Zorg je er dan wel voor dat er ook droge lucht de kamer in kan door bijv. een deur op een kier te zetten?

 

Zelf doe ik het op ong. dezelfde manier. Een ventilator en een paar vochtvreters staan in mijn drooghok. 2x per dag zet ik een oude industriele afzuiger voor het raam en doe ik de deur open. De droge lucht vanuit huis wordt dan binnen notime mijn drooghok ingezogen. Ik kan hierdoor de luchtvochtigheid rond de 60 % houden. Nog wel aan de hoge kant, maar met dit vochtige weer is daar weinig aan te doen volgens mij.

 

Voor het drogen zou het het mooiste zijn als er binnenkort een paar erg koude dagen en nachten komen De luchtvochtigheid knalt dan naar beneden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm luchtvochtigheid daalt nu tot 74%-70% zelfs... luchtstroom richtingen veranderd door 't huis... of eigelijk van binnen naar buiten :verrygood chilllll logisch toch.

 

night and day:

 

gallery_20874_7792_400649.jpg

gallery_20874_7792_210430.jpg

gallery_20874_7792_185097.jpg

gallery_20874_7792_14677.jpg

gallery_20874_7792_210434.jpg

gallery_20874_7792_19808.jpg

gallery_20874_7792_587703.jpg

gallery_20874_7792_1558185.jpg

gallery_20874_7792_1098148.jpg

gallery_20874_7792_239374.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

gedroogde wiet, al enkele takken in een pot gedaan. maar vond de geur na enkele uren erg grassig/aardig. weet niet in hoeverre dat goed is... heel anders dan de wiet buiten de pot zelf. deze zijn dan nog zoet van geur. maar misschien hoort dat ook wel een beetje... iemand?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jou wiet krijgt pas zijn uiteindelijke geur en smaak tijdens het drogen

Vandaar :verrygood

Daarom moet je ook zeker goed opletten met drogen anders krijg je Zoals je al zegt een grassige smaak strak

wiet bevat zetmelen en die worden tijdens het drogen omgezet in suikers (lekker en zoet)

Dus vandaar ^^

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een andere (duurdere) manier om de luchtvochtigheid te laten dalen --> meer verwarming. Of de verwarming in je droog hok op een lage stand zetten constant. Dan nog wat ventilatie en je krijgt een super lekker wietje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...