Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

eazyD

Stroomverbruik valt op?

Recommended Posts

Ik zie het verband tussen die inval en het afsluiten van de stroom niet eigenlijk .

 

Ik weet ook niet of het er iets mee te maken had, maar vond het wel opmerkelijk dat binnen een paar dagen die plantage opgerold werd.

misschien was er wel een storing ofzo...en hebben ze 't daarom spanningsvrij moeten maken...

 

vervolgens zijn ze er achter gekomen dat ie aftapte....

 

aftappen is sowieso 't stomste wat je kan doen.....diefstal van stroom word zwaarder bestraft (+terugbetalen) dan kweken van wiet...

 

ook al gaat je verbruik 10x omhoog...ze mogen 't niet doorgeven aan de politie....dat is ''bedrijfsgeheim''

 

zelf verbruik ik 5x de ''normale'' hoeveelheid...al járen.....ik krijg alleen 1x per jaar een dikke rekening..da's alles

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik weet niet hoe het bij jullie is, maar hier in belgie worden alle rekeningen door de computer verwerkt en gemaakt en die weet niet of jij veel of weinig verbruikt.

pas als je niet betaald komt er iemand kijken

Hoop dat het hier in Z-Limburg ook zo is, ben eeb beetje para :verrygood

waar zit je hier in het zuiden ergens ?

 

ik woon zelf in heerlen.

Maastricht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een berekening gevonden op de site van electrabel (voor als je in Antwerpen woont):

 

Watt (W) is de eenheid van elektrisch vermogen. Een lamp van 100 W heeft twee keer zoveel vermogen als een van 50 W - en verbruikt ook 2x zoveel stroom.

1 kilowatt (kW) is 1000 Watt.

Uw elektriciteitsverbruik wordt uitgedrukt in kilowattuur (kWh). Wanneer u een toestel met een vermogen van 1000 W (bv. Stofzuiger) gedurende 1 uur ononderbroken laat werken, heeft het 1 kilowattuur verbruikt en kost u dat bij het normale dagtarief ongeveer 0,15 EUR.

 

Als je een kweek doet met een verbruik van in totaal 1000 watt, 3 weken voorgroeien, 8 weken bloeien en met dagtarief(0.15) betaal je in totaal: 157.5 euros.

Zo kun je gemakkelijk berekenen hoeveel je verbruikt. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze moeten toch vliegen ze moeten die mensen trainen en opleiden en dat soort dingen want de F 16's vlieen eigenlijk dan ook nutteloos en ze doen het ook weleens met fotopod's weetjewel die dingen waarmee ze IR foto's maken...

rekenmaar dat al het beschikbare materiaal ingezet wordt. Ik ken nog een goed verhaal over twee overvallers die in gilze-rijen een bank hadden overvallen en zo dom waren om zich te verstoppen in het bos vlak bij luchtmachtbasis Gilze-rijen..... of moest ik zeggen Apachebasis Gilze-Rijen. Die blauwpetten konden die overvallers niet vinden, maar een telefoontje was genoeg om een paar Apaches boven dat bos te laten vliegen, en die hadden ze met behulp van IR zo gevonden.

 

Diezelfde apache worden ook regelmatig gebruikt om vluchtjes boven breda en tilburg uit te voeren in het kader van illegale hennepkwekerij opsporing.

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat dat regelmatig wel meevalt als je weet hoe ontiegelijk veel geld het kost om een Apache te laten vliegen. Dan pakken ze eerder de kleinste choppert die er is en daar plakken ze een IR cameraatje onder... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch zitten er nog heel veel kwekers met kamers/loodsen vol planten in Breda en Tilburg . Dus dat men alle beschikbare materiaal inzet lijkt me sterk overdreven.

 

Bij een bankoverval zullen ze veel meer middelen uit de kast trekken om de daders op te sporen ,is niet met een kweekje te vergelijken . Bovendien zijn er veel apache's naar Irak vertrokken .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk dat dat regelmatig wel meevalt als je weet hoe ontiegelijk veel geld het kost om een Apache te laten vliegen. Dan pakken ze eerder de kleinste choppert die er is en daar plakken ze een IR cameraatje onder... :verrygood

De inzet van die apaches zal niet exclusief zijn. Maar voor piloten is het opsporen van kwekerijen een training. Ik zal niet zeggen dat ze daar, buiten training, voor ingezet worden. Maar een training mag best een doel hebben, dus waarom geen kwekerijen opsporen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat het Openbaar ministerie+politie niet met het leger samen werken bijvoorbeeld. Of omdat het geen goede training is voor het werk in de praktijk .

 

Willekeurig naar kwekerijen zoeken is trouwens heel lastig vanuit de lucht,omdat er zoveel warmte bronnen te zien zullen zijn , het is een helse klus om zo een hele stad te gaan bekijken zonder aanwijzingen. Wanneer men al meldingen binnen heeft over een mogelijke kwekerij in een grote loods , dan kan een chopper misschien worden ingezet om de meldingen te bevestigen, in zo'n geval weet men al waar ze moeten kijken .

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

:verrygood ze zijn bij mij pas binnengevallen, ik heb gevraagd waardoor ze me op het spoor waren gekomen, en de politie zei dat ze een tip van essent hadden gehad over een hoog stroomverbruik (24 * 600 w) ik betaalde de stroom gewoon netjes. (ik was ook in de veronderstelling, "als ik betaal zullen ze het wel best vinden)

 

wat ik wel heel vreemd vind is dat (heb ik pas achteraf ontdekt) een week voor de inval er een golfplaat van m,n loods is gelicht, er een gat in een daaronderliggende isolatieplaat is gezaagd, groot genoeg om door binnen te komen (wat niet gebeurt is, dan had ik dat gezien) waarna ze een plafondplaat opzij hebben geschoven, en later weer terug, achteraf was het me opgevallen dat er ongeveer een week voor de inval, een plafondplaat beschadigd was, ik heb daar toen geen aandacht aan besteed (dom)

 

door wie en waarom dat is gedaan weet ik niet, ik snap er niks van, zover ik weet is politie niet gerechtigd ergens zomaar in te breken om te kijken of er een henepkwekerij zit

 

dat verhaal van de politie dat essent de tipgever is kan ik ook niet echt geloven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou dat toch eens het proces verbaal opvragen, daar moet men inzetten om welke rede men die inval doet dacht ik.

Ik zou echt niet weten waarom essent een grootverbruiker zal aangeven, zeker niet als men gewoon de centjes van hem beurt :verrygood

Gezien je verhaal heeft het denk ik toch meer te maken met die dakplaat.

Als je een viskwekerij in die loods hebt verbuik je ook nogal wat stroom.

Begrijp ik het goed, dat je zegt, dat men het wel al wist voordat men binnen was, of kwam men het ff checken :unsure:

Share this post


Link to post
Share on other sites

aan loodsje:

kan het niet sow zijn dat iemand van plan was om je hok te gaan rippen?

en dat die persoon dat gat heeft gemaakt?

misschien reed de politie voorbij en heeft dat gezien en toen naar binnen gekeken ?

dat zal het ook nog kunnen zijn misschien en als hun dan kweek materiaal aantreffen dan ben je de lul.

en dat essent het zal kunnen tegenwoordig mogen ze melding maken van hoge stroomverbruiken,

Share this post


Link to post
Share on other sites
aan loodsje:

kan het niet sow zijn dat iemand van plan was om je hok te gaan rippen?

en dat die persoon dat gat heeft gemaakt?

misschien reed de politie voorbij en heeft dat gezien en toen naar binnen gekeken

 

 

dit denk ik ook maar dan dat iemand je wilde rippen (en toen was je mss pas in week 3 bloei ofzo) en dat die toen een anonieme tip heeft gegeven aan die kl*te kliklijn ofzo. essent had je aan kunnen geven maar dan snijden ze zichzelf toch in de vingers als jij netjes betaald

Edited by gr33nf!ngers

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik heb ook al gedacht aan rippers, buren (alhoewel ik die niet verdenk) je denkt je gek, ik weet het echt niet, het was inderdaat 3e week bloei.

 

dat proces verbaal kun je dat gewoon opvragen ??

 

als dat zo is ga ik dat direct doen, ik wil er toch achter zien te komen wat de oorzaak is.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ze zijn bij mij pas binnengevallen, ik heb gevraagd waardoor ze me op het spoor waren gekomen, en de politie zei dat ze een tip van essent hadden gehad over een hoog stroomverbruik (24 * 600 w) ik betaalde de stroom gewoon netjes. (ik was ook in de veronderstelling, "als ik betaal zullen ze het wel best vinden)

 

Waarom geloof je niet dat ze een tip hebben gehad van Essent? Waarom zou de politie daarover liegen? Er lopen genoeg matennaaiers rond die denken: "ik moet sappelen met m'n kantoorbaantje en een ander haalt tienduizend euro per maand binnen met een hennepkwekerij". Met 24 x 600 watt heb je een extreem hoog, onverklaarbaar verbruik. Als je er een viskwekerij zou hebben, zou je nog niet eens aan dat verbruik komen en dan zouden ze je elektrische installatie eerst van a tot z doormeten, voordat ze je electriciteit gaan leveren. Ik vrees dat je het iets te grootschalig hebt aangepakt en wel ff zal moeten brommen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

lees net weer ff dit topic door .staat weten pas hoeveel stroom je heb gebruikt met meter opname .ze weten nu ook wel wat je gebruikt en de nieuwe stroommeters worden ook digitaal gemaakt kunnen ze de standen vanuit kantoor uitlezen ze zijn al bezig met deze nieuwe meters :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe komt het dan ze dat nu al weten dan , wanneer je gewoon een oude installatie hebt? En waarom komt er dan zo'n vent langs om je meterstand op te nemen ( als je gaat verhuizen ,want soms mag je de stand zelf doorgeven )

Edited by atmosphere

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedoel in de zin van trug draaien van de meters dat schijnt dan niet meer te kunnen.

had niet bijgezet .

Share this post


Link to post
Share on other sites
simpel koffiezet apparaat is al 800 watt.

een beetje stofzuiger is al 1200watt.

een klei oven als gauw 3000watt

een server uuhhhh :oops: 8) :wink:

hoeveel verbruikt een server wel ik heb eentje draaien maar ik weet niet hoe ik dat zou moeten berekenen hij is 300 watt hoeveel zoudat per maand kosten

 

anders laat ik mijn server uit en koop natrium lampen :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een paar dagen geleden is bij mij de 'toonfrequentontvanger', die het overschakelen naar nachtstroom regelt, vervangen. Ik heb die man van de NUON uiteraard koffie aangeboden om 'm eens ff lekker uit te horen. Hij begon zelf over wiet kweken en hij wist er echt veel van. Hij wist precies wat je van een plantje kon afhalen, wat de prijs per gram is, hoeveel oogsten je per jaar kan draaien enz. Ik heb me uiteraard van de domme gehouden.

 

Aangezien hij er zoveel van wist, geloofde ik 'm dus ook toen hij vertelde dat de NUON zelf helikopters met infraroodapparatuur huurt om verdachte locaties te bekijken. Dat doen ze in gebieden waar grote pieken en dalen in het verbruik optreden (als de lampen aan- of uitgaan) of waar veel minder stroom wordt afgerekend dan wordt geleverd. Ze kunnen exact vaststellen wanneer een piek optreedt en passen het tijdstip van de vlucht daarop aan. Als je denkt: "ik ga 's nachts draaien, want dan vliegen ze niet" dan heb je het mis. Juist dan heb je extra kans om gepakt te worden doordat andere activiteiten dan stilliggen en jij met je loodsje extra opvalt.

 

In gebieden met veel plantages (oude industriegebieden, woonwagenkampen) zijn die pieken soms zo hoog dat kabels doorbranden. Bij sterke vermoedens van een grote wietplantage, wordt zondermeer de politie ingeschakeld. Aan de hand van de infraroodfoto's wordt zo'n gebied geanalyseerd en in één keer opgerold.

 

Ze zien met de infraroodcamera's ook de plantages op zolders e.d. maar die hebben geen prioriteit. Maar woon je toevallig in de buurt van een grote plantage of in een gebied met een grote concentratie aan kleintjes (denk aan die wijk in Groningen), dan pakken ze die van jou gewoon mee, of je je stroom nou betaalt of niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
simpel koffiezet apparaat is al 800 watt.

een beetje stofzuiger is al 1200watt.

een klei oven als gauw 3000watt

een server uuhhhh :oops:  8)  :wink:

hoeveel verbruikt een server wel ik heb eentje draaien maar ik weet niet hoe ik dat zou moeten berekenen hij is 300 watt hoeveel zoudat per maand kosten

 

anders laat ik mijn server uit en koop natrium lampen :)

De voeding kan maximaal 300 watt trekken... en daar heb je vrij veel randapparatuur voor nodig om dat te halen. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ze zien met de infraroodcamera's ook de plantages op zolders e.d. maar die hebben geen prioriteit. Maar woon je toevallig in de buurt van een grote plantage of in een gebied met een grote concentratie aan kleintjes (denk aan die wijk in Groningen), dan pakken ze die van jou gewoon mee, of je je stroom nou betaalt of niet.

Natuurlijk hebben die paar lampen op een zolder geen prioriteit voor het energiebedrijf, ze zijn geen politie. Als het gewoon wordt betaald en voldoet aan de gestelde normen dan hebben ze er zelfs baat bij. He tenergiebedrijf en de politie kun je niet over één kam scheren. Zo ken ik iemand van een energie bedrijf die zelf heeft gekweekt !

 

Je kunt grote piekbelastingen op het net voorkomen door softstart modules .

 

Maar die 24 maal 600 watt lampen is zeer veel . De meesten vergeten dat een lamp ook een VSA heeft die vermogen ontwikkeld(zeker bij goedkope spullen) , reken dus gerust 24 maal 700 watt +alle andere apparaten dan kom je op zo'n 20.000 Watt !!! dat geeft bij het schakelen een nog veel grotere vermogenspiek ,ve rboven dat wat is toegestaan voor een huisinstallatie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ja ik heb ook al gedacht aan rippers, buren (alhoewel ik die niet verdenk) je denkt je gek, ik weet het echt niet, het was inderdaat 3e week bloei.

 

dat proces verbaal kun je dat gewoon opvragen ??

 

als dat zo is ga ik dat direct doen, ik wil er toch achter zien te komen wat de oorzaak is.

ja dat kan je heel makkelijk opvragen bel je advocaat maar eens en hij /zij stuurd het zo op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

NOu, wij werden alats gebelddoor essent, met de meldig dat wij een uitzonderlijke energierekening hadden :verrygood , maar ik was toen pas met mijn 2e kweekje bezig, dus ze kijken wel degelijk af en toe naar de cijfertjes ben ik bang.

Maar zoalnd je netjes blijft betalen is er volgens mij geen probleem.

Maar, wat zal ongever t randjezijn. 2 of3 600 watters?

snoop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus de rekening was al opgesteld ? Dan hebben ze misschien de meterstanden al gezien ,of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...