Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

eazyD

Stroomverbruik valt op?

Recommended Posts

Ik heb gezocht maar kon er niets over vinden...

 

Ik heb nu 2 400w lampen en zit er aan te denken uit te breiden.

Nu ben ik een beetje para voor mijn stroomverbruik. Als je dit gaat betalen wekt dit geen argwaan en terugdraaien mag natuurlijk niet?! Weet iemand of dit een risico is? en zo ja.. hoe loop ik zo min mogelijk risico?

 

greetz e/zy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ligt er natuurlijk ook altijd wel aan tot hoever je gaat uitbreiden, ook ivm de maximale belasting van je individuele groepen als van de gehele stoppenkast. Het energiebedrijf zal zich geen zorgen maken zolang je maar netjes betaalt. Je stroomverbruik schiet ook omhoog bij aanschaf van een zonnenbank.

Rotzooien met de meter(s) is zeker af te raden, je bent flink het haasje als ze je ermee pakken en echt rendabel is het niet eens bij kleine kweek. Gebruik je stroom, betaal het dan gewoon. Door dat soort "fratsen" wordt het kweken steeds weer in kwaad daglicht gesteld en gaan ze steeds meer en harder optreden tegen alle vormen van kweek.

En daar heeft geen enkele kweker iets aan :?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou niet kloten met electriciteit bij ons heeft het enrg.bedr. een systeem waar ze lekstroom mee kunnen meten zodat ze weten waar de electriciteit verdwijnt . Dat gecombineerd met het aantal (k) Watt en ze weten meteen of en waar een kwekerijtje zit en dan doen ze aangifte van diefstal(wat meestal ook weer geschikt wordt met de "tuinman")

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je toch een zonnebank, vaatwasser en wasdroger gekocht. Bel je je elctra bedrijf gewoon op dat je meer stroom gaat verbruiken. Laat je je voorschotbedrag verhogen en en kraait geen haan naar.

 

Zoals waterpijp 73 al zegt: Als je maar gewoon betaalt is er niks aan de hand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

simpel koffiezet apparaat is al 800 watt.

een beetje stofzuiger is al 1200watt.

een klei oven als gauw 3000watt

een server uuhhhh :oops: 8) :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

T vreemde is dat iedereen er anders over denkt.. Ik werk zelf bij essent maar durf er niet over te beginnen. Ik weet wel dat ze bijna alles kunnen terug vinden van gebruik en piekspanningen.. maar de vraag is of ze bij rekeningen van 160 euro per maand geen vermoedens krijgen??? zeker bij de heksenjacht tegen kwekers die ze in sommige gemeenten voeren....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zal de politie toch een huiszoekingbevel moeten hebben om bij essent de gegevens te mogen bekijken. Lijkt mij niet dat bij essent die gegevens gewoon openbaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok thnx voor de geruststelling.. ik hoop dat jullie gelijk hebben.. beter para dan sorry...

 

Als de politie misschien een klacht krijgt van je adres kunnen ze denk ik zo de gegevens van essent opvragen.. denk inderdaad dat kloten met de meter geen zin heeft, maar vraag me af hoe mensen het doen die 10 600 watt lampen hebben hangen.. die zullen wel moeten en die lopen denk ik t grootste risico...

 

greetz eazy

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook een beetje lastig om zelf 200 planten op te moeten roken :wink:

 

en zal totaal niet zo moeilijk doen op je werk, je kan toch gewoon aan een collega vragen hoe het zit met opgepakte thuiskwekers en evt verband met hun stroomverbruik, worden er zat (lees: veel te veel :evil:: ) opgepakt de laatste tijd, dus is een gewone actuele vraag.

 

zal niet eens zoveel uitmaken waar je woont, er zullen vast collega's zijn die ook een blow lusten en zeker niet zullen opkijken van die vraag; misschien weten ze nog wel precies het antwoord ook joh :wink:

:idea: kan jij ons ook wijzer maken op het forum

 

Zal zelf toch al niet echt uit gaan breiden, waarom het risico lopen gepakt te worden......

en dan heel wat meer het haasje zijn :cry (maar ja, dat ben ik :wink: )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

Helaas dude dat je geen zin hebt om te vragen. Kan je niet zeggen van: een vriend blablabla had een discussie over stroom bij plantages blablabla..

 

Zou eigenlijk best wel fijn zijn :)

 

En als je echt veel gaat kweken zou je misschien een N.V ofzo kunnen opstarten. Ik denk dat ze bij bedrijven met een hoge stroomrekening niet opkijken. Moet je alleen nog verzinnen wat voor een bedrijf het is... jaja ik ben er al goed over aant nadenken over alles voor als ik het het huis hier uit ben.

 

Mijn levensdoel is namelijk heel Nederland van mijn wiet voorzien :evil: haha

 

En ja hier worden ook veel plantages opgeruimd, minstens 1 per week. Vandaag weer 2. Heel vaak zie ik dat dit bij kampers is.. neenee niks tegen kampers ofzo maar valt me op :cry

 

En het valt me echt op dat er BIJNA ALTIJD bijstaat dat er illegaal stroom is afgetapt!

 

Gewoon je stroom betalen dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
simpel koffiezet apparaat is al 800 watt.

een beetje stofzuiger is al 1200watt.

een klei oven als gauw 3000watt

een server uuhhhh

 

hoewel het waar is wat je zegt heeft het niet niet veel mee te maken, want ik denk niet dat jij 18 of 12 uur per dag aan het stofzuigen en pottenbakken bent......

 

maar idd, wat iedereen zegt, zolang je betaald hoef je je geen zorgen te maken , ook de energiemaatschappij heeft het motto: Niets te Klagen, Niet naar Vragen

Share this post


Link to post
Share on other sites

en een (straal)kacheltje is ook al gauw 2000 W,

die staat (in de winter) toch wel gauw aantal uren aan,

of je moet natuurlijk CV hebben.

 

met veel lampen gaat het risico gepakt te worden wel (wat) stijgen,

maar dan ben je ook niet meer als hobby bezig. Je gaat dan voor "groot" geld

en is het logisch dat je ook grotere risico's moet/zal lopen. Die keuze maak je zelf.

 

ben je meer voor de fun en eigen gebruik bezig (1 a 2 lampen) dan valt dat gebruik niet op hoor.

daarom ook verstandiger het klein te houden, moet hobby blijven, geen criminaliteit,

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
:evil: :cry :) weet niet hoor maar volgens mij beginnen de growers toch zo langzamerhand wel de beste afnemers worden van stroom (mits betaald ) denk toch niet dat deze maatschappijen zich zelf in de vingers gaan snijden :? :wink: Greetzzzzzzzz J :P J :wink:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het stroombedrijf moet als jij ineens een hoge rekening hebt dit verplicht melden aan de politie...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het stroombedrijf moet als jij ineens een hoge rekening hebt dit verplicht melden aan de politie...

stroombedrijf hoeft volgens mij helemaal nix te melden aan de politie. De politie mag er niet eens naar vragen zonder verdenkingen.

GG 8)

Edited by GreenGrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

wtf denken jullie echt dat die mensen van het stroombedrijf op die nummertjes zitten te staren en denken "hmmm hoog verbruik". Alles gaat automatisch tegenwoordig (hier in België toch), der is niemand die je verbruik leest laat staan zich er aan interesseert.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het stroombedrijf MAG niks melden aan de politie (bedrijfsgeheim)

Tenzij de politie met een onderzoek bezig is tegen jou, en dan nog moeten ze eerst een gerechtelijk bevel hebben voordat ze gegevens mogen opvragen.

 

Als je aftapt is 't een heel ander verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb nu 2 400w lampen en zit er aan te denken uit te breiden.

 

 

Als de politie misschien een klacht krijgt van je adres kunnen ze denk ik zo de gegevens van essent opvragen.. maar vraag me af hoe mensen het doen die 10 600 watt lampen hebben hangen..

 

precies wat je zegt zij lopen wel risico maar uit je verhaaltje maak ik niet op dat je ook zo groot wil gaan beginnen dus je hoeft je echt geen zorgen te maken...

 

 

 

Heb je toch een zonnebank, vaatwasser en wasdroger gekocht. Bel je je elctra bedrijf gewoon op dat je meer stroom gaat verbruiken.

idd goeie tip! en je kan ipv dat ook zeggen dat je gezinssituatie is veranderd, daar mogen ze geloof ik ook niets over vragen dus dat kan je gewoon zeggen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai met 5 x 600 Watt, heb het energie bedrijf gebeld, en verteld dat ik mij maandelijkse lasten met F300,- wou verhogen, omdat ik 12.000 Kw per jaar gebruik. Deden ze moeilijk, want dat kon niet, kon maximiaal verhogen naar 7.500 Kw, als ik meer wou verhogen moest dat schriftelijk. Ik denk oke, doe maar die maximale verhoging, aan het eind van het jaar zie ik het wel wat ik moet bijbetalen.

Week later toch nog een keer gebeld, verteld dat we hier met drie mensen wonen, geen cv hebben, en allemaal een elektrische kachel, computer ect. hebben. Was geen probleem, werd verhoogd naar 12.000 Kw per jaar. Voor de rest nooit wat gehoord.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest

ADMIN BREAK door darkice

 

Ondanks dat iedereen met een beetje boerenverstand deze tips kan verzinnen wis ik ze toch maar even om mensen niet op ideeen te brengen.

 

Wees slim, betaal je stroom.

Het gaat ons om de hobby en dan is 1 of 2 lampen prima te betalen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
grr, moet alle quotes nu ook editen

 

 

Yep, als je graag in een stapelbedje onder Bubba, de plaatselijke gevangenis kontboorder, wilt liggen, dan zijn dit beste tips.....

 

 

Denk niet dat dit wordt gewaardeerd...... tis in zekere zin een soort aansporing tot illegale handelingen.

 

 

Mod anyone?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedrijfsgeheim is zéker geen crap....het zijn nl. persoonlijke gegevens die alleen betrekking hebben op jou, en die mogen ze niet zondermeer verstrekken.

 

ook wel: wet op de privacy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ken iemand die bij het Nuon werkt. Zij werkt aan de telefoon met klanten en weet dus welke apparaten, veel voorkomen en veel gebruiken. Zij moest als eerste aan een waterbed denken.

 

Met een electrische verwarming van 2000watt en een waterbed heb je al een behoorlijke stroomconsumptie. Ik vraag mij af of energiebedrijven iets over de gezinsamenstelling van de klant weten? Heeft iemand hier een idee van?

 

Trouwens... van diezelfde persoon heb ik begrepen dat het NUON, sowieso een tijdelijke vordering opeist van 4000 Euro als je gepakt wordt! Dat betekend: geen stroom meer denk ik :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...