Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
SSysteMM

10x uit stekkies (NEED HELP)

Recommended Posts

Goedenmiddag kwekers,

ik heb eergister m'n stekkies binnengekregen, gister overgepot in potjes met normale potgrond.

Ik heb ze tot nu toe alleen water gegeven, geen voeding of wat dan ook.

 

Het word een buitenkweek/binnenkweek (voor t raam zonder lampen..)

ik heb ze nu op 2 locaties staan.. 3 in de tuin, 2 voor t zolderraam op locatie 1

en op locatie2.. 3 op t balkon en 2 voor woonkamerraam.

 

Ik heb nogal dringend hulp nodig, want dit is mijn eerste keer dat ik uit stekkies kweek.

ik weet namelijk niet in wat voor grond ik ze moet zetten.. (cocosgrond..?) of wat ik allemaal in de grond moet mixen.

ik weet ook niet of ik nu al voeding moet gebruiken.. of vanaf wanneer dat moet.. (Groeivoeding??)

 

het zou super zijn als ik snel wat info krijg, want ik hoop op een goeie kweek :rofl

ik heb natuurlijk wat foto's en ik zal jullie zo veel mogelijk updates geven :nerd

 

ik wil trouwens ook weten hoe het met het licht zit.. licht/donker. en hoe ik ze dan het beste kan verduisteren (als dat moet..)

 

oke, hier komen de foto's:

 

alle 10 bij elkaar:

dsc01886a.th.jpg

 

dsc01887.th.jpg

 

dsc01889a.th.jpg

 

5 voor raam:

dsc01894l.th.jpg

 

3 buiten op balkon:

dsc01901.th.jpg

 

dsc01904.th.jpg

 

de rest van de foto's komen later :)

ik hoop dat jullie mij zoveel mogelijk info en tips geven..

En ja, ik heb al rond gezocht op het forum in andere topics.. dus please niet zeggen dat ik naar de zoekoptie moet :)

 

Gr. Joeri :D

Edited by SSysteMM

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je de zoekfunctie hebt gebruikt hoef je het alleen nog maar te lezen

Spoonfiding deden we toen je klein was :D

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

sjongejonge, ik dacht ik probeer dit forum is, omdat de andere zo dood zijn..

krijg ik weer zo'n standaard reactie :S

 

lekker hoor.. bedankt voor je hulp :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ergens aan beginnen zonder er iets voor gedaan te hebben ja dan krijg je standaard reakties .

 

en ja wel zoeken moet je :D ik wil best helpen maar ja dan had je het een week geleden moeten vragen mensen die in het diepe gaan zonder een beetje zwemles verzuipen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou gooi dit topic maar dicht dn.. hier heb k ook niks aan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb maanden gelezen en gezocht, je kan niet geloven wat ik allemaal geleerd heb :rofl

Met de zoek funtie kom je, door een bepaald woord in te geven rechtstreeks terecht bij je probleem :D

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens. sorry maar het is wel zo. het forum is zo een ontzettend grote bak met info, muziekje en wat drinken er bij en lezen en zoeken met die hap.

 

maar wel heel veel succes en vooral plezier er mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

SSystemM,................. zou je zo vriendelijk willen zijn om je foto's in je wietforum album te plaatsen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bedankt, ik ga lekker zoeken :D kijk, als mensen het op een normale manier zeggen (zoals de laatste paar reacties..) oke weetje.. maar ga niet gelijk zeiken ofzo..

 

sorry voor dit topic.. Laterrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk zelf eerder dat het door je eigen handelen komt eerst dingen doen dan paniek en wij moeten maar gelijk slaafs reageren , dat gaat dus niet .

daarbij zijn de vragen die je steld dermate simpel dat mischien in de hoek outdore beginners vragen betere hoek had geweest maar goed zo als ik al zei de vragen zijn zo simpel in de tijd die je aan dit topic besteed heb had je de andwoorden al zelf kunnen zoeken.

 

ssystemm als je niet tegen gezeik kan dan adviseerd ik je pc het raam uit te gooien en je internet verbinding er achter aan , al was het gezeik van mij elk woord was de waarheid .

 

en een goeie hint maak een kweekverslag met alles erop en er aan en je word aan alle kanten geholpen mischien niet altijd even snel maar gebeurd wel .

Share this post


Link to post
Share on other sites

je gaat toch ook geen auto kopen als je nog geen rijbewijs hebt....

 

wat dacht je, ik koop stekken en daarna pas hoe en wat, beete raar......en dan hier acuut hulp verwachten.....zo werkt dat gewoon niet.

 

het ligt niet aan ons maar aan jezelf.

 

grow up.

 

groeten ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey SSysteMM,

 

zoals in ieder forum zitten ook hier mensen die recht voor z'n raap zijn, niets mis mee. laat je alleen niet ontmoedigen als een antwoord je niet bevalt, ook al hebben ze (deels) gelijk.

 

ik geef ook wel eens een comment waarna geprobeerd wordt me 'af te schieten', dan komt er iedere keer wel eenzelfde stompzinnig commentaar, maar daar moet je een beetje tegen kunnen. zoals in het echte leven is er niets zo moeilijk fouten volmondig toe te geven, maar geloof me, niets is op een gegeven moment zo makkelijk, zo menselijk.

 

dus, wtf, gewoon doorgaan en veel info opdoen hier. ik hoop dat je een hele mooie zomer krijgt, dan hebben wij die ook!!

 

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goedenmiddag kwekers,

Ik heb nogal dringend hulp nodig, want dit is mijn eerste keer dat ik uit stekkies kweek.

ik weet namelijk niet in wat voor grond ik ze moet zetten.. (cocosgrond..?) of wat ik allemaal in de grond moet mixen.

ik weet ook niet of ik nu al voeding moet gebruiken.. of vanaf wanneer dat moet.. (Groeivoeding??)

 

het zou super zijn als ik snel wat info krijg, want ik hoop op een goeie kweek :whistling

ik heb natuurlijk wat foto's en ik zal jullie zo veel mogelijk updates geven :vape:

 

ik wil trouwens ook weten hoe het met het licht zit.. licht/donker. en hoe ik ze dan het beste kan verduisteren (als dat moet..)

 

zet ze in niet te sterk/ niet bemeste aarde. cocos is ook goed. geen voeding gebruiken totdat ze het nodig hebben. goed misten en vochtigheid hoog houden. niet in direkt zonlicht zetten. niet verduisteren totdat je het snapt. (search verduisteren) je moet namelijk zelf bepaalen of je wilt verduisteren of niet, maar dat hoeft zwz pas als ze genoeg hebben gegroeid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey,

Leuk dat jij ook een beginner bent :innocent:

Je doet haast het zelfde als mij en hebt haast de zelfde ideeën als mij.

Het zou leuk zijn als je een kweekverslagje bij ging houden, daar word je ook

heel erg goed geholpen

 

Later

Share this post


Link to post
Share on other sites

heej stekjes man (net als ik dus en ook beginend)

ook ik heb heel wat avonden op dit forum gezeten .

ik heb zelf mijn stekjes gesneden toen een beetje stekpoeder eraan niet te veel natuurlijk en gewoon in de potgrond gezet.

die grond was al wel eens gebruikt moet ik zeggen dus kunst mest en alles zat er al in en mischien het een en het ander aan voeding.

ik ben niet met het doel gegaan met fanantiek kweken maar lekker hobbyen en experimenteren.

ik heb ze dus in een pot gezet en daar over een pendaal emmer zak (doorzichtig, grote boterhammen zak)

en toen achter het raam. elke dag een beetje drinken natuurlijk..

binnen in die zak komt natuurlijk condens zo is mijn luchtvochtigheid gewoon goed een soort klein kasje dus.

en gewoon geduld hebben

 

steek een stuk of 3 stokjes of pijpjes noem maar op bij in de pot en doe daar over de zak

 

mischien is dit een tip voor je of een hulp middeltje msichien heb je er niks aan maar ik denk ik meld het even zou het ook tof vinden wanneer jullie dat bij mij zouden doen

 

volgens mij hoef je niet meteen voeding te geven laat ze eerst maar eens wortels krijgen in je grondje..

 

heel veel kweek plezier alvast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...