Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
peridan

Te weinig wiet bij coffeeshop..

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

 

ondanks dat ik van het verschijnsel coffeeshop houd en ook van een eerlijke situatie voor zowel consument als verkooppunt, moet ik steeds vaker constateren dat verschillende coffeeshops helemaal niet de hoeveelheid wiet geven die ze aanprijzen op de menukaart.

 

Zo ben ik tegengekomen dat bijvoorbeeld een soortje als bublegum (harde topjes) eigenlijk maar 0.8 gram was.

ik heb 2 weegschaaltjes die goed zijn ge-eikt en omdat ik het op 2 schalen weeg kan het eigenlijk niet missen.

 

zojuist heb ik een zakje "Jamaica" gehaald bij "The Crow" in denhaag, ik zou voor 10 euro 5 gram gekregen hebben.

bij aankomst thuis bleek echter dat dit geen 5 gram was maar... 3,5 gram

vorige keer was het bij deze shop zo dat ik deze wiet haalde maar dan voor 5 euro.. je zou dan 2,5 gram krijgen..

 

thuis bleek toen dat dit 2 gram bedroeg inplaats van de bleoofde 2,5 gram.

Op zich was dat geen groot verschil.. (kan gebeuren denk ik dan)

 

maar deze keer spande de kroon.

 

 

erg jammer dat dit zo moet gaan.

 

 

Gelukkig is dit niet zo bij de schops die afwegen hier in denhaag.

Meestal als ik een haze haal of de wat duurdere soortjes dan ga ik naar de cremers of coffie en dromen.

 

ze hebben niet echt aanbiedingen maar juist kwaliteit met een prijs die vaak goed is voor het product dat je krijgt oplopend van bijvoorbeeld 6 euro per gram tot 15 euro per gram geloof ik.

 

Maar dan kun je natuurlijk zelf kiezen hoever je daarin wil gaan. :D

 

 

Ik zou graag jullie mening willen weten over dit soort gang van zaken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ga het gewoon voor hun neus afwegen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

weegschaal met eikgewichtjes meenemen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net ook wiet gehaald

Nagewogen en ik had silverhaze was slechts 0.8 gram ipv 1 gram

En de orange bud was 1.1 gram ipv 1 gram

 

Ene keer iets minder ander keer iets meer

 

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroegah, toen ik nog in de coffeeshop kwam pakte ze de wiet uit een grote bak en werd het live gewogen en kon je gewoon meekijken.

Aan jezelf natuurlijk, om er dan wat van te zeggen als het te weinig was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even gaan shoppen bij azoel in rsdaal

krijg je nu voor 20 euro 5 gram amezia(staat op de kaart) ik dacht dat een geintje was

thuis aangekomen gewogen bleek het 4.0 / 3.9 te zijn,

ze dachten zeker dat ik een belg was'

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bedoel ik dus,

 

Het is gewoon liegen.

Zet er dan bij dat het 4 gram is voor 20.

 

dan weet je gewoon dat dat is wat je krijgt, buiten het feit dat de wiet gewoon duur is (begrijpelijk) is het gewoon lak hebben aan je klanten vind ik.

 

Wat ik niet goed begrijp is dat dit een soort trend is geworden onder vele shops om niet eerlijk te zijn.

Een aantal jaar geleden hoorde je alleen mensen klagen over het feit dat ww bijvoorbeeld geen echte ww is en dan bleek het eigenlijk pp te zijn.

 

Deze dagen moet je daar niet eens aan denken, maar eerder of je wel kwaliteit krijgt of het geen wat je denkt te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ kleine kweker: ik ben -als belg- toch nog geen enkele keer in de zak gezet in azul hoor:). 't zal aan je gezicht liggen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

je moet ze er gewoon mee confronteren

en als hetgeen ze zeggen je niet bevalt, maak een grote scene in de shop wnr het tsjokvol zit

gegarandeerd dat ze zullen kruipen voor je

want welke shop wil nu bekend staat bij z'n regulars als rip-shop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakjes maken voor coffeeshops is echt rotwerk, zeker als er veel verkocht wordt. Zakjes worden dan vaak op het oog gevuld, de eerste paar kunnen worden gewogen, de rest wordt op het oog gevuld. Natuurlijk kan hier een verschil van zeg 20% in zitten. Daarom is een goede shop ook eigenlijk pas een goede shop als je de keuze krijgt uit meerdere zakjes...

 

Daarbij is de keuze aan de consument, je kunt met je eigen ogen zien waar je je 20 euro voor betaald toch ? Daar heb je een keuze over...

 

De betere shops zijn wat mij betreft de shops die het bovenstaande doen of het afbreken van grote toppen (JA ze zijn er nog!!!) en voor je neus wegen.

 

Kees.

Share this post


Link to post
Share on other sites

peridan je hebt gelijk het is echt triest als ze je naaien met een half grammetje ,het enige wat je kan doen is terug gaan en ze er mee confronteren :D

 

maarre die avatar van je he..,dat is toch geen prive foto hoop ik? als je in zo'n apepakkie wiet gaat halen is het logisch dat je genaaid word :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat dat betreft vond ik het vroeger fijn bij de thuisdealertjes

daar werd nog met 'n veer afgewogen voor je neus

nooit te weinig want dat kostte die arme man anders klanten :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De coffeeshops waar ik zo nu en dan kom kan ik gewoon op een digitaal schermpje meekijken hoeveel er wordt afgewogen en is het de Coffeeshop eigenaren verplicht af te wegen en mogen ze geen voor verpakte wiet/hasj verkopen ivm de kans op frauderen, is een verplichting gedaan door de fiscus. Er zijn bij mij in de regio ook shops die voorverpakt verkoopt maar daar kom ik nooit, zijn toch maar grafshops....

 

Dampende groet,

 

 

Worm

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf nog nooit te weinig gekregen. Soms zelf 0.1-0.3g extra. Bijvoorbeeld in The Riff in Tilburg lijkt het dat ze voor de hasj gewoon een blokje afbreken. Had 1,1g ipv 1g dus :whistling ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

't Was niet m'n bedoeling je te beledigen hoor, kleine kweker. Excuses.

Share this post


Link to post
Share on other sites

(als ik dan nog naar de shop ga) is het fantasia in maastricht,alles word voor je neus afgewogen en ze hebben wel goeie weed .Maar vind het eigenlijk de moeite niet meer om naar een shop te rijden.Kvind het fijner om naar een dealer in de buurt te rijden waar je,rustig met een paar vrienden en de dealer natuurlijk rustig beetje chillen,playstation spelen enzo dan dat ik naar maastricht moet gaan en dan nog eens de kans hebt eenmaal je in lanaaken bent dat er achter de bocht popo's staan,als je ze ziet moet je het uit het raam gooien en als je het wegsteekt vinden de honden het wel. :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij ons in amersfoort heb je iets van 6 shops zo uit mijn hoofd ong. maar bij de meeste wegen ze af voor je neus en bij diegene die het in zakjes voor verpakken daar krijg ik altijd veel meer, uit 10 euro ww bijv. haal ik er 4 of 5 en bij die andere shops 3 en als je mazzel hebt soms 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook als ze het voor je neus afwegen op een elektronische weegschaal word je vaak genaaid omdat de weegschalen worden geijkt met een te laag kallibratiegewicht. Belachelijk eigenlijk, want als je kijkt wat ze voor een grammetje durven te vragen zouden ze zich diep moeten schamen dat ze ook nog sjoemelen met het gewicht.

 

De enige manier om dit te checken is om te vragen of ze een muntje van 10 cent willen wegen. Als de weegschaal meer aangeeft dan 4,1 gram weet je dat je wordt genept.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De shop in Delfzijl verkoopt ook voorverpakte zakjes, en helaas kan je niet meer kiezen uit verschillende zakjes wat 2jaar geleden nog wel het geval was. En het is elke keer maar afwachten wat je krijgt, de ene keer zijn het kleine zakjes, de andere keer zijn ze wel goed gevuld.

 

En aangezien het de enigste shop is in de regio, kunnen ze praktisch ook doen wat ze willen aangezien ze geen concurrentie hebben op wat straatdealers na, die ook niet altijd even eerlijk zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier is het 14 euro voor 1,8 gr. de soort is White Widow en het is van zeer goeie kwaliteit.

 

geen problemen hier <_<

 

Schaapie

 

 

:innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Damn schaapie, dat is wel erg duur.. dan hoeven ze je ook niet te rippen want dat doen ze dan al :innocent:

 

Rotterdam wegen ze bij het merendeel van de shops niet af, maar waar ik heenga wel.. namelijk Nemo, 't geeltje, en ook bij witte de with wegen ze voor je af

 

Nemo is net paar weken begonnen met het afwegen, wel pluspunt <_< en regelmatig weeg ik een zakje nog wel eens na en klopt precies met wat er op de weegschaal staat.. (28 euro voor 5 gram goeie nlx of pp)

 

Edit: Nog een tip, zorg dat je 1 'stamshop' hebt waar ze je gewoon kennen dan doen ze ook niet zo moeilijk als het per ongeluk ietsje meer is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow schaapie, zo duur :innocent:

koop je dat in de shop? dan versta ik het nog

hierzo is het 5 of 6, maar dan wel echt goede kwaliteit

zoiets vind je in geen shop, tenzij de elite

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik krijg vaak juist meer :)

 

Ik haal eigenlijk alleen maar amnesia en hollandse glorie bij azul in roosendaal. En de prijzen zijn uit me hoofd 7 en 8 euro per gram, maar al haal ik een 10tje krijg ik vaak zo'n 1,5 a 2 gram ^_^ ze wegen het af waar je bij staat dus ik geloof het wel :(!

 

@Schaapie: 14 euro voor 1,8 gram??? tering, ik kan white widow halen voor 5/6 euro de gram weet niet precies hoeveel want kom nooit in die shop, alleen in het begin :(

Edited by LeMoN

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...