Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
bjurniee

BAT mix

Recommended Posts

hallooo

ik heb inmiddels gekozen voor de bat mix van plagron

ik ga met canna algra - bloei en groei voeding bijvoeden maar ik heb hier nog een aantal vraagjes over

klopt het dat ik helemaal niet hoef bij te voeden voor de groei..?

is het misschien beter om naa 4 weken ligt te beginnen met het voedingsschema zodat de planten een extra buffer bij de bloei periode krijgen?

ik neem aan dat naar +- 4 weken een indicatie van voedings tekort lichter worden van de bladeren tot gevolg heeft?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je bat-mix is een kant en klare mix die wel week of 6 genoeg voeding bevat. Je mag dus inderdaad de eerste weken helemaal niets bijvoeden en nadien ook heel voorzichtig aan ermee.

 

Kweek er al tijdje op en geheel naar tevredenheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een week of 6 is niet genoeg dus voor helemaal niet bij te voeden word toch de groei voeding aanschaffen...

kan je iemand misschien nog iets vertellen over de plagron algra bloei en groei dosering in combinatie met de bat mix..??

wat bevelen jullie mij aan want de leveranciers hebben liever dat je teveel van het goedje gebruikt als te weinig :D

hoor het nog wel ga nu lekker slaapee :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

groeien op aparte potjes ( klein) met bijvoeden.

 

verpotten > ga direct 12/12.

 

geen voeding = beter op bat mix

 

batmix is idd superrijk , en de smaak wordt echt niet beter als je daar nog bij gaat voeden...tenzij je 10 week bloei van plan bent.

 

pk13/14 kan verpesten wat eerst een hemels wietje was geweest.

 

harder = niet lekkerder.

 

toppen mogen best beetje zacht zijn.

 

keiharde toppen= ontevreden roker.anders had ik mijn shag gewoon wel in een bakje voeding gedrenkt

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee geef me dan een alternatief voor de bloeivoeding..??? ik zie dat de alga plagron

ze staan nu te groeien in de batmix dit laat ik dan wel zo tot dat ik tekorten ga zien in de groei periode

ik heb ze nu in de bat mix staan en ga dit niet meer veranderen ...

alleen ik ben benieuwd of de planten / struiken :D helemaal geen groei voeding meer nodig hebben 1 pl.. 1x specie 2pl 1x65 liter bak 2pl 2x 30l

heeft misschien iemand een goedkoop , goed alternatief voor die paar laatste weken groei nog (indien nodig) wat bij te voeden..???

het lijkt me trouwens sterk dat naar de groei periode de bloei volledig zonder hulpmiddelen tot een goed eind kan worden geholpen

ik post me kweekverslag binnekort dan spreken we elkaar weer :rofl

greetzz bjurniee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja misschien toch een stukje gaan lezen in de beginners sectie, zal je nog bende waardevolle info vinden over voeden en niet voeden.

 

Ik wil nog wel even spammen hoor, dit is een Herijuana kweekje ZONDER te voeden op bat-mix.

 

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is een binnenkweek he,, mijn planten worden als het goed gaat wel struiken die een stuk meer water en voeding gaan gebruiken ook is de groei periode veeeeel langer

bij mij staan ze gewoon buiten dus zijn mijn vragen nog wel van toepassing

ik zal is nog een x extra gaan lezen in de beginners sectie mkaar denk dat deze persoonlijke vragen niet beantwoord daar in staan..

als iemand toch nog antwoorden op mijn vorige vragen in mijn post heeft hoor ik het graag

BTW je verslag is zekeerrr goed gelukt, volgend jaar gwn steeds overpotten(grotere pot) en dan beginnen met zaai en stek grond - potgrond met kalk - batmix bloei periode je hebt me hiermee overtuigd :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Bjurnie,

 

Gemiddeld is de Plagron Batmix voor zo'n 6 weken voorbemest, maar dit hangt natuurlijk af van de hoeveelheid batmix per plant en de grootte van de plant.

Inderdaad zie je aan het geler worden van de bladeren wanneer je moet beginnen met voeding geven.

Bij een normale buitenkweek zullen de eerste bloeisymptomen in de 2e helft van augustus beginnen en begin je enkele weken later met bloeivoeding.

Als je bladeren voor deze periode geler worden kan je nog groeivoeding bijgeven, hierna geef je bloeivoeding.

Waarom zou je niet de Plagron Algagroei en bloei gebruiken?

Aangezien de Plagron Batmix heel rijk is bemest, moet je voorzichtig zijn met jonge planten. Spoel de batmix eerst door met water zodat je alle vrije voeding eruitspoelt en zet dan de plantjes erin. In de loop van een paar dagen geeft de grond weer voeding af en wennen de jonge planten geleidelijk aan de hogere ec-waarde in de grond. Hierdoor zullen ze beter aanslaan en wortelen.

Of je laat ze de eerste week in een kleiner potje op lightmix wortelen, en zet ze dan pas in de batmix.

Hoeveel voeding moet je geven? Volg gewoon het bio kweekschema van Plagron en kijk naar je planten.

Op het forum kan je met wat zoeken alle info vinden over voeding geven.

veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...