Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Senda

Stekken al in bloei

Recommended Posts

Hallo allemaal,

 

Heb twee stekken staan in speciekuipen, maar helaas zijn ze dus nu een paar dagen in de bloei. ;)

Dit is echt al duidelijk te zien. (Witte haren)

 

Nu houd ik het liefst deze twee plantjes dus zou ik ze graag weer zien gaan groeien.

Bijlichten is voor mij geen optie dus ze zullen het met het daglicht moeten doen.

 

Ik heb al gezocht en een paar topics gelezen over dit probleem maar ik zit nog met een paar vragen. :wave:

 

-Gaan de planten vanzelf terug in de groei als ze genoeg licht krijgen?

 

-Is het mogelijk om de hoofdtop te verwijderen en dat de plant dan weer verder groeit of moeten alle topjes verwijderd worden? Of is dit gewoon helemaal niet mogelijk?

 

-Zijn er nog andere oplossingen?

 

 

Alvast bedankt :verrygood

 

Mvg. Senda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Evt een dagje totaal in het donker. Of druk op de reset knop.

Buiten zou het vanzelf weer goed moeten komen.

Zoek ook op 'reveggen'.

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedankt voor de reacties.

 

Ga et zo nog even aanzien en als et te veel doorzet staan de nieuwe al klaar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja het is ook een beetje vroeg voor stekken buiten he.. zaailingen trekken het wel momenteel, die moeten eerst volwassen worden voor ze gaan bloeien maar stekken is wat vervelender. Ze gaan overigens naarmate de dagen langer worden wel weer regenereren maar de vraag is wanneer... s'nachts onder de tl in de schuur voor meer dan 16 uur licht? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zal het wel vanzelf zien gebeuren. Onder tl is geen optie helaas.

 

Maar zal de plant als hij doorgroeit weer net zo'n goede oogst hebben als hij echt moet bloeien of is de "officiele" oogst nu minder?

 

Gr. Senda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand enig die hier een antwoord op weet??

Share this post


Link to post
Share on other sites

senda,

 

de plant is voor de komende tijd fff de kluts kwijt. groei->bloei->groei->bloei is niet ideaal, hierdoor gaat hij zeker een (groei)achterstand opleveren,. gelukkig voor jou is het nog vroeg. en kan het meevallen. tis nu nog moeilijk te zeggen of de een deel van de opbrengst "verloren"gaat, ik heb dit ook een keer gehad, maar dat was volgens mij wat later in het seizoen. succes ermee..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké,

 

Bedankt, groeiachterstand neem ik wel voor lief, planten zijn toch al best groot dus zal wel meevallen.

 

Moet ook zeggen dat ze zeker niet meer verder aan het bloeien zijn en ook al 3-vingerige bladeren aanmaken.

Dus heb er goede hoop op dat ze nu weer in de groei gaan. :whistling

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...