Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

GreenGrower

Stoned? High?

Recommended Posts

Als je puur rookt wordt je inderdaad high, waarom doet iedereen er dan sjag bij? ik heb jaren met sjag gerookt maar had zelf liever puur, ik kon maar niemand overtuigen dat een pure joint helemaal niet uit hoeft te gaan :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
denk toch dat het vooral aan de soort ligt :) indica stonde ,sativa high.....mijn gedacht :verrygood

Ja, daar heb je gelijk in, het ligt aan de soort welke stoffen er allemaal in marijuana zitten, jammer dat tegenwoordig alles is gekruist met elkaar, op die manier kan je nooit dus echt zeker weten of die indica/sativa "high" of "stoned" wordt, totdat je het hebt gerookt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yup, ik denk ook dat de soort er toch nog veel meer mee te maken heeft om lekker high te worden dan dat gedoe over puur roken en met shag erbij is meer slomend gevoel...

 

Ik ervaar dat als ik puur rook wel ergens een klein verschilletje merk dan dan ik met shag rook maar dat weegt niet op tegen het mega verschil ik voel in soorten.

Ik heb nog niet heel veel ervaring met soorten maar ik ben al het lekkerste en duidelijkst high geworden van Durban. Dat was een ongelooflijk helder en aangenaam gevoel die duidelijk verschilde van alle andere wietjes dat ik al geprobeerd heb in heel mijn leven.

Ik denk dat iedereen wat moet zoeken en zeker moet experimenteren met soortjes zodat je kan vinden welke je het liefst hebt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet met tabak remt het effect. wiet maakt je bloedvatten ruimer en tabak verdunt je bloedvatten weer: je moet gewoon puur roken... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

^ Bull-shit. Tabak met wiet zorgt voor een versterkt effect, de effecten die je voelt hebben helemaal niks met verwijde bloedvaten te maken..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabak vernauwt ook enigzins je bewustzijn, terwijl mariuhana het juist verruimd. Het versterkt elkaar iig niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tabak vernauwt ook enigzins je bewustzijn, terwijl mariuhana het juist verruimd. Het versterkt elkaar iig niet.

ZEKER NIET!!! en als je niet regelmatig rookt(of blowt) kan je van een sigaret he duizelig worden! nicotine is gewoon een misselijk stofje dat je verslaafd maakt!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hoe? ik zie niet in hoe ze elkaar versterken als ze het tegenovergestelde doen.

Waar haal jij vandaan dat ze allebei het "tegenovergestelde" doen? Wat bedoel jij met het "tegenovergestelde"..? Als je "geestverruimend" en "geestdodend" bedoelt, hoe kunnen alcohol en wiet elkaar dan in vredesnaam versterken..? Ze zouden het tegenovergestelde moeten doen.. Niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Van roken vernauwen je hard vaten en krijg je minder zuurstof dus wordt je moe(of duizilig) En van wiet gaat je bloed sneller stromen(of het je bloedvaten verwijd weet ik niet, heb wel is gehoord van wel maarja)

 

Dus je wordt er sowieso moeier van, want als je bloed sneller gaat stromen betekent dat dat je uitscheingsorganen meer aan stofwisseling doen en dat kost energie... dus en je bloedvaten worden nauwer en je bloed wil harder stromen, dat is tog egt tegenstrijdend lijkt me...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat deze manier van gebruiken in Nederland zo populair is geworden is eigenlijk heel jammer, want de uitwerkingen van tabak en marihuana zijn tegengesteld aan elkaar. Tabak vernauwt namelijk de bloedvaten en het bewustzijn, terwijl marihuana de bloedvaten en de geest juist verruimd. Door stuf en tabak te mengen, wordt de werking van de hashish beperkt. In de Verenigde Staten wordt deze manier van roken dan ook als een "doodzonde" beschouwd. Hash wordt daar altijd uit een pijpje genuttigd en marihuana wordt in een vloeitje tot een flinterdunne, stijve REEFER gedraaid die met behulp van een speciaal klemmetje, de ROACHCLIP, tot aan het eind wordt opgerookt.

 

http://www.ephedra.demon.nl/uitjebol/hashish.htm

uitjebol beschouw ik toch als een prima boek over drugs, meer (schriftelijke) bronnen heb ik niet.

Alcohol geestdodend? Hersenceldodend ja, maar heel erg 'geestdodend'....

Ik vind niet dat alcohol en wiet elkaar versterken, ze mengen alleen een beetje vreemd (bij mij dan), k krijg meestal hoofdpijn... :|

 

maar goed, bovendien voel ik het als 'minder zwaar', puur roken. (niet het roken, maar hoe je stonedheid ligt). k kan t moeilijk beschrijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, ik weet precies wat je bedoelt! En ik vind het ook doodzonde wiet met tabak te mengen! je wordt er veel minder lekker stoned van! :) Ik denk dat je door die tegengestelde werking gewoon eerder moe wordt... Ik bedoel, je hart gaat sneller kloppen en wil veel sneller je bloed rondpompen en dan ga jij bij die wiet ff lekker tabak gooien wat er voor zorgt dat je bloedvaten vernauwen... Ik denk niet dat je hart daar zo blij mee is(nou moet het nog harder pompen) het lijkt mij ook schadelijker om deze 2 genotmiddelen te combineren, is daar eigenlijk geen onderzoek naar gedaan? :|

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wiet met tabak doe ik vrijwel altijd, is wel goed hoor... Mja, hasj rook ik laatste tijd meer. :verrygood

 

En het ruikt veeeeel minder. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat weinig mensen vergeten is dat nicotine een gif is. het wordt in grote serres gebruikt om insecten te doden. ze leggen een par hoopjes neer, net sto, en fikken het . uurke later, alles dood.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Ehrm moaner, wil je even niet zoveel onzin typen, de edit-knop leren gebruiken en proberen om verstaanbaar te typen......... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet niet of hier al een topic over is, maar wat is nou precies het verschil tussen stoned en high. Ik weet wel dat je van wiet puur roken high wordt, maar wat is er qua gevoel anders aan. Ik denk wel dat ik high wordt na het roken van een pure, maar dat gevoel duurt dan maar een half uurtje ofzo en dan ben ik het kwijt en wordt ik vanzelf weer gewoon stoned.

 

volgens mij:

 

Stoned: Slomer en langzamer dan high, je gaat chillen op een bank, voetbal wedstrijdje kijken, muziek luisteren en vooral chillen.

Als je met een groep goed stonede mensen bent, zal het er moeilijk zijn om de cola-fles deze kant op te laten komen zonder dat je zelf op moet staan, of t duurt ff. :wink:

 

High: Je wordt actief en gaat nadenken over dingen. Je kunt ook een voetbalwedstijd kijken en muziek luisteren, alleen ben je hier dan veel actiever mee bezig, je gaat helemaal op in de muziek of je doorzie juist alle tactische passjes.

Of je hebt van die leipe acties dat jij wel ff naar de supermarkt gaat en dat dan ook nog rennend gaat doen ed :wink: 8O

 

maar er zijn vast mensen die er anders over denken :arrow: :wink:

 

Dat van die doordachte passjes klopt wel, je ziet veel meer dingen erachter e.d.

En van die gekke dingen dat je ineens naar de supermarkt rent herken ik ook wel <_< als ik stoned ben wordt ik vaak ook fucking druk en dan doe ik ook dat soort dingentjes

lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik wiet rook word ik altijd kksloom en moet k maar maten om me heen hebben die drinken voor me pakken ofzo. Op het begin ben ik vet actief maar daarna ga ik het liefst gewoon achter de Xbox zitten en Vice City spelen ofzo.. En dan spacend een achtervolging veroorzaken. En als ik hasj heb gerookt bennik gewoon vet chill en doe k ook gewone dingen die ik normaal doe alleen ga k er veel meer in op enz, bijvoorbeeld als ik muziek aan het luisteren ben of aan het poolen ben ofzo. Maja gewoon allebei chill :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ja altijd lekker puur en nooit stoned altijd opgewekt high.

Tabac sux ass!

Akkoord, maar het is dan ook wel een pakje duurder, of je moet van die stickies draaien..

 

Volgens mij hangt het gewoon af van soort tot soort, maar persoonlijk vind ik high zijn leuker <_<

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik high ben voel ik enkel een lekker gevoel in me lichaam en ben ik idd wat doordachter. Meestal met hasj of een wietje waarvan ik niet zo veel heb genomen of aan het uitwerken is :smoke .

Als ik echt stoned ben moet ik veel lachen ga ik fucking diep op alles in. Ook heb ik soms zulke verre gedachtes dat het uit mondt in een soort paranoïa bui. Ik denk dan bijvoorbeeld als ik m'n ouders zie: "Die zien natuurlijk zo dat ik geblowt heb en ze gaan het nu zeggen dus ik neem maar alvast een hapje van m'n brood". Uiteindelijk zeggen ze helemaal niets en denk ik achteraf: "zo ik ben echt stoned bezig jongen.." :D

Als ik stoned ben is mijn 'tevredenheids centrum' veel sneller geprikkelt. Altijd neem ik een dikke zak chips en cola en ga ik ergens tv zitten kijken en ik denk dan: "Dit zit zo kk lekker <_< " . Terwijl ik als ik nuchter ben gewoon normaal zit. :whistling

Zo gaat het vaak.. maar ik vind stoned zijn met vrienden wel het lekkerst, want dan kun je het toch zo goed met ze vinden en is de avond of dag zo bijzonder :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb juist met stoned meer dat ik suf ben en lekker wil uitspacen maar met high ga ik juist overal dieper op in, filosofisch lullen etc.

Je kent het wel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...