Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
EarLySkUnK

Plan 10x Lowryder#2

Recommended Posts

Hallo wietforum,

 

Ik heb gister 10 zaadjes lowryder#2 besteld. Ik ben over een aantal dingen nog niet helemaal zeker dus daarom wou ik hier mijn plan neer zetten van wat ik allemaal nog moet aanschaffen. En dan hoop ik dat jullie tips en advies hebben!

 

Ik wil zoiezo een plant bevruchten zodat ik volgend jaar geen zaadjes meer hoef te kopen. Ik wil minimaal 5 vrouwtjes(mochten die uitkomen) Voor de wiet. waarvan er 1 in de volle grond gaat en de andere 4 in potten. Verder ben ik van plan het volgende aan te schaffen:

 

-Hydrokorrels, Voor onder in de potten!?

-Coco peat, als plantaarde/compost

-Buffertabletten van Sannie's, Volgens sannie's is dit genoeg voor een lowryder. Je hoeft de hele periode verder geen voeding meer te geven. Is dit waar of moet ik toch nog Bloeivoeding kopen?

-Spongepot, Is dit nodig om te ontkiemen of kan dat ook gewoon in de coco peat?

-(wortelstimulator), Dit is wel duur. Is dit nodig?

 

Goed dit is zo'n beetje wat ik van het forum allemaal bij elkaar heb gesprokkeld.

Dan is er nog 1 dringende vraag:

 

Hoeveel liter potten kan ik heb beste nemen voor de planten om erin te volgroeien? In recente topics zegt men 5-8L Maar in topics uit 2006 die ik ook heb gelezen zegt met soms 20-30L...

 

Alvast bedankt

 

EarlySkunk! :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wellicht geen expert in tegenstelling tot mensen die al enkele jaren kweken,maar heb wel wat ervaring met lowryders.

Hoe groter de pot,hoe groter de plant kan worden,hoe meer opbrengst de plant kan leveren.

 

Ik heb zelf lowryders eens gekweekt onder tl in 5 liter potjes. Heb ik van 2 planten 600 zaadjes vanaf gehaald.

20 of 30 liter is een goede maat.

 

Voor de rest ben ik meer van: simpel houden. Ik gebruik geen wortelstimulator bijv.

Goede grond,goede zaadjes,goed licht,genoeg ruimte,genoeg water. Meer is er niet nodig naar mijn mening.

 

Sannie buffertabletten zou ik wel gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben ook geen expert maar ik kan je dit vertellen.

Een grotere pot betekent dat de plant meer wortels kan maken, die vervolgens beter voedingsstoffen en water op kunnen nemen.

Je plant zal dus beter gaan groeien en een betere opbrengst geven. Een pot zorgt er ook voor dat het warmer is, wortels zullen zich makkelijker ontwikkelen. Je zal zien dat de planten in je kuipen sneller groeien dan die in de volle grond. Persoonlijk zou ik gaan voor 20-30 liter potten of speciekuipen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed ik heb besloten om er een paar in volle grond te zetten en de rest in potten binnen gaat toch niks worden.

13 zaadjes staan nu in de stekgrond onder een lamp eerst 30uur licht nu op 18/6.

Ik had nog een vraagje.

Als ik 15Liter potten koop. Wat voor mengsel aarde kan ik daar het beste in doen?

Ik lees veel 1/3 cocopeat, 1/3potgrond, 1/3 grondverbeteraar.

 

Is dit goed!?

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan ook een kant en klare mix bij een growshop halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...