Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

fleksss

1e kweek: mata hari en double fun

Recommended Posts

Hallo mensen,

 

Ik ga beginnen aan mijn eerste kweek:

 

Ik heb 10 mata hari seeds bij SanniesShop gehaald en wat Double fun zaden. Ik wil in totaal zo'n 6 planten overhouden dus ga er maar zo'n 14 ontkiemen denk ik?!

 

Ik wil mijn zaadjes in grodan blokken gaan ontkiemen.

Ik heb hiervoor 2 x 58W TL's kleur 33 en ik heb een propegator.

Er staat hier onder de sticky's licht dat de zaden 5-10 cm. onder de TL moeten zitten vanwege lichtintensiteit.

 

Mijn vraag/probleem is, is dat als de deksel op de propegator zit de stekblokken denk ik toch zo'n 20 cm onder de TL staan!

Moet de deksel er dan in het begin niet op?? dan lijkt me de werking van de propegator onnodig.

Overigens is dit gewoon in mijn kelder en niet in een kast of iets dergelijks het is hier wat fris maar de enige plek met tl-licht dus zal hoogstwaarschijnlijk moeten bijverwarmen aangezien ze van de tl alleen niet echt warm worden vrees ik!!! Het is de bedoeling dat mijn plantjes na een week of 2 voorgroeien/of wanneer ze het aankunnen naar buiten verkassen. Heeft iemand ook advies voor de groeicyclus, sommigen beginnen direct 12/12, 18/6 of de volle 24 uur onder tl?!

 

Kan iemand hierop reageren of adviseren aub !!

 

 

Greetz. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

20 cm valt wel mee. Na een week boven de grond kan het deksel wel weg met zaadjes. Ik zou 24 uur doen, maar alles boven de 16 is goed. 12/12 is alleen als je direct gaat bloeien, en dus buiten doorgaat met verduisteren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor je reactie OGDread !

 

Dan zet ik de propagator maar zo dicht mogelijk bij de tl. zo'n 1 cm onder de tl kan geen kwaad toch voor de deksel van de propagator, aangezien die tl's weinig warmte afgeven !!

Mijn voorkeur ging ook al uit naar 24uur en dan na 15 mei naar buiten. Ik zal hier ook verder een kweekverslagje bijhouden !

 

 

Greetzz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weet iemand of een LV van 99% te hoog is....?

 

greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Jodokus

 

nee gek zeker niet ! Maar kan het kwaad zo'n hoge luchtvochtigheid, ik weet dan wel dat de LV zeker 80& moet zijn maar kan het ook te hoog zijn?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien het mijn eerste kweek is ga ik toch even om advies vragen over het bewateren.

 

Ik heb de blokken gister van zaadjes voorzien, een scheutje water ph 6.0 gegeven en natte hydrodensa.

Daarnaast heb ik nog twee keer water geneveld met een plantenspuit.

 

Iemand advies over de bewatering van de ontkiem-fase?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand helpen aub ?????

 

iemand zei tegen mij dat die propegator niet goed was om in te ontkiemen omdat de kap ten eerste te veel licht wegneemt en ten tweede omdat de LV dan veel te hoog wordt. Ik probeerde net ff zonder kap en dan dichter bij de tl alleen dan is de LV weer 63% en dat is weer te laag toch ?!

 

Kan iemand wat advies geven aub

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zaadjes hoeven geen hoge lv,ik laat de kap van de propagator er op tot de zaadjes boven zijn ,daarna laat ik de kap eraf en zet de plantjes op 2 cm van de tl lamp.

 

grtz. pelske

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ pelske: Thanks voor je reactie misschien dat je nog advies voor onderstaande hebt:

 

Ik geef totdat de plantjes boven zijn af en toe (op de gok zo'n 4 keer per 24 uur nevel ik de blokken met een spuit (ontkiem ze namelijk op 24uur) wat water met ph 6.0 en wat bacterial, of moet ik bij het ontkiemen al voeding geven ?

 

greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_21692_7729_287358.jpg

 

Deze is nog wat aan de kleine kant en die op de volgende foto is na 1 week nog niet boven

 

gallery_21692_7729_96644.jpg

 

De rechter is nog niet boven:

 

gallery_21692_7729_73127.jpg

 

gallery_21692_7729_541643.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de hopelijk alleen dametjes bij het ontkiemen de eerste 4 dagen alleen maar een beetje water afgezuurd op 6.0 gegeven.

Nadat ik wat beweging zag ben ik heel voorzichtig een heel klein beetje voeding door het water gaan mengen en heb ik de blokken vanaf onderen wat gegeven.

 

Nu de eerste blaadjes zich ontwikkelen (na ongeveer 5/6 dagen) heb ik de afgelopen dagen door het water wat ik nevel 2 x per dag wat bladvoeding gedaan om wat weerstand op te bouwen.

 

En nu ziet het er allemaal uit als boven!!

 

Aangezien het mijn eerste kweek is hoop ik op wat reacties, wanneer kan ik bijvoorbeeld de plantjes naar buiten gaan zetten, ik denk zelf aan ongeveer 15 mei en dan hoop ik gelijk dat de plantjes een cm of 10 zijn wat ook denk ik wel voldoende is.

 

Daarnaast zal ik er een paar in de vaste grond zetten en wil ik er een paar in potten zetten.

 

Maar hoe moet ik verpotten moet ik die startblokken gewoon in zijn geheel tussen mijn aarde zetten ?

 

 

 

Later volgt weer een update

 

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_21692_7729_688131.jpg

 

gallery_21692_7729_622956.jpg

 

gallery_21692_7729_403604.jpg

 

gallery_21692_7729_603512.jpg

 

 

 

Hierboven een update, de laatste keer waren het nog zaailingen, nu zijn ze alweer een stukje groter. Eentje is gaan liggen 's nachts door de wind, de laatste dat is te zien aan de dunne stam :'( . Ik hoop dat dat goed komt want die blijft op deze manier niet staan.

Die in de vaste grond wil nog niet echt vlotten, heeft misschien wat langer nodig om te settlen.

 

 

Binnenkort ga ik alles overpotten naar 30 L potten.

 

 

Ik hoop dat jullie tips hebben of een oordeel over hoe alles eruit ziet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_21692_7729_639647.jpg

 

gallery_21692_7729_376887.jpg

 

gallery_21692_7729_72567.jpg

 

 

Hap uit mijn blad

 

gallery_21692_7729_541272.jpg

 

 

@###@$##$#@@!!!!!! Slakken

 

gallery_21692_7729_165501.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gebruik op dit moment niet echt een hoofdvoeding de samenstelling van mijn grond in de potten is:

 

 

Laagje Hydrokorrels, 80% tuinaarde eigen merk tuincentrum, 20% wormenmest en een paar scheppen vaste grond uit mijn tuin (zit dicht bij een sloot en andere planten deden het daar erg goed op.

 

Ik geef op dit moment het volgende met mijn water;

 

Guano extract (van vleermuizenpoep gemaakt)

af en toe een theelepeltje bacterial

af en toe een stukje CO2 tablet

 

Mijn vraag is is dit genoeg of moet ik echt een vaste hoofdvoeding aanhouden zoals een Canna ... of iets dergelijks.

 

 

Ik hoop dat iemand een keer de moeite neemt om te reageren want daar is dit forum tenslotte voor ??!!

 

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey fleksss,

 

Ik ben zelf ook vrij nieuw met wiet kweken, maar volgens mij is het beer dan genoeg voeding wat je daar hebt.

Zelf gebruik ik ook geen voeding, en ze blijven het gewoon goed doen. Dus ik denk dat je je daar geen zorgen over hoeft te maken.

Maar als ik het verkeerd heb, verbeter me plz.. B)

 

Gr. Weed Grower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx voor je reactie....Dat dacht ik zelf ook ja, gezien het feit dat de grondsamenstelling ook de nodige voeding bevat voor sowieso de eerste 8 weken.

Daarnaast schijnt die guano het ook wel lekker te doen. Maargoed wilde wat andere meningen horen.

 

Greetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb nog een vraag wat betreft potten verplaatsen. Maakt het nou uit om de potten te verplaatsen, ik heb het nu al een weekje gedaan. Ik dacht dan pakken de plantjes in mijn tuin dan toch nog lekker 3/4 uren extra zon minimaal.

 

greetzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...