Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
redfred

afzuiging 2x3250 of 1x6000

Recommended Posts

Oke daar zijn we weer

 

Stel je bouwt een ruimte met 8x 600 wat en je wil afzuigen met een redelijke overcapaciteit.

 

Komt 2x3250m3 dan ongeveer op hetzelfde neer als 1x6000m3 of heeft 2x3250m3 een heel ander effect?

 

Op een keer 6000m3 zouden dan 2can 3500 filters komen en op de 2x 3250m3 op beide een 3500can filter

 

RedFred

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou zeggen 1 x 2500m3 en als je helemaal safe wil 1 x 4250 m3

 

wat je zegt is wel erg veel afzuig capaciteit

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 x een kleinere capaciteit heb je als voordeel dat je van 2 punten tegelijk kan afzuigen en je temperatuur nog stabieler kan krijgen... nadeel je hebt 2 x het geluid en moet 2 controllers hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rem

Ik denk dat het aan overcapaciteit wel meevalt vooral zomers heb ik liever wat extra overcapaciteit beter te veel dan te weinig.

 

@Don-der

op 2 punten tegelijk afzuigen kan ook met een afzuiger en twee filters.

Geluid zal wel meevallen ik denk dat je met 2 afzuigers wel eens mider herrie zou kunnen hebben omdat alle afvoerslangen vrijwel recht kunnen blijven.

Het is 9 van de 10 keer niet de afzuiger die herrie maakt maar de luchtwervelingen in de slangen en bij de uitlaat

 

Op een goede fancontroller kan je ook wel 2 afzuigers aansluiten denk ik?

Share this post


Link to post
Share on other sites

6000kub voor 8 lampen is belachelijk. Knijp je het af naar 80mm? :verrygood

 

Ik draai op het moment 4x600watt met een 500kub afzuiger. Lampen staan aan van 9 tot 9 snachts. Max 28graden, ruimte 25kub totaal.

 

Zal in de zomer iets meer zijn. Heb 8 lampen gedraait met een 1000kub die stond op 25%. Dat was in de winter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x600watt met 500kuub afzuiger :verrygood

 

Dus jijzuigt met een betje drukval hier en daar +- 100kuub per lamp af?

 

yeah right

 

6000 kuub op 8x600watt is een beetje aan de grote kant maar zou lang niet gek zijn denk ik je zal dan het meest van de tijd op mischien 50% kunnen draaien.

 

Maar nog steeds gaat mijn voorkuur eigenlijk naar 2 afzuigers in een ruimte ook voor het geval er eentje uit zou vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Redfred,

 

De 6000m3 levert meer druk als de 2*3250m3. Het opgenomen vermogen ligt ook hoger als de 2*3250. Het uiteindelijke rendement zal bij de 6000 hoger liggen, echter heb je al ruim overcapaciteit.

 

Top dat je voor zeker gaat inplaats van de het zal wel lukken mentaliteit.

 

Je moet er alleen rekening mee houden dat je met veel overcapaciteit ook meer moet bijverwarmen tijdens koude dagen op de langzaamste stand.

 

2*can-max 3500 filters? Lees even de review in de testhoek op dit forum en bedenk dan dat de 3500 nog minder kool/m3 heeft als de geteste versie.

 

Succes met je keuze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
en op de 2x 3250m3 op beide een 3500can filter

 

Heeft de 3250m3 niet 2 flenzen ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

om de honderdduizend

 

waarom zou ik erom liegen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ruimte 25kub totaal..

 

@Bobo123,

 

Dat heeft redfred denk ik niet gezien...ik heb zelf ook maar een 1500m3 afzuiger met 8 lampen.

 

Gr schenkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op 20% toch schenkie? In de nok als ik het me goed kan herinneren(in de winter)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...